• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Rucavas novada domes 2020. gada 29. decembra saistošie noteikumi Nr. 11/2020 "Par krīzes pabalstu piešķiršanu Rucavas novadā ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 izplatību". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 6.01.2021., Nr. 3 https://www.vestnesis.lv/op/2021/3.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

06.01.2021., Nr. 3

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Rucavas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 11/2020

Pieņemts: 29.12.2020.

OP numurs: 2021/3.5

2021/3.5
RĪKI

Rucavas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Rucavas novada domes saistošie noteikumi Nr. 11/2020

Rucavas novada Rucavas pagastā 2020. gada 29. decembrī

Par krīzes pabalstu piešķiršanu Rucavas novadā ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 izplatību

APSTIPRINĀTI
ar Rucavas novada domes
2020. gada 29. decembra lēmumu (prot. Nr. 19, 3.10. p.)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likuma 35. panta otro,
trešo un ceturto daļu, pārejas noteikumu
37. punkta 1. apakšpunktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka krīzes pabalsta piešķiršanas kārtību Rucavas novadā ar Ministru kabineta 2020. gada 6. novembra rīkojumu Nr. 655 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā saistība ar Covid-19 izplatību (turpmāk – krīzes pabalsts), tā apmēru, personu loku, kuras ir tiesīgas saņemt šo pabalstu, pabalsta pieprasīšanas, piešķiršanas un saņemšanas kārtību.

2. Saistošo noteikumu mērķis ir sniegt atbalstu krīzes situācijā nonākušām Rucavas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvesvietu deklarējušām ģimenēm (personām), kuras krīzes situācijā nonākušas ārkārtējās situācijas dēļ un pašas saviem spēkiem nespēj pārvarēt ārkārtējās situācijas sekas, to dēļ nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tām ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība.

3. Krīzes pabalstu piešķir ģimenei (personai), ja tā atbilst kādam no šādiem kritērijiem:

3.1. ģimenei (personai) saistībā ar ārkārtējo situāciju nav ienākumu (persona ir piespiedu bezalgas atvaļinājumā, personai ir piešķirts bezdarbnieka statuss, bet tai nepienākas bezdarbnieka pabalsts vai bezdarbnieka pabalsta saņemšanas laiks ir beidzies, personas, kurām nepienākas valsts noteiktais atbalsts ārkārtējās situācijas laikā u.c.);

3.2. ģimenei (personai) ir radušies papildus izdevumi, ko tā pati nespēj segt, atrodoties pašizolācijā saistībā ar atgriešanos no COVID-19 skartajām valstīm/šobrīd jebkuras citas valsts (piemēram, ienākumi un uzkrājumi iztērēti papildus mājoklim, viesnīcai, transportam, u.c.);

3.3. ģimene (persona) atrodas vai ir atradusies karantīnā un tai nav iztikas līdzekļu.

4. Krīzes pabalsts tiek izmaksāts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

II. Krīzes pabalsta apmērs, tā pieprasīšanas, piešķiršanas un saņemšanas kārtība

5. Pabalsta apmērs ir 109.00 euro mēnesī par katru ģimenes locekli (t.sk. ģimenes aprūpē esošajiem bērniem), izvērtējot ģimenes sociālo situāciju, tās izmaiņas, kā arī ņemot vērā ģimenes locekļu, uz kuriem valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ attiecināmi šo Noteikumu 3.punktā minētie kritēriji, skaitu.

6. Ģimenēm vai personām, kurām tiek piešķirts krīzes pabalsts, krīzes pabalsta apmērs tiek palielināts 50,00 euro apmērā par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam.

III. Krīzes pabalsta pieprasīšanas, piešķiršanas un saņemšanas kārtība

7. Lai saņemtu krīzes pabalstu, pabalsta pieprasītājs iesniedz Rucavas novada sociālajam dienestam (turpmāk – Sociālais dienests) iesniegumu un krīzes situāciju apliecinošus dokumentus. Dokumentus persona var iesniegt attālināti:

7.1. parakstītu ar drošu elektronisku parakstu;

7.2. iesniegtu caur portāla Latvija.lv e-pakalpojumu "Iesniegums iestādei";

7.3. iesniegumus sūtot pa pastu;

7.4. ievietojot tos aizlīmētā aploksnē un atstājot slēgtā pastkastītē, kas izvietota pie domes ēkas (adrese: "Pagastmāja", Rucava, Rucavas pagasts, Rucavas novads) vai Dunikas pagasta pārvaldes (adrese: "Purenītes", Sikšņi, Dunikas pagasts, Rucavas novads)

7.5. vienojoties pa telefonu ar sociālo darbinieku par citu dokumentu nodošanas veidu, ja nav iespējama dokumentu nodošana 7.1.–7.4. punktā noteiktajos veidos.

8. Sociālais dienests lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu pieņem piecu darba dienu laikā pēc iesnieguma un visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu un informācijas saņemšanas.

9. Sociālais dienests pēc lēmuma pieņemšanas informē pabalsta pieprasītāju par pieņemto lēmumu, bet atteikuma gadījumā rakstveidā norāda atteikuma iemeslu, kā arī lēmuma apstrīdēšanas termiņu un kārtību.

10. Piešķirtais pabalsts tiek izmaksāts, ieskaitot to pabalsta pieprasītāja norādītajā kredītiestādes kontā, vai Rucavas novada domes, Dunikas pagasta pārvaldes kasēs.

IV. Lēmumu apstrīdēšanas kārtība

11. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Rucavas novada domē ("Pagastmāja", Rucava, Rucavas pagasts, Rucavas novads, LV-3477) viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas.

