• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Bauskas novada domes 2023. gada 30. novembra saistošie noteikumi Nr. 24 "Bauskas novada līdzdalības budžeta nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 7.12.2023., Nr. 237 https://www.vestnesis.lv/op/2023/237.52

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ludzas novada domes saistošie noteikumi Nr. 22/2023

Par grozījumiem Ludzas novada pašvaldības domes 2021. gada 23. septembra saistošajos noteikumos Nr. 10/2021 "Par pašvaldības līdzfinansējuma apmēru nekustamo īpašumu pieslēgšanai ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmai"

Vēl šajā numurā

07.12.2023., Nr. 237

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Bauskas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 24

Pieņemts: 30.11.2023.

OP numurs: 2023/237.52

2023/237.52
RĪKI

Bauskas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Bauskas novada domes saistošie noteikumi Nr. 24

Bauskā 2023. gada 30. novembrī (prot. Nr. 14, 16. p.)

Bauskas novada līdzdalības budžeta nolikums

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
61. panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – nolikums) nosaka kārtību, kādā Bauskas novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) organizē līdzdalības budžeta finansējuma piešķiršanas un izlietojuma kārtību sabiedrības ierosinātajiem teritorijas attīstības projektiem (turpmāk – projekti), kā arī projektu iesniegšanas un izvērtēšanas kārtību.

2. Nolikuma mērķi:

2.1. veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā;

2.2. nodrošināt sabiedrības iesaisti pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesos;

2.3. sekmēt efektīvu, atklātu un atbildīgu pašvaldības darbu un šā darba atbilstību administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēm;

2.4. radīt publiski pieejamu, radošu un atvērtu sabiedrisko vidi, ieviest jaunu sadarbības formu sabiedrībai ar pašvaldību un stimulēt sabiedrības savstarpējo sadarbību;

2.5. veicināt sabiedrības iespēju tiešā veidā ieteikt konkrētas novada infrastruktūras attīstības vajadzības un citas sabiedrībai aktuālas iniciatīvas, ko īstenos pašvaldība.

3. Līdzdalības budžeta projektu ideju iesniegšanu un izvērtēšanu (turpmāk – konkurss) izsludina un organizē pašvaldības iestādes "Bauskas novada administrācija" Attīstības un būvniecības departaments.

4. Paziņojumu par konkursa izsludināšanu publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv, norādot:

4.1. projekta pieteikumu iesniegšanas vietu;

4.2. projekta pieteikumu iesniegšanas termiņu;

4.3. informāciju par pašvaldības speciālistiem, kuri sniedz konsultācijas projekta pieteikuma aizpildīšanai.

II. Finansējuma piešķiršanas nosacījumi

5. Konkrētajā gadā konkursa realizācijai pieejamais finansējums tiek noteikts pašvaldības budžetā ne mazāk kā 0,5 % apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem.

6. Projektus īsteno šādās līdzdalības budžeta plānošanas vienībās:

6.1. Bauskas pilsētā;

6.2. Iecavas pilsētā;

6.3. Bauskas novada pagastos.

7. Konkursa projektam ir jāatbilst šādiem kritērijiem:

7.1. projekts paredz ieguldījumus pašvaldībai piederošā īpašumā, savukārt ieguldījumus citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā – gadījumā, kad ir saņemts attiecīgā īpašnieka saskaņojums un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas;

7.2. īstenošanas vietai ir jābūt sabiedrībai pieejamai, publiskā lietošanā esošai:

7.2.1. pašvaldībai piederošai īpašumā;

7.2.2. citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā, gadījumā, kad ir saņemts attiecīgā īpašnieka saskaņojums un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas;

7.3. projekts paredz citu pašvaldības rīcību, kuras rezultātā tiek uzlabota pašvaldības autonomo funkciju vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošana;

7.4. projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti, tostarp izvērtējot investīciju uzturēšanu un ilgtspējai nepieciešamo finansējumu, kā arī projekta rezultāts ir plaši pieejams iedzīvotājiem;

7.5. paredzētajā projekta īstenošanas vietā pašvaldība nav uzsākusi darbus cita projekta īstenošanai;

7.6. projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu specifisko atbalsta mērķu un citu ārvalstu finanšu instrumentu ietvaros, kā arī no valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem;

7.7. projektā plānotiem pasākumiem nav pieejams finansējums citās pašvaldības atbalsta programmās;

7.8. projektu ideja nav pretrunā ar pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem;

7.9. projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu, politiskām un reliģiskām aktivitātēm;

7.10. projekta idejai jābūt īstenojamai.

