• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ropažu novada domes 2023. gada 15. novembra saistošie noteikumi Nr. 39/23 "Grozījumi Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 7.12.2023., Nr. 237 https://www.vestnesis.lv/op/2023/237.59

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 9/2023

Salaspils novada pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalsti

Vēl šajā numurā

07.12.2023., Nr. 237

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ropažu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 39/23

Pieņemts: 15.11.2023.

OP numurs: 2023/237.59

2023/237.59
RĪKI

Ropažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 39/23

Ulbrokā 2023. gada 15. novembrī

Grozījumi Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā"

Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
15.11.2023. sēdes lēmumu Nr. 2869 (prot. Nr. 80/2023 )

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu

1. Izdarīt Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā" šādus grozījumus:

1.1. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:

"3. Tiesības saņemt šajos noteikumos paredzētos pašvaldības pabalstus ir personām, kuras savu dzīvesvietu ir deklarējušas pašvaldības administratīvajā teritorijā pēdējos 6 (sešus) mēnešus vai pēdējā deklarētā dzīvesvieta pašvaldības administratīvajā teritorijā ir tekošā gada 1. janvārī, izņemot noteikumu XII nodaļā minētā pabalsta saņēmējus. Pieprasot pabalstu par bērnu, bērna dzīvesvietai jābūt deklarētai pašvaldības administratīvajā teritorijā pēdējos 6 (sešus) mēnešus vai pēdējā deklarētā dzīvesvieta pašvaldības administratīvajā teritorijā ir tekošā gada 1. janvārī, izņemot noteikumu V un VI nodaļā minētā atbalsta saņēmējus."

1.2. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8. Sociālais dienests pēc mājsaimniecības iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas viena mēneša laikā, bet noteikumu V un VI nodaļā minētā pabalsta gadījumā 10 darba dienu laikā, pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt un informē personu par pieņemto lēmumu."

1.3. Papildināt noteikumus ar 8.1 punktu šādā redakcijā:

"8.1 Ja Sociālais dienests konstatē, ka iesniegtie dokumenti neatbilst noteikumos noteiktajām prasībām vai lēmuma pieņemšanai nepieciešama papildus informācija, vai dokumenti un lēmuma pieņemšanai nepieciešamā informācija Sociālajam dienestam nav pieejama pašvaldības un valsts datu reģistros, dienests par to nekavējoties informē iesniedzēju."

1.4. Papildināt noteikumus ar 8.2 punktu šādā redakcijā:

"8.2 Iesnieguma iesniedzējs piecu darba dienu laikā pēc noteikumu 8.1 punktā minētās informācijas saņemšanas iesniedz Sociālajam dienestam nepieciešamo informāciju lēmuma pieņemšanai."

1.5. Izteikt 10.16. apakšpunktu šādā redakcijā:

"10.16. pabalsts daudzbērnu (trīs un vairāk bērni) ģimenēm."

1.6. Izteikt 11. punktu šādā redakcijā:

"11. Tiesības saņemt pabalstu ir bērniem, kuri iegūst izglītību (no 5 līdz 24 gadu vecumam): daudzbērnu ģimeņu bērniem, bērniem ar invaliditāti, ar celiakiju slimiem bērniem un bērniem, kas zaudējuši vienu apgādnieku."

1.7. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā:

"15. Nometnes līdz 100,00 euro kalendārajā gadā apmaksā daudzbērnu ģimeņu bērniem, aizbildnībā esošiem bērniem, audžuģimenē ievietotajiem bērniem, ar celiakiju slimiem bērniem un bērniem ar invaliditāti."

1.8. Izteikt V nodaļu šādā redakcijā:

"V. Ēdināšanas izdevumu segšana bērniem pašvaldības izglītības iestādēs

17. Pašvaldība nodrošina pusdienas izglītojamajiem, kuri apgūst pamatizglītību, vispārējo vidējo izglītību un vispārējo profesionālo izglītības programmu izglītības iestādēs.

