• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ropažu novada domes 2022. gada 7. decembra saistošie noteikumi Nr. 59/22 "Par sociālajiem pakalpojumiem Ropažu novada pašvaldībā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 30.12.2022., Nr. 253 https://www.vestnesis.lv/op/2022/253.36

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ropažu novada domes saistošie noteikumi Nr. 61/22

Par Ropažu novada pašvaldības līdzfinansējuma apjomu un tā piešķiršanas kārtību dzīvojamās mājas piesaistītā zemesgabala labiekārtošanai

Vēl šajā numurā

30.12.2022., Nr. 253

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ropažu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 59/22

Pieņemts: 07.12.2022.

OP numurs: 2022/253.36

2022/253.36
RĪKI

Ropažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 59/22

Ulbrokā 2022. gada 7. decembrī

Par sociālajiem pakalpojumiem Ropažu novada pašvaldībā

Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
07.12.2022. sēdes lēmumu Nr. 1822 (prot. Nr. 54/2022)

Izdoti saskaņā Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības likuma 3. panta otro un trešo daļu, Invaliditātes likuma
12. panta sestās divi prim daļu, Ministru kabineta 2003. gada 27. maija
noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma
izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Ropažu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) sniegto un valsts nodrošināto sociālo pakalpojumu veidus Pašvaldībā, to pieprasīšanas, saņemšanas un samaksas kārtību.

2. Tiesības saņemt Pašvaldības nodrošinātos sociālos pakalpojumus:

2.1. ir personai (ģimenei), kura deklarējusi savu pamata dzīvesvietu Ropažu novada administratīvajā teritorijā;

2.2. krīzes situācijā nonākušām personām (ģimenēm);

2.3. personām (ģimenēm) kuras uzturas Ropažu novada administratīvajā teritorijā bez noteiktas dzīvesvietas, bet kuru pēdējā deklarētā dzīvesvieta ir bijusi Ropažu novada administratīvā teritorijā.

II. Sociālo pakalpojumu veidi

3. Pašvaldība sniedz un nodrošina šādus sociālos pakalpojumus:

3.1. Pašvaldības apmaksātie sociālie pakalpojumi:

3.1.1. sociālā darba pakalpojums;

3.1.2. aprūpe mājās;

3.1.3. atbalsta un izglītojošās grupas;

3.1.4. ģimenes asistenta pakalpojums;

3.1.5. psihologa pakalpojums;

3.1.6. specializētā transporta pakalpojums klientiem ar funkcionāliem traucējumiem;

3.1.7. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums;

3.1.8. ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā pilngadīgām personām;

3.1.9. ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā bērniem;

3.1.10. īslaicīga sociālā aprūpe – aprūpes gultas vietas;

3.1.11. higiēnas pakalpojums (duša, veļas mazgāšana);

3.1.12. sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērniem vai ģimenēm ar bērniem;

3.1.13. patversmes vai naktspatversmes pakalpojums;

3.1.14. zupas virtuves pakalpojums.

3.2. Valsts apmaksātie sociālie pakalpojumi:

3.2.1. valsts apmaksātais asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojums personām ar invaliditāti bērniem un pieaugušajiem;

3.2.2. sociālā rehabilitācija bērniem, kuri cietuši no prettiesiskām darbībām;

3.2.3. sociālā rehabilitācija vardarbībā cietušām pilngadīgām personām;

3.2.4. sociālā rehabilitācija vardarbību veikušām pilngadīgām personām;

3.2.5. dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem;

3.2.6. specializētās darbnīcas pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem;

3.2.7. sociālā rehabilitācija bērniem ar funkcionāliem traucējumiem –Deinstitucionalizācijas projekta ietvaros;

3.2.8. atelpas brīža pakalpojums Deinstitucionalizācijas projekta ietvaros.

III. Sociālā darba pakalpojums

4. Sociālā darba pakalpojums tiek sniegts, lai nodrošinātu profesionālu darbību ar mērķi palīdzēt personām, ģimenēm, personu grupām, sabiedrībai kopumā veicināt vai atjaunot spēju sociāli funkcionēt, kā arī veicināt sociālās atstumtības mazināšanu, attīstot personas pašas resursus un iesaistot atbalsta sistēmās.

