Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Informācija. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.03.1995., Nr. 43 https://www.vestnesis.lv/ta/id/34351

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Stenogramma

Vēl šajā numurā

21.03.1995., Nr. 43

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Saeimas ziņas

Par ārkārtas sēdi 22.martā

 

Pamatojoties uz Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas un Juridiskās komisijas ierosinājumu, Saeimas Prezidijs vakar nolēma trešdien, 22.martā, pulksten 14 sasaukt Saeimas ārkārtas sēdi.

Tās darba kārtībā iekļauta divu likumprojektu izskatīšana 2.lasījumā: "Par valsts un pašvaldību dzīvokļu fonda privatizāciju" un "Saeimas vēlēšanu likums".

Irīna Korņiļjeva, Saeimas ziņu dienests

 

Ministru prezidenta atbilde

Dokuments nr.273a

Par jaunas (nacionālās) aviokompānijas izveidošanu

 

Latvijas Republikas Saeimai

Latvijas Zemnieku savienības frakcijai

Godātie kungi,

Atbildot uz Jūsu 1995.gada 9.marta pieprasījumu, sniedzam šādu informāciju:

1. Latvijas Republikas likumā "Par aviāciju" jēdziens "nacionālā aviokompānija" nav skaidrots. Jēdziens "nacionālā aviokompānija" starptautiskajās aviācijas tiesībās ir definēts tā, ka parasti ar to saprot kādas valsts lielāko (-ās) aviokompāniju (-as) (dažos gadījumos - arī vienīgo, kurai piešķirtas tiesības reprezentēt valsti starptautiskos aviācijas pārvadājumos). Līdzšinējā prakse ir bijusi tāda, ka šādas aviokompānijas baudīja vispusīgu valsts labvēlību un atbalstu - pat tiešas susbsīdijas.

Šobrīd Eiropas Savienības likumi, kas regulē aviācijas darbību, noraida šāda veida protekcionismu.

Runājot par Latvijā reģistrētajām aviokompānijām, nebūtu mērķtiecīgi lietot jēdzienu "nacionālā aviokompānija."

2. Jaunās aviokompānijas izveides pamatā pieņemti šādi pamatprincipi:

* Latvijai nepieciešami regulāri un droši starptautiskie gaisa pārvadājumi tādos maršrutos, pēc kuriem ir pieprasījums, kas nodrošina pakalpojumu rentabilitāti.

* Gaisa pārvadājumu pakalpojumiem jāatbilst visaugstākajiem starptautiskajiem standartiem lidojumu drošības, precizitātes un pakalpojumu kvalitātes ziņā.

* Latvijas aviācijas transporta attīstībai jābūt saskaņotai ar Eiropas Savienības aviācijas attīstības politiku.

* Gaisa pārvadājumu pakalpojumu sniedzējam jāizmanto Latvijas valsts rīcībā esošie resursi visefektīvāk.

* Jaunizveidotās jeb reorganizētās aviokompānijas pārvaldes struktūrai jānodrošina Latvijas valsts interešu aizsardzība.

3. Jaunās aviokompānijas izveidošana notiks saskaņā ar likumu "Par aviāciju" un likumu "Par konkurenci un monopoldarbības ierobežošanu."

Pielikumā: Slēdziens par aviācijas projektiem (3 lapas).

 

1995.gada 16.martā Ministru prezidents M.Gailis

 

 

Slēdziens par aviācijas projektiem

Ar Ministru prezidenta 1994.gada 29.septembra rīkojumu nr.429-r izveidotā darba grupa, izvērtējot divus iesniegtos aviācijas attīstības projektus un ņemot vērā auditorfirmas "ACS" ekspertu slēdzienus, konstatē:

1. Realizējot jebkuru no projektiem, Lidosta "Rīga" saglabā prioritāras tiesības apspriest jautājumus par aviosabiedrību zemes apkalpošanu (ground-handling).

2. Tāda mēroga aviosabiedrības, kādas piedāvā abi projekti, nevar sekmīgi strādāt, nestājoties stratēģiskā aliansē ar kādu no spēcīgākām aviosabiedrībām.

3. SAS/BI USA projekts (nosaukums nosacīts, jo projektā piedalās arī Dānijas Investīciju fonds un Swedfund) biznesa priekšlikumu ziņā ir vairāk pamatots un aprēķini reālistiskāki. Tā realizēšana nodrošinātu kvalitāti, aviosabiedrības menedžmentu, personāla apmācību. Tomēr eksperti norāda uz būtiskiem trūkumiem priekšlikumos, bez kuru precizēšanas turpmāko sarunu gaitā projekts nav pieņemams, t.i.:

a) jautājums par aviosabiedrības efektīvu kontroli no Latvijas puses (pārvaldes institūciju izveidošana, to kompetence, lēmumu pieņemšana utt.);

b) aviosabiedrības vieta (respektīvi atkarība) SAS satiksmes sistēmā.

