• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Siguldas novada domes 2023. gada 24. augusta saistošie noteikumi Nr. 12 "Siguldas novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.08.2023., Nr. 165 https://www.vestnesis.lv/op/2023/165.23

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

28.08.2023., Nr. 165

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Siguldas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 12

Pieņemts: 24.08.2023.

OP numurs: 2023/165.23

2023/165.23
RĪKI

Siguldas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Siguldas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12

Siguldā 2023. gada 24. augustā

Siguldas novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums

Apstiprināts ar Siguldas novada pašvaldības domes
2023. gada 24. augusta lēmumu
(prot. Nr. 13, 8. §)

Izdots saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
73. panta pirmās daļas 1. punktu,
Pašvaldību likuma 58. panta sesto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Nolikums) noteic Siguldas novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) iedzīvotāju padomju (turpmāk – Padome) izveidošanas un darbības nosacījumus, tostarp:

1.1. padomes kompetenci vietējās kopienas jautājumu izlemšanā papildus likumā noteiktajam;

1.2. padomes darbības teritoriju;

1.3. padomes locekļu skaitu un kandidātu izvirzīšanas kārtību;

1.4. padomes locekļu ievēlēšanas kārtību;

1.5. padomes darbības termiņu;

1.6. padomes darba organizāciju;

1.7. kārtību, kādā pašvaldības institūcijas izskata iedzīvotāju padomes iesniegumus.

2. Padome ir konsultatīva institūcija, kas sastāv no Padomes darbības teritorijas iedzīvotājiem.

3. Padomes izveidošanas mērķis ir nodrošināt vietējo kopienu iedzīvotāju interešu pārstāvību un pašvaldības teritorijas attīstību, veicinot iedzīvotāju savstarpējo sadarbību un saskaņotu rīcību kopējam labumam.

4. Pašvaldībā ir šādas Padomes:

4.1. Allažu pagasta iedzīvotāju padome;

4.2. Inčukalna pagasta iedzīvotāju padome;

4.3. Krimuldas pagasta iedzīvotāju padome;

4.4. Lēdurgas pagasta iedzīvotāju padome;

4.5. Mālpils pagasta iedzīvotāju padome;

4.6. Mores pagasta iedzīvotāju padome;

4.7. Siguldas pagasta iedzīvotāju padome;

4.8. Siguldas pilsētas iedzīvotāju padome.

5. Nolikuma 4. punktā minētās Padomes darbojas attiecīgajā administratīvajā teritorijā.

II. Padomes uzdevumi, tiesības un pienākumi

6. Padome atbilstoši tās darbības teritorijai nodrošina tās iedzīvotāju interešu pārstāvību pašvaldībā šādos jautājumos:

6.1. Pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošana un sanitārā tīrība (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana);

6.2. teritorijas un būvju uzturēšanas prasību noteikšana, ciktāl tā saistīta ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu;

6.3. iedzīvotājiem sniedzamais kultūras piedāvājums un iespējas piedalīties kultūras dzīvē;

6.4. Pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšana;

6.5. atbalsts kultūras norisēm;

6.6. atbalsta sniegšana saimnieciskās darbības sekmēšanai;

6.7. iedzīvotāju sociālās, izglītības un sporta vajadzības;

6.8. nozīmīgi attīstības projekti;

6.9. Siguldas novada un pārstāvētā pagasta "tēla", iedzīvotāju pašapziņas un lepnuma par savu novadu veidošana;

6.10. citi jautājumi, kas svarīgi iedzīvotājiem.

7. Padomei, pildot uzdevumus, ir šādi pienākumi:

7.1. apzināt vietējo iedzīvotāju vajadzības;

7.2. izskatīt vietējo iedzīvotāju ierosinājumus;

7.3. informēt vietējos iedzīvotājus par Iedzīvotāju padomes darbu, sanāksmēm un to darba kārtību.

8. Padomei ir šādas tiesības:

8.1. sagatavot lēmumu projektus izskatīšanai domē par tās kompetencē minētajiem jautājumiem;

8.2. sniegt domei viedokli pēc tās pieprasījuma;

8.3. pieaicināt dalībai Padomes sēdē pašvaldības attiecīgās teritorijas pagasta pārvaldes vadītāju, domes deputātus un Pašvaldības centrālas pārvaldes un iestāžu vadītājus, nevalstisko organizāciju, komercsabiedrību un iedzīvotāju pārstāvjus.

