• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valmieras novada domes 2021. gada 25. novembra saistošie noteikumi Nr. 18 "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 30.12.2021., Nr. 252 https://www.vestnesis.lv/op/2021/252.22

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valmieras novada domes saistošie noteikumi Nr. 21

Par Kocēnu novada domes 2010. gada 27. oktobra saistošo noteikumu Nr. 3/2010 "Kocēnu novada pašvaldības ceļu aizsardzība, veicot meža izstrādāšanas darbus" un Beverīnas novada pašvaldības 2017. gada 2. februāra saistošo noteikumu Nr. 3/2017 "Par Beverīnas novada ceļu aizsardzību,...VAIRĀK

Vēl šajā numurā

30.12.2021., Nr. 252

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valmieras novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 18

Pieņemts: 25.11.2021.

OP numurs: 2021/252.22

2021/252.22
RĪKI

Valmieras novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Valmieras novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 18

Valmierā 2021. gada 25. novembrī (prot. Nr. 16, 23. §)

Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu, Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļu,
Ministru kabineta 27.05.2003. noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes
un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un
kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas
no pašvaldības budžeta" 6. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) nodrošināto sociālo pakalpojumu veidus, to saņemšanas un samaksas kārtību.

2. Tiesības saņemt Pašvaldības nodrošinātos sociālos pakalpojumus ir personai:

2.1. kura deklarējusi savu pamata dzīvesvietu Valmieras novada administratīvajā teritorijā;

2.2. kuras pēdējā deklarētā dzīvesvietas adrese ir bijusi Valmieras novada administratīvajā teritorijā;

2.3. citām normatīvajos aktos noteiktām personām, ja tās nonākušas krīzes situācijā;

2.4. kurai saskaņā ar sociālā darba speciālista veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu nepieciešams noteikta veida sociālais pakalpojums.

3. Sociālos pakalpojumus var saņemt personas no citām pašvaldībām, ja attiecīgā pašvaldība, pati persona vai tās likumiskais pārstāvis par saņemtajiem pakalpojumiem veic apmaksu pilnā apmērā, un, ja Pašvaldībai ir iespējas nodrošināt attiecīgu sociālo pakalpojumu. Līgumu ar attiecīgo pašvaldību un pakalpojuma saņēmēju slēdz Pašvaldība.

4. Pašvaldība sniedz pakalpojumus vai organizē to sniegšanu, vai piesaista pakalpojuma sniegšanai atbilstošu pakalpojuma sniedzēju.

5. Pašvaldības nodrošinātos sociālos pakalpojumus persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa Valmieras novada Sociālo lietu pārvaldē (turpmāk – Pārvalde).

II. Sociālo pakalpojumu veidi

6. Pašvaldība nodrošina šādus sociālos pakalpojumus:

6.1. sociālā darba pakalpojums;

6.2. psihologa pakalpojums;

6.3. krīzes centra pakalpojums;

6.4. naktspatversmes pakalpojums;

6.5. dienas aprūpes centra pakalpojums;

6.6. aprūpes mājās pakalpojums;

6.7. īslaicīgās sociālās aprūpes pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām;

6.8. ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām;

6.9. ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bāreņiem vai bez vecāku gādības palikušiem bērniem;

6.10. izglītojošās un atbalsta grupas nodarbības pakalpojums;

6.11. ģimenes asistenta pakalpojums;

6.12. atbalsta personas vai ģimenes pakalpojums;

6.13. īslaicīgās uzturēšanās mītnes pakalpojums;

6.14. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums;

6.15. dienas centra pakalpojums;

6.16. specializētās darbnīcas pakalpojums;

6.17. aprūpes pakalpojums personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti.

III. Sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtība

7. Lai saņemtu sociālos pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis Pārvaldē iesniedz iesniegumu un dokumentus saskaņā ar Ministru kabineta noteikto sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtību, izņemot, lai saņemtu naktspatversmes, dienas centra un krīzes centra pakalpojumu.