18. Pašvaldība sedz šādus ēdināšanas izdevumus:

18.1. 100 % apmērā par pusdienu ēdienreizi (tai skaitā, valsts budžeta līdzekļi Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumos Nr. 614 "Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai" noteiktā apmērā) visiem izglītojamajiem, kuri pašvaldības administratīvajā teritorijā apgūst pamatizglītības programmu 1.–4. klasē vispārējās izglītības iestādēs;

18.2. 50 % apmērā no Ropažu novada domes lēmumā noteiktām ēdināšanas izmaksām par pusdienu ēdienreizi, ja izglītojamais apgūst izglītības programmu 5.–12. klasē vispārējā izglītības iestādē pašvaldības administratīvajā teritorijā un izglītojamā un vismaz viena likumiskā pārstāvja deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā;

18.3. 100 % apmērā no Ropažu novada domes lēmumā noteiktām ēdināšanas izmaksām, ja izglītojamais apgūst izglītības programmu 5.–12. klasē vispārējā izglītības iestādē pašvaldības administratīvajā teritorijā vai ārpus pašvaldības administratīvās teritorijas un izglītojamā un vismaz viena likumiskā pārstāvja deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā, un uz kuru attiecināms vismaz viens no šādiem kritērijiem:

18.3.1. izglītojamais ir persona ar invaliditāti;

18.3.2. izglītojamais ir aizbildnībā vai audžuģimenē esošs bērns vai bērns, kas zaudējis vienu apgādnieku;

18.3.3. izglītojamais ir no trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes;

18.4. 100 % apmērā no Ropažu novada domes lēmumā noteiktām ēdināšanas izmaksām, ja izglītojamais apgūst izglītības programmu 5.–12. klasē vispārējā izglītības iestādē pašvaldības administratīvajā teritorijā un izglītojamā un vismaz viena likumiskā pārstāvja deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā, un izglītojamais ir no daudzbērnu ģimenes (trīs un vairāk bērni).

19. Atbalstam piešķirtie līdzekļi tiek pārskaitīti par faktiski sniegtajiem ēdināšanas pakalpojumiem:

19.1. ēdināšanas pakalpojuma sniedzējam, kas nodrošina ēdināšanu attiecīgajā izglītības iestādē, pamatojoties uz tā sagatavotu rēķinu;

19.2. reizi mēnesī izglītojamā pārstāvim uz viņa iesniegumā norādīto kredītiestādes kontu, ja izglītojamais mācās izglītības iestādē ārpus pašvaldības teritorijas, pamatojoties uz likumiskā pārstāvja iesniegumu un klāt pievienoto ēdinātāja rēķinu un maksājumu apliecinošu dokumentu par faktiski saņemtajiem ēdināšanas pakalpojumiem attiecīgajā mēnesī.

19.1 Noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajam rēķinam vai atskaitei pievieno izglītības iestādes vadītāja apstiprinātu atbalsta saņēmēju sarakstu, kurā norādīts atbalsta saņēmēja izmantoto saņemto ēdienreižu skaits un apmeklējums pārskata periodā.

19.2 Ja izglītojamais atbilst noteikumu 18.1. apakšpunktam un 18.2. apakšpunktam, iesniegums nav nepieciešams.

19.3 Iesnieguma par ēdināšanas atbalsta piešķiršanu veidlapa pieejama pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ropazi.lv.

19.4 Atbalstu aprēķina ar tā mēneša pirmo datumu, kurā pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu līdz kārtējā mācību gada beigām.

19.5 Izglītojamā likumiskajam pārstāvim ir pienākums nekavējoties informēt Sociālo dienestu, ja mainās faktiskie vai tiesiskie apstākļi, pamatojoties uz kuriem piešķirts atbalsts.