5. Pakalpojums ietver:

5.1. sociālo gadījumu risināšanu;

5.2. individuālas sociālā darbinieka konsultācijas;

5.3. sociālo pakalpojumu organizēšanu personas sociālo problēmu risināšanai;

5.4. informācijas sniegšanu par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību;

5.5. uzvedības, sociālās korekcijas un sociālās palīdzības programmu izstrādi un individuālo sociālās korekcijas plānu realizēšanu nepilngadīgām personām, kuras ir izdarījušas likumpārkāpumu;

5.6. pakalpojuma pieprasīšanai persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz dokumentus, ja tie nepieciešami sociālā gadījuma risināšanai.

IV. Aprūpe mājās pakalpojums

6. Aprūpe mājās ir sociālās aprūpes pakalpojums dzīvesvietā, nodrošinot personas pamatvajadzību apmierināšanu, dzīves kvalitātes nepazemināšanos, palīdzību mājas darbu veikšanā un personīgajā aprūpē, kurai vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ ir objektīvas grūtības sevi aprūpēt, neizvērtējot likumīgos apgādniekus.

7. Tiesības saņemt pakalpojumu ir pilngadīgai personai, kura vecuma vai funkcionālu traucējumu dēļ nevar veikt ikdienas mājas darbus vai pašaprūpi.

8. Pakalpojums tiek piešķirts saskaņā ar Sociālā dienesta veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu.

9. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

9.1. iesniegumu;

9.2. iztikas līdzekļu deklarāciju;

9.3. ģimenes ārsta izziņu par veselības stāvokli un par normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību, kā arī rekomendācijas personas sociālajai aprūpei.

10. Pašvaldība no tās budžeta līdzekļiem pilnībā apmaksā pakalpojumu, ja personas ienākumi nepārsniedz valstī noteikto minimālo darba algas apmēru mēnesī.

11. Aprūpe mājās pakalpojumu persona var izvēlēties:

11.1. saņemt saskaņā ar pašvaldības iepirkumu nodrošināta aprūpes mājās pakalpojuma sniedzēja pakalpojuma veidā;

11.2. materiāla atbalsta veidā, kas paredzēts samaksai par aprūpes mājās pakalpojuma sniegšanu personas izvēlētam aprūpes mājās veicējam, ja personas rīcībā esošie līdzekļi nepārsniedz valstī noteikto minimālo darba algu.

12. Materiālā atbalsta apmērs, tiek piešķirts, izvērtējot personas individuālās vajadzības un resursus, un nosakot veicamo darbu apjomu saskaņā ar noteikto aprūpes līmeni atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem:

12.1. 1. līmenis līdz 40,00 euro mēnesī;

12.2. 2. līmenis līdz 50,00 euro mēnesī;

12.3. 3. līmenis līdz 60,00 euro mēnesī;

12.4. 4. līmenis līdz 70,00 euro mēnesī.

13. Ja ienākumi pārsniedz valstī noteikto minimālo darba algas apmēru, persona veic līdzmaksājumu par summu, kas pārsniedz valstī noteikto minimālo darba algas apmēru. Pašvaldība apmaksā starpību no klienta līdzmaksājuma līdz pilnai pakalpojuma samaksai.

14. Lēmumu par pakalpojumu apmaksas pārtraukšanu no Pašvaldības budžeta līdzekļiem Sociālais dienests pieņem, ja:

14.1. netiek veikts noteiktais līdzmaksājums;

14.2. persona pakalpojuma sniegšanas laikā ir noslēgusi uzturlīgumu, kurā paredzēta personas aprūpe;

14.3. ja persona atsakās no aprūpes mājās pakalpojuma;

14.4. ja persona mirusi.

15. Pakalpojumu persona var saņemt saskaņā ar pašvaldības noslēgto līgumu.

V. Atbalsta un izglītojošās grupas

16. Atbalsta un/vai izglītojošās grupas pakalpojums nodrošina personām iespēju mazināt sociālo izolētību, grupā risināt esošās problēmas, vairot izpratni par sevi, gūt motivāciju un saņemt atbalstu un informāciju to risināšanai, lai uzlabotu savu funkcionēšanu un sociālo situāciju.

17. Pakalpojums ietver Ropažu novada pašvaldības profesionāli vadītu nodarbību ciklu saskaņā ar atbilstošu programmu un nodarbību plānu.

