• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2017. gada 28. novembra noteikumi Nr. 703 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākuma "Sadarbība" 16.3. apakšpasākumā "Atbalsts lauku tūrisma attīstības veicināšanai" atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 4.12.2017., Nr. 240 https://www.vestnesis.lv/op/2017/240.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra rīkojums Nr. 1-2/180

Par Olaines novada domes 2017. gada 23. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. SN8/2017 "Lokālplānojums "Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecība un ar to saistītās infrastruktūras teritorijas attīstība Olaines novada Olaines...VAIRĀK

Vēl šajā numurā

04.12.2017., Nr. 240

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 703

Pieņemts: 28.11.2017.

OP numurs: 2017/240.5

2017/240.5
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 12 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 703

Rīgā 2017. gada 28. novembrī (prot. Nr. 59 20. §)

Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākuma "Sadarbība" 16.3. apakšpasākumā "Atbalsts lauku tūrisma attīstības veicināšanai" atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un
lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu (turpmāk – atbalsts) pasākuma "Sadarbība" 16.3. apakšpasākumam "Atbalsts lauku tūrisma attīstības veicināšanai" (turpmāk – apakšpasākums) atklāta projektu iesniegumu konkursa veidā.

2. Atbalstu dotāciju veidā sniedz saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulu (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (turpmāk – regula Nr. 1305/2013), un Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013).

3. Apakšpasākuma mērķis ir veicināt sadarbību starp mazajiem ekonomikas dalībniekiem ar lauku tūrismu saistītu pakalpojumu un mārketinga darbību īstenošanā.

4. Noteikumos lietoti šādi termini:

4.1. sadarbība – sadarbība starp vismaz divām neatkarīgām pusēm, lai apmainītos ar zināšanām vai sasniegtu kopīgu mērķi, pamatojoties uz darba dalīšanu un kopīgi nosakot sadarbības projekta tvērumu, dodot ieguldījumu tā īstenošanā un dalot projekta risku un rezultātus. Par sadarbību neuzskata pētniecības pakalpojumu sniegšanu;

4.2. sadarbības partneri – neatkarīgas līgumslēdzēju puses, kas savā starpā noslēgušas sadarbības līgumu par projekta īstenošanu un nodrošina efektīvu sadarbību. Šo noteikumu izpratnē sadarbības partneri ir:

4.2.1. mazie ekonomikas dalībnieki – lauku tūrisma pakalpojuma sniedzēji, kas ir saimnieciskās darbības veicēji un kas atbilst Komisijas 2014. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, I pielikumā noteiktajai mikrouzņēmuma definīcijai;

4.2.2. biedrība vai nodibinājums;

4.3. sadarbības līgums – līgums, kas noslēgts starp sadarbības partneriem;

4.4. vadošais partneris – darba grupas partneris, kas ir tiesīgs pārstāvēt sadarbības partnerus, iesniegt projekta iesniegumu Lauku atbalsta dienestā, saņemt atbalstu un nodrošināt tālāku finansējuma novirzīšanu sadarbības partneriem atbilstoši to īstenotajām darbībām, kā arī vadīt un koordinēt projekta īstenošanu. Vadošais partneris ir atbildīgs par projekta plānoto rezultātu sasniegšanu;

4.5. lauku tūrisma pakalpojums – mērķtiecīga darbība lauku teritorijā tūristu interešu un vajadzību apmierināšanai;

4.6.  lauku teritorija – Latvijas teritorija, izņemot republikas pilsētas un novadu teritoriālās vienības – pilsētas, kurās ir vairāk nekā 5000 iedzīvotāju.

5. Projektu iesniegumu pieņemšanu izsludina, projektu iesniegumus iesniedz, vērtē un atlasa, lēmumu pieņem un paziņo, kā arī atbalstu pieprasa saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

6. Lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem ne vēlāk kā līdz 2020. gada 31. decembrim. Maksimālais projektu īstenošanas termiņš ir pieci gadi, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 30. jūnijam.

II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi

7. Apakšpasākumā atbalsta šādas darbības:

7.1. lauku tūrisma pakalpojumu virzība un attīstīšana tirgū, īpaši saistībā ar kultūru un lauku amatniecību, kā arī kulināro tūrismu;

7.2. lauku tūrisma pakalpojumu mārketings un mārketinga kampaņas lauku tūrisma popularizēšanai lauku vidē;

7.3. jaunu tirgu sasniedzamības palielināšana.

8. Apakšpasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas teritorija. Šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minēto darbību var īstenot ārpus Latvijas teritorijas.

