• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Jēkabpils novada domes 2023. gada 26. oktobra lēmums Nr. 1044 "Par būvju piespiedu nojaukšanu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 2.11.2023., Nr. 213 https://www.vestnesis.lv/op/2023/213.42

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. 12/2023

Par augstas detalizācijas topogrāfiskās informācijas aprites kārtību un izcenojumiem Kuldīgas novadā

Vēl šajā numurā

02.11.2023., Nr. 213

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Jēkabpils novada dome

Veids: lēmums

Numurs: 1044

Pieņemts: 26.10.2023.

OP numurs: 2023/213.42

2023/213.42
RĪKI

Jēkabpils novada domes lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Jēkabpils novada domes lēmums Nr. 1044

Jēkabpils novadā 2023. gada 26. oktobrī (prot. Nr. 17, 23. §)

Par būvju piespiedu nojaukšanu

Adresāts: būvju – Jēkaba iela 136, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā (būvju kadastra apzīmējumi 56010022618001, 56010022618002, 56010022618003, 56010022618004; turpmāk – Būvju īpašums), tiesiskais valdītājs – Boleslavs Pastars, personas kods nav zināms, 1961. gadā zināmā dzīvesvieta Preiļu rajons, Aizkalnes ciema "Riņčos", vai Boleslava Pastara mantiniekiem.

Nolūkā nodrošināt Jēkabpils pilsētas iedzīvotājiem un tās viesiem drošu un sakārtotu pilsētvidi, kā arī panākt vidi degradējošu, sagruvušu vai cilvēku drošību apdraudošu būvju Jēkabpils pilsētā sakārtošanu vai nojaukšanu, Jēkabpils novada dome aktīvi risina jautājumus par Jēkabpils pilsētā esošo nekustamo īpašumu sakārtošanu un uzturēšanu atbilstoši tiesību aktu prasībām.

Izvērtējusi situāciju saistībā ar Būves tehnisko un vizuālo stāvokli, Jēkabpils novada dome konstatē:

1. Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem, Jēkabpils pilsētas domes 12.03.2015. lēmuma Nr. 76 "Par zemes reformas pabeigšanu Jēkabpils pilsētā" 1. pielikumu "Pašvaldībai piekritīgā zeme", un Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 6. punktu, 1. pielikuma 19. punktu, tiesiskā valdītāja tiesības uz zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 56010022618, Jēkaba ielā 136, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, pieder Jēkabpils novada pašvaldībai, reģistrācijas numurs 90000024205. Īpašuma tiesības uz zemes vienību zemesgrāmatā nav nostiprinātas. Zemes vienība Jēkaba ielā 136, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā ir apbūvēta, uz zemes vienības atrodas Jēkabpils pilsētas pašvaldībai nepiederošs Būvju īpašums, kas sastāv no četrām būvēm ar kadastra apzīmējumiem 56010022618001, 56010022618002, 56010022618003 un 56010022618004.

2. Atbilstoši NĪVKIS uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 56010022618 Jēkaba ielā 136, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā atrodas četras būves ar kadastra apzīmējumiem 56010022618001 – dzīvojamā māja, 56010022618002 – saimniecības ēka, 56010022618003 – šķūnis, 56010022618004 – šķūnis, būvju adrese – Jēkaba iela 136, Jēkabpils, Jēkabpils novads. Īpašuma tiesības uz Būvju īpašumu zemesgrāmatā nav nostiprinātas. Jēkabpils novada pašvaldības rīcībā ir 1961. gada 28. marta Pirkšanas pārdošanas līguma, kas 1961. gada 28. martā ar reģistra Nr. 673, apstiprināts pie Latvijas PSR Jēkabpils valsts notariālā kantora notāres Z. A. Starodubcevas, reģistrēts 1961. gada 30. decembrī Izpildu komitejā ar reģistra Nr. 428, kopija, kas apliecina, ka Būvju īpašuma tiesiskais valdītājs ir Boleslavs Pastars, personas kods nav zināms. Boleslava Pastara (turpmāk – Būvju īpašuma tiesiskais valdītājs) zināmā dzīvesvieta uz Pirkšanas pārdošanas līguma slēgšanas brīdi bijusi Preiļu rajons, Aizkalnes ciema "Riņčos". Ņemot vērā, ka nav zināms Būvju īpašuma tiesiskā valdītāja personas kods, tad Jēkabpils novada pašvaldības rīcībā nav informācijas par personas statusu (dzīvs, miris), tā deklarēto adresi, iespējamajiem mantiniekiem. Neviena persona par Būvju īpašumu nemaksā nekustamā īpašuma nodokli.