19.6 Sociālais dienests pieņem lēmumu par atbalsta izmaksas pārtraukšanu, ja:

19.61. faktisko un tiesisko apstākļu izmaiņu rezultātā izglītojamā mājsaimniecība neatbilst noteikumos noteiktajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem;

19.62. izglītojamais pārtrauc mācības attiecīgajā izglītības iestādē un neturpina mācības nevienā no izglītības iestādēm."

1.9. Izteikt VI nodaļu šādā redakcijā:

"VI. Ēdināšanas izdevumu segšana bērniem pirmsskolas izglītības iestādēs

20. Pašvaldība sedz Ropažu novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs izglītojamajiem ēdināšanas izmaksas (brokastis, pusdienas, launagu):

20.1. 60 % apmērā no Ropažu novada domes lēmumā noteiktām ēdināšanas izmaksām, ja izglītojamā un vismaz viena likumiskā pārstāvja deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā;

20.2. 100 % apmērā no Ropažu novada domes lēmumā noteiktām ēdināšanas izmaksām, ja izglītojamā un vismaz viena likumiskā pārstāvja deklarētā dzīvesvieta ir Ropažu novada administratīvajā teritorijā un uz kuru attiecināms vismaz viens no šādiem kritērijiem:

20.2.1. izglītojamais ir persona ar invaliditāti;

20.2.2. izglītojamais ir aizbildnībā vai audžuģimenē esošs bērns, vai bērns, kas zaudējis vienu apgādnieku;

20.2.2. izglītojamais ir no trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes;

20.2.3. izglītojamais ir no daudzbērnu ģimenes (trīs un vairāk bērni).

21. Privātajās pirmsskolas izglītības iestādēs (attiecināms arī uz pirmsskolas izglītības iestādēm ārpus pašvaldības administratīvās teritorijas) ēdināšanas izmaksas tiek segtas 20. punktā minētajā kārtībā atbilstoši Ropažu novada domes lēmumā noteiktām ēdināšanas izmaksām pašvaldības pirmskolas izglītības iestādēs, ja pašvaldība nevar nodrošināt pirmsskolas izglītības programmu apguvi savās pirmsskolas izglītības iestādēs (izglītojamā likumiskais pārstāvis pieteicis izglītojamo pašvaldības rindā un pašvaldības izglītības iestādē, kurā izglītojamais pieteikts, nav brīvu vietu).

22. Atbalstam piešķirtie līdzekļi tiek pārskaitīti par faktiski sniegtajiem ēdināšanas pakalpojumiem:

22.1. ēdināšanas pakalpojuma sniedzējam, kas nodrošina ēdināšanu attiecīgajā izglītības iestādē, pamatojoties uz tā sagatavotu rēķinu;

22.2. reizi mēnesī izglītojamā pārstāvim uz viņa iesniegumā norādīto kredītiestādes kontu, ja izglītojamais mācās izglītības iestādē ārpus pašvaldības teritorijas, pamatojoties uz likumiskā pārstāvja iesniegumu un klāt pievienoto ēdinātāja rēķinu un maksājumu apliecinošu dokumentu par faktiski saņemtajiem ēdināšanas pakalpojumiem attiecīgajā mēnesī.

23. Noteikumu 22.1. apakšpunktā minētajam rēķinam vai atskaitei pievieno izglītības iestādes vadītāja apstiprinātu atbalsta saņēmēju sarakstu, kurā norādīts atbalsta saņēmēja izmantoto saņemto ēdienreižu skaits un apmeklējums pārskata periodā.

24. Ja izglītojamais atbilst noteikumu 20.1. apakšpunktam iesniegums nav nepieciešams. Pārējos gadījumos izglītojamā likumiskais pārstāvis iesniedz iesniegumu Sociālajā dienestā.

25. Iesnieguma par ēdināšanas atbalsta piešķiršanu veidlapa pieejama pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ropazi.lv.

25.1 Atbalstu aprēķina ar tā mēneša pirmo datumu, kurā pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu līdz kārtējā mācību gada beigām.