8. Pārvalde pēc iesnieguma un citu dokumentu saņemšanas tos izvērtē un pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt sociālo pakalpojumu, ja nav ievērotas šo noteikumu vai atbilstošo sociālo pakalpojumu jomas regulējošo normatīvo aktu prasības, un rakstiski informē personu par pieņemto lēmumu.

9. Sociālo pakalpojumu saturs un apjoms tiek noteikts saskaņā ar normatīvajiem aktiem un līgumiem ar sociālo pakalpojumu sniedzējiem.

IV. Sociālo pakalpojumu samaksas kārtība

10. No Pašvaldības budžeta līdzekļiem pilnā apmērā tiek finansēti šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.3., 6.4., 6.5., 6.10., 6.11., 6.12., 6.16. un 6.17.apakšpunktā minētie sociālie pakalpojumi, kā izņēmums ir šo noteikumu 16. punktā minētais gadījums.

11. Samaksa par noteikumu 6.6., 6.7., 6.8. un 6.9. apakšpunktā minētiem sociālajiem pakalpojumiem tiek veikta saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, Ministru kabineta noteikumos par sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtību un kārtību, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta.

12. Ja klients saņem īslaicīgās uzturēšanās mītnes pakalpojumu, klienta pienākums ir samaksāt sociālā pakalpojuma sniedzējam par dzīvojamās telpas, virtuves un koplietošanas telpu ekspluatāciju (atbilstoši lietojamai daļai).

13. Ja klients saņem grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu, klienta pienākums ir samaksāt sociālā pakalpojuma sniedzējam par dzīvojamās telpas, virtuves un koplietošanas telpu ekspluatāciju (atbilstoši lietojamai daļai). Trūcīgās vai maznodrošinātās ģimenes vai atsevišķi dzīvojošās personas statusu ieguvušam klientam minētais klienta maksājums tiek daļēji finansēts no Pašvaldības budžeta, nepārsniedzot 50 procentus no īres maksas un 50 procentus no apsaimniekošanas un pārvaldīšanas izdevumiem.

14. Sociālo pakalpojumu izmaksu segšanai no Pašvaldības budžeta, izņemot noteikumu 10. punktā minētos pakalpojumus, nepieciešams deklarēt sociālo pakalpojumu saņēmēja un viņa likumisko apgādnieku ienākumus. Ienākumus deklarē, iesniedzot iztikas līdzekļu deklarāciju saskaņā ar spēkā esošiem normatīvajiem aktiem.

15. Noteikumu 6.6., 6.7., 6.8. un 6.9. apakšpunktā minēto pakalpojumu maksa nosakāma par kalendāro mēnesi. Ja persona pakalpojumu saņem nepilnu mēnesi, maksa nosakāma procentuāli dienu skaitam.

16. Ja noslēgts uztura līgums, sociālā pakalpojuma finansējuma apjoms no Pašvaldības budžeta līdzekļiem tiek segts, vērtējot līgumā noteikto uztura apjomu.

17. Pārvaldei atsevišķos gadījumos ir tiesības noteikt citu sociālā pakalpojuma saņēmējam un/vai viņa likumiskajam apgādniekam labvēlīgāku sociālā pakalpojuma samaksas kārtību, ņemot vērā sociālā pakalpojuma saņēmēja un/vai viņa likumiskā apgādnieka individuālo sociālo gadījumu.

V. Sociālā darba pakalpojums

18. Sociālā darba pakalpojuma mērķis ir palīdzēt personām, ģimenēm, personu grupām un sabiedrībai kopumā veicināt vai atjaunot savu spēju sociāli funkcionēt, radīt šai funkcionēšanai labvēlīgus apstākļus, kā arī veicināt sociālās atstumtības un riska faktoru mazināšanu, attīstot pašas personas resursus un iesaistot atbalsta sistēmas.