18. Tiesības saņemt pakalpojumu ir personai, kura izteikusi vēlēšanos tajā darboties vai to dalībai grupā norīkojis sociālais darbinieks vai cits speciālists.

19. Pakalpojums tiek nodrošināts, komplektējot grupu.

VI. Ģimenes asistenta pakalpojums

20. Ģimenes asistenta pakalpojums nodrošina personai (ģimenei) atbalstu un apmācību sociālo prasmju apgūšanā vai atjaunošanā, bērnu aprūpē un audzināšanā, mājsaimniecības vadīšanā.

21. Tiesības saņemt pakalpojumu ir personām vai ģimenēm, kurām ir nepieciešams atbalsts un apmācība sociālo prasmju atjaunošanai vai apgūšanai.

22. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, ar lūgumu piešķirt pakalpojumu.

23. Lēmumu piešķirt, uzņemt personu rindā vai atteikt piešķirt pakalpojumu 1 (viena) mēneša laikā pieņem Sociālais dienests, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu.

24. Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz 6 (sešiem) mēnešiem.

25. Pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu un Sociālā dienesta lēmumu, pakalpojuma saņemšanas termiņu vai apjomu var palielināt.

26. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

VII. Psihologa pakalpojums

27. Psihologa pakalpojums tiek nodrošināts personām, kuras objektīvu apstākļu dēļ to nespēj sev nodrošināt.

28. Tiesības saņemt pakalpojumu ir ģimenēm (personām):

28.1. krīzes situācijās;

28.2. atkarības problēmu risināšanai;

28.3. psiholoģiskai izpētei;

28.4. bērnu uzvedības problēmu gadījumos.

29. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, ar lūgumu nodrošināt psihologa pakalpojumu.

30. Lēmumu piešķirt vai atteikt pakalpojuma piešķiršanu personai pieņem Sociālais dienests, 1 (viena) mēneša laikā, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu.

31. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

VIII. Specializētā transporta pakalpojums

32. Specializētais transports ir pakalpojums personām, kurām veselības stāvokļa dēļ nepieciešama pārvietošana uz/no ārstniecības iestādes, sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas.

33. Tiesības saņemt pakalpojumu ir saskaņā ar sociālā darbinieka izvērtējumu.

34. Pakalpojuma pieprasīšanai persona, tās likumiskais pārstāvis vai ārstniecības iestādes darbinieks Sociālajā dienestā piesaka pakalpojumu vismaz 3 (trīs) darba dienas pirms plānotā brauciena un iesniedz iesniegumu, ar lūgumu nodrošināt pakalpojumu.

35. Pakalpojumu nodrošina ar Sociālā dienesta starpniecību.

36. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

IX. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums

37. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums nodrošina mājokli un individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā pilngadīgai personai ar garīga rakstura traucējumiem, kurai ir objektīvas grūtības dzīvot patstāvīgi.

38. Tiesības saņemt pakalpojumu ir pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras objektīvu apstākļu dēļ nevar dzīvot patstāvīgi.

39. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

39.1. iesniegumu;

39.2. iztikas līdzekļu deklarāciju;

39.3. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli un par normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību;

39.4. psihiatra atzinumu par speciālo (psihiatrisko) kontrindikācijas neesamību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

40. Lēmumu piešķirt, atteikt vai pārtraukt pakalpojumu personai pieņem Sociālais dienests 1 (viena) mēneša laikā, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu.

41. Pakalpojumu var saņemt saskaņā ar noslēgto līgumu starp Sociālo dienestu, personu vai tās likumisko pārstāvi un pakalpojuma sniedzēju par Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma nodrošināšanu.

42. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu sedz no pašvaldības budžeta.

X. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālās rehabilitācija institūcijā pilngadīgām personām

43. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā pilngadīgām personām ir pakalpojums, kas nodrošina pilnu aprūpi un sociālo rehabilitāciju personai, kura vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt, neizvērtējot likumīgos apgādniekus.

44. Tiesības saņemt pakalpojumu ir:

44.1. pensijas vecuma personām;

44.2. personām ar invaliditāti;

44.3. personām ar funkcionāliem traucējumiem, kurām nepieciešama diennakts aprūpe.

45. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

45.1. iesniegumu;

45.2. iztikas līdzekļu deklarāciju;

45.3. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli un normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību;

45.4. nepieciešamības gadījumā psihiatra atzinumu par speciālo (psihiatrisko) kontrindikācijas neesamību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

46. Sociālais dienests slēdz trīspusēju līgumu ar Sociālā dienesta piemeklēto aprūpes iestādi, budžeta ietvaros.

47. Pakalpojumu apmaksā 85 % apmērā no visa veida klienta ienākumiem (slimības lapas, pensijas un kopšanas pabalsta), atlikušo summu sedz no pašvaldības budžeta.

48. Ja ievietošana ilgstošās sociālās aprūpes iestādē notiek klienta vai viņa radinieku izvēlētā institūcijā, tad klients slēdz līgumu ar aprūpes iestādi par uzturēšanos, ko veic no saviem līdzekļiem.

49. Pakalpojums netiek apmaksāts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem vai tiek pārtraukts, ja persona ir noslēgusi uztura līgumu, kurā noteikta nekustamā īpašuma nodošana uztura devējam, nodrošinot personas ikdienas aprūpi.

50. Lēmumu piešķirt, atteikt vai pārtraukt pakalpojumu pieņem Sociālais dienests 1 (viena) mēneša laikā, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu, izvērtējot (personas) ienākumus un materiālo stāvokli, noslēdzot līgumu ar pakalpojuma sniedzēju.

XI. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā bērniem

51. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā bērniem ir pakalpojums, kas nodrošina bērniem pilnu aprūpi un sociālo rehabilitāciju, ja nav iespējama bērna aprūpe un audzināšana audžuģimenē vai pie aizbildņa.

52. Pakalpojums tiek sniegts pamatojoties uz bāriņtiesas lēmumu.

53. Sociālais dienests slēdz līgumu ar pakalpojuma sniedzēju un pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XII. Īslaicīga sociālā aprūpe institūcijā

54. Īslaicīga sociālā aprūpe ir pakalpojums pilngadīgām personām ar diennakts sociālo un veselības aprūpi minimālā apjomā atveseļošanās periodā vai līdz pakalpojuma saņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, neizvērtējot likumīgos apgādniekus.

55. Tiesības saņemt pakalpojumu ir pilngadīgām personām, kuras veselības stāvokļa dēļ pašas vai to ģimenes locekļi objektīvu apstākļu dēļ nespēj nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi.

56. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

56.1. iesniegumu;

56.2. iztikas līdzekļu deklarāciju;

56.3. ģimenes ārsta vai ārstniecības iestādes ārsta izsniegtu izrakstu, kurā norādīta sociālās aprūpes nepieciešamība un kontrindikāciju neesamība pakalpojuma saņemšanai.

57. Pakalpojums tiek piešķirts uz laiku līdz 90 kalendārajām dienām gada laikā un to sedz no Pašvaldības budžeta.

58. Lēmumu piešķirt vai atteikt pakalpojumu personai pieņem Sociālais dienests 1 (viena) mēneša laikā. Sociālais dienests ir tiesīgs arī pārtraukt pakalpojuma saņemšanu.

59. Sociālais dienests slēdz līgumu ar pakalpojuma sniedzēju.

XIII. Higiēnas pakalpojums

60. Higiēnas pakalpojums ietver mazgāšanos dušā, veļas mazgāšanu un veļas žāvēšanu ar mērķi nodrošināt pakalpojumus personām, kurām, sociālo apstākļu vai sociālo prasmju trūkuma dēļ, nav iespējams nodrošināt savu un savu ģimenes locekļu personisko higiēnu.

61. Tiesības saņemt higiēnas pakalpojumu ir personām (ģimenēm), kuras nevar veikt savu personisko aprūpi un/vai kurām dzīvesvietā nav veļas mazgāšanas iespēju.

62. Higiēnas pakalpojuma saņēmēju uzskaiti veic pakalpojumu sniedzējs.

63. Pakalpojumi tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XIV. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērniem vai ģimenēm ar bērniem

64. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērniem vai ģimenēm ar bērniem nodrošina profesionālu psihosociālu palīdzību ar diennakts izmitināšanu.

65. Tiesības saņemt pakalpojumu ir bērniem vai ģimenēm ar bērniem, kuri:

65.1. nonākuši krīzes situācijā;

65.2. cietuši no prettiesiskām darbībām.

66. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, ar lūgumu nodrošināt pakalpojumu.