8. Attiecīgajā gadā apstiprināto projektu neapgūtais līdzdalības budžeta finansējums tiek pārcelts šo projektu īstenošanai nākamajā gadā.

III. Projekta iesniegšanas kārtība

9. Projekta pieteikumu dalībai konkursā ir tiesīgi iesniegt Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas 1. punktā noteiktie tiesību subjekti.

10. Projekta pieteikumu veido šādi dokumenti:

10.1. aizpildīta projekta pieteikuma veidlapa (pielikums);

10.2. dokuments, kas apliecina iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniedz iesniedzēja pilnvarotā persona;

10.3. ja paredzēti uzlabojumi infrastruktūrā, iesniedzama projekta skice (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv);

10.4. vismaz viena vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts. Elektroniski iesniegtai vizualizācijai jābūt *.jpg vai *.png formātā, ar izšķirtspēju ne mazāku kā 654 x 652 (citas izšķirtspējas vizualizācijas tiks pielāgotas);

10.5. projekta ietvaros plānoto darbu izmaksu tāme.

11. Projekta pieteikumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā, ievērojot normatīvo aktu prasības dokumentu izstrādāšanai un noformēšanai.

12. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

13. Projekta pieteikuma iesniegšanas termiņš 45 (četrdesmit piecas) kalendārās dienas no konkursa izsludināšanas dienas.

14. Projekta pieteikumu, kas noformēts papīra formā, iesniedz vienā no Bauskas novada Valsts un pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem vai sūtot vēstuli ar norādi "Līdzdalības budžeta projekta pieteikums" uz Bauskas novada pašvaldību Uzvaras ielā 1, Bauska, Bauskas novads, LV-3901.

15. Projekta pieteikumi var tikt iesniegti elektroniski, tos parakstot ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: pasts@bauskasnovads.lv vai pašvaldības e-adresi;

16. Projekta pieteikumi, kas iesniegti pēc nolikuma 13. punktā paredzētā termiņa netiek izskatīti.

17. Iesniedzējs ir tiesīgs pirms konkursa projektu iesniegšanas termiņa beigām grozīt vai atsaukt iesniegto projekta pieteikumu.

IV. Projektu pieteikumu izvērtēšanas kārtība, lēmuma pieņemšana un paziņošana

18. Konkursam iesniegtos projektu pieteikumus vērtē konkursa vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija), kuru apstiprina ar Bauskas novada domes priekšsēdētāja rīkojumu.

19. Par iesniegtajiem projektu pieteikumiem komisija pieņem lēmumu samērīgā termiņā, bet ne ilgāk kā 60 (sešdesmit) dienu laikā pēc projektu iesniegšanas termiņa beigām, pieņemot lēmumu par projektu virzību iedzīvotāju balsojumam.

20. Pirms komisijas sēdes katrs komisijas loceklis paraksta apliecinājumu, ka viņš nav personīgi ieinteresēts kādā no konkursam iesniegtajiem projektu pieteikumiem.

21. Komisijas loceklis atstata sevi no iesniegtā projekta pieteikuma izskatīšanas, ja viņam rodas interešu konflikta situācija normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos. Šajā gadījumā komisijas loceklis par to informē komisijas priekšsēdētāju un tas tiek fiksēts komisijas sēdes protokolā.

