• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2022. gada 5. jūlija noteikumi Nr. 396 "Noteikumi par informācijas aktualizēšanas prasībām kopīgajā klienta izpētes rīkā un kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja licencēšanu un uzraudzību". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 7.07.2022., Nr. 129 https://www.vestnesis.lv/op/2022/129.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 397

Grozījums Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 820 "Noteikumi par elektroenerģijas nodokļa deklarācijas veidlapas paraugu un tās aizpildīšanas kārtību"

Vēl šajā numurā

07.07.2022., Nr. 129

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 396

Pieņemts: 05.07.2022.

OP numurs: 2022/129.5

2022/129.5
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 24 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 396

Rīgā 2022. gada 5. jūlijā (prot. Nr. 35 10. §)

Noteikumi par informācijas aktualizēšanas prasībām kopīgajā klienta izpētes rīkā un kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja licencēšanu un uzraudzību

Izdoti saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un
terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma
17.² panta septīto daļu un 17.³ panta sesto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. atvērtajā kopīgajā klienta izpētes rīkā apstrādājamās informācijas, tai skaitā personas datu, aktualizēšanas prasības un informācijas glabāšanas termiņus;

1.2. prasības kopīgā slēgtā un atvērtā klienta izpētes rīka pakalpojumu sniedzēja licences (turpmāk – licence) saņemšanai, tai skaitā prasības kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojumu sniedzēja civiltiesiskās atbildības apdrošināšanai;

1.3. licences izsniegšanas, tās darbības apturēšanas, licences pārreģistrēšanas un anulēšanas kārtību un gadījumus;

1.4. kārtību, kādā maksājama valsts nodeva par licences izsniegšanu un pārreģistrēšanu un ikgadējā valsts nodeva par kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja darbības uzraudzību, kā arī minēto valsts nodevu apmēru;

1.5. informāciju, kas publicējama Datu valsts inspekcijas tīmekļvietnē par licencēto kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojumu sniedzēju, kā arī šīs informācijas aktualizācijas kārtību un termiņus.

2. Datu valsts inspekcija pirms lēmuma pieņemšanas par licences izsniegšanu, pārreģistrēšanu, apturēšanu vai anulēšanu ir tiesīga sniegt kapitālsabiedrībai, kas iesniegusi pieteikumu licences saņemšanai, vai kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējam norādījumus par tā darbības jomā veicamajām darbībām, lai nodrošinātu kapitālsabiedrības, kas iesniegusi pieteikumu licences saņemšanai, vai kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja un tā darbības atbilstību šo noteikumu prasībām.

3. Datu valsts inspekcija triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas, bet ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms lēmuma spēkā stāšanās savā tīmekļvietnē publicē un aktualizē šādu informāciju par kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēju:

3.1. nosaukumu;

3.2. reģistrācijas numuru;

3.3. kontaktinformāciju (juridisko adresi, tālruni, elektroniskā pasta adresi);

3.4. licences piešķiršanas datumu;

3.5. licences apturēšanas, apturētas licences atjaunošanas, licences anulēšanas datumu, kā arī datumu, kad licencē izdarīti grozījumi;

3.6. informāciju par darbībām, kuru veikšanai licence ir izsniegta.

II. Informācijas aktualizēšanas un glabāšanas prasības, izmantojot kopīgo atvērto klienta izpētes rīku

4. Kopīgajā atvērtajā klienta izpētes rīkā datus, kas iegūti informācijas apmaiņas ietvaros vai no klienta anketas, aktualizē 24 stundu laikā.

5. Kopīgajā atvērtajā klienta izpētes rīkā apstrādājamā informācija par klientu tiek glabāta piecus gadus kopš dienas, kad tā pēdējo reizi pieprasīta. 

6. Persona, kuras dati glabājas kopīgajā atvērtajā klienta izpētes rīkā, var jebkurā brīdī lūgt labot vai dzēst publiski pieejamos datus vai piekrist turpmākai datu glabāšanai kopīgajā klienta izpētes rīkā uz laiku līdz pieciem gadiem pēc tam, kad beidzies šo noteikumu 5. punktā minētais informācijas glabāšanas termiņš.

