• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ādažu novada domes 2023. gada 28. decembra saistošie noteikumi Nr. 50/2023 "Grozījumi Ādažu novada pašvaldības 2021. gada 27. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 17/2021 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 22.01.2024., Nr. 15 https://www.vestnesis.lv/op/2024/15.11

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Krāslavas novada domes saistošie noteikumi Nr. 2023/28

Par neapbūvētu zemesgabalu iznomāšanu un nomas maksas apmēru Krāslavas novadā

Vēl šajā numurā

22.01.2024., Nr. 15

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ādažu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 50/2023

Pieņemts: 28.12.2023.

OP numurs: 2024/15.11

2024/15.11
RĪKI

Ādažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 50/2023

Ādažos 2023. gada 28. decembrī

Grozījumi Ādažu novada pašvaldības 2021. gada 27. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 17/2021 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību"

APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2023. gada 28. decembra sēdes lēmumu
(prot. Nr. 29 § 32)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu

Izdarīt Ādažu novada pašvaldības 2021. gada 27. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 17/2021 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību" (publicēti laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2021. Nr. 229 un 2023. Nr. 6) šādus grozījumus:

1. Papildināt 5. punktu ar 5.6. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.6. Specializētās darbnīcas pakalpojums."

2. Papildināt ar IV.1 nodaļu šādā redakcijā:

"IV.1 Specializētās darbnīcas pakalpojums

11.1 Specializētās darbnīcas sniedz iespēju iegūt darba pieredzi, darba tirgum nepieciešamās prasmes un iemaņas, organizējot nodarbinātības pasākumus atbilstoši klientu fiziskajām un garīgajām spējām, interesēm un vecumam, nodrošinot sociālo integrāciju, veicinot prasmju un iemaņu apguvi, apmācot personas noteiktām amata prasmēm.

11.2 Pakalpojums tiek nodrošināts pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras pēc ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā, kā arī pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas aprūpes institūcijā, kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa).

11.3 Pakalpojumu piešķir, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu par pakalpojuma nepieciešamību."

3. Papildināt ar 18.1 punktu šādā redakcijā:

"18.1 Bērniem, kuriem noteikta invaliditāte un ņemot vērā bērna individuālās vajadzības, Sociālais dienests piešķir 40 pakalpojuma reizes gadā bez maksas pašvaldības sociālās rehabilitācijas infrastruktūrā pieejamiem pakalpojumiem, kas iekļauti bērna individuālajā sociālās rehabilitācijas plānā, speciālista vai ārsta nosūtījumā vai izrakstā no veselības kartes. Pakalpojumu nodrošina Pakalpojuma sniegšanas speciālista noteiktajā rindas kārtībā."

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

 

Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības 28.12.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 50/2023 "Grozījumi Ādažu novada pašvaldības 2021. gada 27. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 17/2021 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību""

Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešā daļa nosaka, ka kārtību, kādā saņemami pašvaldību sniegtie sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību saistošajos noteikumos.

1.2. Pašvaldībā šobrīd ir spēkā 27.10.2021. saistošie noteikumi Nr. 17/2021 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību" (turpmāk – Noteikumi).

1.3. Pastāvošo pašvaldības noteikto tiesisko regulējumu nepieciešams papildināt ar diviem jauniem pakalpojumiem, kas tiks sniegti valsts finansētās programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" izveidotajās infrastruktūrās, lai pilnveidotu sociālo pakalpojumu dažādību un pieejamību.

1.4. Noteikumos no jauna iekļauti rehabilitācijas pakalpojumi bērniem, kuriem noteikta invaliditāte un specializētās darbnīcas pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras pēc ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā, kā arī pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas aprūpes institūcijā, kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa).

1.5. Citas būtiskais izmaiņas Noteikumos nav veiktas.

2. Fiskālā ietekme un pašvaldības budžetu

2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu:

2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu – nav attiecināms;

2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu – 2024. gadā budžetā Noteikumos paredzētajiem specializēto darbnīcu pakalpojumiem asignēti 76376 euro, ko veido atalgojums 3 darbiniekiem un materiālu iegāde 3000 euro, un tie ir iekļauti Sociālā dienesta budžeta projektā.

2.2. Rehabilitācijas pakalpojumiem bērniem, kuriem noteikta invaliditāte, papildu līdzekļi nav nepieciešami, jo tie tiks sniegti pašvaldības izveidotajā sociālās rehabilitācijas infrastruktūrā ar jau pieejamiem speciālistiem. Līdz šim pakalpojumi tika sniegti Eiropas Savienības struktūrfondu projekta "Deinstitucionalizācija un sociālie pakalpojumi" ietvaros un pakalpojumus bērniem ar funkcionāliem traucējumiem apmaksāja no projekta līdzekļiem.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Sociālā ietekme – plānots, ka Noteikumi pozitīvi ietekmēs mērķgrupu, uz kuru attiecināms Noteikumu tiesiskais regulējums: ģimenes, kurās aug bērns ar funkcionāliem traucējumiem, kā arī ģimenes, kurās ir pilngadīgas personas ar garīga rakstura traucējumiem, kas deklarētas Ādažu novadā.

3.2. Ietekme uz vidi – neradīs ietekmi uz vidi.

3.3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav attiecināma.

3.4. Ietekme uz konkurenci – nav ietekmes uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. Institūcija, kurā persona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir Sociālais dienests.

4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz Noteikumi, ir šādi – lai saņemtu pakalpojumu, privātpersona iesniedz Sociālajam dienestam iesniegumu un pamatojošos dokumentus. Sociālais dienests lēmumu pieņem viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas.

4.3. Sociālā dienesta lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijai. Komisijas pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4.4. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Noteikumu daļējai izpildei jau izveidota jauna pašvaldības struktūrvienība "Dienas aprūpes un rehabilitācijas centrs "Ādažu Ūdensroze"", kas nodrošina rehabilitācijas pakalpojumus, bet specializēto darbnīcu pakalpojumam tiks meklēti atbilstoši speciālisti.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti noteikumu īstenošanā, ir Sociālā dienesta darbinieki (pieņemot un izvērtējot iesniegumu atbilstību un pieņemot lēmumu, kā arī sniedzot pakalpojumus). Lēmuma apstrīdēšanas gadījumā – Administratīvo aktu strīdu komisija, kuras sastāvā ir deputāti, pašvaldības izpilddirektors un juristi.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – sniegt lielāku atbalstu Ādažu novada mazaizsargātām iedzīvotāju grupām – ģimenēm ar bērniem, kuriem noteikta invaliditāte, un personām ar garīga rakstura traucējumiem. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi, un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc Noteikumu izskatīšanas domes Izglītības, kultūras, sporta un sociālajā komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī sociālā tīkla Facebook pašvaldības kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli.

8.1. Pēc Noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai noteiktajā termiņā – no 2023. gada 7. decembra līdz 2023. gada 21. decembrim netika saņemti iedzīvotāju priekšlikumi par Noteikumu projektu.

8.2. Citi priekšlikumi, viedokļi, iebildumi no sabiedrības pārstāvjiem, institūcijām netika saņemti.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!