19. Sociālā darba pakalpojumu sniedz Pārvalde vai cits sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzējs, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts ar Pašvaldību.

VI. Psihologa pakalpojums

20. Psihologa pakalpojums nodrošina individuālas psihologa konsultācijas personām, kuras nonākušas krīzes situācijās vai kurām sociālā darba speciālists noteicis psihologa pakalpojuma nepieciešamību saskaņā ar personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu.

21. Psihologa pakalpojumu sniedz Pārvalde saskaņā ar tās struktūrvienību sociālā darba speciālistu izsniegtu nosūtījumu (vai atzinumu) psihologa pakalpojuma saņemšanai vai cits pakalpojumu sniedzējs, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts ar Pašvaldību.

VII. Krīzes centra pakalpojums

22. Krīzes centra pakalpojums nodrošina profesionālu psihosociālu palīdzību, kā arī īslaicīgu diennakts izmitināšanu krīzes situācijās.

23. Krīzes centra pakalpojumu ir tiesīgas saņemt personas, kuras nonākušas krīzes situācijās.

24. Krīzes centra pakalpojumu var saņemt, pamatojoties uz Pārvaldes izsniegtu nosūtījumu. Gadījumos, ja persona vēršas vai policija to nogādā pakalpojuma sniedzēja iestādē, tā vienas darba dienas laikā sniedz rakstisku informāciju Pārvaldei par krīzes centra pakalpojuma nodrošināšanu.

VIII. Naktspatversmes pakalpojums

25. Naktspatversmes pakalpojums nodrošina naktsmītni, vakariņas un personiskās higiēnas iespējas pilngadīgām personām bez dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušām personām laika periodā no oktobra līdz aprīlim (ieskaitot).

26. Lai saņemtu naktspatversmes pakalpojumu, personai, ierodoties naktspatversmē, jāiesniedz pakalpojumu sniedzējam iesniegums un jāuzrāda personu apliecinošs dokuments. Atsevišķos gadījumos personas var uzņemt naktspatversmē bez personu apliecinošu dokumentu uzrādīšanas, ja persona objektīvu apstākļu dēļ tos nevar uzrādīt.

IX. Dienas aprūpes centra pakalpojums

27. Dienas aprūpes centra pakalpojums ir sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums personām ar garīga rakstura traucējumiem, personām ar invaliditāti, pensijas vecumu sasniegušām personām, bērniem no trūcīgām ģimenēm un ģimenēm, kurās ir bērna attīstībai nelabvēlīgi apstākļi, kā arī personu grupām, kurām ir izteiktas socializācijas grūtības.

28. Dienas aprūpes centra pakalpojumā tiek nodrošināta uzraudzība un individuāls atbalsts, palīdzība pašaprūpē, sociālā darba speciālista konsultācijas, kognitīvo spēju uzturēšana vai attīstīšana, nodarbinātību veicinošo prasmju attīstīšana, mākslas un mākslinieciskās pašdarbības spēju attīstīšana, fiziskās aktivitātes, brīvā laika un relaksējošas nodarbības, speciālistu konsultācija un pastaigas svaigā gaisā.

X. Aprūpes mājās pakalpojums

29. Aprūpe mājās ir sociālās aprūpes pakalpojums dzīvesvietā, nodrošinot personas pamatvajadzību apmierināšanu, dzīves kvalitātes nepazemināšanos, palīdzību mājas darbu veikšanā un personīgajā aprūpē personai, kura vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ nespēj sevi aprūpēt.

30. Aprūpes mājās pakalpojums personai tiek piešķirts uz noteiktu laiku atbilstoši klienta vajadzībām, situācijai un izvērtējot klienta apstākļus. Klientu izvērtēšana un aprūpes līmeņa noteikšana notiek Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumu Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanu" noteiktajā kārtībā.

