• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Speciālistu kopdoma šodienai un rītdienai. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.06.1995., Nr. 89 https://www.vestnesis.lv/ta/id/35378

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Vakar iznāca "Latvijas Vēstneša" valsts normatīvo dokumentu 7. burtnīca

Vēl šajā numurā

09.06.1995., Nr. 89

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Speciālistu kopdoma šodienai un rītdienai

"Ekonomiskā izglītība pārejas periodā" (problēmas un risinājumi) — tāds temats ir starptautiskajai konferencei, kas no 7. līdz 10.jūnijam risinās Rīgā, Kongresu namā. Tiesa, 7.jūnijs vairāk bija dalībnieku ierašanās un reģistrācijas diena. Īstais darbs sākās vakar, kad konferenci atklāja Ministru prezidents Māris Gailis (augšējā attēlu rindā).

Jau konferences iesākumā būtiskas ekonomiskās izglītības problēmas, cerībā uz tām šais dialoga un pieredzes apmaiņas dienās rast risinājumu, izvirzīja Saeimas Budžeta un finansu komisijas vadītājs Ojārs Kehris, dialogā piedalījās arī ekonomikas ministrs Jānis Zvanītājs un Ziemeļvalstu Tautas akadēmijas rektors Arne Karlsens (apakšējā attēlu rindā).

Un proti: mācību iestāžu pašpārvaldes mērķtiecība (pēc O.Kehra vērojumiem, profesori nenopietni uztver studentus un pētniecību, jo pašreizējās algas traucē kvalificēti sagatavot lekcijas un veikt pētījumus, savukārt studenti "neņem nopietni" profesorus un mācības un jau II kursa beigās aktīvi strādā uzņēmumos vai firmās, tādējādi izglītībai kļūstot vairāk vai mazāk formālai); kā praktiski izveidot studentu, maģistrantu un doktorantu kreditēšanas sistēmu, lai nodrošinātu mācību pieejamību pašu valsts un pasaules izglītības centros; kā veicināt ģimeņu un uzņēmēju līdzekļu ieguldīšanu izglītībā (O.Kehra prāt, — ar izglītības fonda un nodokļu atlaižu palīdzību); ekonomiskās izglītības mācības valodu (gan latviešu, gan svešvalodu) attīstība un apguve; kā saglabāt, regulāri un efektīvi uzturēt saikni, kas konferences gaitā noteikti veidosies starp valstīm, mācību iestādēm un atsevišķiem indivīdiem.

Ekonomikas ministrs Jānis Zvanītājs konferences atklāšanā zināja teikt, ka referātiem raksturīga liela daudzveidība, pilnīgums, ka tajos ir daudz interesantu, reālu un īstenojamu domu. Vakar zināšanās un pieredzē dalījās Ziemeļvalstu Tautas akadēmijas rektors Arne Karlsens (temats — "Izmaiņas pieaugušo izglītībā pēc Zviedrijas iestāšanās Eiropas Savienībā"), Orhūzas universitātes Ekonomikas institūta docents, Eirofakultātes Orhūzas centra vadītājs Arne Gotfredsens (temats — "Ziemeļvalstu atbalsts un sadarbība izglītības un zinātnes jomās") un citi.

Konferenci organizē Izglītības un zinātnes ministrija, Ekonomikas ministrija, Ārlietu ministrija, Finansu ministrija, mūsu Saeimas Budžeta un finansu komisija, Izglītības un zinātnes komisija, Latvijas Zinību biedrība. Konferenci atbalsta Eiropas Savienības PHARE ACE projekts, Latvijas Privatizācijas aģentūra, ANO Attīstības programma (UNDP), Pasaules bankas Mazo grantu programma, Latvijas Zinātnes padome, ASV Baltijas fonds.

Šodien turpinās konferences darbs sekcijās (tādas ir sešas: pirmā — universitātes sekcija; otrā — pirmsuniversitātes ekonomiskās izglītības; trešā — vidējās izglītības un profesionālās izglītības mācību iestāžu; ceturtā — ekonomiskās izglītības laukiem; piektā — pieaugušo izglītošanas un pārkvalificēšanas; sestā sekcija — visplašāko iedzīvotāju slāņu izglītošana saziņas līdzekļos).

Visu vēlēšanās — lai šī konference kļūtu par tikšanās, ideju, pieredzes apmaiņas un risinājumu rašanās vietu. Jo bezdarbs, banku krīze, privatizācijas lēnā gaita un citas mūsdienu problēmas liecina, ka ekonomiskā izglītība nav mūsu sabiedrības stiprā puse.

Dzintra Ciekurzne,

"LV" korespondente

Foto: Māris Kaparkalējs, "LV"

 

Redakcija pie konferences materiāliem, kas ir tās rīcībā, plāno atgriezties arī turpmākās publikācijās

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!