8.4. pieprasīt un saņemt no Pašvaldības informāciju, kas saistīta ar vietējās kopienas jautājumu izlemšanu.

III. Padomes izveides kārtība un darbības termiņš

9. Par Padomes locekli var būt 16 gadu vecumu sasniedzis Latvijas vai Eiropas savienības pilsonis, kurš ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā. Par Padomes locekli nav atļauts būt domes deputātam, pašvaldības izpilddirektoram un viņa vietniekam.

10. Padomi ir tiesīgas vēlēt attiecīgajā administratīvi teritoriālajā vienībā deklarētas fiziskās personas, kuras sasniegušas 16 gadu vecumu un ir Latvijas Republikas pilsoņi vai tādi Eiropas Savienības pilsoņi, kuri nav Latvijas Republikas pilsoņi, bet ir reģistrēti Fizisko personu reģistrā.

11. Pašvaldības Padomēs atbilstoši teritoriālajam iedalījumam un proporcionāli iedzīvotāju skaitam ir noteikts šāds iedzīvotāju padomes locekļu skaits:

11.1. Allažu pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

11.2. Inčukalna pagasta iedzīvotāju padome 7 locekļi;

11.3. Krimuldas pagasta iedzīvotāju padome 7 locekļi;

11.4. Lēdurgas pagasta iedzīvotāju padome 5 locekļi;

11.5. Mālpils pagasta iedzīvotāju padome 7 locekļi;

11.6. Mores pagasta iedzīvotāju padome 5 locekļi;

11.7. Siguldas pagasta iedzīvotāju padome 5 locekļi;

11.8. Siguldas pilsētas iedzīvotāju padome 9 locekļi.

12. Pašvaldība izsludina pieteikšanos Padomes locekļu amatam, aicinājumu publicējot paziņojumu tīmekļa vietnes www.sigulda.lv sadaļas "Sabiedrība" apakšsadaļā "Sabiedrības līdzdalība", Pašvaldības sociālo tīklu kontos un oficiālajā izdevumā "Siguldas Novada Ziņas".

13. Paziņojumā norāda Padomes locekļu kandidātu pieteikuma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 21 dienu no pieteikšanās paziņojuma publicēšanas dienas.

14. Ikvienam iedzīvotājam, kas atbilst Nolikuma 9. punktā noteiktajām prasībām, ir tiesības pieteikt savu kandidatūru Padomes locekļa amatam, iesniedzot pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā.

15. Kandidātus Padomes locekļa amatam var izvirzīt arī attiecīgās administratīvi teritoriālajā vienībā deklarētais iedzīvotājs, iesniedzot ar Padomes locekļa kandidātu rakstveidā saskaņotu pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā.

16. Ja noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits ir mazāks kā Padomē ievēlējamo locekļu skaits, Pašvaldība pagarina pieteikšanās termiņu vēl par 21 dienu, par to publicējot paziņojumu atbilstoši 12. punktā noteiktajam.

17. Ja, pēc atkārtota termiņa noteikšanas, nav saņemts pietiekams pieteikumu skaits, Padomes izveidošanu atliek, līdz saņemts iedzīvotāju ierosinājums atkārtotai kandidātu izvirzīšanas uzsākšanai.

18. Pašvaldība organizē balsošanu par Padomes kandidātiem, ievietojot paziņojumu Pašvaldības tīmekļa vietnē www sigulda.lv un oficiālajā izdevumā "Siguldas Novada Ziņas" Padomes locekļu kandidātu sarakstu, norādot termiņu, kurā notiek balsošana un informāciju, kādā veidā balsojums iesniedzams. Balsošanas termiņš ir ne mazāk kā divas nedēļas.

19. Balsošanas termiņā Padomes locekļa kandidāts nav tiesīgs izmantot Pašvaldības resursus publicitātes veicināšanai.

20. Klātienes balsošana notiek Pašvaldības Centrālās pārvaldes klientu apkalpošanas centros Pašvaldības paziņojumā norādītajās vietās un laikos.