7. Pēc šo noteikumu 5. punktā minētā informācijas glabāšanas termiņa beigām kopīgā atvērtā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs iznīcina tā rīcībā esošo informāciju par personu, ja persona nav piekritusi turpmākai datu glabāšanai kopīgajā klienta izpētes rīkā.

III. Prasības attiecībā uz licences saņemšanu, spēkā esību un civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu

8. Lai saņemtu licenci, kā arī licences spēkā esības laikā kapitālsabiedrībai jāatbilst šādām vispārīgām prasībām:

8.1. tā ir reģistrēta komercdarbību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Latvijas Republikā vai citā Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī (ja tā nav dibināta Latvijā, tā ir Latvijā reģistrējusi filiāli);

8.2. tai ir datu aizsardzības speciālists saskaņā ar normatīvajiem aktiem fizisko personu datu aizsardzības jomā (kapitālsabiedrība iesniegumu licences saņemšanai var iesniegt vienlaikus ar iesniegumu par datu aizsardzības speciālista iecelšanu);

8.3. tai nav nodokļu parādu (tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu), kuru kopsumma pārsniedz 150 euro;

8.4. tai nav noteikts aizliegums veikt komercdarbību finanšu pakalpojumu jomā;

8.5. tai pēdējo triju gadu laikā nav anulēta izsniegtā licence, izņemot gadījumu, ja licence anulēta pēc pašas kapitālsabiedrības lūguma;

8.6. tā pēdējā gada laikā nav sodīta par administratīvo pārkāpumu komercdarbībā, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas, starptautisko un nacionālo sankciju prasību vai fizisko personu datu aizsardzības jomā.

9. Lai saņemtu licenci, kā arī licences spēkā esības laikā kapitālsabiedrības akcionāriem vai dalībniekiem (turpmāk – kapitālsabiedrības dalībnieki), patiesajiem labuma guvējiem, padomes locekļiem un valdes locekļiem jāatbilst šādām prasībām:

9.1. kapitālsabiedrības dalībniekam, kam pieder vairāk par pieciem procentiem kapitālsabiedrības kapitāla daļu, un patiesajam labuma guvējam ir nevainojama reputācija;

9.2. padomes un valdes locekļiem ir nevainojama reputācija, amata pienākumu veikšanai nepieciešamā izglītība un triju gadu profesionālā darba pieredze līdzīgu pienākumu pildīšanā;

9.3. padomes un valdes locekļi nav sodīti par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu pret valsti, īpašumu vai pārvaldības kārtību, tīša nozieguma izdarīšanu tautsaimniecībā vai valsts institūciju dienestā, vai par nelikumīgām darbībām ar fiziskās personas datiem;

9.4. padomes un valdes locekļi, kas saukti pie kriminālatbildības par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu pret valsti, īpašumu vai pārvaldības kārtību, tīša nozieguma izdarīšanu tautsaimniecībā vai valsts institūciju dienestā, vai par nelikumīgām darbībām ar fiziskās personas datiem, bet kriminālprocess pret viņiem izbeigts uz nereabilitējoša pamata — kad ir pagājis gads pēc nolēmuma spēkā stāšanās;

9.5. padomes un valdes locekļi pēdējā gada laikā nav sodīti par administratīvo pārkāpumu komercdarbībā, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas, starptautisko un nacionālo sankciju prasību vai fizisko personu datu aizsardzības jomā.

10. Ja kapitālsabiedrība nav dibināta Latvijā un pakalpojumu sniegšanai Latvijā tā ir reģistrējusi filiāli, tad prasības, kas ir attiecināmas uz kapitālsabiedrības padomes un valdes locekļiem, ir attiecināmas arī uz personu vai personām, kas vada filiāles darbību Latvijā.