31. Pakalpojumu par Pašvaldības līdzekļiem var saņemt:

31.1. personai, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas personas (ģimenes) statuss;

31.2. pilngadīga persona, kuras ienākumi mēnesī nepārsniedz minimālo darba algu valstī.

32. Ja personas ienākumi pārsniedz minimālo darba algu mēnesī, tad persona veic maksājumu par summu, kas pārsniedz minimālās darba algas apmēru, nepārsniedzot faktiskās pakalpojuma izmaksas. Gadījumos, kad klienta maksājums nenosedz pakalpojuma faktiskās izmaksas, starpību starp klienta maksājumu un pilnu pakalpojuma maksu sedz Pašvaldība.

XI. Īslaicīgās sociālās aprūpes pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām

33. Īslaicīgās sociālās aprūpes pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām nodrošina personas pamatvajadzību apmierināšanu, diennakts sociālo aprūpi institūcijā, ja nepieciešamais pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpes mājās pakalpojuma noteikto apjomu, personas atveseļošanās periodā vai līdz pakalpojuma saņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām.

34. Īslaicīgās sociālās aprūpes pakalpojumu ir tiesīgas saņemt personas, kuras pēc ārstniecības personas novērtējuma nonākušas situācijā, kad vecuma, funkcionālo traucējumu vai veselības stāvokļa dēļ ir objektīvas grūtības nodrošināt savas pamatvajadzības, pašām sevi aprūpējot, un kurām ārstēšanās stacionārā nav pamatota ar medicīniskām indikācijām. Lēmumu par īslaicīgās sociālās aprūpes pakalpojuma saņemšanu pieņem Pārvalde.

35. Ja īslaicīgās sociālās aprūpes pakalpojuma institūcijā pilngadīgām personām izmaksas daļēji vai pilnībā tiek segtas no Pašvaldības budžeta, kalendārā gada ietvaros minētais pakalpojums personai tiek nodrošināts līdz 60 dienām. Pārvaldei atsevišķos gadījumos ir tiesības pagarināt pakalpojuma saņemšanas termiņu, ja personai nepieciešama sociālā aprūpe un to nav iespējams aizstāt ar citu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā vai institūcijā.

XII. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām

36. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā ir sociālais pakalpojums institūcijā pensijas vecuma personām un personām ar invaliditāti no 18 gadu vecuma, kuri vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt, un personai nepieciešamo pakalpojumu apjoms pārsniedz aprūpi mājās pakalpojumu, ko apliecina sociālā darba speciālista novērtējums atbilstoši normatīvos aktos noteiktajam.

37. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā nodrošina personu ar mājokli, sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju.

38. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā pilngadīgām personām sniegšanu nodrošina Pašvaldības iestāde vai cits ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs.

XIII. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bāreņiem vai bez vecāku gādības palikušiem bērniem

39. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bāreņiem vai bez vecāku gādības palikušiem bērniem nodrošina mājokli, sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju.

40. Tiesības saņemt ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā bāreņiem vai bez vecāku gādības palikušiem bērniem ir bārenim vai bez vecāku gādības palikušam bērnam, par kura ārpusģimenes aprūpi lēmumu ir pieņēmusi Valmieras novada Bāriņtiesa, ja viņa ārpusģimenes aprūpi nav iespējams nodrošināt pie aizbildņa vai audžuģimenē.

XIV. Izglītojošās un atbalsta grupas pakalpojums

41. Izglītojošās un atbalsta grupas pakalpojuma mērķis ir palīdzēt atjaunot vai uzlabot ģimenes (personas) sociālās funkcionēšanas spējas, kā arī novērst disfunkciju ģimenē (personai), veicinot ģimenes locekļu (personas) izglītošanos, jaunu prasmju un iemaņu apgūšanu, kā arī palīdzēt radīt priekšnoteikumus labvēlīgai sociālajai videi bērnu audzināšanai ģimenē.