3. Jēkabpils novada būvvalde (turpmāk tekstā – Būvvalde) 2023. gada 1. jūnijā ārpuskārtas pirmreizējā pārbaudē apsekoja Tiesiskajam valdītājam piekrītošo Būvju īpašumu. Būvju pārbaudes pamatojums: vispārīgā vizuālā apskate. Par pārbaudē konstatēto, Būvvalde 2023. gada 2. jūnijā pieņēmusi Atzinumu par būves ekspluatācijas pārbaudi Nr. BIS-BIV-15.1-2023-815 (17/2.2-4) (turpmāk – Atzinums). Atzinumā būvei ar kadastra apzīmējumu 56010022618001 konstatēja sekojošas vidi degradējošas, sagruvušas un cilvēku drošību apdraudošas būves pazīmes – būve netiek ekspluatēta, daļēji sagruvusi, vertikālo konstrukciju bojājumu veids – pirmsavārijas vai avārijas stāvoklis, norobežojošās konstrukcijas klimatisko laika apstākļu ietekmē ir zaudējušas mehānisko stiprību un stabilitāti; jumta konstrukcijas – pirmsavārijas vai avārijas stāvoklī. Būvei ar kadastra apzīmējumu 56010022618004 ugunsgrēka rezultātā ēkas nesošās konstrukcijas nav vairs konstatējamas, jumta konstrukcijas ir daļēji sagruvušas. Būvēm ar kadastra apzīmējumiem 56010022618002 un 56010022618003 nav konstatējams pārsegums un jumta nesošās konstrukcijas.

4. Būvvaldes būvinspektora atzinums – Būves netiek ekspluatētas. Tās ir sliktā vizuālā un tehniskā stāvoklī. Ēku norobežojošās konstrukcijas klimatisko laika apstākļu ietekmē ir zaudējušas mehānisko stiprību un stabilitāti. Ēku jumta konstrukcijas ir daļēji sagruvušas. Ēkai ar kadastra apzīmējumu 56010022618004 (šķūnis) ugunsgrēka rezultātā ēka nesošās konstrukcijas nav vairs konstatējamas. Ēkām ar kadastra apzīmējumiem 56010022618002 (saimniecības ēka) un 56010022618003 (šķūnis) nav konstatējams pārsegums un jumta nesošās konstrukcijas. Teritorija un Būves nav norobežotas un rada bīstamību personu dzīvībai un veselībai, kas pārvietojas par Jēkaba ielu, Jēkabpilī. Būvju stāvoklis neatbilst Būvniecības likuma 9. pantā noteiktajām būtiskajām prasībām būvēm attiecībā uz mehānisko stiprību un lietošanas drošumu. Saskaņā ar Ministru kabineta 19.08.2014. noteikumu Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 158. pantu, būve jāsakārto, jāveic tās konservācija vai jānojauc, ja tās stāvoklis neatbilst Būvniecības likuma 9. pantā noteiktajām būtiskajām prasībām attiecībā uz būves lietošanas drošumu, mehānisko stiprību un stabilitāti.

5. Būvvalde Jēkabpils novada Attīstības pārvaldei 2023. gada 5. jūnijā uz elektronisko pastu attistibas.parvalde@jekabpils.lv nosūtījusi pavadvēstuli Nr. 2.2-1/23/60 un Atzinumu, atbilstoši Ministru kabineta 19.08.2014. noteikumu Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 159.1. un 159.2. apakšpunktam turpmāko darbību veikšanai.

6. Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62. panta otrās daļas 1. punktu, kā arī to, ka ne Jēkabpils novada pašvaldībai, ne Jēkabpils novada būvvaldei ilgstoši nav zināms Būvju īpašuma tiesiskā valdītāja personas statuss (dzīvs, miris), un deklarētā dzīvesvieta, Būvju īpašuma tiesiskajam valdītājam nav lūgts sniegt rakstisku skaidrojumu par turpmākajām darbībām, veicamajiem darbiem un termiņiem, kādos Būves tiesiskais valdītājs novērsīs Būvju īpašumam vidi degradējošu, sabrukušu un cilvēku drošību apdraudošu būvju pazīmes.

7. Jēkabpils novada pašvaldībā 2023. gada 29. augustā saņemts būvinženiera Jurija Šiļina (būvprakses sertifikāts 4-03873) sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Easywood", reģistrācijas numurs 40103892195, būvkomersanta reģistrācijas numurs 14548, Mežrūpnieku iela 6A, Jēkabpils, LV-5201 Tehniskās apsekošanas atzinums. Būves apsekošanas mērķis – ir tās tehniskā stāvokļa novērtēšana atbilstoši ēkas stāvoklim un Jēkaba ielas garāmgājēju drošībai. Apsekošanā novērtēt būves atbilstību Būvniecības likuma 9. panta prasībām, ievērojot 01.11.2021. Ministru kabineta noteikumu Nr. 384 "Būvju tehniskās apsekošanas būvnormatīvs LBN 405-15" prasības. Kopumā apsekošanas brīdī būves netiek ekspluatētas atbilstoši tās lietošanas veidam un neatbilst Būvniecības likuma 21. panta ceturtās daļas un 9. panta prasībām: mehāniskā stiprība un stabilitāte; lietošanas drošība un vides pieejamība. Vidējā un lokālās vietās sliktā stāvoklī atrodas visu četru ēku ārējās nesošās sienas, ārsienu koka konstrukcijas daļēji trupes un ugunsgrēka rezultātos bojātas, deformētas un redzami atdalījušās konstrukciju materiālu daļas, daļējo bojāts un izdrupis apmetums. Ēkām ir bojāts jumta segums, atsevišķās vietās jumta seguma nav, kā arī redzams, ka jumta skārda seguma plāksnes brīvi atdalās no jumta plaknes. Bijušo vairāku ugunsgrēku un laika apstākļu mitruma ietekmē ēkas nesošās konstrukcijas ir bojātas, sienas un koka pārsegumi ir deformējušies un griestu pārseguma sijas vietām ir ielūzušas, kā rezultātā ir apdraudēta visu būvkonstrukciju nestspēja. Galveno nesošo konstrukciju tehniskais stāvoklis, pārsegumu un jumta tehniskais stāvoklis kopēji vērtējams kā neapmierinošs.

Būvinženiera ieteikumi: Būvju īpašuma fiziskais nolietojums orientējoši sastāda 75 %–80 %. Nepieciešams norobežot piekļuvi objektam un aizliegt gājēju kustību gar ēkai blakus esošo Jēkaba ielu, jo ir ievērojami bojāta būvkonstrukciju nestspēja, kas var apdraudēt cilvēku dzīvību. Līdz ēkas demontāžas darbiem nepieciešama ēku logu un durvju pagaidu noslēgšana. Ņemot vērā ēkas nesošo konstrukciju bojājumus un ēkas kopējo stāvokli – iesaku ēku klasificēt kā graustu un nepieciešamību tās demontāžai. Ēkas remonts un/vai atjaunošana nav lietderīga.

Būvinženiera secinājums: Galveno nesošo konstrukciju tehniskais stāvoklis ir neapmierinošs un dzīvojamā māja ar kadastra apzīmējumu 56010022618001, saimniecības ēka ar kadastra apzīmējumu 56010022618002, šķūnis ar kadastra apzīmējumu 56010022618003, šķūnis ar kadastra apzīmējumu 56010022618004, Jēkaba ielā 136, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā neatbilst pašreiz spēkā esošo būvnormatīvu prasībām, ēkas tehniskais stāvoklis apdraud iedzīvotāju un garāmgājēju dzīvību. Dzīvojamās mājas atjaunošana no tehniskā viedokļa saimnieciski nav lietderīga, ēkas īpašnieks ilglaicīgi neveic būves ekspluatāciju un ēkas nepieciešamos remontus un apsaimniekošanu. Jēkabpils novada pašvaldībai jāizvērtē apsekotās ēkas demontēt un rekultivēt teritoriju.