9. Atbalsta pretendents ir sadarbības grupa, kuru veido šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētie sadarbības partneri.

10. Biedrība un nodibinājums, lai organizētu un veicinātu sadarbību starp šo noteikumu 4.2.1. apakšpunktā minētajām personām, var iesaistīties projekta īstenošanā kā sadarbības partneris, bet labuma guvējiem no tā īstenošanas ir jābūt šo noteikumu 4.2.1. apakšpunktā minētajām personām.

11. Nosakot šo noteikumu 4.2.1. apakšpunktā minētā sadarbības partnera atbilstību mikrouzņēmuma kategorijai, ņem vērā saistītos uzņēmumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

12. Atbalsta pretendents atbilst šādiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem:

12.1. tas veido jaunu sadarbību starp vismaz diviem neatkarīgiem sadarbības partneriem, kas savstarpēji nav saistīti (izņemot biedrības vai nodibinājumus), ievērojot šo noteikumu 9. punktu;

12.2. ir noslēgts sadarbības līgums starp sadarbības partneriem;

12.3. tas darbojas lauku tūrisma pakalpojuma jomā.

13. Šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētajā sadarbības līgumā:

13.1. paredz sadarbības partneru funkciju sadali projekta īstenošanā, sadarbības partneru pienākumus un atbildību, kā arī nosaka sadarbības grupas vadošo partneri;

13.2. apliecina vadošā partnera tiesības pārstāvēt sadarbības grupu, iesniegt projekta iesniegumu Lauku atbalsta dienestā, saņemt atbalstu un nodrošināt tālāku finansējuma novirzīšanu sadarbības partneriem atbilstoši to veiktajām darbībām, kā arī koordinēt projekta īstenošanu;

13.3. paredz finansējuma sadali, norēķinu kārtību starp sadarbības partneriem un saistības, kas izriet no projekta īstenošanas;

13.4. paredz līguma laušanas nosacījumus;

13.5. nosaka de minimis atbalsta sadalījumu starp visiem sadarbības partneriem proporcionāli iegūtajam labumam;

13.6. ietver nosacījumus un kārtību, kādā sadarbības partneris var izstāties no sadarbības grupas.

14. Lauku atbalsta dienests vērtē sadarbības partneru grupas atbilstību projekta mērķim.

15. Ja projektā paredzētas šo noteikumu 34.8. apakšpunktā minētās izmaksas, kam piemēro būvniecību regulējošo normatīvo aktu prasības, sadarbības partneri vienojas par investīcijas (ieguldījumu) īpašnieku un norāda to sadarbības līgumā.

16. Katrs sadarbības partneris sniedz ieguldījumu sadarbības projekta īstenošanā un dalās projekta riskā un rezultātos. Katram sadarbības partnerim projekta īstenošanā ir savas attiecināmās izmaksas.

17. Sadarbības partneris iesaistās projekta īstenošanā ar savā valdījumā vai īpašumā esošu mantu, intelektuālo īpašumu, finansējumu vai cilvēkresursiem. Šādu ieguldījumu dēļ finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri nevar rasties tādas tiesiskās attiecības, no kurām izrietētu, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm vai ka darījumam jāpiemēro normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem.

18. Vadošais partneris un sadarbības partneri visus ar projekta īstenošanu saistītos darījumus atspoguļo atsevišķā grāmatvedības uzskaites sistēmā vai ievieš atbilstošu grāmatvedības kodu. Vadošais partneris un sadarbības partneri informāciju par darījumiem iespēju robežās reģistrē elektroniski un dara to pieejamu pēc kompetento dienestu pieprasījuma.

19. Ja kāds no sadarbības partneriem pārtrauc savu darbību sadarbības grupā, to aizvieto ar citu līdzvērtīgu sadarbības partneri, kas pārņem aizstājamā sadarbības partnera saistības un pienākumus. Sadarbības grupa uzskatāma par jaunu atbalsta saņēmēju, ja sadarbības grupā sadarbības partneri mainās vairāk nekā par 70 procentiem.

20. Projekta īstenošanas laikā atbalsta pretendents jebkuras strukturālas izmaiņas sadarbības grupā iepriekš saskaņo ar Lauku atbalsta dienestu.

21. Pasākumā sniegtais atbalsts par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nevar pārklāties ar atbalstu no citiem līdzīgiem atbalsta pasākumiem.

22. Īstenojot projektu, atbalsta saņēmējam ir jāveicina tūrisma produktu un pakalpojumu pieejamība vienlīdzīgi visām iedzīvotāju grupām, tostarp ģimenēm ar bērniem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar invaliditāti.

