• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par savām programmām televīzijas 3. nacionālajā tīklā "TV 3". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.03.1996., Nr. 50 https://www.vestnesis.lv/ta/id/39428

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par valsts kalpotāju institūta ieviešanu valsts civildienestā

Vēl šajā numurā

20.03.1996., Nr. 50

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Koncepcijas

Par savām programmām televīzijas 3. nacionālajā tīklā “TV 3”

Saskaņā ar Radio un televīzijas likuma
11. panta 6. daļu

Es un mani partneri “Kinnevik Media International” jau no 1993. gada piedāvājam Latvijas skatītājam “TV 3” programmu 31. kanālā (redzams Rīgā un Pierīgā) un, domāju, jūs bez grūtībām atcerēsities arī daudzus ļoti populārus seriālus un filmas, ko “Kinnevik Media International & “TV 3” “sadarbībā ar Latvijas televīziju demonstrē Vislatvijas tīklos “LTV 1” un “LTV 2”. Minēšu dažus — “Kaimiņi”, “Glābējzvans”, “E iela”, “Hameleonu rotaļas”, “Paradīzes pludmale”, “Noziegumam pa pēdām” utt.

Šobrīd esam gatavi uzsākt lielu un nopietnu projektu — “TV 3” — TREŠAJĀ NACIONĀLAJĀ TĪKLĀ (KST vietā).

Jau no darbības sākuma par savu mērķi esam izvirzījuši: izveidot komerciālu TV kanālu visai ģimenei, kas būtu redzams visā Latvijā. Pieredze rāda un likumi Latvijā noteic, ka šādam mērķim nepieciešamas lielas investīcijas, droši partneri un stabila, profesionāla komanda.

“TV 3” dibinātāji ir “Kinnevik Media International” un es — Kārlis Miķelis Čakste, taču šobrīd norit sarunas ar vairākām Latvijas firmām un privātpersonām par iesaistīšanos “TV 3” projektā, tādējādi izmainot īpašnieku struktūru — 20% “Kinnevik Media International” un 80% Latvijas firmām un privātpersonām. Tālākā attīstībā paredzēts “TV 3” veidot par atvērtu kompāniju, kuras akcijas Rīgas biržā varēs iegādāties jebkurš Latvijas pilsonis.

“TV 3” šobrīd jau izveidojusies komanda ar lielu pieredzi un profesionālām iemaņām, kas ik nedēļu piedāvā 3 dienu programmu 31. kanālā. Daudzas no pašu veidotajām programmām — “Notis un pannas”, “Uznāciens”, “Sporta pasaule”, “Kino, kino, kino”, “Latvju ziņģe” u.c., kā arī aizraujoši seriāli (“A komanda”, “Miami vice”, “Estrelita” u.c.), muzikālas programmas un koncerti piesaistījuši stabilu skatītāju loku “TV 3” programmām, un socioloģiskie pētījumi liecina, ka mūsu auditorija aizvien pieaug, ka skatītājs ir identificējis “TV 3” daudzo televīziju gūzmā.

Līdzšinējā “TV 3” darbība pierāda, ka internacionālās pieredzes un lokālo zināšanu apvienojums, kam ir stabils finansiāls garants, ir vienīgais veids, kā sekmīgi un ilgstoši darboties televīzijas jomā, kā veidot ilgtermiņa projektu, par kādu vēlas kļūt “TV 3” TREŠAJĀ NACIONĀLAJĀ TĪKLĀ.

Domāju, svarīgi uzsvērt, ka “TV 3” dibināšanā mums nekad nav bijis politisku iemeslu un ambīciju. Mēs gribam būt neitrāla un 100% komerciāla TV stacija, kuras ienākumi balstās uz ieņēmumiem par reklāmu un kas sevī ietver attīstības ķēdi: labāka programma, > vairāk skatītāju, > vairāk ienākumu par reklāmu, > vairāk līdzekļu labas programmas izveidei, > labāka programma, > vairāk skatītāju utt.

Tātad: kas būs labi Latvijai,tās skatītājam — tas būs labi arī “TV 3” un otrādi. Un tas man ir ļoti svarīgi: darboties manas valsts labā, tāpat kā to darīja mans vecvectēvs — pirmais Latvijas prezidents Jānis Čakste. Turpinot manas ģimenes — Benjamiņu — tradīcijas masu mediju jomā, domāju, ka, piedāvājot Latvijai šādu komerctelevīziju, es no sirds varētu veikt ko labu Latvijai.