Jāatzīmē, ka šī projekta pilnīgu izstrādāšanu detaļās kavē arī principiālu lēmumu trūkums valdības līmenī par šādiem jautājumiem:

c) Latvijas valsts līdzdalību jaunas aviosabiedrības veidošanā kopā ar ārvalstu partneriem laikā, kad valsts akciju sabiedrība "Latavio" ir nodota privatizācijai;

d) valsts nekustamā īpašuma un valstij piederošās daļas BIA ieguldīšanu jaunajā aviosabiedrībā;

e) Skandināvijas valstu finansiālā atbalsta pieņemšanu.

Projekta tālākai virzībai, ja valdība to akceptēs, nepieciešams nodibināt t.s. "Latvijas pusi" ar attiecīgām valdības pilnvarām vest tiešas sarunas par aviosabiedrības dibināšanas nosacījumiem.

4. "Latavio" iesniegto attīstības projektu eksperti novērtē kā mazāk reālistisku dažos aspektos, ņemot vērā iepriekšējās darbības zemo efektivitāti, pat pārāk optimistisku (attiecībā uz pasažieru skaita pieaugumu, spēju uz līzinga pamata iegūt un apmaksāt jaunas lidmašīnas, nerēķināties ar kreditoriem bez valsts nekustamā īpašuma pārdošanas).

Aviosabiedrībai nav arī skaidru mērķu attiecībā uz stratēģisko partneru izvēli (ir sarunas ar "Aeroflot", "Transaero", "Lufthansa-Counsulting", Azerbaidžānas valsts aviokompāniju). Tomēr darba grupa saskata, ka šī aviosabiedrība varētu attīstīties, meklējot sadarbības partnerus austrumu virzienā.

Bankas "Baltija" piedāvātais parāda kapitalizācijas variants gan atrisina parāda jautājumu, bet nedod reālas iespējas aviosabiedrībai attīstīties, bez tam atklāts paliek jautājums par norēķiniem ar citiem kreditoriem.

Saskaņā ar Privatizācijas aģentūras lēmumu "Latavio" tiks privatizēts, izsludinot starptautisku piedāvājumu konkursu. Tādēļ valdībai ir jālemj par to, vai valsts vēlas saglabāt savu daļu šajā avoisabiedrībā. Darba grupa uzskata, ka "Latavio" kā aviosabiedrību likvidēt nav vēlams.

Bez tam darba grupa atzīmē, ka saskaņā ar Aviācijas likuma 19., 78,. 80., 82.pantu tiesības uz lidojumiem piešķir valsts un tas notiek konkursa kārtībā.

Pēc vispārējas prakses, mainoties aviosabiedrības īpašniekam, spēku zaudē iepriekš izdotie ekspluatantu sertifikāti un licences. Līdz ar to jautājums par līniju sadali starp jaunizveidotajām aviosabiedrībām, ja tādas tiks izveidotas, jārisina no jauna, atkarībā no aviosabiedrību spējām nodrošināt pienācīgu lidojumu drošību, apkalpošanas līmeni utt.

 

Darba grupas vadītājs U.Pētersons

Locekļi: Dz.Galvenieks, J.Kosītis, A.Muižnieks, Dz.Pomers, I.Sers, A.Tiknuss, I.Verpakovska, I.Ruduša, V.Vasiļjevs

(ar atzīmi: "komisijas darbā nepiedalījās")

 

Saeimā pirmdien, 20.martā

 

10.00 LNNK frakcijas sēde.
11.00 Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde.
1. Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumprojekta
sagatavošana 2.lasījumam. Ziņo J.Lagzdiņš.
2. Grozījumi Pašvaldību likumā. Ziņo J.Bunkšs.
12.30 Saeimas Sarkanajā zālē darba grupas "Nacionālais hokejs
gadsimtu mijā" sēde. Piedalās grupas iniciators A.Siliņš,
grupas loceklis, deputāts M.Graudiņš, Latvijas jaunatnes izlases
vecākais treneris J.Repsis, LHF viceprezidents, grupas loceklis,
deputāts Ē.Kaža u.c.grupas dalībnieki.
13.00 Latvijas Zemnieku savienības frakcijas sēde.
14.00 Nacionālās drošības komisijas sēde.
14.00 Uzņēmuma "Lattelekom" darbības izvērtēšanai
izveidotās Saeimas komisijas sēde.
15.00 Saeimas Prezidija sēde.
 