Nobeiguma jautājumi

12. Noteikumi stājas nākošā dienā pēc to parakstīšanas.

13. Noteikumi ir spēkā, kamēr visā valstī izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, un vienu kalendāra mēnesi pēc ārkārtējās situācijas beigām.

Rucavas novada domes priekšsēdētājs J. Veits

 

Saistošo noteikumu Nr. 11/2020 "Par krīzes pabalstu piešķiršanu Rucavas novadā ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 izplatību"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas Norādāmā informācija
1. Projekta nepieciešamības pamatojums Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 37. punkta 1. apakšpunktā noteikts:

"37. Laikā, kamēr visā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, un vienu kalendāra mēnesi pēc ārkārtējās situācijas beigām:

1) pašvaldība piešķir ģimenei (personai), kura ārkārtējās situācijas dēļ nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības, šā likuma 35. panta otrajā daļā noteikto pabalstu krīzes situācijā, kas tiek izmaksāts no pašvaldības budžeta līdzekļiem. Pabalstu krīzes situācijā nepiešķir atsevišķi dzīvojošai personai vai par personu ģimenē, kurai atbilstoši normatīvajiem aktiem ir piešķirts dīkstāves pabalsts vai dīkstāves palīdzības pabalsts".

Rucavas novada pašvaldībā krīzes pabalsta piešķiršanas kārtība noteikta Rucavas novada pašvaldības 2017. gada 28. decembra saistošo noteikumu Nr. 3/2017 "Par pabalstiem Rucavas novadā" (apstiprināti ar sēdes lēmumu (prot. Nr. 20; 3.1.)) (turpmāk – saistošie noteikumi) 19. punktā:

19.2. punktā noteikts, ka pabalstu krīzes situācijā var saņemt, ja no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu dēļ tā pati nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība. Pabalsta apmērs ne vairāk kā 100 euro uz personu gadā.

Saistošajos noteikumos šobrīd paredzēts piešķirt ģimenei vai personai pabalstu ārkārtas situācijā līdz 100 euro gadā, neizvērtējot ienākumus. Regulējums ir vispārīgs un šajā gadījumā nav iespējams izvērtēt neparedzamo apstākļu radīto zaudējumu sekas.

Šo regulējumu praktiski ir grūti piemērot atbalsta sniegšanai ģimenēm (personām), kuras krīzes situācijā nonākušas valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas dēl saistībā ar Covid-19 izplatību. Lai nodrošinātu vienlīdzīgu krīzes pabalsta piešķiršanu, ir nepieciešams precīzi noteikt pabalsta apmēru uz vienu personu, kā arī kritērijus pabalsta piešķiršanai.

Līdz ar to ir nepieciešams normatīvais regulējums, kas precizē atbalsta sniegšanu iedzīvotājiem, kuri nonākuši krīzes situācijā valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ saistībā ar Covid-19 izplatību.

2. Īss projekta satura izklāsts Saistošie noteikumi "Par krīzes pabalstu piešķiršanu Rucavas novadā ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 izplatību" nosaka krīzes pabalsta piešķiršanas kārtību Rucavas novadā valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā saistība ar Covid-19 izplatību, tā apmēru, personu loku, kuras ir tiesīgas saņemt šo pabalstu, pabalsta pieprasīšanas, piešķiršanas un saņemšanas kārtību.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu 2020. gadā Rucavas novada sociālā dienesta budžetā paredzēts finansējums 14054 euro apmērā pašvaldības pabalstiem naudā ārkārtas situācijā (EKK6254).

Finansējums krīzes pabalstu izmaksai ārkārtējās situācijas laikā tiks apredzēts arī 2021. gada Rucavas novada sociālā dienesta budžetā.

Šobrīd nav iespējams paredzēt, cik Rucavas novada iedzīvotāju varētu vērsties pašvaldībā ar lūgumu piešķirt pabalstu krīzes situācijā saistībā ar Covid-19. Tie būs iedzīvotāji, kuri nesaņem valsts sniegto atbalstu (dīkstāves pabalstu) vai tas ir nepietiekams pamatvajadzību nodrošināšanai. 2020. gada martā valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā pašvaldībā netika saņemts neviens iesniegums krīzes pabalsta piešķiršanai.

Valsts daļēji kompensēs izdevumus, kas izlietoti no pašvaldības budžeta pabalstu krīzes situācijā nodrošināšanai. Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 37. punktā noteikts, ka

"2) lai daļēji kompensētu pašvaldību izdevumus par pabalstu krīzes situācijā nodrošināšanu, valsts nodrošina mērķdotāciju pašvaldībām izdevumu segšanai 50 procentu apmērā no ģimenei (personai) izmaksātā pabalsta krīzes situācijā apmēra, bet ne vairāk kā 40 euro mēnesī vienai personai".

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 39. punktā noteikts, ka

"39. Ja ģimene (persona), tai skaitā audžuģimene un aizbildnis, kam ir tiesības uz šo pārejas noteikumu 37. punkta 1. apakšpunktā minēto pabalstu krīzes situācijā, aprūpē bērnu līdz 18 gadu vecumam, pašvaldība palielina izmaksājamā pabalsta apmēru par 50 euro mēnesī katram bērnam un valsts to pašvaldībai kompensē 100 procentu apmērā."

4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Nav attiecināms.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Jaunas struktūrvienības nav jāveido. Dokumentus iesniedz, izskata un lēmumus par sociālās palīdzības pabalstiem pieņem Rucavas novada sociālais dienests. Pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt Rucavas novada pašvaldības domē.
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām

Konsultācijas ar Rucavas novada sociālā dienesta darbiniekiem un citiem pašvaldības speciālistiem.

Rucavas novada domes priekšsēdētājs J. Veits

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!