21. Elektroniskai balsošanai izmanto vietni e.sigulda.lv, kur var autentificēties ar internetbankas autentifikācijas līdzekli, eID vai droša elektroniskā paraksta viedkarti.

22. Par Iedzīvotāju padomes kandidātiem Iedzīvotāju padomes darbības teritorijā var balsot tikai vienu reizi.

23. Kandidātu pieteikumu veidlapu un balsu apkopošanu veic ar izpilddirektora rīkojumu izveidota balsu skaitīšanas komisija.

24. Padomē tiek ievēlēti tie kandidāti, kas balsošanā ir saņēmuši lielāko balsu skaitu. Pašvaldība tīmekļa vietnē www.sigulda.lv sadaļas "Sabiedrība" apakšsadaļā "Sabiedrības līdzdalība", Pašvaldības sociālo tīklu kontos un oficiālajā izdevumā "Siguldas Novada Ziņas" publicējot apkopotu informāciju par to, cik balsis saņēmis katrs kandidāts.

25. Ja ievēlētā Padomes locekļa pilnvaras tiek izbeigtas pirms pilnvaru termiņa beigām, attiecīgā Iedzīvotāju padomes locekļa vietā līdz attiecīgā pilnvaru termiņa beigām stājas nākamais balsošanā lielāko skaitu saņēmušais kandidāts.

26. Ja balsošanā vairāki kandidāti saņēmuši vienādu balsu skaitu, kandidāts tiek noteikts izlozes kārtībā.

27. Padomes pilnvaru termiņš ir 2 (divi) gadi.

IV. Padomes darba organizācija

28. No Padomes locekļiem tiek ievēlēts Padomes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks un sekretārs.

29. Padomes locekļu darbs nav algots.

30. Padomi vada tās priekšsēdētājs vai viņa prombūtnē – priekšsēdētāja vietnieks.

31. Padomes sēdes notiek pēc nepieciešamības, taču ne retāk kā reizi ceturksnī. Padomes sēdes sasauc Padomes priekšsēdētājs, ja to pieprasa Padomes loceklis vai Padomei ir jāsagatavo lēmuma projekts izskatīšanai domē.

32. Padomes gaitu protokolē Padomes sekretārs un to paraksta Padomes priekšsēdētājs. Protokolu oriģinālu glabāšanu nodrošina Pašvaldības Centrālā pārvalde.

33. Padome ir lemttiesīga, ja Padomes sēdē piedalās vismaz puse no Padomes locekļiem.

34. Padomes lēmumi tiek pieņemti, Padomes locekļiem atklāti balsojot. Ja balsu skaits ir vienāds, noteicošā ir Padomes priekšsēdētāja balss.

35. Padomes sēdes ir atklātas un tajās ir tiesības piedalīties ikvienam attiecīgās teritorijas iedzīvotājam. Uz Padomes sēdēm var tikt aicināts Pašvaldības attiecīgās teritorijas pagasta pārvaldes vadītājs, domes deputāti un Pašvaldības Centrālas pārvaldes un iestāžu vadītāji, nevalstisko organizāciju, komercsabiedrību un iedzīvotāju pārstāvji.

36. Padomes sēdes var notikt attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja Padomes locekļiem ir nepieciešamais tehniskais nodrošinājums.

37. Padomes locekli var atbrīvot no pienākumu pildīšanas Padomē gadījumos, ja Padomes loceklis pats izteicis šādu vēlmi vai arī 3 reizes pēc kārtas nav piedalījies Padomes sēdēs bez attaisnojoša iemesla. Par Padomes locekļa atbrīvošanu lēmumu pieņem Padome.

38. Ja Padomes priekšsēdētājs nepilda savus pienākumus, Padome var atbrīvot tās priekšsēdētāju no priekšsēdētāja pienākumu pildīšanas, ja par to nobalso vairāk nekā puse no Padomes locekļiem.

39. Padomes loceklis, pildot Padomes locekļa amata pienākumus, darbojas attiecīgās teritorijas iedzīvotāju interesēs un izvairās no interešu konflikta. Padomes loceklis atturas no dalības sēdē vai atturas no tādu lēmumu pieņemšanas, kas ietekmē vai var ietekmēt Padomes locekļa, tā radinieka, tam piederoša uzņēmuma personiskās vai mantiskās intereses.

