• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Krāslavas novada domes 2023. gada 26. oktobra saistošie noteikumi Nr. 2023/24 "Par reklāmas, reklāmas objektu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 20.03.2024., Nr. 57 https://www.vestnesis.lv/op/2024/57.18

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Krāslavas novada domes saistošie noteikumi Nr. 2024/3

Grozījumi Krāslavas novada pašvaldības domes 2022. gada 28. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 2022/10 "Par koku ciršanu ārpus meža Krāslavas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā"

Vēl šajā numurā

20.03.2024., Nr. 57

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Krāslavas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 2023/24

Pieņemts: 26.10.2023.

OP numurs: 2024/57.18

2024/57.18
RĪKI

Krāslavas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Krāslavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2023/24

Krāslavas novada Krāslavas pilsētā 2023. gada 26. oktobrī

Par reklāmas, reklāmas objektu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu

Apstiprināti ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2023. gada 26. oktobra sēdes lēmumu Nr. 1196
(prot. Nr. 13, 5. §, 5.4. p.)

Precizēti ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2024. gada 25. janvāra sēdes lēmumu Nr. 51
(prot. Nr. 1, 12. §, 12.2. p.)

Precizēti ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2024. gada 29. februāra sēdes lēmumu Nr. 186
(prot. Nr. 3, 11. §, 11.4. p.)

Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu,
Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu,
Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22.1 panta otro daļu,
Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732
"Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai
publiskās vietās vai vietās, kas vērstas
pret publisku vietu" 28. un 45. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka reklāmu, reklāmas objektu, mobilo reklāmu, izkārtņu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – reklāma), kā arī afišu, sludinājumu, plakātu, izvietošanas kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Krāslavas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā (turpmāk – Krāslavas novads), to ekspluatācijas un demontāžas, atļaujas izsniegšanas kārtību.

2. Noteikumi neattiecas uz valsts un pilsētas dienestu norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturu zīmes un tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida projekta – etalona.

3. Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu Krāslavas novada vidi, respektējot konkrētās teritorijas apbūves un ainavas raksturu un mērogu.

4. Noteikumos lietotie termini un jēdzieni atbilst Reklāmas likumā, Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā un Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumos Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" (turpmāk – MK noteikumi) noteiktajiem terminiem.

II. Reklāmas saskaņošanas kārtība

5. Reklāmas izvietošanas atļauju (ar nosacījumiem vai bez tiem) vai atteikumu izsniegt izvietošanas atļauju publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Krāslavas novada administratīvajā teritorijā izsniedz pašvaldības iestāde Krāslavas novada Būvvalde (turpmāk – Būvvalde).

6. Persona, kura vēlas izvietot reklāmu un saņemt izvietošanas atļauju, mainīt grafisko dizainu, iesniedz Būvvaldē saskaņošanai iesnieguma veidlapu (pielikumā) un citus dokumentus, kas noteikti MK noteikumos.

III. Reklāmas izvietošanas nosacījumi

7. Tiesības izvietot reklāmu ir visām fiziskām vai juridiskām personām (turpmāk – reklāmas devējs), kuras Būvvaldē saņēmušas reklāmas izvietošanas atļauju, kā arī, ja piemērojams, samaksājušas pašvaldības nodevu par reklāmas izvietošanu (turpmāk – pašvaldības nodeva).

8. Reklāmai jāatbilst izvietošanas atļaujai, tajā sniegtajiem nosacījumiem un termiņiem.

9. Krāslavas novada teritorijā aizliegts:

9.1. izvietot reklāmu uz jaunbūvēm, patvaļīgi uzbūvētām, pārbūvētām un atjaunotām būvēm, uz ēkas fasādes, kas ir cilvēku drošību apdraudošā stāvoklī, ēku erkeriem, balkoniem, lodžijām, apgaismošanas stabiem, inženierbūvēm, elektroenerģijas sadales kastēm, transformatoriem un citiem inženierbūvju elementiem, ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu objektiem un informatīvajām norādēm, infrastruktūras labiekārtojuma elementiem, kā arī uz kokiem;

9.2. ar reklāmu aizsegt nozīmīgas dabas ainavas, pilsētbūvnieciski vērtīgos apbūves fragmentus un izjaukt ielu kopskata savdabīgumu;

9.3. ar reklāmām daļēji vai pilnībā aizsegt ēkas arhitektoniskās detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.tml.);

9.4. izmantot iekārtas ar mirgojošām gaismām;

9.5. izmantot redzamus atsvarus, pamatnes balstus un atsaites, ja reklāmu vai reklāmas objektu izvieto bez pamatiem;

9.6. izkārtni izvietot, ja tajā norādītā saimnieciskā darbība neatbilst būves vai telpu grupas, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, lietošanas veidam;

9.7. bez saskaņošanas ar Būvvaldi veikt reklāmas dizaina maiņu.