67. Lēmumu piešķirt vai atteikt pakalpojumu personai pieņem Sociālais dienests ne vēlāk kā 1 (viena) mēneša laikā, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu. Sociālais dienests, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu, ir tiesīgs pieņemt lēmumu pārtraukt pakalpojuma nodrošināšanu.

68. Pakalpojums tiek piešķirts Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā.

69. Ja ģimene (persona) saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir izmantojusi valsts apmaksātus sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, tad pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XV. Patversmes vai nakts patversmes pakalpojums

70. Patversmes vai nakts patversmes pakalpojums institūcijā personām bez noteiktas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušām personām nodrošina uzturēšanās iespējas, uzturu, personiskās higiēnas iespējas un sociālā darba speciālistu pakalpojumus.

71. Tiesības saņemt pakalpojumu ir:

71.1. personām, kuras deklarējušas savu pamata dzīvesvietu Ropažu novada administratīvajā teritorijā, kuras nonākušas krīzes situācijā;

71.2. krīzes situācijā esošām personām, kuras uzturas Ropažu novada administratīvajā teritorijā, bez noteiktas dzīvesvietas;

71.3. krīzes situācijā esošām personām, kuru pēdējā deklarētā dzīvesvieta ir bijusi Ropažu novada administratīvā teritorija.

72. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, ar lūgumu nodrošināt pakalpojumu.

73. Lēmumu piešķirt vai atteikt pakalpojumu personai pieņem Sociālais dienests 1 (viena) mēneša laikā, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu. Sociālais dienests, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu, ir tiesīgs pieņemt lēmumu pārtraukt pakalpojuma nodrošināšanu.

74. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XVI. Zupas virtuves pakalpojums

75. Zupas virtuves pakalpojuma mērķis ir sniegt atbalstu pamatvajadzības – ēdiena nodrošināšanā mazaizsargāto personu grupām (personām bez noteiktas dzīvesvietas un trūcīgām/maznodrošinātām personām, kā arī citiem trūkumcietējiem).

76. Zupas virtuve darbojas divas reizes nedēļā, no 1. novembra līdz 30. aprīlim.

77. Vienā ēdiena izdales reizē persona saņem vienu porciju zupas (1 litrs).

78. Ēdienu izsniedz līdzi ņemšanai personai piederošos slēgtos traukos.

79. Saņemot ēdienu persona tiek reģistrēta atskaites lapā pie saņemšanas.

80. Ēdienu izsniegšanas vietu un laiku Pašvaldības izpilddirektors nosaka ar atsevišķu rīkojumu, kuru izliek redzamā vietā Sociālā dienesta telpās un publicē pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv.

81. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XVII. Asistenta pakalpojums pilngadīgām personām ar invaliditāti

82. Asistenta pakalpojums tiek sniegts pilngadīgām personām, kurām ar Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (turpmāk – VDEĀVK) lēmumu ir noteikta invaliditāte un, veicot asistenta pakalpojuma nepieciešamības un atbalsta intensitātes novērtējumu, Sociālais dienests ir pieņēmis lēmumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu, lai nodrošinātu socializāciju ārpus mājas.

83. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

83.1. iesniegumu;

83.2. citus dokumentus, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem.

84. Pakalpojuma piešķiršanas un saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabineta noteikumi.

85. Pakalpojums tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem.

XVIII. Asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojums bērniem ar invaliditāti

86. Asistenta pakalpojums tiek sniegts bērniem no 5 līdz 18 gadu vecumam, kuriem ar VDEĀVK lēmumu ir noteikta invaliditāte un izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, lai nodrošinātu socializāciju ārpus mājas.

87. Pavadoņa pakalpojums tiek sniegts bērniem no 5 līdz 18 gadu vecumam, kuriem ar VDEĀVK lēmumu ir noteikta invaliditāte un izsniegts atzinums par pavadoņa nepieciešamību, lai nodrošinātu socializāciju ārpus mājas.

88. Aprūpes pakalpojums tiek sniegts bērniem no 5 līdz 18 gadu vecumam, kuriem ar VDEĀVK lēmumu ir noteikta invaliditāte un izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, ja bērna likumiskais pārstāvis, vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šī bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā un sociālais dienests ir konstatējis šādas aprūpes nepieciešamību.

89. Pakalpojumu pieprasīšanai likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

89.1. iesniegumu;

89.2. citus dokumentus, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem.