22. Komisijas kompetencē ir:

22.1. izvērtēt konkursam iesniegtos projektu pieteikumus atbilstoši nolikuma 7., 9. un 10. punktā noteiktajiem atlases kritērijiem, noteikt projektus, kuri virzāmi iedzīvotāju balsojumam, un apstiprināt to īstenošanai nepieciešamā prognozējamā finansējuma apjomu;

22.2. pieaicināt komisijas darbā nozaru speciālistus un/vai ekspertus vai kompetentas institūcijas viedokļu un atzinumu sniegšanai;

22.3. veikt projekta izmaksu tāmes korekciju, pamatojoties uz 22.2. punktā minēto ekspertu un institūciju atzinumiem;

22.4. pieprasīt papildu informāciju no projekta iesniedzēja;

22.5. sniegt atbildes uz iesniedzēju uzdotajiem jautājumiem.

23. Komisija var izbeigt konkursu bez rezultātiem, ja:

23.1. nav iesniegts neviens projekts;

23.2. visi iesniegtie projektu pieteikumi neatbilst nolikuma prasībām;

23.3. konstatēts cits būtisks iemesls, kas liedz turpināt konkursa norisi.

24. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no tās locekļiem.

25. Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalsojis klātesošo komisijas locekļu vairākums. Balsīm sadaloties vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.

26. Komisijas sēdes protokolē. Protokolu paraksta komisijas priekšsēdētājs un komisijas sekretārs, kurš nav komisijas loceklis. Protokols tiek sagatavots 5 (piecu) darba dienu laikā.

27. Informāciju par visiem komisijas apstiprinātajiem projektiem publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv un pašvaldības informatīvajā izdevumā "Bauskas Novada Vēstnesis", norādot iesniedzēju.

V. Iedzīvotāju balsošana un projekta īstenošanas nosacījumi

28. Projektu, kuru realizācija pēc tā izvērtēšanas atbilst atlases kritērijiem, nodod balsošanai iedzīvotājiem Bauskas novada mobilajā lietotnē un klātienē elektroniski Bauskas novada Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.

29. Par projektu var balsot persona, kura sasniegusi vismaz 16 gadu vecumu un kuras deklarētā dzīvesvieta ir Bauskas novadā. Pašvaldība pārbauda, vai persona balsojuma brīdī sasniegusi 16 gadu vecumu un deklarējusi savu dzīvesvietu Bauskas novadā, tādējādi pārliecinoties, ka balsojums ir derīgs. Nederīgi balsojumi tiek anulēti.

30. Balsojumu veic 14 (četrpadsmit) kalendārās dienas kopš informācijas publicēšanas pašvaldības mājaslapā www.bauskasnovads.lv.

31. Par projektiem, kuri ieguvuši vienādu balsu skaitu, tiek organizēta atkārtota balsošana, ja ir nepietiekami budžeta līdzekļi vienādi ieguvušo balsu projektu īstenošanai.

32. Noslēdzoties konkursa balsojuma termiņam, dome pieņem lēmumu par nepieciešamā finansējuma piešķiršanu tiem projektiem, kas balsojuma rezultātā saņēmuši vislielāko balsu skaitu.

33. Paziņojumu par konkursa rezultātiem 10 darba dienu laikā no komisijas sēdes dienas publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.bauskasnovads.lv.

34. Konkursa kārtībā apstiprinātos projektus īsteno pašvaldība sadarbībā ar projekta iesniedzēju, ievērojot pašvaldības darbību reglamentējošos normatīvos aktus.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs A. Okmanis

 

Paskaidrojuma raksts
Bauskas novada domes 2023. gada 30. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 24 "Bauskas novada līdzdalības budžeta nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļa Norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kādā Bauskas novada pašvaldība īsteno līdzdalības budžeta projektu ideju konkursu. Konkursa mērķis ir veicināt Bauskas novada iedzīvotāju iniciatīvu, iesaisti un līdzdalību Bauskas novada attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā.

Saistošie noteikumi ir nepieciešami, lai atbilstoši Pašvaldību likuma deleģējumam noteiktu kārtību, kā pašvaldība īsteno līdzdalības budžeta projektu ideju konkursu, t.i., lai būtu izdots normatīvais akts, uz kā pamata iedzīvotāji konkursā var pieteikties. Bez saistošo noteikumu izdošanas nevar tikt atvērts konkurss līdzdalības budžeta izlietošanai.

Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 61. pantu, pašvaldībām jāizstrādā Līdzdalības budžeta nolikums, kas jāpieņem kā saistošie noteikumi.

Pašvaldību likuma 59., 60., 61., 62. pants un likuma Pārejas noteikumu 7. pants, kas pašvaldībām uzliek par pienākumu gadskārtējā budžetā paredzēt finansējumu līdzdalības budžeta ieviešanai līdz 2025. gadam.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Dome gadskārtējā pašvaldības budžetā paredz finansējumu līdzdalības budžetam vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Projektu realizācijas cikls ir 2 gadi, kas nozīmē, ka nepieciešamais finansējums tiek apgūts 2 gadu laikā.

Ņemot vērā to, ka līdzdalības budžeta projektu ideju konkurss ir jauna pašvaldības iniciatīva, ietekme uz kārtējā gada budžetu ir vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem.

Attiecīgi 2024. gadā konkursa īstenošanai pašvaldība budžetā paredz finansējumu līdz 160 000 eiro, kas atbilst vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Sociālā ietekme – tiesiskais regulējums attiecināms uz sabiedrībai pieejamu publisku ārtelpu ar neierobežotu piekļuvi, tāpēc uzskatāms, ka šie noteikumi pozitīvi ietekmēs Bauskas novada iedzīvotāju dzīvesveidu, labsajūtu un sabiedrību kopumā, jo veicinās iedzīvotāju iniciatīvu iesaisti un līdzdalību Bauskas novada attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā. Noteikumi paredz vienlīdzīgu attieksmi pret visām sabiedrības grupām, tajā skaitā personām ar invaliditāti. Noteikumu tiesiskais regulējums neradīs mērķgrupām jaunas tiesības, bet nodrošinās vienlīdzīgas iespējas.

Ietekme uz vidi – ņemot vērā to, ka noteikumi paredz ieguldījumus publiskās ārtelpas infrastruktūrā, paredzama pozitīva ietekme uz vidi, labiekārtojot un attīstot Bauskas novada teritorijas. Veiktās pārmaiņas neietekmēs cilvēku veselību un drošību, jo veiktās darbības tiks realizētas atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem.

Ietekme uz iedzīvotāju veselību – iespējams, ka noteiktu projektu ideju realizācija uzlabos iedzīvotāju veselību, piemēram, pastaigu takas, āra trenažieri, u.tml.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi – pozitīva, jo tiks sakārtotas publiski pieejamas teritorijas, kas var atstāt pozitīvu ietekmi uz blakus esošajām uzņēmējdarbības teritorijām.

Ietekme uz konkurenci – nav.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Fiziskas personas jautājumos par projekta sagatavošanu var vērsties Bauskas novada pašvaldībā.

Fiziskajām personām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts – līdzdalības budžeta izlietošanas kārtība un veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos.

Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi veicinās Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 4., 5., 6., 7. un 20. punktā noteikto funkciju izpildi.

Saistošo noteikumu izpildei jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta.

Saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti pašvaldības administrācijas cilvēkresursi.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas un/vai jaunas darba vietas.

Līdzdalības budžeta projektu idejas izskata konkursa vērtēšanas komisija, ko izveido un apstiprina ar Bauskas novada domes priekšsēdētāja rīkojumu. Līdzdalības budžeta ideju konkursa projektu administrē Bauskas novada pašvaldības administrācijas atbildīgās struktūrvienības. Līdzdalības budžeta izlietošanas kārtība un veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Saistošajos noteikumos paredzētais pašvaldības līdzfinansējums ir samērīgs un piemērots leģitīmā mērķa sasniegšanai. 

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu izstrādes gaitā ir notikušas vairākas sanāksmes, piesaistot nevalstiskā sektora pārstāvjus un aktīvākās iedzīvotāju kopienas.

Konsultācijām tika izmantota sabiedriskā apspriešana, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. Saistošie noteikumi publicēti pašvaldības mājaslapā www.bauskasnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs A. Okmanis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!