Saeimas ziņu dienests
 
Saeimā otrdien, 21.martā
 
10.00 Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde.
1. Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību palīdzību dzīvokļa
jautājumu risināšanā" (deputātu grupas iesniegtais, dok. nr.238).
Ziņo J.Bunkšs.
2. Grozījumi Civildienesta likumā (deputātu grupas iesniegtais,
dok. nr.231). Ziņo J.Lagzdiņš.
3. Priekšlikumi likumprojektam "Noteikumi par būvniecību"
(dok. nr.33). Ziņo J.Bunkšs.
10.00 Aizsardzības un iekšlietu komisijas sēde.
Grozījumi likumā "Par valsts aizsardzību".
10.00 Sociālo un darba lietu komisijas sēde.
1. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts pensiju pagaidu
aprēķināšanas kārtību"".
2. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību
palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā"".
10.00 Vides un sabiedrisko lietu komisijas sēde.
Organizatoriski jautājumi.
10.00 Juridiskās komisijas sēde.
1. Likumprojekts "Grozījumi Advokatūras likumā" (z.s. dok. nr.234, nr.234a).
2. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts pensiju pagaidu
aprēķināšanas kārtību"" (z.s. dok. nr.230, nr.230a).
3. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts civildienestu""
(z.s. dok. nr.231, nr.231a).
4. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par policiju"" (z.s. dok. nr.232, nr.232a).
5. Likumprojekts "Grozījumi Operatīvās darbības likumā"
(z.s. dok. nr.233, nr.233a).
6. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par aviāciju""
(z.s. dok. nr.235, nr.235a).
7. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par ugunsdrošību""
(z.s. dok. nr.236, nr.236a).
8. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par farmaceitisko darbību""
(z.s. dok. nr.237, nr.237a).
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību
palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"" (z.s. dok. nr.238, nr.238a).
10. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par mežu apsaimniekošanu
un izmantošanu"" (z.s. dok. nr.239, nr.239a).
11. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par šaujamieročiem un
speciālajiem līdzekļiem pašaizsardzībai"" (z.s. dok. nr.240, nr.240a).
12. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par ārvalstnieku
un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā".
13. Likumprojekts "Grozījums Saeimas Kārtības rullī"
(z.s. dok. nr.227, nr.227a).
10.00 Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas
komisijas sēde.
1. Likumprojekta "Par zvejniecību" sagatavošana 3.lasījumam.
Piedalās Saeimas Juridiskā biroja konsultante D.Zicāne
un priekšlikumu iesniedzēji.
2. Likumprojekta "Par pārtiku" sagatavošana 3.lasījumam. Piedalās
Saeimas Juridiskā biroja konsultante D.Zicāne
un priekšlikumu iesniedzēji.
10.00 Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas sēde.
Valdības informācija par Satversmes 81.panta kārtībā izdotajiem
Ministru kabineta noteikumiem:
nr.10 "Par vērtspapīriem" (z.s. dok. nr.8, nr.18),
nr.11 "Par grozījumiem likumā "Par akciju sabiedrībām"" (z.s. dok. nr.8, nr.19),
nr.12 "Par grozījumiem likumā "Par bezpeļņas organizāciju""
(z.s. dok. nr.8, nr.20),
nr.16 "Par grozījumiem likumā "Par biržām"" (z.s. dok. nr.8, nr.21)
un par vērtspapīru tirgus komitejas izveidošanu. Ziņo M.Kubli no
Finansu ministrijas. Uzaicināti: K.Cerbulis no Rīgas fondu biržas,
kā arī Parīzes biržas pārstāvji.
10.00 Cilvēktiesību komisijas sēde.
1. Likumprojekta "Par politiski represētās personas statusa noteikšanu
komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem" izskatīšana
3.lasījumam.
2. Dažādi jautājumi.
11.00 Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde.
Elektronisko sabiedrības saziņas līdzekļu likumprojekts.
12.00 KDS frakcijas rīkotā preses konference
(KDS frakcijas telpās).
Par personu ar psihiskās veselības traucējumiem sociālās aprūpes
problēmam Latvijā. Piedalīsies Valsts psihiskās veselības aprūpes
centra direktors O.Velmers un centra sociālās rehabilitācijas darba
galvenā speciāliste Ū.Jesperiņa.
13.00 Nacionālā bloka Sekretariāta sēde.
1. Informācija un ziņojumi.
2. Par Nacionālā bloka Sekretariāta darbu.
3. Ministru kabineta 21.marta sēdes dokumentu izskatīšana.
13.30 Preses konference par likumprojektu "Par valsts un pašvaldību
dzīvokļu fonda privatizāciju". Piedalīsies Valsts pārvaldes
un pašvaldības komisijas priekšsēdētāja biedrs J.Bunkšs.
14.00 Izmeklēšanas komisijas, lai izmeklētu cēloņus, kuri radījuši
finansu krīzi vairākās LR komercbankās un līdz ar to apdraud valsts
finansu sistēmas stabilitāti, sēde (Ārlietu komisijā).
14.00 Pilsonības likuma izpildes komisijas sēde.
15.00 Saimnieciskās komisijas sēde.
1. Par kopēšanas darbiem Saeimā.
2. Par Jēkaba ielas 11.nama 3.stāva interjeru.
3. Dažādi.
16.00 Parlamentārās izmeklēšanas komisijas sēde (Kamīna zālē).
1. Finansu ministra padomnieka A.Platača ziņojums par "Lata Holdings".
2. Dažādi. Saeimas ziņu dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!