25.2 Izglītojamā likumiskajam pārstāvim ir pienākums nekavējoties informēt izglītības iestādi vai Sociālo dienestu, ja mainās faktiskie vai tiesiskie apstākļi, pamatojoties uz kuriem piešķirts atbalsts.

25.3 Sociālais dienests pieņem lēmumu par atbalsta izmaksas pārtraukšanu, ja:

25.31. faktisko un tiesisko apstākļu izmaiņu rezultātā izglītojamā mājsaimniecība neatbilst noteikumos noteiktajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem;

25.32. izglītojamais pārtrauc mācības attiecīgajā izglītības iestādē un neturpina mācības nevienā no izglītības iestādēm."

1.10. Izteikt 30. punktu šādā redakcijā:

"30. Pabalstu piešķir līdz 300,00 euro kalendārajā gadā, ievērojot sociālā darbinieka atzinumā un rehabilitācijas plānā norādīto".

1.11. Izteikt 32. punktu šādā redakcijā:

"32. Pabalstu piešķir pēc veselību uzlabojušo pasākumu (veselību uzlabojošas procedūras, izmeklējumi, masāžas u.tml.) veikšanas, iesniedzot iesniegumu, pievienojot izdevumu apliecinošu dokumentu kopijas par tekošo gadu. Personas ar onkoloģisko saslimšanu, papildus minētajam, iesniedz izziņu no ģimenes ārsta par saslimšanu".

1.12. Izteikt 33. punktu šādā redakcijā:

"33. Pabalstu piešķir līdz 100,00 euro kalendārajā gadā".

1.13. Izteikt 41. punktu šādā redakcijā:

"41. Pabalstu piešķir reizi mēnesī 50,00 euro apmērā, skaitot no mēneša, kad persona ar Ropažu novada Bāriņtiesas lēmumu ir iecelta par aizgādni".

1.14. Izteikt 42. punktu šādā redakcijā:

"42. Gadījumā, ja Ropažu novada Bāriņtiesa ir konstatējusi pārkāpumus aizgādņa darbībā vai aizgādnis ir atstādināts vai atbrīvots no aizgādņa pienākumu pildīšanas, Ropažu novada Bāriņtiesa par to rakstiski informē Sociālo dienestu un izmaksas tiek pārtrauktas ar dienu, kad Bāriņtiesa ir pieņēmusi lēmumu par aizgādņa atstādināšanu vai atbrīvošanu no aizgādņa pienākumu izpildes".

1.15. Papildināt noteikumus ar 42.1 punktu šādā redakcijā:

"42.1 Ja persona atradās aizgādņa statusā nepilnu mēnesi, tad pabalsts attiecīgajā mēnesī izmaksājams proporcionāli dienu skaitam, kad persona bija aizgādnis".

1.16. Izteikt 46. punktu šādā redakcijā:

"46. Pabalsts 1991. gada barikāžu dalībniekiem tiek piešķirts vienu reizi gadā".

1.17. Svītrot noteikumu 55. punktu.

2. Šie saistošie noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne

 

Paskaidrojuma raksts
Ropažu novada pašvaldības domes 15.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 39/23 "Grozījumi Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā""

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums  1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir precizēt Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošajos noteikumos Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā" nosacījumus par aizgādņu pabalstiem, kā arī lai precizētu vairāku noteikumu punktu formulējumus, lai pabalstu pieprasīšanas un izmaksas kārtība būtu skaidra un nepārprotama.

1.2. Ņemot vērā aizgādņa pienākumu smago raksturu, apjomu un atbildību par uzņemtajām saistībām, kā arī emocionālo un psiholoģisko pusi, aizvien grūtāk ir atrast un uzrunāt potenciālos aizgādņus, kas to uzņemtos. Esošo aizgādņu paaudze nomainās un vietā jauni nenāk. Aizgādnis par pienākumu pildīšanu atlīdzību nesaņem, tas ir brīvprātīgais darbs. Līdz ar to ir nepieciešams precizēt aizgādņu pabalsta apmēru.