40. Ja Padomes loceklis pieļāvis interešu konflikta situāciju, Padomei ir tiesības lemt par Padomes locekļa pilnvaru izbeigšanu.

V. Padomes darbības nodrošinājums

41. Padomes sēžu organizēšanai Padome izmanto pašvaldības īpašumā esošās telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar Pašvaldības Centrālo pārvaldi.

42. Informācija par plānoto Padomes sēdi tiek ievietota Pašvaldības tīmekļa vietnē un sociālo tīklu kontos vismaz 10 (desmit) darba dienas pirms Iedzīvotāju padomes sēdes, norādot Padomes sēdes norises vietu un izskatāmos jautājumus.

43. Padomes priekšsēdētāja parakstītu protokolu ar Padomes sēdē izskatītajiem jautājumiem un pieņemtajiem lēmumiem Padomes sekretārs, nosūta Pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldei uz e-pastu: prese@sigulda.lv, ievietošanai Pašvaldības tīmekļa vietnē www.sigulda.lv sadaļas "Sabiedrība" apakšsadaļā "Sabiedrības līdzdalība".

VI. Sadarbība ar Pašvaldības domi

44. Pašvaldības domes priekšsēdētājs un deputāti vismaz vienu reizi gadā tiekas ar Padomi, lai apspriestu ar Padomes darbību saistītus jautājumus.

45. Pašvaldībai ir pienākums 20 dienu laikā izskatīt iesniegumus (tai skaitā lēmumprojektus), ko iesniegusi Padome, un lemt par iesnieguma (arī lēmumprojekta) turpmāko virzību, nosakot par to atbildīgo Pašvaldības institūciju.

46. Iedzīvotāju padomes locekļiem, pārstāvot Padomi, ir tiesības piedalīties Pašvaldības domes sēdēs un komiteju sēdēs ar padomdevēja tiesībām.

Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja L. Sausiņa

 

Paskaidrojuma raksts
Siguldas novada pašvaldības 2023. gada 24. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 12 "Siguldas novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. 2023. gada 1. janvārī spēkā ir stājies Pašvaldību likums, kura 58. pants paredz pašvaldībām iespēju izveidot iedzīvotāju padomes – konsultatīvas pašvaldības institūcijas. Pašvaldību likuma 58. panta sestā daļa nosaka, ka dome izdod padomes nolikumu – saistošos noteikumus, kuros nosaka padomes izveidošanas un darbības nosacījumus. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kādā izveidojamas Siguldas novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) iedzīvotāju padomes (turpmāk – Iedzīvotāju padomes), kā arī to darbības uzdevumus, tiesības, pienākumus un Iedzīvotāju padomju darba organizāciju, lai veicinātu sabiedrības iesaisti Pašvaldības darbā;

1.2. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai veicinātu sabiedrības iesaisti Pašvaldības darbā. Pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienību iedzīvotāju padomes tiek veidotas šādās teritoriālajās vienībās: Allažu pagasts, Inčukalna pagasts, Krimuldas pagasts, Lēdurgas pagasts, Mālpils pagasts, Mores pagasts, Siguldas pagasts un Siguldas pilsēta;

1.3. Līdz šim Pašvaldībā nav izveidotas Iedzīvotāju padomes, līdz ar to šādi saistošie noteikumi nav iepriekš apstiprināti;

1.4. Ja saistošie noteikumi netiek apstiprināti, iedzīvotājiem ir iespēja iesaistīties Pašvaldības darbā kā Pašvaldības domes izveidoto konsultatīvo padomju locekļiem, taču līdz šim izveidotās konsultatīvās padomes ir koncentrētas uz noteiktu sabiedrības grupu, piemēram, uzņēmēju vai jaunatnes interesēm, līdz ar to arī interese iesaistīties šādu padomju sastāvā visiem iedzīvotājiem nav aktuāla. Izveidojot Iedzīvotāju padomes jebkuram novada iedzīvotājam veidojas plašāka iespēja iesaistīties pašvaldības darbā, neatkarīgi no tā nodarbošanās un izglītības.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Saistošie noteikumi neatstāj ietekmi uz Pašvaldības budžeta pozīcijām. Padomes locekļu darbs nav algots, nav paredzēts atalgojums arī institūcijai, kas apkopos un organizēs Iedzīvotāju padomes vēlēšanas.