8. Ņemot vērā iepriekš minēto apstākļus, kā arī to, ka Būvju tehniskais un vizuālais stāvoklis atmosfēras nokrišņu ietekmē turpina pasliktināties, būvē ar kadastra apzīmējumu 56010022618001 ir antisanitāri apstākļi, būvju tuvumā atrodas citām personām piederošas dzīvojamās mājas, tās atrodas transporta un gājēju satiksmes teritorijā (tā pieguļ Jēkaba ielai, Jēkabpilī), būvju piegulošā teritorija ir brīvi pieejama nepiederošām personām. Būvju īpašums netiek pienācīgi apsaimniekots un uzturēts, tā rezultātā būves ir nonākušas tādā tehniskā stāvoklī, ka kļuvušas bīstamas.

Civillikuma 1084. panta pirmajā daļā noteikts, ka katram būves īpašniekam, lai aizsargātu sabiedrisko drošību, jātur sava būve tādā stāvoklī, ka no tās nevar rasties kaitējums ne kaimiņam, ne garāmgājējiem, ne arī tās lietotājiem.

Būvju īpašuma Tiesiskais valdītājs nav veicis darbības, kas novērstu Būvju radīto sabiedriskās drošības un kārtības apdraudējumu un Jēkabpils pilsētvides degradāciju, tādēļ izvērtējot visus apstākļus kas minēti iepriekš, nepieciešams novērst bīstamību, ko rada Būvju īpašums Jēkaba ielā 136, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā – tās demontējot. To atjaunošana nav finansiāli lietderīga.

Būvju Tiesiskais valdītājs nav nodrošinājis tādus pasākumus, kas novērstu Būvju konstrukciju bojāšanos, sabrukumu vai nonākšanu cilvēku veselībai, dzīvībai vai videi bīstamā stāvoklī ilgtermiņā.

Civillikuma 1084. panta trešajā daļā noteikts, ka gadījumos, ja būves īpašnieks vai valdītājs, pretēji varas apdraudējumam, nenovērš draudošās briesmas, tad attiecīgajai iestādei, raugoties pēc apstākļiem, būve jāsaved kārtībā vai arī pavisam jānojauc uz īpašnieka rēķina.

Pašvaldības pienākums ir rūpēties par iedzīvotāju tiesībām dzīvot labvēlīgā vidē, kas neapdraud viņu dzīvību un veselību, līdz ar to sabiedrības ieguvums ar aizvietotājizpildes piemērošanu būtu garantētas tiesības dzīvot labvēlīgā vidē, kas neapdraud viņu dzīvību un veselību.

Atbilstoši Būvniecības likuma 7. panta pirmās daļas 2. punktam un 8. pantam, pašvaldības kompetencē ir izskatīt jautājumus par pilnīgi vai daļēji sagruvušu, bīstamu vai ainavu bojājošu būvju sakārtošanu vai nojaukšanu. Tāpat atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 16. punktā noteiktajam, būvniecības procesa tiesiskuma nodrošināšana pašvaldības administratīvajā teritorijā ir pašvaldības autonomā funkcija, tā šajā jomā darbojas patstāvīgi un pati par to ir atbildīga.

Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500 "Vispārējie būvnoteikumi" 158.1. apakšpunktā noteikts, ka būve ir jāsakārto, jāveic tās konservācija vai jānojauc (atkarībā no konkrētiem apstākļiem), ja tās stāvoklis neatbilst Būvniecības likuma 9. panta otrajā daļā noteiktajām būtiskajām prasībām attiecībā uz būves lietošanas drošību, mehānisko stiprību un stabilitāti.

