• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1996. gada 1. oktobra noteikumi Nr. 373 "Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.10.1996., Nr. 167 https://www.vestnesis.lv/ta/id/40733

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi nr. 374

Grozījums Ministru kabineta 1996.gada 4.jūnija noteikumos nr.201 "Noteikumi par tirdzniecību Latvijas tirgos, gadatirgos, ielu tirdzniecības vietās un izbraukumos"

Vēl šajā numurā

04.10.1996., Nr. 167

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 373

Pieņemts: 01.10.1996.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 373

Rīgā 1996.gada 1.oktobrī (prot. nr.48, 18.§)

Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas nolikums

Izdoti saskaņā ar Satversmes 81.pantā noteiktajā kārtībā izdoto
Ministru kabineta 1994.gada 30.augusta noteikumu nr.177
“Ārstniecības noteikumi” 15.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcija (turpmāk tekstā — “Inspekcija”) ir Ministru kabineta izveidota valsts pārvaldes iestāde, kura veic veselības aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroli un valsts pasūtījuma izlietojuma kontroli ārstniecības iestādēs un uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) neatkarīgi no to īpašuma formas un pakļautības.

2. Inspekcija darbojas Labklājības ministrijas pakļautībā.

3. Inspekcija savā darbībā ievēro un pilda likumus, Ministru kabineta noteikumus, šo nolikumu un citus normatīvos aktus.

4. Inspekcija ir juridiska persona, un tai ir zīmogs ar papildinātā Latvijas Republikas valsts mazā ģerboņa attēlu un Inspekcijas pilnu nosaukumu, kā arī budžeta konts Valsts kases norēķinu centrā.

II. Inspekcijas galvenie uzdevumi

5. Inspekcijas galvenie uzdevumi:

5.1. kontrolēt medicīniskās aprūpes kvalitāti ārstniecības iestādēs un uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) neatkarīgi no to īpašuma formas un pakļautības;

5.2. kontrolēt pārejošas darbnespējas ekspertīzes kvalitāti;

5.3. aizstāvot pacientu intereses, izskatīt sūdzības un pieprasījumus medicīniskās aprūpes un pārejošas darbnespējas ekspertīzes jautājumos;

5.4. ja ir sūdzības un pieprasījumi, pārbaudīt un dot galīgo atzinumu par medicīniskās aprūpes kvalitāti un patologanatomisko izmeklēšanu ārstniecības iestādēs pacientu nāves gadījumos;

5.5. kontrolēt to ārstniecības iestāžu un uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) finansiālo darbību (neatkarīgi no to īpašuma formas un pakļautības), kurām ir valsts pasūtījums;

5.6. kontrolēt valsts ārstniecības iestāžu un uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) finansiālo darbību;

5.7. veikt valsts ārstniecības iestādēs un valsts uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) finansiālu revīziju vismaz reizi divos gados;

5.8. kontrolēt valsts budžeta dotāciju izlietošanu slimokasēs;

5.9. informēt labklājības ministru par veikto pārbaužu rezultātiem.

III. Inspekcijas tiesības

6. Inspekcija ir tiesīga:

6.1. izdarīt plānveida medicīniskās aprūpes kvalitātes pārbaudes un valsts pasūtījuma izlietojuma pārbaudes ārstniecības iestādēs un uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) neatkarīgi no to īpašuma formas un pakļautības, kā arī veikt attiecīgās pārbaudes, ja ir sūdzības un pieprasījumi;

6.2. pieprasīt un saņemt no privātpersonām un amatpersonām dokumentus un ziņas par Inspekcijas kompetencē esošajiem jautājumiem, kā arī pārbaudīt sniegto ziņu pareizību;

6.3. dot atzinumu par medicīniskās aprūpes kvalitāti, darbspējas ekspertīzi un valsts pasūtījuma izpildi ārstniecības iestādēs un uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās);

6.4. piemērot vainīgajām personām administratīvos sodus atbilstoši Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksam gadījumos, kad tiek konstatēti medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes pārkāpumi ārstniecības iestādēs un uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās);

6.5. ņemot vērā pārbaužu rezultātus, savas kompetences ietvaros iesniegt priekšlikumus labklājības ministram medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes jautājumos;

6.6. savas kompetences ietvaros sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, darba devējiem un arodu organizācijām;

6.7. ņemot vērā pārbaužu rezultātus, savas kompetences ietvaros pieņemt lēmumus un dot norādījumus, kas ir saistoši ārstniecības personām, ārstniecības iestādēm un uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) neatkarīgi no to īpašuma formas un pakļautības.

IV. Inspekcijas struktūra un pārvalde

7. Inspekcijas struktūru un darba samaksas fondu, kā arī izmaiņas tajā saskaņā ar Inspekcijas vadītāja ieteikumiem apstiprina labklājības ministrs, ievērojot likumus un citus normatīvos aktus.

8. Inspekcijas darbu vada Inspekcijas vadītājs — galvenais eksperts, kuru pēc labklājības ministra ieteikuma ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets.

9. Inspekcijas vadītāja tiesības un pienākumi:

9.1. rīkoties ar Inspekcijas finansu līdzekļiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

9.2. apstiprināt Inspekcijas štatu sarakstu atbilstoši likumiem, citiem normatīvajiem aktiem un labklājības ministra apstiprinātās tāmes ietvaros paredzētajam darba samaksas fondam;

9.3. pieņemt darbā un atlaist no darba Inspekcijas darbiniekus;

9.4. savas kompetences ietvaros izdot rīkojumus un dot norādījumus, kas ir obligāti Inspekcijas darbiniekiem;

9.5. savas kompetences ietvaros slēgt darba, saimnieciskos un citus līgumus;

9.6. savas kompetences ietvaros izsniegt pilnvaras ārstiem ekspertiem, lai viņi varētu pārstāvēt Inspekciju tiesā;

9.7. stimulēt vai disciplināri sodīt Inspekcijas darbiniekus saskaņā ar likumiem un citiem normatīvajiem aktiem;

9.8. pārstāvēt Inspekciju valsts un pašvaldību institūcijās, uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), iestādēs un organizācijās;

9.9. izskatīt likumā noteiktajā kārtībā sūdzības un pretenzijas par ārstu ekspertu pieņemtajiem lēmumiem administratīvo pārkāpumu lietās.

10. Inspekcijas vadītāja prombūtnē viņa tiesības īsteno un pienākumus pilda Inspekcijas vadītāja vietnieks.

11. Ārstu ekspertu lēmumus var pārsūdzēt Inspekcijas vadītājam.

12. Inspekcijas vadītāja lēmumus var pārsūdzēt tiesā.

V. Inspekcijas finansu līdzekļi

13. Inspekcijas uzturēšanas izdevumi tiek segti no Labklājības ministrijai iedalītajiem valsts budžeta līdzekļiem.

VI. Inspekcijas darbības kontrole

14. Inspekcijas darbību kontrolē labklājības ministra norīkotas amatpersonas, kā arī tiesībaizsardzības institūcijas.

VII. Inspekcijas reorganizācija un likvidācija

15. Inspekciju reorganizē un likvidē Ministru kabinets.

Ministru prezidents A.Šķēle

Labklājības ministra vietā —
vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs,
Ministru prezidenta biedrs A.Gorbunovs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!