10. Nosacījumi izvietojot reklāmu konstruktīvā saistībā ar ēku:

10.1. reklāmu atļauts izvietot tikai uz vizuāli sakoptas, sakārtotas ēkas fasādes, kas nav mehāniski vai korozijas bojāta, notraipīta, krāsojuma vai detaļu izgaismojuma defektus saturoša;

10.2. jāievēro ēkas proporcijas;

10.3. ja ēka ir vidi degradējošā izskatā, reklāmu atļauts izvietot tikai uz fasādi pilnībā nosedzoša dekoratīvā pārsega, kas ar noformējumu iekļaujas apkārtējā vidē un reklāmas laukums neaizņem vairāk kā 10–30 % no fasādes plaknes (katrā atsevišķā gadījumā par reklāmas laukumu Būvvalde var lemt atsevišķi);

10.4. reklāmas stiprinājuma veids nedrīkst bojāt ēkas nesošās konstrukcijas;

10.5. perpendikulāri ēkas fasādei izvietotā reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,4 m no zemes, neatkarīgi no platuma;

10.6. reklāmas elektropiegādes kabeļi jāierīko, lai nebūtu redzami (manāmi) uz ēkas fasādes.

11. Nosacījumi izvietojot reklāmu ar piesaisti zemei:

11.1. izvietojot reklāmu ar piesaisti zemei, tās elektroapgāde jāparedz, izmantojot pazemes kabeļus;

11.2. uz brīvi stāvošas konstrukcijas izvietotu reklāmu izvieto vietās, kur tā netraucē un neapgrūtina gājēju plūsmu vai satiksmi un tiek ievērotas vides pieejamības prasības;

11.3. reklāmas objekti – slietņi nepārsniedz 1,2 m augstumu, tā konstrukcijai jābūt stabilai un noturīgai pret laikapstākļu iedarbību un pārvietošanu. Slietņi jāizvieto ne tālāk kā 2,0 m no ieejas ēkā vai teritorijā, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība. Ja teritorijā tiek izvietoti vairāki slietņi, tiem jābūt novietotiem vienā līnijā un gājēju plūsmai jāatstāj ne mazāk kā 1,2 m no ietves platuma;

11.4. mobilās reklāmas izmantošanai (izņemot pasažieru sabiedrisko transportu) saskaņo pārvietošanās maršrutu. Mobilās reklāmas objektus aizliegts novietot stāvēšanai pilsētas ielu teritorijā, autostāvvietā, laukumā u.c. vietās, kas pārredzamas no publiskas vietas.

IV. Reklāmas izvietošanas nosacījumi valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā vai uz valsts aizsargājama kultūras pieminekļa

12. Valsts nozīmes kultūras pieminekļa teritorijā reklāmas izvietošana pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu, kā arī jāievēro prasības, kas noteiktas teritorijas apbūves noteikumos.

13. Reklāma pie ēkām, kas atrodas valsts vai vietējas nozīmes kultūras pieminekļa zonā un aizsargjoslā, veidojams atbilstoši katras ēkas arhitektūras stilam.

V. Afišu stabu un stendu izmantošanas kārtība

14. Afišas, sludinājumus, plakātus un citus tamlīdzīgus informatīvos materiālus atļauts izvietot tikai uz šim nolūkam izveidotiem pašvaldības afišu stendiem un stabiem.

15. Uz afišu stabiem un stendiem atļauts eksponēt tikai afišas, sludinājumus, plakātus un citus tamlīdzīgus informatīvos materiālus un paziņojumus par pasākumiem, lekcijām, izstādēm, koncertiem u.tml. ar norādītu pasākuma norises laiku un vietu.