23. Ja sadarbības projekta ieviešanas termiņš ir ilgāks par sešiem mēnešiem, to sadala posmos un katram posmam nosaka veicamos darbus un sasniedzamos rezultātus.

24. Atbalstu nepiešķir jau uzsāktu projektu īstenošanai un atbalsta pretendentam, kura sadarbības partneris pasākumā darbojas vairāk nekā trijos projektos.

III. Pieteikšanas kārtība un iesniedzamie dokumenti

25. Lai pieteiktos atbalstam, atbalsta pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā Lauku atbalsta dienestā iesniedz šādus dokumentus:

25.1. projekta iesniegumu (1. pielikums) divos eksemplāros papīra formā un tā elektronisko kopiju ārējā datu nesējā, ja to neiesniedz Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmā vai elektroniska dokumenta veidā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu. Lauku atbalsta dienests vienu projekta iesnieguma papīra eksemplāru kopā ar apliecinājumu par projekta reģistrēšanu atdod projekta iesniegumā norādītajam vadošajam partnerim;

25.2. katra sadarbības partnera deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā;

25.3. šo noteikumu 4.2.1. apakšpunktā minētā katra sadarbības partnera deklarāciju par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai atbilstoši normatīvajiem aktiem par komercsabiedrību deklarēšanas kārtību atbilstoši mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai;

25.4. katra sadarbības partnera uzskaites veidlapu par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un uzskaites veidlapu paraugiem;

25.5. katra sadarbības partnera apliecinājumu par darbību lauku tūrisma pakalpojuma jomā, bukletu vai izdruku no tīmekļvietnes vai rēķinu kopijas par sniegtajiem pakalpojumiem;

25.6. ja apakšpasākuma mērķa sasniegšanai sadarbības projektā paredzēta stacionāro reklāmas, informācijas objektu vai labiekārtojuma elementu novietošana vai jaunu būvniecība:

25.6.1. rakstisku vienošanos vai līgumu ar nekustamā īpašuma īpašnieku par atsevišķu labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmas vai informācijas objektu novietošanu vai jaunu būvniecību vismaz uz septiņiem gadiem no sadarbības projekta iesnieguma iesniegšanas dienas;

25.6.2. saskaņojumu no būvvaldes par atsevišķu labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmas vai informācijas objektu novietošanu vai jaunu būvniecību;

25.6.3. būvvaldē saskaņotu dokumentāciju par būves atbilstību iecerei;

25.6.4. būvniecības izmaksu tāmi;

25.6.5. šo noteikumu 25.6.2., 25.6.3. un 25.6.4. apakšpunktā minētos dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu;

25.7.  šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētā sadarbības līguma kopiju;

25.8.  projekta īstenošanas laika grafiku;

25.9. prasmju un kvalifikācijas aprakstu projekta īstenošanā iesaistītajam personālam, kas atbild par projekta vadību un mārketinga pasākumiem;

25.10. pamatojošus dokumentus par projekta līdzfinansējuma daļu.

26. Pirms tiek uzsāktas projektā plānotās darbības vai noslēgts līgums ar paredzēto piegāžu vai pakalpojuma sniedzēju, sadarbības partneris iesniedz saskaņošanai Lauku atbalsta dienestā iepirkumu dokumentāciju, tostarp cenu aptauju. Uzsākt projektā plānotās darbības vai noslēgt līgumu ar paredzēto piegāžu vai pakalpojuma sniedzēju var tikai pēc Lauku atbalsta dienesta saskaņojuma. Šo nosacījumu atbalsta pretendentam nepiemēro, ja iepirkuma kopējā summa nepārsniedz 5000 euro.

27. Lauku atbalsta dienests projektu iesniegumus izvērtē pēc šo noteikumu 2. pielikumā minētajiem projektu atlases kritērijiem un sarindo atbilstoši iegūto punktu skaitam. Ja projektu atlasē iegūto punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kas aptver lielāku sadarbības partneru skaitu. Ja vēlreiz tiek saņemts vienāds punktu skaits, priekšroka ir projektam, kurā sadarbības partneru kopējais vidējais darbības laiks lauku tūrisma pakalpojumu jomā ir visilgākais un neviens no tā partneriem nav saņēmis publisko finansējumu Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013. gadam pasākumā "Tūrisma aktivitāšu veicināšana".

IV. Publiskā finansējuma veids un apmērs

28. Plānošanas periodā kopējā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam nepārsniedz 150 000 euro, ievērojot de minimis nosacījumus.