Savā projektā esam iecerējuši piedāvāt skatītājam plašas izvēles iespējas, nodrošināt programmu piedāvājumu visai ģimenei, jo īpaši pievēršot uzmanību bērniem, pusaudžiem, namamātēm, lauksaimniekiem, biznesa cilvēkiem u.c., kā arī domājot par skatītājiem ar visdažādākajām interesēm. Vērtēt “TV 3” programmu atbilstību Latvijas skatītāju interesēm, to kvalitatīvo saturu, konsultēt un ieteikt esam aicinājuši profesionāļus, populāras Latvijas personības, speciāli šim nolūkam izveidojot “TV 3” KONSULTATĪVO PADOMI, kurā darboties piekrituši — R. Pauls, A. Mihelsons, U. Cērps, J. Domburs, Z. Muktupāvels u.c.

Pārraižu saturs — informācija, relaksācija, izklaide, izglītošana, reklāma.

Pārraižu struktūra — ziņas, programmas bērniem, kinofilmas, mūzika, sports, populārzinātniskas programmas, kultūras jaunumi, TV spēles un izklaides programmas, raidījumi atsevišķām sociālajām grupām, politiskie apskati, biznesa aktualitātes.

Ņemot vērā, ka “TV 3” būs Skandināvijas—Baltijas televīziju tīkla sastāvdaļa, paveras plašas sadarbības iespējas gan ziņu veidošanā, gan arī programmu apmaiņā.

Apzinoties, ka “TV 3” raidīs bijušās Krievijas televīzijas programmas vietā ar specifisku auditoriju (90% krieviski runājošie), un ka demogrāfiskā situācija Latvijā pieprasa īpašu pieeju programmai, lai aptvertu arī šo lielo auditorijas daļu, esam sagatavojušies iepirkt populārākās dažādu Krievijas kompāniju programmas.

“TV 3” programmu politika pavērs plašas iespējas dažādām Latvijas producentu grupām piedāvāt savu produkciju, savstarpēji konkurējot attīstīties un tuvoties pasaules standartiem TV programmu producēšanā, dos jaunas darba vietas Latvijas inteliģencei.

Tātad, ko vēlas un ko piedāvā “TV 3”?

TV3 vēlas radīt nacionālu televīzijas kanālu visai ģimenei;

TV3 vēlas radīt atvērtu televīziju ar plašu dibinātāju loku, kas nav atsevišķu (1—2) īpašnieku rokās. TV3 ir konkrēti plāni, kā to realizēt sadarbībā ar Rīgas Fondu biržu;

TV3 idejas pamatā ir striktas komerciālas (ne politiskas) intereses nodibināt rentablu, ienesīgu televīziju. Tas ir garants labai programmai, ko ietekmē attīstības ķēde:

jo labāka programma, jo vairāk skatītāju,

jo vairāk skatītāju, jo ienesīgāka televīzija,

jo ienesīgāka televīzija, jo iespējama labāka programma,

jo labāka programma...;

TV3 būs Skandināvijas—Baltijas televīziju tīkla sastāvdaļa. Zviedru kompānijas KINNEVIK klātbūtne šai projektā, tās koordinēts atbalsts gan programmu piegādē, gan finansēs ir drošs garants stabilam, ilgtermiņa televīzijas projektam — “TV 3”.

“TV 3” vārdā — K. M. Čakste

 

“Kanāls 2”

Pastāv dažādu formu televīzijas kanāli: informatīvie, sporta, kino, izklaides u.c. Mūsdienu apstākļos Latvijā runāt par noteiktas formas televīzijas kanālu ir pāragri. Noteiktas formas izveides pamatā ir stabila materiālā un juridiskā bāze, tādēļ Latvijā pašreiz veidojas jauktas formas televīzijas kanāli, kuru programmas sastāv no dažāda veida raidījumiem: ziņām, sporta raidījumiem, filmām, seriāliem, raidījumiem par mūziku utt.

“KANĀLS 2” Latvijā darbojas no 1994. gada. Divu gadu laikā “KANĀLS 2” programma ir ieguvusi popularitāti un piesaistījusi noteiktu skatītāju auditoriju. Sākotnēji “KANĀLS 2” raidīja 8 stundas nedēļā. Tagad “KANĀLS 2” nedēļā nodrošina 34 stundas garu interesantu raidījumu programmu, kura domāta dažāda vecuma un dažādu tautību skatītājiem.