11. Prasības attiecībā uz kapitālsabiedrības civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu:

11.1. kapitālsabiedrībai ir spēkā esošs civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgums visā licences spēkā esības laikā, un tas atbilst šādām prasībām:

11.1.1. apdrošināšanas objekts ir kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja civiltiesiskā atbildība par tiešajiem zaudējumiem trešajām personām, kas nodarīti tā darbības vai bezdarbības dēļ saistībā ar informācijas apstrādi kopīgajā klienta izpētes rīkā;

11.1.2. minimālais atbildības limits ir 50 000 euro gada laikā, un pašrisks nav lielāks par 1500 euro par vienu apdrošināšanas gadījumu;

11.2. pēc apdrošināšanas atlīdzības izmaksas trešajai personai kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs piecu darbdienu laikā atjauno civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas minimālo atbildības limitu.

12. Kapitālsabiedrības informācijas sistēmu un personas datu apstrādes (turpmāk – sistēma) drošību un organizatorisko pārvaldību nodrošina atbilstoši normatīvajiem aktiem par fizisko personu datu aizsardzību un Latvijas nacionālajam standartam LVS ISO/IEC 27001:2014 L "Informācijas tehnoloģija. Drošības paņēmieni. Informācijas drošības pārvaldības sistēmas. Prasības" vai tam līdzvērtīgām prasībām, un to apliecina ārējā audita ziņojums (turpmāk – audita ziņojums), kurā izvērtēta un konstatēta kapitālsabiedrības atbilstība šo noteikumu prasībām.

13. Audita ziņojumu sagatavo:

13.1. pirms licences saņemšanas;

13.2. ja notikušas izmaiņas sistēmu drošības un organizatoriskās pārvaldības izpildes nodrošināšanā, kas ietekmē personas datu aizsardzību un informācijas drošību;

13.3. pēc Datu valsts inspekcijas pieprasījuma.

14. Audita ziņojumu sagatavo eksperts saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, pamatojoties uz šādām ekspertam noteiktajām prasībām (turpmāk – eksperts):

14.1. viņam ir tehniskas iespējas, nepieciešamās zināšanas un vismaz piecu gadu pieredze, nosakot informācijas sistēmu, iekārtu un procedūru drošības, personas datu apstrādes un aizsardzības atbilstību normatīvo aktu prasībām un vispārpieņemtiem labās prakses pamatprincipiem;

14.2. viņš ir juridiski un finansiāli neatkarīgs no kapitālsabiedrības, kapitālsabiedrības dalībniekiem un no citiem Latvijas vai ārvalstu komersantiem, kas ir vienā koncernā ar kapitālsabiedrību, kā arī no Datu valsts inspekcijas;

14.3. viņš nenodarbojas ar tādu informācijas sistēmu un citu informācijas tehnoloģiju ražošanu un piegādi, kuras tiek izmantotas kopīgā klienta izpētes rīka darbībai.

15. Ja eksperts audita gaitā konstatē, ka kapitālsabiedrība apzināti ir sniegusi nepatiesu informāciju, kas var ietekmēt kopīgā klienta izpētes rīka darbību, eksperts par to paziņo Datu valsts inspekcijai.

16. Eksperts nodrošina audita gaitā iegūtās informācijas (izņemot publiski pieejamo informāciju) neizpaušanu.

IV. Licences izsniegšana un pārreģistrēšana

17. Lai saņemtu licenci, kapitālsabiedrība iesniedz Datu valsts inspekcijā iesniegumu. Iesniegumā norāda šādu informāciju (pievienojot to pamatojošus dokumentus):

17.1. ziņas par iesniedzēju (kapitālsabiedrības nosaukums, reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, kontakttālrunis un elektroniskā pasta adrese);

17.2. to kapitālsabiedrības dalībnieku sarakstu, kuriem pieder vairāk par pieciem procentiem kapitālsabiedrības kapitāla daļu, un informāciju par kapitālsabiedrības patieso labuma guvēju;

17.3. ja kapitālsabiedrības dalībnieks ir ārvalstnieks, – izziņu par kriminālo un administratīvo sodāmību, ko izsniegusi personas pastāvīgās dzīvesvietas valsts iestāde, kas uztur informāciju par sodāmību saskaņā ar attiecīgās valsts likumiem. Izziņai jābūt izsniegtai ne agrāk kā trīs mēnešus pirms iesnieguma licences saņemšanai iesniegšanas dienas;