42. Sociālo prasmju attīstīšanas nodarbības nodrošina sociālā riska ģimenēm ar bērniem, kurām šis pakalpojums iekļauts sociālās rehabilitācijas plānā, atbilstoši sociālās rehabilitācijas plānā noteiktam apjomam.

XV. Ģimenes asistenta pakalpojums

43. Ģimenes asistenta pakalpojums nodrošina atbalstu un apmācību ģimenēm ar bērniem, kurās sociālo un veselības traucējumu dēļ vecāki nepietiekami nodrošina bērnu vajadzības, pastāv augsts risks aizgādības tiesību pārtraukšanai, kā arī laika periodā no to pārtraukšanas līdz atjaunošanai. Pakalpojuma mērķis ir novērst augstos riskus, atjaunot vai uzlabot vecāku funkcionēšanas spējas, lai bērniem būtu iespēja uzaugt bioloģiskajā ģimenē.

44. Ģimenes asistenta pakalpojumu piešķir uz laika periodu no trīs līdz sešiem mēnešiem, līdz 10 stundām nedēļā, saskaņā ar individuāli izstrādātu sociālās rehabilitācijas plānu.

XVI. Atbalsta personas vai ģimenes pakalpojums

45. Atbalsta personas vai ģimenes pakalpojums nodrošina atbalstu bērna aprūpē un audzināšanā.

46. Atbalsta personas vai ģimenes pakalpojumu piešķir līdz trīs mēnešiem, līdz 40 stundām mēnesī. Izvērtējot klienta sociālo situāciju, ar Pārvaldes lēmumu sociālā pakalpojuma saņemšanas termiņu var pagarināt līdz sešiem mēnešiem:

46.1. ģimenei, kurā ir bērns ar funkcionāliem traucējumiem, izņemot gadījumus, kad konkrētais bērns saņem aprūpes pakalpojumu;

46.2. viena vecāka ģimenei, kura audzina divus vai vairāk bērnus līdz septiņu gadu vecumam vecāka vai kāda no bērniem slimības gadījumā, ja nepieciešama ārstēšana stacionārā un ģimenei nav citas atbalsta personas;

46.3. viena vecāka ģimenei, kurā vecākam ir garīgās un/vai psihiskās veselības traucējumi un kura audzina bērnu līdz 18 gadu vecumam;

46.4. ģimenei, kurā bērnam sastādīta uzvedības korekcijas programma, kurā iekļauts atbalsta personas vai ģimenes pakalpojums;

46.5. pilngadību sasniegušam bērnam pēc ārpusģimenes aprūpes izbeigšanās audžuģimenē, pie aizbildņa vai institūcijā, lai saņemtu atbalstu integrēšanai sabiedrībā.

XVII. Īslaicīgās uzturēšanās mītnes pakalpojums

47. Īslaicīgās uzturēšanās mītnes pakalpojums nodrošina īslaicīgu dzīvesvietu un sociālā darba speciālista palīdzību sociālo problēmu risināšanā ar mērķi atrast personai (ģimenei) pastāvīgu dzīvesvietu.

48. Tiesības saņemt īslaicīgās uzturēšanās mītnes pakalpojumu ir personām un ģimenēm, tai skaitā ģimenēm ar bērniem bez pastāvīga mājokļa, kuru pēdējā deklarētā pamata dzīvesvieta ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā, kuras sadarbojas ar Pārvaldi un/vai citiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, lai uzlabotu savu sociālo situāciju, un kuras saņēmušas Pārvaldes nosūtījumu.

49. Pakalpojuma saņēmējiem, kuri aktīvi iesaistās savu problēmu risināšanā, pildot līdzdarbības pienākumus, īslaicīgās uzturēšanās mītnes pakalpojums tiek sniegts līdz trīs mēnešiem gadā.

XVIII. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums

50. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums nodrošina mājokli un individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā, prasmju un iemaņu attīstīšanā, lai persona varētu uzsākt patstāvīgu dzīvi vai spētu iespējami neatkarīgi funkcionēt grupu mājā (dzīvoklī).