29. Atbalsta intensitāte ir 80 procentu no attiecināmajām izmaksām.

30. Vienā projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas nepārsniedz 70 procentus no sadarbības grupas partneru pēdējā noslēgtā gada kopējā apgrozījuma. Attiecināmo izmaksu aprēķinā netiek ņemts vērā šo noteikumu 4.2.2. apakšpunktā minētā sadarbības partnera kopējais apgrozījums.

31. Atbalsta pretendents var saņemt ne vairāk kā piecus starpposma maksājumus par projektu daļas īstenošanu. Atbalsta pretendents iesniedz Lauku atbalsta dienestā maksājuma pieprasījumu (3. pielikums) kopā ar pārskatu par projektā īstenotajām darbībām (4. pielikums).

32. Ja atbalsta pretendents nesaņem starpposma maksājumu, tas, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas uzsākšanas, visā projekta īstenošanas laikā vienu reizi kalendāra gadā iesniedz Lauku atbalsta dienestā pārskatu par projektā īstenotajām darbībām.

33. Pēdējo maksājumu atbalsta saņēmējs saņem pēc projekta iesniegumā paredzēto ieguldījumu īstenošanas un maksājuma pieprasījuma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā. Pēdējo maksājuma pieprasījumu iesniedz kopā ar pārskatu par projekta īstenošanas darbībām un projekta mērķa sasniegšanu apliecinošiem materiāliem.

V. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

34. Pasākumā ir šādas attiecināmās izmaksas:

34.1. projekta koordinācijas izmaksas apakšpasākuma mērķa sasniegšanai – ne vairāk kā 10 procentu no attiecināmo izmaksu kopsummas;

34.2. atlīdzība par darba veikšanu apakšpasākuma mērķa sasniegšanai – ne vairāk kā 40 procentu no attiecināmo izmaksu kopsummas, tajā skaitā ienākuma nodoklis, sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un uzņēmējdarbības riska valsts nodeva, ievērojot Darba likumā noteikto normālo darba laiku;

34.3. pamatlīdzekļu (piemēram, iekārtu vai transporta) noma, ciktāl tos izmanto apakšpasākuma mērķu sasniegšanai, lai nodrošinātu attiecīgās darbības īstenošanu projekta norises laikā, nepārsniedzot projekta īstenošanas termiņu. Pamatlīdzekļus iznomā uz tāda līguma pamata, ar kuru iznomātājs par vienu vai vairākiem nomas maksājumiem nodod nomniekam tiesības lietot aktīvu noteiktu laikposmu, nepārsniedzot projekta īstenošanas termiņu un nenododot visus aktīva īpašuma tiesībām raksturīgos riskus un atlīdzību. Transporta noma nepārsniedz 150 euro mēnesī;

34.4. amortizācijas izmaksas, kas ir tieši attiecināmas uz projekta īstenošanu un aprēķinātas proporcionāli izmantošanas laikam, nepārsniedzot projekta īstenošanas termiņu. Amortizācijas izmaksas aprēķina atbilstoši normatīvajiem aktiem par nolietojuma normām un lietošanas nosacījumiem un saskaņā ar labu grāmatvedības praksi. Amortizācijas izmaksas ir attiecināmas uz sadarbības partneru rīcībā esošo tehniku, transportu, iekārtām un to aprīkojumu;

34.5. darba telpu izmaksas attiecīgās darbības īstenošanai projekta norises laikā;

34.6. no trešajām personām iepirktu ārējo pakalpojumu izmaksas, tajā skaitā e-pakalpojumu un datubāzu izveidošanas un attīstības izmaksas, ja attiecīgie pakalpojumi tiek izmantoti apakšpasākuma mērķu sasniegšanai:

34.6.1. semināru, konferenču, apmācību un izstāžu rīkošanas izmaksas un dalības izmaksas pasākumos atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

34.6.2. tulkošanas izmaksas;

34.6.3. publicitātes un informācijas izplatīšanas izmaksas, tajā skaitā reprezentācijas izdevumi, kas saistīti ar projekta īstenošanu;

34.7. reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanas izmaksas, ievērojot normatīvo aktu prasības par reklāmas objektu izvietošanu, kā arī labiekārtojuma elementu izmaksas apakšpasākuma mērķa sasniegšanai;

34.8. labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmas vai informācijas objektu novietošanas un jaunas būvniecības izmaksas apakšpasākuma mērķa sasniegšanai atbilstoši būvniecību regulējošo normatīvo aktu prasībām;

34.9. šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētajai darbībai – arī sadarbības partneru komandējuma izmaksas, kas saistītas ar jaunu sadarbības grupas produktu piedāvājumu izpēti vai īstenošanu, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi.