17.4. ja iesniegumu iesniedz ārvalstu kapitālsabiedrība, kas Latvijā ir reģistrējusi filiāli, – attiecīgās valsts nodokļu administrācijas iestādes vai kompetentās iestādes apliecinātu izziņu, ka kapitālsabiedrībai nav nodokļu parādu (tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu), kuru kopsumma pārsniedz 150 euro;

17.5. informāciju, kas ietver vismaz šādas ziņas:

17.5.1. datortīkla slēguma shēma izmantojamām iekārtām un serveriem;

17.5.2. serveru datu glabāšanas iekārtu un tīkla iekārtu saraksts (norādot modeļu nosaukumus);

17.5.3. izmantojamās programmatūras saraksts ar versijām;

17.5.4. iekārtu atrašanās vietas adrese;

17.6. sistēmas drošības politiku, drošības un lietošanas noteikumus;

17.7. risku novērtējuma dokumentu. Tajā norāda šādas ziņas:

17.7.1. sistēmas darbības joma;

17.7.2. identificēto risku ietekme uz sistēmas darbību (tai skaitā novērtējot risku iestāšanās varbūtību, materiālos un nemateriālos zaudējumus), ietekme uz sistēmas pieejamību, datu konfidencialitāte;

17.7.3. ja notikuši sistēmas drošības pārkāpumi, papildus norāda šādas ziņas:

17.7.3.1. pretpasākumi, lai novērstu šādus pārkāpumus;

17.7.3.2. aizsardzības līdzekļi, kas tiks izmantoti, ja informācijas sistēmas drošības pārkāpumi atkārtosies;

17.7.3.3. uzskaitītie nenovērstie riski;

17.7.3.4. nepieciešamo uzlabojumu uzskaitījums (norādot tos prioritārā secībā);

17.8. audita ziņojumu;

17.9. informāciju, kas apliecina kapitālsabiedrības atbilstību šo noteikumu 9.1., 9.2. apakšpunktā un 11. punktā minētajām prasībām;

17.10. informāciju par kopīgā klienta izpētes rīka informācijas avotu veidiem, kā kapitālsabiedrība plāno iegūt klienta izpētes informāciju, kā arī informācijas saņēmēju kategorijas;

17.11. apliecinājumu, ka personas datu apstrāde, informācijas sistēmas, iekārtas un procedūras atbilst šajos noteikumos minētajām prasībām un Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumam. Minēto apliecinājumu izsniedz kapitālsabiedrība, kas nosaka personas datu apstrādes mērķus un apstrādes līdzekļus un atbild par personas datu apstrādi;

17.12. ja kapitālsabiedrība vai kāds no tās darbībai nepieciešamajiem elementiem (piemēram, iekārtas vai infrastruktūra) atrodas ārpus Latvijas Republikas, – dokumentu, kas pamato, ka Datu valsts inspekcijai būs iespējams veikt kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja uzraudzību attiecībā uz ārpus Latvijas Republikas veikto darbību, kas skar kopīgā klienta izpētes rīka darbību Latvijā, vai tiem elementiem, kas atrodas ārpus Latvijas Republikas.

18. Lai pieņemtu lēmumu par licences izsniegšanu, Datu valsts inspekcija iegūst šādu informāciju:

18.1. no Valsts ieņēmumu dienesta – šo noteikumu 8.3. apakšpunktā minēto informāciju;

18.2. no Uzņēmumu reģistra – aktuālo informāciju par kapitālsabiedrību, tās dalībniekiem, valdes un padomes locekļiem un patiesajiem labuma guvējiem;

18.3. no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Sodu reģistrs" – šo noteikumu 8.4., 8.6., 9.3., 9.4. un 9.5. apakšpunktā minēto informāciju;

18.4. citu informāciju no šajā punktā minētajām vai citām iestādēm, kas nepieciešama, lai izvērtētu kapitālsabiedrības atbilstību šo noteikumu prasībām.