51. Pašvaldība sniedz grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras vēlas dzīvot patstāvīgi un/vai kurām ģimenes locekļi vecuma, veselības stāvokļa vai nodarbinātības dēļ nevar nodrošināt nepieciešamo aprūpi un/vai sadzīves un sociālo prasmju attīstīšanu personas patstāvīgas dzīves uzsākšanai.

52. Ja grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu personai jāizbeidz sniegt, jo ir noteiktas speciālās (psihiskās) kontrindikācijas pakalpojuma saņemšanai, klients grupu mājā (dzīvoklī) var uzturēties līdz jaunas dzīvesvietas atrašanai, bet ne ilgāk kā vienu mēnesi no lēmuma par pakalpojuma sniegšanas izbeigšanu pieņemšanas. Sociālā pakalpojuma sniedzējs šajā laikā sadarbībā ar Pārvaldi aktīvi iesaistās klienta dzīvesvietas jautājuma risināšanā, kā arī sociālā pakalpojuma sniedzējs nodrošina klienta uzraudzību.

53. Ja grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma saņēmējs ir nodibinājis ģimeni, kurā abi ģimenes locekļi ir personas ar garīga rakstura traucējumiem, sociālā pakalpojuma sniedzējs grupu mājā (dzīvoklī) nodrošina ģimenei dzīvojamo telpu vienā dzīvojamā istabā.

XIX. Dienas centra pakalpojums

54. Dienas centra pakalpojums tiek nodrošināts bērnam no daudzbērnu, trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības.

55. Dienas centrā pēc vajadzības nodrošina izglītošanu un brīvā laika pavadīšanas iespējas, sociālo prasmju attīstību, ēdināšanu, higiēnas pakalpojumus, atbalsta un izglītojošo grupu nodarbības.

XX. Specializētās darbnīcas pakalpojums

56. Specializētās darbnīcas pakalpojums tiek nodrošināts pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem.

57. Specializētās darbnīcas pakalpojums nodrošina prasmes veicinošas aktivitātes un speciālistu atbalstu personām ar funkcionāliem traucējumiem, kas ietver:

57.1. klienta nodarbinātības interešu un iemaņu novērtēšanu – atbilstoši vajadzībai;

57.2. darba iemaņu apguvi;

57.3. individuālās vai grupu nodarbības sociālā rehabilitētāja vadībā;

57.4. sociālā darbinieka individuālās konsultācijas;

57.5. klientu informēšanas un izglītošanas pasākumus atbilstoši nepieciešamībai;

57.6. brīvā laika pasākumus.

XXI. Aprūpes pakalpojums personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti

58. Aprūpes pakalpojumu personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi piešķir, pamatojoties uz Valsts komisijas atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, un, ja personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā un Pārvalde ir konstatējusi šādas aprūpes nepieciešamību.

59. Aprūpes pakalpojums personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi tiek izbeigts, ja persona atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā, vai, ja persona saņem sociālās aprūpes pakalpojumu vai aprūpes mājās pakalpojumu, kas tiek nodrošināts Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu ietvaros, par to pieņemot lēmumu.

60. Aprūpes pakalpojums personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi var tikt izbeigts, beidzoties apstākļiem, kuri bijuši par pamatu pakalpojuma piešķiršanai, vai pārtraukts līdz brīdim, kad beidzas apstākļi, kuri bijuši par pamatu pakalpojuma pārtraukšanai, par to pieņemot lēmumu.

61. Prasības aprūpes pakalpojuma personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi sniedzējam noteiktas sociālo pakalpojumu jomas regulējošajos normatīvajos aktos.