2.2. Padomes sēžu organizēšanai padome izmanto pašvaldības īpašumā esošas telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar Pašvaldības Centrālo pārvaldi. Saistošo noteikumu izpildei tiek izmantoti pašvaldības rīcībā esošie resursi un netiek radītas papildu izmaksas.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. sociālā ietekme – saistošie noteikumi veicinās sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā;

3.2. ietekme uz vidi – tiešas ietekmes uz vidi nav;

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav tiešas ietekmes;

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – tiešas ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi nav

3.5. ietekme uz konkurenci – nav ietekmes uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Saistošo noteikumu piemērošanā privātpersona var konsultēties ar Pašvaldības Centrālajā pārvaldē;

4.2. galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību;

4.3. Saistošie noteikumi neparedz maksu par administratīvajām procedūrām saimnieciskās darbības veicējiem, fiziskajām personām, nevalstiskā sektora organizācijām.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Saistošie noteikumi izstrādāti Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 5. un 12. punktā noteikto pašvaldības funkciju izpildei padomes darbības teritorijas iedzīvotāju interesēs;

5.2. Saistošie noteikumi tiks īstenoti, izmantojot esošos darbiniekus, jaunas darba vietas netiks veidotas.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Pašvaldības Centrālā pārvalde.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti mērķa (sabiedrības iesaistes veicināšanai) sasniegšanai.

7.2. Ņemot vērā, ka šādu sabiedrības iesaistes veidu pašvaldības darbā noteic Pašvaldību likums, secināms, ka likumdevējs jau ir izvērtējis šādu institūciju izveidošanas samērīgumu minētā mērķa sasniegšanai.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. 2023. gada 7. martā notika tikšanās ar Pašvaldības iedzīvotājiem, lai pārrunātu jautājumus par sabiedrības iesaisti lēmumu pieņemšanā, tajā skaitā arī iedzīvotāju padomēm. Sarunā par citu novadu pieredzi iedzīvotāju padomju veidošanā un vadlīnijām iedzīvotāju iesaistei piedalījās gan "PROVIDUS", gan Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvji. Tikšanās gaitā iedzīvotāji pauda viedokli, ka iedzīvotāju padomes Pašvaldībā ir nepieciešamas, un tās locekļi ievēlami tiešās vēlēšanās. Ņemot vērā tikšanās laikā radušos priekšlikumus, izstrādāts saistošo noteikumu projekts.

8.2. Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 14.07.2023. publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.sigulda.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 07.08.2023.

8.3. Saņemtos viedokļus par saistošo noteikumu projektu pašvaldība apkopos (apkopojumā norādot iesniedzējus, vērā ņemtos viedokļus, vērā neņemtos viedokļus, pamatojumu) un atspoguļos šajā paskaidrojuma rakstā.

8.4. Paskaidrojuma raksta 8.2. punktā norādītajā termiņā saņemti trīs iesniegumi ar priekšlikumiem saistošo noteikumu pilnveidošanai:

8.5. 21.07.2023. iesniegums (Pašvaldībā reģistrēts ar Nr. D-1/10/3262), kurā ierosināts Nolikumu papildināt ar:

8.5.1. Punktu, ka Padomes locekļu darbs nav algots;

8.5.2. Pieteikumu kandidatūrai Padomē un paziņojumu par balsošanas termiņu un kandidātu sarakstiem publicē arī oficiālajā izdevumā "Siguldas Novada Ziņas";

8.5.3. Tiesībām Padomei pieņemt lēmumu par Padomes priekšsēdētāja atbrīvošanu no Padomes priekšsēdētāja pienākumu pildīšanas,

8.5.4. Papildināt nolikuma ar šādiem punktiem Siguldas novada un pārstāvētā pagasta "tēla", iedzīvotāju pašapziņas un lepnuma par savu novadu veidošana; pašvaldības un iedzīvotāju savstarpējā informācijas apmaiņa;

8.6. 25.07.2023. iesniegums (Pašvaldībā reģistrēts ar Nr. D-1/10/3293), kurā ierosināts Nolikumu papildināt ar:

8.6.1. Tiesībām katram Padomes loceklim sasaukt Padomes sēdi;

8.6.2. iespēju, ka Padomes sēdes var notikt attālināti, ja visiem Padomes locekļiem ir tehniskais nodrošinājums;

8.7. 07.08.2023. iesniegums (Pašvaldībā reģistrēts ar Nr. D-1/9/4038), kurā ierosināts Nolikumu papildināt:

8.7.1. projekta 9. punktu ar jauniem palīgteikumiem šāda redakcijā "kuras deklarētā dzīvesvieta vai kuras nepilngadīgo bērnu deklarētā dzīvesvieta ir attiecīgajā pagastā vai kurai attiecīgajā pagastā pieder nekustamais īpašums";

8.7.2. projekta 29. punktā vārdu "ceturksnī" aizstāt ar vārdu "mēnesī";

8.7.3. projektu papildināt ar jauniem punktiem šādā redakcijā: "Ja stājies spēkā lēmums par Iedzīvotāju padomes locekļa atbrīvošanu vai Iedzīvotāju padomes locekļa pilnvaru izbeigšanu, Iedzīvotāju padomes locekļa vietu ieņem nākamais kandidāts, kurš saņēmis visvairāk balsu. Ja stājies spēkā lēmums par Iedzīvotāju padomes locekļa atbrīvošanu vai Iedzīvotāju padomes locekļa pilnvaru izbeigšanu un nav kandidātu, kas ieņemtu Iedzīvotāju padomes locekļa vietu, Pašvaldība izsludina pieteikšanos Iedzīvotāju padomes locekļu amatam un nodrošina vēlēšanu procedūru Nolikumā noteiktajā kārtībā";

8.8. Paskaidrojuma raksta 8.5. apakšpunktā norādītie ierosinājumi iekļauti saistošo noteikumu projekta redakcijā;

8.9. Paskaidrojuma raksta 8.6. apakšpunktā norādītie ierosinājumi iekļauti saistošo noteikumu projekta redakcijā. Papildus norādām, ka šajā apakšpunktā norādītajā iesniegumā ietverti arī tādi priekšlikumi, kas atkārto nolikumā jau ietvertas normas, kā arī tādus priekšlikumus, kas uzskatāmi par redakcionāliem, līdz ar to atsevišķi šie priekšlikumi netiek analizēti;

8.10. Paskaidrojuma raksta 8.7. apakšpunktā norādītajā iesniegumā daļa no priekšlikumiem uzskatāmi par redakcionāliem, līdz ar to precizēta saistošo noteikumu redakcija, atsevišķi šādus precizējumus paskaidrojuma rakstā neuzskaitot. Paskaidrojuma raksta 8.7.1. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka Saskaņā ar Pašvaldību likuma 58. p. trešo daļu par padomes locekli var būt fiziskā persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu un ir Latvijas Republikas pilsonis vai tāds Eiropas Savienības pilsonis, kurš nav Latvijas Republikas pilsonis, bet ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā. Pašvaldību likums ļauj paplašināt tikai tiesības vēlēt (Citus ar dzīvesvietu vai īpašuma piederību saistītus priekšnoteikumus dalībai padomes vēlēšanās var noteikt padomes nolikumā (Pašvaldību likums 58. panta piektā daļa). Paskaidrojuma raksta 8.7.2. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav ietverts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka Padome sēdes sasauc pēc nepieciešamības, taču ne retāk kā reizi ceturksnī, kas neizslēdz iespēju Padomei sanākt uz sēdēm biežāk kā vienu reizi četros mēnešos. Ņemot vērā, ka Padomes ir jaunizveidotas institūcijas, šobrīd nav iespējams paredzēt nepieciešamo sēžu skaitu Padomes darbības nodrošināšanai. Paskaidrojuma raksta 8.7.3. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav ietverts saistošo noteikumu projektā, jo kārtību, kādā tiek noteikts nākamais Padomes locekļa kandidāts gadījumā, ja kāda Padomes locekļa pilnvaras tiek izbeigtas pirms termina, regulē šo saistošo noteikumu III nodaļa.

Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja L. Sausiņa

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!