19. Datu valsts inspekcija lēmumu par licences izsniegšanu vai par atteikumu izsniegt licenci pieņem mēneša laikā no dienas, kad saņemta visa šo noteikumu 17. un 18. punktā minētā informācija un dokumenti.

20. Ja iesniegumam nav pievienoti visi šajos noteikumos minētie dokumenti vai nav sniegta visa šo noteikumu 17. un 18. punktā minētā informācija, vai sniegtā informācija ir nepilnīga vai neprecīza, vai dokumenti nav noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, vai ir nepieciešama papildu informācija lēmuma pieņemšanai, Datu valsts inspekcija par to rakstiski informē kapitālsabiedrību, norādot termiņu, līdz kuram kapitālsabiedrībai attiecīgie dokumenti vai informācija jāiesniedz, un attiecīgi pagarina šo noteikumu 19. punktā minētā lēmuma pieņemšanas termiņu.

21. Datu valsts inspekcija pēc tās rīcībā esošās informācijas izvērtēšanas pieņem lēmumu par atteikumu izsniegt licenci, ja:

21.1. kapitālsabiedrība, kapitālsabiedrības dalībnieki, patiesais labuma guvējs, padomes vai valdes locekļi neatbilst šo noteikumu prasībām;

21.2. kapitālsabiedrība Datu valsts inspekcijas norādītajā termiņā nav iesniegusi attiecīgos dokumentus vai informāciju;

21.3. saņemtā informācija nenodrošina, ka Datu valsts inspekcija spēj veikt kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja uzraudzību Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteiktajā kārtībā un apjomā;

21.4. nav samaksāta valsts nodeva par licences izsniegšanu.

22. Datu valsts inspekcija pēc tās rīcībā esošās informācijas un dokumentu izvērtēšanas ir tiesīga pieņemt lēmumu par atteikumu izsniegt licenci, ja:

22.1. kapitālsabiedrība sniegusi nepatiesu informāciju un tas ietekmē kapitālsabiedrības atbilstību šo noteikumu prasībām;

22.2. licences saņemšanai iesniegtie dokumenti vai tajos norādītā informācija neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

23. Licenci var izsniegt elektroniska dokumenta veidā, ja kapitālsabiedrība izteikusi šādu lūgumu.

24. Datu valsts inspekcija lēmumā par licences izsniegšanu norāda tās spēkā stāšanās dienu.

25. Lai pārreģistrētu licenci, kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs ne agrāk kā četrus mēnešus un ne vēlāk kā divus mēnešus pirms licences derīguma termiņa beigām iesniedz Datu valsts inspekcijā iesniegumu par licences pārreģistrēšanu. Datu valsts inspekcija iesniegumu par licences pārreģistrēšanu izskata tādā pašā termiņā un kārtībā, kādā izskata iesniegumu sākotnējās licences saņemšanai.

26. Ja kāds no dokumentiem vai informācija ar pilnīgu un aktuālu saturu jau ir Datu valsts inspekcijas rīcībā, attiecīgā dokumenta vai informācijas vietā var iesniegt apliecinājumu par to, ka Datu valsts inspekcijai agrāk iesniegtajā dokumentā vai informācijā izmaiņu nav.

V. Izmaiņas licences darbības laikā, licences darbības apturēšana un anulēšana

27. Ja licences darbības laikā ir mainījusies informācija, kas norādīta kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējam izsniegtajā licencē, kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs triju darbdienu laikā pēc attiecīgo izmaiņu stāšanās spēkā iesniedz Datu valsts inspekcijā iesniegumu par nepieciešamajiem grozījumiem licencē. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas apliecina tajā minētos faktus.

28. Datu valsts inspekcija 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 27. punktā minētās informācijas saņemšanas pieņem lēmumu par grozījumu izdarīšanu licencē vai par atteikumu izdarīt grozījumus licencē. Ja lēmuma pieņemšanai nepieciešama papildu informācija vai informācijas pārbaude, termiņu var pagarināt līdz 30 dienām.