Būvniecības likuma 21. panta devītā daļa nosaka – ja būve ir pilnīgi vai daļēji sagruvusi vai nonākusi tādā tehniskajā stāvoklī, ka ir bīstama vai bojā ainavu, šīs būves īpašniekam atbilstoši pašvaldības lēmumam tā jāsakārto vai jānojauc. Šī lēmuma izpildi nodrošina Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Savukārt Būvniecības likuma 21. panta desmitajā daļā noteikts, ka šī panta devītajā daļā minētie lēmumi (izņemot lēmumi attiecība uz būvi, kas bojā ainavu) izpildāmi nekavējoties. Būvniecības likuma 21. panta devītā un desmitā daļa pamatā ir vērstas nevis uz tās personas tiesību un tiesisko interešu aizsardzību, kuras īpašumu apgrūtina vai kaut kādā veidā skar attiecīgās būves, bet aizsargā plašāku personu loku un būtībā ir vērstas uz visas sabiedrības interešu aizsardzību. Šo lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur to darbību. Ja kāds no attiecīgajiem lēmumiem netiek pildīts, iestāde var nodrošināt tā izpildi, piemērojot aizvietotājizpildi un citus Administratīvā procesa likumā noteiktos piespiedu izpildes līdzekļus.

Papildus Administratīvā procesa likumā noteiktajiem gadījumiem, kad ar lēmuma izpildi saistītos izdevumus sedz lēmuma adresāts, izdevumus, kas saistīti ar iepriekšējā stāvokļa atjaunošanu, sedz būves īpašnieks. Atbilstoši Latvijas Republikas Augstākās tiesas Administratīvo lietu departamenta 2016. gada 3. maija lēmumam SKA-849/2016, konstatējot, ka būve sava tehniskā stāvokļa dēļ ir kļuvusi bīstama, pašvaldībai ir jāreaģē un jāpieņem lēmums, ar kuru būves īpašniekam tiek uzdots būves sakārtot (sliktākajā gadījumā – nojaukt). Pienākums valsts pārvaldei, tostarp pašvaldībai, novērst apdraudējumu, izriet no Latvijas Republikas Satversmē nostiprinātajām tiesībām uz dzīvību un veselību. Ne lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana, ne arī tā tūlītēja neizpildīšana no būves īpašnieka puses nevar būt šķērslis īpašuma sakārtošanai.

Administratīvā procesa likuma 369. panta pirmā daļa noteic, ja administratīvais akts uzliek adresātam pienākumu izpildīt noteiktu darbību, ko faktiski un tiesiski var izpildīt arī izpildiestāde, cits publisko tiesību subjekts vai privātpersona, šo administratīvo aktu var izpildīt ar aizvietotājizpildes palīdzību. Šādā gadījumā izpildiestāde šo darbību izpilda pati vai arī uzdod to izpildīt citam publisko tiesību subjektam vai privātpersonai. Minētā likuma 369. panta otrā daļa noteic, ka aizvietotājizpildes izmaksas uzliek adresātam. Ja adresāts izpilda ar administratīvo aktu uzlikto darbību pirms aizvietotājizpildes pabeigšanas, adresātam uzliek uzsāktās aizvietotājizpildes izmaksas.

Ņemot vērā Būvju īpašuma tehnisko un vizuālo stāvokli, to, ka Būves nav atjaunotas, pilnībā iekonservētas vai nojauktas un teritorija ap Būvēm ir brīvi pieejama, kā arī to, ka Būves Tiesiskais valdītājs ilgstoši nav veicis darbības, kas nodrošinātu Būvju atbilstību tiesību aktu prasībām, secināms, ka Būves apdraud cilvēku veselību un drošību, degradē Jēkabpils pilsētas ainavu, Būves nojaucamas nekavējoties tādā apjomā, lai novērstu bīstamību un apdraudējumu cilvēku drošībai.

Latvijas Republikas Satversmes 105. pants nosaka, ka īpašumu nedrīkst izmantot pretēji sabiedrības interesēm.

Konkrētajā gadījumā Būvju tehniskais stāvoklis apdraud cilvēku drošību, bet Būvju vizuālais izskats ilgstoši bojā Jēkabpils pilsētas ainavu. Saskaņā ar iepriekšminētajām tiesību normām, likumdevējs ir noteicis gadījumus, kad pašvaldība var pieņemt lēmumus, kas ierobežo personu īpašumu tiesības.