16. Afišas, sludinājumus, plakātus un citus tamlīdzīgus informatīvos materiālus to izvietotājs noņem un afišas staba laukumu attīra trīs dienu laikā pēc informācijas noilguma, kā arī seko lai reklāmas plakāti netiktu bojāti.

VI. Reklāmas vai reklāmas objektu ekspluatācijas un demontāžas kārtība

17. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot reklāmu vai reklāmas objektu tikai pēc Būvvaldes atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas, un uz atļaujā noteikto termiņu.

18. Reklāmas devējs ir atbildīgs par:

18.1. reklāmas uzturēšanu augstvērtīgā un vizuāli estētiskā kārtībā;

18.2. reklāmas konstrukciju drošību, lai tehniskais stāvoklis neradītu apdraudējumu cilvēku veselībai, dzīvībai vai īpašumam;

18.3. elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību normatīvo aktu prasībām;

18.4. reklāmas demontāžu, ja beidzies izvietošanas atļaujas termiņš vai nav samaksāta pašvaldības nodeva.

19. Par reklāmas konstrukciju drošību, tās konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, ekspluatācijas prasībām un demontāžu, sakārtojot reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.) ir atbildīgs reklāmas devējs.

20. Ja reklāma apdraud personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu reklāmas devējam, bet ja tas nav noskaidrojams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam, ir pienākums nekavējoties veikt reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.

21. Ja reklāmas devējs attiecīgajā vietā ir izbeidzis saimniecisko darbību vai beidzies reklāmas izvietošanas atļaujas derīguma termiņš, reklāmas devējam reklāmas demontāža jāveic piecpadsmit dienu laikā un jāsakārto reklāmas vieta (atjaunojot fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu u.tml.).

22. Ja reklāma vai reklāmas objekts neatbilst šo saistošo noteikumu prasībām vai netiek demontēta šo saistošo noteikumu 21. punktā noteiktā termiņā, Būvvalde sastāda aktu, kurā fiksē reklāmas vai reklāmas objekta tehnisko un vizuālo stāvokli, norādot veicamās darbības un termiņu, līdz kuram jāveic reklāmas vai reklāmas objekta demontāža, aktam pievieno reklāmas vai reklāmas objekta fotofiksāciju.

23. Ja šo saistošo noteikumu 22. punktā norādītājā kārtībā reklāmas vai reklāmas objekta demontāža netiek veikta, Būvvalde nosūta reklāmas devējam brīdinājumu ierakstītā pasta sūtījumā vai uz e-adresi par nepieciešamību demontēt reklāmu vai reklāmas objektu. Ja trīsdesmit kalendāro dienu laikā pēc brīdinājuma vēstules nosūtīšanas reklāmas vai reklāmas objekta demontāža nav veikta, Pašvaldība organizē reklāmas objekta demontāžu.

24. Reklāmas devējam ir pienākums segt Pašvaldībai izdevumus, kas radušies, demontējot un uzglabājot reklāmu vai reklāmas objektu. Demontētā reklāma vai reklāmas objekts tiek uzglabāts trīs mēnešus, pēc tam tiek utilizēts bez iespējas to atgūt. Pašvaldība nekompensē utilizētās reklāmas vai reklāmas objekta vērtību.

25. Reklāmas objektus reklāmas devējam šo saistošo noteikumu 24. punktā noteiktajā termiņā ir tiesības saņemt pēc administratīvā soda nomaksas.

VII. Atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu

26. Par šo saistošo noteikumu pārkāpšanu atbildīgs ir reklāmas devējs vai šo saistošo noteikumu 20. punkta pārkāpuma gadījumā zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota reklāma, īpašnieks vai tiesiskais valdītājs.

27. Šo saistošo noteikumu ievērošanu savas kompetences ietvaros uzrauga un kontrolē Būvvalde.

28. Būvvalde normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic piespiedu izpildes procesu šādu šo saistošo noteikumu pārkāpumu gadījumos:

28.1. reklāmas izvietošanas atļaujā noteikto nosacījumu neizpilde;

28.2. reklāmas izvietošana bez reklāmas izvietošanas atļaujas saņemšanas;

28.3. reklāmas neuzturēšana augstvērtīgā un vizuāli estētiskā kārtībā.

