• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par jauno kārtību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.02.1995., Nr. 27 https://www.vestnesis.lv/ta/id/34018

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par lauksaimniecības ražām 1994.gadā

Vēl šajā numurā

21.02.1995., Nr. 27

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par jauno kārtību

Ģirts Rorbaks, Satiksmes ministrijas Ceļu satiksmes drošības direkcijas direktors — "Latvijas Vēstneša" ekonomikas redaktoram Jānim Mozulim

1994.gada 30.augustā ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi nr.169 "Par ceļu satiksmi", kas, cita starpā, uzdeva izstrādāt, kā arī Satiksmes ministrijas un mūsu direkcijas līmenī apstiprināt vairākus normatīvos dokumentus.

Viens no šādiem dokumentiem ir "Noteikumi par transporta līdzekļu tehnisko stāvokli" (publicēti "Latvijas Vēstnesī" 16.februārī), kas ir apstiprināti ar satiksmes ministra pavēli un nosaka, kādas ir galvenās prasības jebkura autotransporta līdzekļa (tātad — arī piekabju) tehniskajam stāvoklim. Šīs normas izriet no izgatavotājrūpnīcu noteiktajām prasībām un pamatvilcienos atbilst tām, kādas noteiktas dažādos starptautiskajos dokumentos, starptautiskajās konvencijās par transporta līdzekļu tehnisko stāvokli.

Noteikumos nav nekas, tā teikt, virs normālām, saprātīgām prasībām. Tās ir elementāras prasības, kādām ir jāatbilst transporta līdzeklim, lai garantētu mūsu visu drošību, kad mēs atrodamies ceļu satiksmes norisēs, — tas ir, vai nu esam gājēji vai braucēji. Šo prasību pamatmērķis ir samazināt satiksmes negadījumu skaitu. Nav noliedzams, ka pašlaik Ceļu policija, fiksējot satiksmes negadījumu iemeslus, ļoti maz vērības pievērš tieši ceļu stāvoklim un transporta tehniskajam stāvoklim. Jo ne jau vienmēr transportlīdzekļa vadītājs ir vainīgs, tieši savās rīcībās, — vienkārši viņš šī transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa vai ceļa stāvokļa dēļ nav bijis spējīgs mašīnu novaldīt.

Tāpēc šīm prasībām atbilstoša ir arī mūsu tālākā stratēģija un taktika — izveidot tehnisko apskašu punktus Latvijā, kur no vizuālām metodēm mēs nākotnē pāriesim uz stingrām instrumentālām metodēm. Lai gan bremžu efektivitāti, gan izplūdes gāzes, gan stūres iekārtu pārbaudītu nevis tikai vizuāli, bet lai būtu stingri instrumentāli rādījumi. Tas tad tiešām garantēs to, ka gan mums, gan transporta līdzekļa īpašniekam būs pārliecība: ja tehniskā apskate ir izieta, tad šis transporta līdzeklis ir pietiekami labā kārtībā, lai piedalītos ceļu satiksmē un neradītu briesmas sava tehniskā stāvokļa dēļ.

Tehniskās apskates noteikumi šīs prasības tālāk faktiski izsaka tabulas veidā. Apskates noteikumos ir noteikti termiņi, noteikts, kādā veidā apskates notiek, bet pamatdokuments tomēr ir un paliek noteikumi "Par transporta līdzekļu tehnisko stāvokli".

Ar skatu nākotnē ir izveidota tāda protokolu sistēma, lai šos tehniskos datus varētu apkopot un (arī pirmo reizi Latvijā) slēdzienu par transportlīdzekļa tehnisko stāvokli (ne tikai "jā" vai "nē") izsniegt katram transporta līdzekļa īpašniekam protokola veidā, kurā ir norādīts, kādi trūkumi ir viņa automašīnai. Vienalga vai šī mašīna ir izgājusi tehnisko apskati vai nav, — abos gadījumos minētais protokols transporta līdzekļa īpašniekam tiek izsniegts.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!