1.3. Ar saistošajiem noteikumiem tiek precizēta Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošo noteikumu Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā" 12. nodaļa, nosakot lielāku aizgādņa pabalstu, proti, 50 euro mēnesī.

1.4. Ar saistošajiem noteikumiem tiek precizēta Ropažu novada domes 2023. gada 8. marta saistošo noteikumu Nr. 4/23 "Pašvaldības brīvās iniciatīvas pabalsti Ropažu novadā" V un VI nodaļa, izsakot to jaunā redakcijā un ieviešot izglītojamo likumisko pārstāvju līdzmaksājumu par izglītojamo ēdināšanu izglītības iestādēs. Izglītojamo likumisko pārstāvju līdzmaksājums tiek ieviests, līdz ar ēdināšanas pakalpojumu un pārējo pašvaldības izdevumu izmaksu paaugstināšanos, kā arī ņemot vērā pašvaldības ierobežotās budžeta iespējas, lai nodrošinātu kvalitatīvu, ārējam regulējumam atbilstošu izglītojamo ēdināšanu izglītības iestādēs.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu – budžeta izdevumi tiks palielināti, jo aizgādņa pabalsts tiks maksāts katru mēnesi. Pabalstu plānots izmaksāt 20 personām, 12000 euro apmērā.

2.2. Nav nepieciešami resursi jaunu institūciju vai darba vietu veidošanai, jo Sociālais dienests turpinās administrēt pabalstu izmaksu.

2.3. Attiecībā uz izglītojamo ēdināšanas izmaksām, ieviešot izglītojamo likumisko pārstāvju līdzmaksājumu par izglītojamo ēdināšanu pirmsskolas izglītības iestādēs 40 % apmērā, bet pamata un vidējās izglītības iestādēs 50 % apmērā noteikumu projektā norādītajām izglītojamo mērķa grupām, pašvaldības budžeta līdzekļi izglītojamo ēdināšanai provizoriski sastādīs 1 509 068 euro, bet izglītojamo pārstāvju finansējums 842 992 euro apmērā (budžeta izdevumi samazināsies par 25 %, taču šī prognoze būtiski var mainīties, ja ēdinātāji cels kopējās ēdināšanas izmaksas uz vienu izglītojamo).

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  3.1. Sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī tieša ietekme uz aizgādņa labsajūtu, kā arī izglītojamo likumisko pārstāvju finanšu izdevumiem.

3.2. Ietekme uz vidi – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs vidi.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – saistošie noteikumi var pozitīvi ietekmēt aizgādņu veselību un saglabāt kvalitatīvu, ārējam regulējumam atbilstošu izglītojamo ēdināšanas pakalpojumu.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.

3.5. Ietekme uz konkurenci – šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  4.1. Saistošo noteikumu piemērošanā personas var vērsties Ropažu novada pašvaldības Sociālajā dienestā.

4.2. Ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  5.1. Pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas, nosakot izpildes kārtību un nodrošinot finansējumu.

5.2. Saistošo noteikumu īstenošana neparedz papildus cilvēkresursu iesaisti, saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti darbinieki, kuri administrē sociālo palīdzību.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  6.1. Saistošo noteikumu izpildi turpinās nodrošināt Ropažu novada pašvaldības Sociālais dienests, līdz ar to nav nepieciešama jaunu institūciju izveide. Papildus resursi nav nepieciešami.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības rīcība ir atbilstoša Pašvaldību likumam.

7.2. Ņemot vērā, ka pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā un citi normatīvie akti neparedz aizgādņa pabalsta piešķiršanu, šie saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – palielināt esošo aizgādņa pabalstu. Vienlaikus, kaut arī saistošie noteikumi paredz ieviest izglītojamo likumisko pārstāvju līdzmaksājumu izglītojamo ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanā, līdzmaksājumu ieviešana vērsta uz kvalitatīvu un normatīvajiem aktiem atbilstošu izglītojamo ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanu izglītības iestādēs.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  8.1. Sabiedrības līdzdalības veids – priekšlikumu un iebildumu ievērtēšana un iekļaušana pēc projekta publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv.