VIII. Noslēguma jautājumi

29. Atzīt par spēku zaudējušiem 2022. gada 29. septembra Krāslavas novada pašvaldības domes saistošos noteikumus Nr. 2022/27 "Par reklāmas, reklāmas objektu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu".

30. Reklāmas izvietošanas atļaujas, kas izsniegtas līdz šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir derīgas līdz tajās norādītā derīguma termiņa beigām.

31. Ja līdz šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai izsniegtās reklāmas izvietošanas atļaujas laikā tiek veikta reklāmas dizaina maiņa, jāievēro šajos saistošajos noteikumos noteiktās prasības.

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks

 

Pielikums
Krāslavas novada domes 2023. gada 26. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 2023/24

Krāslavas novada Būvvaldei
Skolas ielā 7, Krāslavā,
LV-5601, Latvija

(iesniedzēja vārds, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums)
(personas kods vai reģistrācijas Nr.)
(tālruņa Nr., e-pasta adrese)

IESNIEGUMS

Lūdzu izsniegt reklāmas izvietošanas atļauju vai saskaņot dizaina maiņu

(reklāmas, izkārtnes nosaukums)
(izvietošanas adrese)
(izvietošanas termiņš)
(reklāmas raksturojums, gabarītizmēri)
(reklāmas devēja rekvizīti: nosaukums, reģ. Nr., adrese, kontakti – kontaktpersona, tālr. Nr., e-pasta adrese)
(reklāmas izgatavotāja rekvizīti: nosaukums, reģ. Nr., adrese, kontakti – kontaktpersona, tālr. Nr., e-pasta adrese)

reklāmas nodevas maksātājs: reklāmas devējs reklāmas izgatavotājs

Skaņošanai iesniegti šādi dokumenti:

Ja dokumentāciju neiesniedz ēkas/zemes īpašnieks, tās lietošanas tiesību apliecinošas dokumentu kopijas ar informāciju par nomas līguma slēdzējpusēm un darbības termiņu

Dizaina maiņas gadījumā izdotā reklāmas izvietošanas atļauja

Reklāmas, izkārtnes izvietošanas vizualizācija

Pasūtītāja un ēkas/zemes īpašnieka inženierkomunikāciju un ceļu/ielu pārvaldītāju saskaņojumi uz izvietošanas vietas vizualizācijas lapas

Pilnvara, ja dokumentāciju iesniedz pilnvarotā persona

Esmu informēts, ka personas dati tiks apstrādāti Krāslavas novada Būvvaldes mērķa īstenošanai: būvniecības procesa tiesiskuma nodrošināšanai un kontrolei.

______. gada ___.__________________

(iesniedzēja paraksts, paraksta atšifrējums)

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks

 

Krāslavas novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 2023/24 "Par reklāmas, reklāmas objektu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa Norādāmā informācija 
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums  1.1. saistošo noteikumu izdošanas mērķis – veidot harmoniski attīstītu Krāslavas novada vidi, respektējot konkrētās teritorijas apbūves un ainavas raksturu un mērogu;

1.2. saskaņā ar Reklāmas likuma 7. panta 2.1 daļu reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, saņemama attiecīgās pašvaldības vai tās noteiktas pašvaldības institūcijas atļauja. Kārtību, kādā saņemama pašvaldības vai tās noteiktas pašvaldības institūcijas atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, nosaka Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumi Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu". Pašvaldība ir tiesīga izdot saistošos noteikumus saskaņā ar minētajos tiesību aktos ietverto pilnvarojumu;

1.3. šobrīd spēkā esoši ir Krāslavas novada pašvaldības domes 2022. gada 29. septembra Krāslavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2022/27 "Par reklāmas, reklāmas objektu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu", kas izdoti tostarp saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43. panta pirmās daļas 7. punktu. Likums "Par pašvaldībām" ir zaudējis spēku 2023. gada 1. janvārī ar Pašvaldību likuma stāšanos spēkā. Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punkts noteic, ka dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam;