90. Pakalpojumu piešķiršanas un saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabineta noteikumi.

91. Pakalpojumi tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem.

XIX. Dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem

92. Dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem tiek sniegts, lai sekmētu personu sociālās funkcionēšanas spēju uzlabošanu vai attīstību, lai veicinātu personu iekļaušanos sabiedrībā.

93. Tiesības saņemt pakalpojumu ir pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem.

94. Pakalpojuma pieprasīšanai persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

94.1. iesniegumu;

94.2. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli un par normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību;

94.3. psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai.

95. Pakalpojumu persona var saņemt saskaņā ar Sociālā dienesta noslēgto līgumu ar Pakalpojuma sniedzēju.

96. Lēmumu piešķirt, uzņemt personu rindā vai atteikt Pakalpojuma piešķiršanu pieņem Sociālais dienests 1 (viena) mēneša laikā.

97. Pakalpojums tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem Deinstitucionalizācijas projekta ietvaros vai no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XX. Specializētās darbnīcas personām ar garīga rakstura traucējumiem

98. Specializēto darbnīcu pakalpojums nodrošina speciālistu atbalstu personām darbspējīgā vecumā darba prasmju un iemaņu attīstīšanai.

99. Tiesības saņemt pakalpojumu ir personām ar garīga rakstura traucējumiem ar invaliditāti.

100. Pakalpojuma pieprasīšanai persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

100.1. iesniegumu;

100.2. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli un par normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību;

100.3. psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai personām ar garīga rakstura traucējumiem.

101. Pakalpojumu persona var saņemt saskaņā ar Sociālā dienesta noslēgto līgumu ar Pakalpojuma sniedzēju.

102. Lēmumu piešķirt, uzņemt personu rindā vai atteikt Pakalpojuma piešķiršanu pieņem Sociālais dienests 1 (viena) mēneša laikā.

103. Pakalpojums tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem Deinstitucionalizācijas projekta ietvaros vai no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XXI. Sociālā rehabilitācija bērniem ar funkcionāliem traucējumiem

104. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums tiek sniegts, lai sekmētu bērnu ar funkcionāliem traucējumiem sociālās funkcionēšanas spēju attīstību vai uzlabošanu, lai veicinātu bērnu iekļaušanos sabiedrībā.

105. Tiesības saņemt pakalpojumu bērniem ar funkcionāliem traucējumiem ar invaliditāti.

106. Pakalpojuma pieprasīšanai bērna likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

106.1. iesniegumu;

106.2. ģimenes ārsta izziņu par bērna veselības stāvokli un par normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību;

106.3. nepieciešamības gadījumā psihiatra atzinumu.

107. Pakalpojumu bērns var saņemt saskaņā ar Sociālā dienesta noslēgto līgumu ar Pakalpojuma sniedzēju.

108. Lēmumu piešķirt, uzņemt personu rindā vai atteikt Pakalpojuma piešķiršanu pieņem Sociālais dienests 1 (viena) mēneša laikā.

109. Pakalpojums tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem Deinstitucionalizācijas projekta ietvaros vai no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XXII. Sociālā rehabilitācija bērniem, kuri cietuši no prettiesiskām darbībām

110. Sociālā rehabilitācija bērniem, kuri cietuši no prettiesiskām darbībām, ir sociālā rehabilitācijas pakalpojumu kopums, kas tiek nodrošināts personām, lai tās spētu atgūt fizisko, psihisko veselību un integrētos sabiedrībā.

111. Tiesības saņemt pakalpojumu ir bērniem, kuri cietuši no prettiesiskām darbībām (vardarbības).

112. Pakalpojuma pieprasīšanai bērna likumiskais pārstāvis iesniedz Sociālajā dienestā iesniegumu, ar lūgumu nodrošināt pakalpojumu.

113. Pakalpojuma piešķiršanas un saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabineta noteikumi.

114. Pakalpojums tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem.

XXIII. Sociālā rehabilitācija vardarbībā cietušām pilngadīgām personām

115. Sociālā rehabilitācija vardarbībā cietušām pilngadīgām personām kā sociālās rehabilitācijas pakalpojumu kopums, kas tiek nodrošināts personām, lai tās spētu atgūt fizisko, psihisko veselību un integrētos sabiedrībā.