Pamatojoties uz likuma Latvijas Republikas Satversmes 105. pantu, Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 16. punktu un trešo daļu, Administratīvā procesa likuma 62. panta otrās daļas 1. punktu, 65., 66., 79. panta pirmo daļu, 360. pantu, 368. panta otro daļu, 369. panta pirmo un otro daļu, Būvniecības likuma 7. panta pirmās daļas 2. punktu, 21. panta devīto un desmito daļu, Civillikuma 1084. panta pirmo un trešo daļu, Ministru kabineta 19.08.2014. noteikumu Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 158.1. un 159.1. apakšpunktu, 163. un 164. punktu, ņemot vērā Jēkabpils novada būvvaldes 02.06.2023. Atzinumu par būves ekspluatācijas pārbaudi Nr. BIS-BV-15.1-2023-815 (17/2.2-4), Būvinženiera J. Šiļina 29.08.2023. Tehniskās apsekošanas atzinumu, Attīstības tautsaimniecības komitejas 05.10.2023. lēmumu (protokols Nr. 11, 21. punkts),

Jēkabpils novada dome nolemj:

1. Nojaukt tiesiskajam valdītājam Boleslavam Pastaram (personas kods un personas statuss nezināms) piekrītošās būves ar kadastra apzīmējumiem 56010022618001, 56010022618002, 56010022618003 un 56010022618004, Jēkaba ielā 136, Jēkabpilī, Jēkabpils novadā, būves nojaucot tādā apmērā, lai novērstu bīstamību un apdraudējumu cilvēku drošībai.

2. Līdz lēmuma 1. punktā minēto būvju demontāžas darbiem, nodrošināt būvju logu un durvju pagaidu noslēgšanu.

3. Uzdot iestādes "Jēkabpils novada Attīstības pārvalde" Infrastruktūras apsaimniekošanas nodaļai organizēt un veikt lēmuma 1. un 2. punktā nepieciešamās turpmākās darbības un šī lēmuma izpildi nodrošināt Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 164. punktā un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Lēmuma piespiedu izpildi veikt uz lēmuma 1. punktā minēto būvju tiesiskā valdītāja vai viņa mantinieku rēķina, ja tādi pašvaldībai būs zināmi pēc šī lēmuma pieņemšanas brīža.

5. Lēmuma 1. un 2. punktā minēto darbību veikšanai, finanšu līdzekļus paredzēt no pašvaldības budžeta tāmes 06.200.03 "Jēkabpils novada pašvaldības teritorijas attīstība".

6. Uzdot iestādes "Jēkabpils novada administratīvā pārvalde" Juridiskajai nodaļai normatīvo aktu noteiktajā kārtībā, ar lēmuma izpildi saistīto izdevumu izmaksas atgūt no būvju tiesiskā valdītāja vai tā mantiniekiem, ja tādi būs zināmi pēc šajā lēmumā minēto darbību veikšanas.

7. Uzdot iestādes "Jēkabpils novada Attīstības pārvalde" Infrastruktūras apsaimniekošanas nodaļai informēt iestādes "Jēkabpils novada administratīvā pārvalde" Juridisko nodaļu par šī lēmuma 4. punktā noteikto.

8. Lēmumu var pārsūdzēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Administratīvajā rajona tiesā attiecīgajā tiesu namā pēc pieteicēja adreses (fiziskā persona – pēc deklarētās dzīvesvietas adreses, papildu adreses vai nekustamā īpašuma atrašanās vietas, juridiskā persona – pēc juridiskās adreses).

9. Iestādes "Jēkabpils novada administratīvā pārvalde" Klientu apkalpošanas nodaļai nekavējoties nodrošināt lēmuma publicēšanu oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

10. Ņemot vērā Būvniecības likuma 21. panta desmito daļu, šī lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur tā darbību.

11. Kontroli par lēmuma izpildi veikt Jēkabpils novada pašvaldības izpilddirektoram.

Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs R. Ragainis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!