1.4. saskaņā ar administratīvā akta prioritātes principa ievērošanu administratīvās atbildības noteikšana par saistošo noteikumu pārkāpumiem nav pieļaujama, jo tie ir novēršami izdodot administratīvo aktu ar pienākumu atbilstošā termiņā novērst neatbilstības un izpildīt prasības (veicama piespiedu izpilde). Administratīvā akta (rīkojuma, procesa) prioritātes princips nozīmē to, ka, ja ir nepieciešams panākt, lai persona izpilda noteiktas normatīvo aktu prasības, prioritāte ir administratīvā akta izdošanai, nosakot pienākumu atbilstošā termiņā novērst neatbilstības un izpildīt prasības. Administratīvais sods paredzams tikai tajos gadījumos, kad nepieciešams reaģēt uz kādu personas izdarītu pārkāpumu, kurš vairs nav novēršams un ir ar augstu bīstamības pakāpi (Māliņa I. Jaunu administratīvo pārkāpumu sastāvu veidošana. Grām.: Administratīvo pārkāpumu tiesības. Administratīvās atbildības likuma skaidrojumi. Sagatavojis autoru kolektīvs. E. Danovska un G. Kūtra zinātniskajā redakcijā. Rīga: Tiesu namu aģentūra, 2020, 55. lpp.);

1.5. uz saistošo noteikumu pieņemšanas brīdi nav paredzēta cita iespējamā alternatīva, kas neparedzētu tiesiskā regulējuma izstrādi.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  2.1. saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu – nav;

2.2. nav nepieciešami papildu resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. 

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  3.1. sociālā ietekme – nav;

3.2. ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu tiks nodrošināta vizuāli pievilcīga, estētiska, harmoniski attīstīta un sakārtota vide, jo tiks noteikti vienoti principi reklāmas un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai;

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – tiešu ietekmi uz cilvēku veselību noteikumi nesniedz, taču tiek nodrošināta cilvēku veselībai un drošībai atbilstoša vide;

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – saistošie noteikumi skars uzņēmējus, kas pašvaldībā vēlēsies izvietot reklāmas publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, tiks nodrošinātas vienotas prasības reklāmas izvietošanai, labvēlīgi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi;

3.5. ietekme uz konkurenci – noteikumi sniedz tiešu ietekmi brīvai un godīgai konkurencei, nodrošina vienlīdzīgas iespējas pakalpojumu un preču reklāmai un informācijas paušanai attiecībā uz saistīto pakalpojumu un preču pieejamību.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  4.1. ar jautājumiem saistošo noteikumu piemērošanā privātpersona var vērsties pašvaldības būvvaldē;

4.2. saistošo noteikumu prasību piespiedu izpildes procesu veiks pašvaldības būvvalde;

4.3. administratīvo procedūru izmaksas: ja attiecināms, pašvaldības nodeva par reklāmas izvietošanu, kuras apmērs noteikts pašvaldības saistošajos noteikumos par pašvaldības nodevām.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  5.1. saistošie noteikumi izstrādāti atbilstoši Reklāmas likumā, Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā un Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumos Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" ietvertam pilnvarojumam izdod saistošos noteikumus;

5.2. pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā – Krāslavas novada būvvaldes darbinieki. Nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  6.1. saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas – Krāslavas novada būvvalde;

6.2. izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība – nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti saistošo noteikumu izpildē iesaistīto institūciju budžetu ietvaros.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai un tās rīcība ir atbilstoša. 
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  8.1. konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā ar sabiedrības pārstāvjiem (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.) nav notikušas;

8.2. sabiedrības līdzdalības veids – informācijas publicēšana pašvaldības tīmekļvietnē;

8.3. pēc saistošo noteikumu projekta un tam pievienotā paskaidrojuma raksta izskatīšanas domes pastāvīgās komitejas sēdē saistošo noteikumu projekts tika publicēts Krāslavas novada pašvaldības mājaslapā: www.kraslava.lv, sadaļā "Aktualitātes" – "Sabiedrības līdzdalība" sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai.

Noteiktajā termiņā (no 2023. gada 27. septembra līdz 2023. gada 12. oktobrim) viedokļi par saistošo noteikumu projektu saņemti netika.

8.4. izsludinātie saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", kā arī pašvaldības informatīvajā izdevumā un oficiālajā tīmekļvietnē, norādot atsauci uz oficiālo publikāciju atbilstoši Pašvaldību likuma 47. panta astotajai daļai.

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!