116. Tiesības saņemt pakalpojumu ir vardarbībā cietušām pilngadīgām personām.

117. Pakalpojumu pieprasa persona vai tās likumiskais pārstāvis, iesniedzot iesniegumu Sociālajā dienestā.

118. Pakalpojuma piešķiršanas un saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabineta noteikumi.

119. Pakalpojums tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem.

XXIV. Sociālā rehabilitācija vardarbību veikušām pilngadīgām personām

120. Sociālā rehabilitācija vardarbību veikušām personām ir sociālās rehabilitācijas pakalpojumu kopums, kas tiek nodrošināts personām, lai novērstu vai mazinātu turpmākus vardarbības riskus.

121. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir vardarbību veikušām pilngadīgām personām.

122. Pakalpojumu pieprasa persona vai tās likumiskais pārstāvis, iesniedzot iesniegumu Sociālajā dienestā.

123. Pakalpojuma piešķiršanas un saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabineta noteikumi.

124. Pakalpojums tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem.

XXV. Atelpas brīža pakalpojums

125. Atelpas brīža pakalpojums nodrošina īslaicīgu diennakts sociālās aprūpes pakalpojumu personām no 4 gadu vecuma ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, kuras dzīvo ģimenēs un kurām ir izsniegts VDEAK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem.

126. Pakalpojuma pieprasīšanai, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

126.1. iesniegumu;

126.2. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli un normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību.

127. Lēmumu piešķirt pakalpojumu, uzņemt personu rindā vai atteikt pakalpojuma piešķiršanu pieņem Sociālais dienests 1 (viena) mēneša laikā, noslēdzot līgumu ar pakalpojuma sniedzēju.

128. Pakalpojums tiek piešķirts līdz 30 (trīsdesmit) diennaktīm kalendārā gada ietvaros.

129. Pakalpojums tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem Deinstitucionalizācijas projekta ietvaros vai no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XXVI. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

130. Sociālā dienesta pieņemto lēmumu var apstrīdēt Ropažu novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā.

131. Ropažu novada Administratīvo aktu strīdu komisijas pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

XXVII. Noslēguma jautājums

132. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Ropažu novada pašvaldības domes 2021. gada 15. septembra saistošie noteikumi Nr. 15/21 "Par sociālajiem pakalpojumiem Ropažu novada pašvaldībā".

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne

 

Paskaidrojuma raksts
Ropažu novada pašvaldības domes 2022. gada 7. decembra saistošajiem noteikumiem Nr. 59/22 "Par sociālajiem pakalpojumiem Ropažu novada pašvaldībā"

Paskaidrojuma raksta sadaļas Norādāmā informācija
1. Projekta nepieciešamības pamatojums 1.1. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai nodrošinātu iedzīvotājiem sociālo palīdzību un noteiktu sociālo pakalpojumu veidus Ropažu novada pašvaldībā, to pieprasīšanas, saņemšanas un samaksas kārtību;

1.2. saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir nodrošināt pašvaldībai deleģēto valsts pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildi, kā arī sniegt palīdzību.

2. Īss projekta satura izklāsts Pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta otro un trešo daļu, Invaliditātes likuma 12. panta sestās divi prim daļu un Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu, šie saistošie noteikumi nosaka Ropažu novada pašvaldības sniegto un valsts nodrošināto sociālo pakalpojumu veidus Ropažu novada pašvaldībā, to pieprasīšanas, saņemšanas un samaksas kārtību.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Pašvaldības budžetu ietekmē, jo sociālās palīdzības pakalpojumi tiek maksāti arī no pašvaldības budžeta.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Projekts neietekmēs uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām 5.1. Ropažu novada domes Sociālais dienests ir institūcija, kurā privātpersona var griezties saistošo noteikumu piemērošanā;

5.2. Administratīvās procedūras:

1) Privātpersona iesniedz iesniegumu ar lūgumu piešķirt sociālo palīdzību Sociālajā dienestā;

2) Sociālais dienests pieņem lēmumu par sociālās palīdzības piešķiršanu vai par atteikumu to piešķirt;

3) Sociālā dienesta lēmumu var pārsūdzēt Ropažu novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā;

4) Ropažu novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā tiesā.

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Sabiedrības līdzdalības veids – priekšlikumu un iebildumu ievērtēšana pēc projekta publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv.

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!