29. Ja licences darbības laikā notiek izmaiņas šo noteikumu III nodaļā minēto prasību izpildes nodrošināšanā vai šo noteikumu 17. punktā minētajos dokumentos vai informācijā, kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs 30 dienu laikā no dienas, kad notikušas izmaiņas, iesniedz Datu valsts inspekcijā informāciju par tām, pievienojot izmaiņas apliecinošus dokumentus un informāciju. Ja notikušas izmaiņas sistēmu drošības un organizatoriskās pārvaldības izpildes nodrošināšanā, kas neietekmē personas datu aizsardzību un informācijas drošību, kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs informāciju par to gada laikā iesniedz Datu valsts inspekcijā.

30. Par izmaiņām attiecībā uz Datu valsts inspekcijai iepriekš sniegto informāciju, kas ietekmē šo noteikumu 8.1. apakšpunktā minēto prasību izpildi, izmaiņām šo noteikumu 17.2. un 17.12. apakšpunktā minētajos dokumentos vai informācijā kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs informē Datu valsts inspekciju vismaz 15 dienas pirms to stāšanās spēkā.

31. Ja persona vēlas kļūt par kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojumu sniedzēja – kapitālsabiedrības – dalībnieku ar dalību vismaz piecu procentu apmērā no kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojumu sniedzēja kapitāla daļām, patieso labuma guvēju, padomes vai valdes locekli, persona par to mēnesi iepriekš paziņo Datu valsts inspekcijai un iesniedz visus nepieciešamos dokumentus, kas pamato tās atbilstību šo noteikumu prasībām attiecībā uz kapitālsabiedrības –  kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja – patieso labuma guvēju, dalībnieku, padomes vai valdes locekli.

32. Datu valsts inspekcija mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas sniedz personai, kas vēlas kļūt par kapitālsabiedrības –  kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojumu sniedzēja – dalībnieku ar dalību vismaz piecu procentu apmērā no kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja kapitāla daļām, patieso labuma guvēju padomes vai valdes locekli, viedokli par to, vai tā atbilst šo noteikumu prasībām attiecībā uz kapitālsabiedrības patieso labuma guvēju, dalībnieku, padomes vai valdes locekli.

33. Datu valsts inspekcija ir tiesīga pieņemt lēmumu par licences darbības apturēšanu uz laiku līdz sešiem mēnešiem, ja:

33.1. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs, tā patiesais labuma guvējs, dalībnieki, padomes vai valdes locekļi neatbilst šo noteikumu III nodaļā minētajām prasībām;

33.2. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs atkārtoti nav iesniedzis Datu valsts inspekcijā tās pieprasītos dokumentus un informāciju kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja pārbaudes veikšanai vai nesadarbojas ar Datu valsts inspekciju;

33.3. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja darbība neatbilst Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma, šo noteikumu vai normatīvo aktu prasībām fizisko personu datu aizsardzības jomā vai netiek pildīts kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējam saistošs Datu valsts inspekcijas lēmums tās noteiktajā termiņā;

33.4. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja nokavēto nodokļu, nodevu vai citu obligāto maksājumu kopsumma ir lielāka par 150 euro;

33.5. nav samaksāta ikgadējā valsts nodeva par kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja darbības uzraudzību un tai aprēķinātā nokavējuma nauda.

34. Ja kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs ir novērsis Datu valsts inspekcijas lēmumā par licences darbības apturēšanu konstatētos pārkāpumus, Datu valsts inspekcija lēmumu par licences darbības atjaunošanu pieņem 10 darbdienu laikā no dienas, kad kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs vai cita iestāde ir sniegusi Datu valsts inspekcijai visu nepieciešamo informāciju, kas apliecina pārkāpuma novēršanu. Ja lēmuma pieņemšanai nepieciešama papildu informācija vai informācijas pārbaude, lēmuma pieņemšanas termiņu var pagarināt līdz 30 dienām. Pēc licences atjaunošanas tā ir spēkā līdz sākotnējās licences derīguma termiņa beigām.

35. Datu valsts inspekcija nekavējoties pēc lēmuma pieņemšanas par apturētas licences atjaunošanu rakstiski paziņo par to kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējam.