62. Aprūpes pakalpojums personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti tiek piešķirts, ja ir izmantots pilnā apjomā (un ir nepietiekošs) Ministru kabineta 2015. gada 16. jūnija noteikumiem Nr. 313, "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi" ietvaros piešķirtais aprūpes pakalpojums.

XXII. Gadījumi, kad sociālo pakalpojumu nesniedz, pārtrauc vai izbeidz sniegt

63. Pašvaldības nodrošinātos sociālos pakalpojumus nesniedz vai pārtrauc sniegt šādos gadījumos:

63.1. personai sociālais pakalpojums ir piešķirts, bet persona neiesniedz spēkā esošu iztikas līdzekļu deklarāciju samaksas par sociālo pakalpojumu noteikšanai (neattiecas uz sociālajiem pakalpojumiem, kuri pilnā apmērā tiek finansēti no Pašvaldības budžeta līdzekļiem, neizvērtējot personas ienākumus), kā arī citus pakalpojuma saņemšanu pamatojošus dokumentus;

63.2. persona slimo ar tuberkulozi atklātā formā;

63.3. persona slimo ar sevišķi bīstamu infekcijas slimību;

63.4. persona pakalpojuma saņemšanas laikā ir alkohola, narkotisko, psihotropo vai citu apreibinošo vielu ietekmē;

63.5. persona vai tās likumiskais apgādnieks neveic samaksu par pakalpojumu, ja samaksa ir noteikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem;

63.6. persona apdraud vai izsaka draudus sociālā pakalpojuma sniedzējas institūcijas darbiniekiem un/vai citiem klientiem.

64. Pašvaldības nodrošinātos sociālos pakalpojumus nesniedz vai pārtrauc sniegt līdz brīdim, kamēr beidzas apstākļi, kuri bijuši par pamatu pakalpojuma nesniegšanai vai pārtraukšanai.

65. Pašvaldības nodrošinātos sociālos pakalpojumus izbeidz sniegt, ja konstatēts vismaz viens no šādiem apstākļiem:

65.1. persona rakstiski lūdz izbeigt sociālā pakalpojuma sniegšanu;

65.2. ir beidzies lēmumā noteiktais sociālā pakalpojuma sniegšanas termiņš;

65.3. sociālais pakalpojums tiek sniegts cita sociālā pakalpojuma ietvaros (vai personai, kura iepriekš saņēmusi sociālo pakalpojumu dzīvesvietā, tiek nodrošināts sociālais pakalpojums institūcijā);

65.4. persona apdraud citu personu veselību vai dzīvību;

65.5. persona maina savu dzīvesvietu uz citas pašvaldības administratīvo teritoriju;

65.6. iestājusies personas nāve.

66. Pašvaldības nodrošināto ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bāreņiem vai bez vecāku gādības palikušiem bērniem izbeidz sniegt, ja:

66.1. Valmieras novada Bāriņtiesa pieņēmusi lēmumu par bērna atgriešanu ģimenē;

66.2. Valmieras novada Bāriņtiesa pieņēmusi lēmumu par bērna ievietošanu audžuģimenē vai nodošanu aizbildnībā;

66.3. bērns sasniedzis pilngadību un uzsāk patstāvīgu dzīvi.

XXIII. Noslēguma jautājumi

67. Noteikumi stājas spēkā ar 2022. gada 1. janvāri.

68. Atzīt par spēku zaudējušu:

68.1. Beverīnas novada pašvaldības 2019. gada 28. marta saistošos noteikumus Nr. 2/2019 "Par sociālajiem pakalpojumiem Beverīnas novadā";

68.2. Burtnieku novada pašvaldības 2013. gada 24. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 4/2013 "Burtnieku novada pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība";

68.3. Burtnieku novada pašvaldības 2016. gada 20. janvāra saistošos noteikumus Nr. 2/2016 "Par aprūpes mājās pakalpojuma organizēšanu un pakalpojuma saņemšanas kārtību Burtnieku novada pašvaldībā";