8.2. Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv no 2023. gada 23. oktobra līdz 2023. gada 6. novembrim. Šajā laika periodā saņemti ap 60 fizisko personu, kā arī viens izglītojamo likumisko pārstāvju padomes un iedzīvotāju konsultatīvās padomes iesniegums ar lūgumu neieviest izglītojamo likumisko pārstāvju līdzmaksājumu par izglītojamo ēdināšanu.

Iesniegumos norādīts, ka šī brīža ekonomiskajā situācijā, kad nepārtraukti pieaug pakalpojumu un preču izmaksas, sadārdzinās apkure un elektrība, nepārtraukti pieaug kredītprocentu likmes, jau ilgstoši valstī ir ievērojama inflācija, ģimenes budžets šo slogu nevar izturēt. Tāpat uzsvērts, ka pat valsts līmenī nepārtraukti tiek meklēti risinājumi iedzīvotāju atbalstam, piemēram, kompensējot elektrības rēķinu pieaugumu, plānojot atbalstīt kredītņēmējus aizdevuma procentu pieaugumu sakarā. Pie šādiem apstākļiem iesniegumos tiek lūgts pašvaldību rast iespēju nepieņemt plānotos saistošo noteikumu grozījumus, bet turpināt pildīt sociālu funkciju savu iedzīvotāju atbalstīšanā, savukārt pašvaldības izdevumus aicināts samazināt, samazinot vai optimizējot citas pašvaldības izdevumu pozīcijas, neskarot bērnus.

Tāpat iesniegumos lūgts, ka tā kā Ropažu novads 2022. gadā ir atzīts par ģimenēm draudzīgāko pašvaldību Latvijā, saglabāt ģimenei draudzīgākās pašvaldības politiku. Vienlaikus uzsvērts, ka pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem Latvijā 2023. gada 8 mēnešos reģistrēti par 12,6 % mazāk jaundzimušo, salīdzinot ar līdzīgu periodu gadu iepriekš, kas liecina par to, ka kopējā dzīves kvalitāte ir samazinājusies un ka samaksāt par ēdināšanu var nozīmēt atteikties no kāda maksas interešu izglītības pulciņa vai citiem svarīgiem tēriņiem.

Izglītojamo likumisko pārstāvju iesniegumos norādīts, ka pēdējais gads ikvienā ģimenē ir bijis finansiāli sarežģīts saistībā ar palielinātajām Euribor likmēm, ar strauji augušajiem siltumtarifiem un kurināmo izejmateriālu augstajām cenām. Tāpat ir palielinājušās arī pārtikas un mājsaimniecības preču cenas.

Tāpat vienā no iesniegumiem sniegti priekšlikumi detalizētāk atšifrēt ietekmi uz budžetu sadalījumā pa pirmsskolas izglītības iestādēm un vispārējām izglītības iestādēm. Tāpat tiek izteikts aicinājums ietvert informāciju arī par citiem finansējuma modeļiem, papildināt anotāciju ar informāciju, kādā apmērā ēdinātāji vēlas pacelt cenas, tāpat izteikts lūgums samazināt līdzmaksājumu izglītojamo pārstāvjiem par ēdināšanu, ņemot vērā faktu, ka daļa 5.–12. klašu izglītojamie nepusdieno izglītības iestādēs.

Vienlaikus 2023. gada 30. oktobrī pašvaldība rīkoja sanāksmi ar izglītības iestāžu izglītojamo likumisko pārstāvju padomēm, lai informētu par saistošo noteikumu saturu un iespēju sniegt sabiedrības viedokli par saistošo noteikumu saturu.

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!