36. Datu valsts inspekcija pieņem lēmumu par licences anulēšanu, ja:

36.1. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs gada laikā pēc Datu valsts inspekcijas lēmuma pieņemšanas par licences izsniegšanu nav uzsācis kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniegšanu vai tas ir pārtraucis sniegt pakalpojumu uz laiku, kas ilgāks par sešiem mēnešiem. Šajā laikposmā neieskaita laikposmu, kad ir spēkā Datu valsts inspekcijas lēmums par licences darbības apturēšanu;

36.2. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs ir iesniedzis iesniegumu ar lūgumu anulēt licenci;

36.3. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs ir pasludināts par maksātnespējīgu vai ir pieņemts tā dalībnieku lēmums par likvidācijas uzsākšanu;

36.4. ir pieņemts tiesas nolēmums vai komercreģistrā ir iekļauta informācija par kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja darbības izbeigšanu;

36.5. licences darbība ir apturēta uz laiku un kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs šajā laikā nav novērsis pārkāpumus, kuru dēļ licences darbība apturēta.

37. Ja kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs gada laikā pēc Datu valsts inspekcijas lēmuma pieņemšanas par licences izsniegšanu nav uzsācis kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniegšanu vai tas ir pārtraucis to uz laiku, kas ir ilgāks par sešiem mēnešiem, tas nekavējoties rakstiski informē par to Datu valsts inspekciju.

38. Datu valsts inspekcija ir tiesīga pieņemt lēmumu par licences anulēšanu, ja:

38.1. ir konstatēts būtisks kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja darbību, citu komercdarbību vai fizisko personu datu aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpums;

38.2. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs atkārtoti gada laikā nepilda Datu valsts inspekcijas lēmumu vai norādījumu;

38.3. kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs apzināti ir sniedzis Datu valsts inspekcijai nepatiesu informāciju par šo noteikumu III nodaļā minēto prasību izpildi.

39. Datu valsts inspekcija lēmumā par licences apturēšanu vai anulēšanu norāda tā spēkā stāšanās dienu.

VI. Valsts nodevu apmērs un maksāšanas kārtība

40. Valsts nodevas apmērs par licences izsniegšanu kopīgā atvērtā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniegšanai ir 10 000 euro. Valsts nodevas apmērs par licences pārreģistrēšanu kopīgā atvērtā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniegšanai ir 5 000 euro. Šo nodevu maksā pirms attiecīgā iesnieguma iesniegšanas Datu valsts inspekcijā.

41. Valsts nodevas apmērs par licences izsniegšanu kopīgā slēgtā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniegšanai ir 5 000 euro. Valsts nodevas apmērs par licences pārreģistrēšanu kopīgā slēgtā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniegšanai ir 2 500 euro. Šo nodevu maksā pirms attiecīgā iesnieguma iesniegšanas Datu valsts inspekcijā.

42. Ikgadējās valsts nodevas apmērs par kopīgā atvērtā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja darbības uzraudzību ir 10 000 euro. Ikgadējās valsts nodevas apmērs par kopīgā slēgtā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzēja darbības uzraudzību ir 5 000 euro. Šo nodevu maksā mēneša laikā pēc licences izsniegšanas un turpmāk katru gadu līdz datumam, kad izsniegta licence.

43. Valsts nodevu kapitālsabiedrība un kopīgā klienta izpētes rīka pakalpojuma sniedzējs maksā ar kredītiestādes vai tādas iestādes starpniecību, kurai ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus, norādot maksājuma mērķi – valsts nodeva par licences izsniegšanu vai pārreģistrēšanu vai par kopīgā klienta izpētes rīka darbības uzraudzību.

44. Valsts nodevu ieskaita valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā Valsts kasē.

45. Ja Datu valsts inspekcija atsaka licences izsniegšanu vai pārreģistrēšanu, šo noteikumu 40. un 41. punktā minēto valsts nodevu neatmaksā.

Ministru prezidenta pienākumu izpildītājs ‒
Ministru prezidenta biedrs,
aizsardzības ministrs A. Pabriks

Finanšu ministra pienākumu izpildītāja ‒
ekonomikas ministre I. Indriksone

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!