Pie televizoru ekrāniem cilvēki pavada daudz sava brīvā laika, jo šodienas apstākļos daudziem Latvijā nav iespējas apmeklēt teātrus, koncertus, kinoteātrus, iegādāties grāmatas, tāpēc īpaši svarīgi programmā ietvert ne tikai izklaides un atpūtas raidījumus, bet arī zinātkāram skatītājam noderīgus raidījumus.

“KANĀLS 2” galvenais uzdevums 1996. gadā ir palielināt tā radošās un tehniskās iespējas, pilnveidot un dažādot savu programmu, ievērojot skatītāju intereses un Radio un televīzijas likuma par programmu veidošanu un raidīšanu vispārējos noteikumus. Vispirms “KANĀLS 2” palielinās oriģinālo raidījumu daļu savā programmā, kas šobrīd sastāda apmēram 20% raidītās programmas apjoma.

Pašreiz “KANĀLS 2” strādā pie humanitāras ievirzes izglītojošu raidījumu programmas un interesantas izklaides raidījumu programmas izveidošanas, kā arī pie bērnu, pusaudžu un jauniešu raidījumiem. Sagatavota raidīšanai informatīvi — analītiska programma.

“KANĀLS 2” turpinās attīstīt sadarbību ar Baltijas un citu Eiropas valstu televīzijām, raidījumu, sižetu un programmu apmaiņas jomā.

Mākslas filmu un seriālu programmā tiks pamatā raidītas Eiropas valstu produkcijas, bet neatteiksimies arī no pasaulē populāriem televīzijas seriāliem tādiem kā “Santa Barbara”.

“KANĀLS 2” strādā tikai ar licencētu produkciju un raidīšanas tiesības Latvijas teritorijā mūsu programmas raidījumiem ir iepirktas līdz 1997. gada beigām. “Kanāls 2” darbības pamatā ir viens uzdevums — veidot 3. nacionālajā raidīšanas tīklā rentablu un konkurētspējīgu televīzijas kanālu, raidīt daudzveidīgu programmu, kas domāta dažāda vecuma un sociālo grupu skatītājiem, aptverot plašu iedzīvotāju skaitu lielākajā Latvijas teritorijas daļā.

SIA “KANĀLS 2”

 

“LNT”

“LNT” galvenais darbības mērķis ir izveidot un raidīt kvalitatīvu, informatīvi piesātinātu oriģinālprogrammu, kuras rīta un vakara bloki sniegtu no valsts finansējuma neatkarīgu informāciju un autorraidījumus, kas redzami visiem valsts iedzīvotājiem.

Kā liecina BMF pētījumi 1996. gada sākumā, “LNT” programmu “NTV—5” un “PICCA TV” skatītāju auditorija aptver vairāk nekā 1 000 000 iedzīvotāju. Kanāla mērķauditorija ir ekonomiski aktīvā Latvijas auditorijas daļa vecumā no 18 līdz 54 gadiem. Latvijā tās īpatsvars ir 53%, savukārt šī vecuma grupa ir 73% no kanāla kopīgās auditorijas. Starp skatītājiem ir 23% cittautiešu (Latvijā 45,8%), 7,6% uzņēmēju (5,4%).

Šāda auditorijas specifika izvirza īpatnības TV programmas koncepcijai un garantē tās uztveres adekvātumu: “LNT” par savu uzdevumu uzskata sagatavot un raidīt informatīvi piesātinātu, modernajiem TV standartiem atbilstošu, tehniski kvalitatīvu programmu, tādējādi ar savu produktu radot konkurenci valsts informācijas tirgū, garantējot alternatīvu viedokļu apriti, veicinot demokrātijas procesus valstī. Alternatīvu mediju rašanās un eksistēšana ir principiāli svarīgs jautājums posttotalitārajā sabiedrībā, kurā tieksme pēc informācijas monopola ir īpaši liela. Šo pieredzi jau izgājušas lielākā daļa valstu ar sociālisma pieredzi un nonākušas pie secinājuma, ka vienīgi sabiedrības procesus un viedokļus aptveroša oriģinālprogramma spēj apmierināt cilvēku patiesās informatīvās vajadzības, kuras mediju komercializācijas apstākļos ir tendence aizstāt ar visaptverošu izklaidi. Īpaši bīstama un salīdzinoši viegli realizējama šī tendence ir elektroniskajos medijos, TV programmu reducējot tikai uz TV seriālu un līdzīgas produkcijas pārraidīšanu.