68.4. Kocēnu novada domes 2019. gada 26. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 3/2019 "Par aprūpes mājās pakalpojuma organizēšanu un pakalpojuma saņemšanas kārtību Kocēnu novadā";

68.5. Kocēnu novada domes 2016. gada 22. decembra saistošos noteikumus Nr. 9/2016 "Kocēnu novada domes sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība";

68.6. Mazsalacas novada pašvaldības 2012. gada 19. decembra saistošos noteikumus Nr. 21 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Mazsalacas novadā";

68.7. Mazsalacas novada pašvaldības 2014. gada 18. jūnija saistošos noteikumus Nr. 9 "Par pakalpojuma "Aprūpe mājās" nodrošināšanu Mazsalacas novadā";

68.8. Naukšēnu novada pašvaldības 2015. gada 16. decembra saistošos noteikumus Nr. 12/2015 "Naukšēnu novada pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība";

68.9. Rūjienas novada pašvaldības 2014. gada 18. decembra saistošos noteikumus Nr. 23/2014 "Par Rūjienas novada pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību";

68.10. Valmieras pilsētas pašvaldības 2016. gada 27. oktobra saistošos noteikumus Nr. 268 "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras pilsētā".

Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks

 

Paskaidrojuma raksts
Valmieras novada pašvaldības 2021. gada 25. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 18 "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Informācija

1. Projekta nepieciešamības pamatojums Apvienojoties Beverīnas, Burtnieku, Kocēnu, Mazsalacas, Naukšēnu Rūjienas, Strenču novadu un Valmieras pilsētas pašvaldībām, no 2021. gada 1. jūlija ir izveidota Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība). Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 17. punktu 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus.

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešā daļa nosaka, ka kārtību, kādā saņemami pašvaldību sniegtie sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību saistošajos noteikumos.

2. Īss projekta satura izklāsts Saistošie noteikumi "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā" nosaka Pašvaldībā nodrošināto sociālo pakalpojumu veidus, to saņemšanas un samaksas kārtību Valmieras novadā.

Pašvaldība nodrošinās šādus sociālos pakalpojumus visā Valmieras novadā:

68.11. sociālā darba pakalpojums;

68.12. psihologa pakalpojums;

68.13. krīzes centra pakalpojums;

68.14. naktspatversmes pakalpojums;

68.15. dienas aprūpes centra pakalpojums personām ar garīga rakstura traucējumiem;

68.16. aprūpes mājās pakalpojums;

68.17. īslaicīgās sociālās aprūpes pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām;

68.18. ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām;

68.19. ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bāreņiem vai bez vecāku gādības palikušiem bērniem;

68.20. izglītojošās un atbalsta grupas nodarbības pakalpojums;

68.21. ģimenes asistenta pakalpojums;

68.22. atbalsta personas pakalpojums;

68.23. īslaicīgās uzturēšanās mītnes pakalpojums;

68.24. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums;

68.25. dienas centra pakalpojums;

68.26. specializētās darbnīcas pakalpojums;

68.27. aprūpes pakalpojums personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti.

3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Saskaņā ar 2022. gada apstiprināto budžetu. Lielu daļu pakalpojumu izdevumu tiks segti no "Vidzeme iekļauj" projekta līdz 960 000 euro, mājas aprūpes pakalpojums (100 klientiem) līdz 200 000 euro, ilgstoša sociālā aprūpe 60 cilv. – līdz 325 000 euro, naktspatversmes pakalpojums līdz 35 000 euro, īslaicīgā sociālā aprūpe līdz 28 000 euro.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Pozitīva ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, iespējas sociālajai uzņēmējdarbībai – sociālo pakalpojumu sniedzējiem, jo lielākā daļa no pakalpojumiem būs kā ārpakalpojums.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Saistošo noteikumu administrēšanu veic Valmieras novada Sociālo lietu pārvalde.
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Konsultācijas ar privātpersonām nav veiktas.

Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!