“LNT”, apsverot savas tehniskās un radošās iespējas, kā arī balstoties uz socioloģisko pētījumu rezultātiem, ir gatava pārraidīt programmu 9 stundas diennaktī: rīta informatīvi izklaidējošais bloks — 3 stundas, vakara bloks — 6 stundas.

Rīta informatīvi izklaidējošā programma ietvers:

ziņas īsumā, laika ziņas, sportu, finansu ziņas, kultūras un izklaides informāciju turpmākajai dienai, preses apskatu, rīta interviju, multfilmu, rīta vingrošanu, konkursus, mūziku, reklāmas, sludinājumus.

Pusotru stundu garā programma veidota dinamiskā formā, adekvāti skatītāja dienas ritmam un informatīvajām vajadzībām šajā diennakts stundā, tomēr orientējot auditoriju uz aktivitāti un ieinteresējot dienas norisē.

Tālāk programmā sekos mākslas filma, bet programmu noslēgs ziņu kopsavilkums.

“LNT” vakara bloks tiks veidots

kā finansiāli garantēta, saturiski pamatota programma, kuras struktūras pamatā būs ziņu un informatīvās pārraides, īpašu vietu ierādot bērnu programmām, kas katru vakaru aizņems 1 stundu, tāpat vietu paredzot arī kvalitatīvām filmām un izklaides programmām.

“LNT” ir pilnībā pārņēmusi jau skatītāju atzīto “NTV—5” ziņu producēšanas principus. Tādēļ uzskatām, ka “LNT” regulārai operatīvai ziņu raidīšanai jākļūst par vienu no kanāla dominantēm.

Ziņu programmām jānodrošina maksimāla informācija par būtiskākajām valsts politiskajām, sabiedriskajām norisēm, jādara tas objektīvi un operatīvi, orientējoties sabiedrības procesos un auditorijas interesēs, garantējot viedokļu daudzveidību.

Sadarbība ar reģionālajām TV studijām, policijas, zemessardzes preses grupām, kā arī ar eksperimentālajām studijām (piemēram Latvijas Universitātes Komunikāciju un žurnālistikas katedras mācību studiju) garantēs paplašināt informācijas avotus un piesaistīt jaunus.

Principiāli jaunas iespējas informācijas ieguvē un pārraidīšanā paver ar ENEX noslēgtais līgums. Šis līgums dod iespēju “LNT” ziņu korespondentiem strādāt pasaulē operatīvi, kā arī piedāvāt “LNT” materiālus par Latvijas notikumiem pārraidīšanai šī līguma dalībvalstīs. Tas ir principiāli svarīgs jautājums, runājot gan par kanāla satura padziļināšanu, gan par Latvijas tēlu pasaulē.

Ārzemju un sporta ziņu standartus nodrošina līgums ar “Reuter” aģentūru. “LNT” ārzemju ziņu departamenta kredo — parādīt, ka pasaule neaprobežojas ar skatītāja durvju priekšu. Arī no politikas tālu stāvošiem cilvēkiem ir interesanti, kāda bijusi pasaule tieši šodien. Ņemot vērā, ka skatītājam tiks rādītas tikai pašas jaunākās ziņas (piemēram, ja ziņas ēterā paredzētas pulksten 18, tad kasete ar ziņām izlaidējam tiks iesniegta pulksten 17.59), tas ļaus apjaust, ka mēs nedzīvojam pasaulē vieni, bet gan ciešā kopsakarībā ar visu cilvēci.

Ievērojot lielas auditorijas daļas interesi par notikumiem Krievijā (ne tikai krievu auditorijas), tiks pirktas tiesības pārraidīt Krievijas televīziju ziņu materiālus oriģinālvalodā, ja vien Krievijas Sabiedriskās televīzijas programma netiks raidīta Latvijas teritorijā.

Programmu veidos gan “LNT” žurnālistu autorprogrammas, gan kvalitatīvas no neatkarīgajiem producentiem iepirktas autorprogrammas, aptverot ne tikai sociālo interešu sfēru, bet arī iepazīstinot ar jaunu, sabiedrībai nozīmīgu struktūru piedāvātajām iespējām un priekšrocībām, kā arī ar kultūras jaunumiem.

Tādējādi “LNT” ir gatava piedalīties konkursā par atļauju raidīt trešajā nacionālajā izplatīšanas tīklā un uzsākt darbu atbilstoši nacionālajai televīzijas attīstības koncepcijai.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!