35. Apakšpasākumā nav pieļaujams nomas līgums starp viena projekta sadarbības partneriem.

36. Pasākumā ir šādas neattiecināmās izmaksas:

36.1. pamatlīdzekļu, piemēram, iekārtu, tehnikas, transportlīdzekļu vai velkamo transportlīdzekļu, iegāde;

36.2. būvniecības izmaksas, izņemot šo noteikumu 34.8. apakšpunktā minētās izmaksas;

36.3. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas svārstību radītie zaudējumi;

36.4. naudas sodi, līgumsodi un tiesāšanās izdevumi;

36.5. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;

36.6. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav rīkota atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;

36.7. esošo būvju uzturēšanas izmaksas;

36.8. pievienotās vērtības nodoklis, ja to var atgūt nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

36.9. izmaksas, kas radušās pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;

36.10. izmaksas, kas saistītas ar pārtikas produktu tirdzniecības veicināšanas pasākumiem, reklamējot produktu ar konkrētu preču zīmi. Produktu preču zīmes var būt pamanāmas produktu demonstrāciju vai degustāciju laikā un uz informācijas un reklāmas materiāliem, ja tiek ievērots nediskriminācijas princips un netiek mainīts apakšpasākuma vispārējais raksturs, kas nedrīkst būt vērsts uz konkrētu preču zīmi;

36.11. izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;

36.12. ieguldījumi natūrā;

36.13. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulas Nr. 1305/2013 35. un 45. pantu.

37. Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās tirgus cenas, kā arī darbības īstenošanas un mērķu sasniegšanas laika grafika noteiktajā termiņā nepabeigto darbu izmaksas uzskata par neattiecināmajām izmaksām.

VI. De minimis atbalsta nosacījumu piemērošana

38. De minimis atbalstu sadala starp visiem sadarbības partneriem atbilstoši sadarbības līgumam pēc projekta apstiprināšanas Lauku atbalsta dienestā.

39. Piešķirtais atbalsts pēdējo triju fiskālo gadu laikā nepārsniedz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo apmēru vienam vienotam uzņēmumam atbilstoši regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajiem kritērijiem.

40. Atbalstu nepiešķir saimnieciskās darbības nozarēm un darbībām, kas minētas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā.

41. Atbalstu piešķir pretendentam, ja tas nesaņem vai neparedz saņemt de minimis vai citu atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem.

42. Ja atbalsta pretendents darbojas kādā no regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā minētajām nozarēm, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nošķiršanu saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu.

43. Saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013 atbalstu nepiešķir, ja pretendentam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tam uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, tā saimnieciskā darbība ir izbeigta vai tas atbilst savas valsts tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.

44. Atbalsta saņēmējs un Lauku atbalsta dienests informāciju par sniegto de minimis atbalstu glabā 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirts pēdējais de minimis atbalsts.

VII. Projekta uzraudzība

45. Ja projektā paredzētas šo noteikumu 34.8. apakšpunktā minētās izmaksas, kurām piemēro būvniecību regulējošo normatīvo aktu prasības, tām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 71. panta 1. punkta trešo daļu tiek piemērots trīs gadu uzraudzības periods.

46. Šo noteikumu 34.8. apakšpunktā minētās izmaksas, kurām piemēro būvniecību regulējošo normatīvo aktu prasības, ir atbalsta saņēmēja īpašumā visu projekta uzraudzības laiku.

47. Ja atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas laikā vai uzraudzības periodā saskaņā ar šo noteikumu 34.8. apakšpunktu īstenotos ieguldījumus neizmanto projektā paredzētajam mērķim, Lauku atbalsta dienests pieprasa atmaksāt atbalstu par šiem ieguldījumiem.

Ministru prezidenta vietā –
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

Zemkopības ministra vietā –
vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

 

Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā

1. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 28. novembra
noteikumiem Nr. 703

Eiropas Savienības
Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai
(ELFLA)

Atklāta projektu iesniegumu konkursa Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pasākuma "Sadarbība" 16.3. apakšpasākumā "Atbalsts lauku tūrisma attīstības veicināšanai" (turpmāk – apakšpasākums) projekta iesniegums

Projekta nosaukums:
Projekta iesniedzējs – vadošais partneris:
Projekta identifikācijas Nr.1:
Projekta iesniegšanas datums1:

1 Aizpilda Lauku atbalsta dienests

A. INFORMĀCIJA PAR ATBALSTA PRETENDENTU PROJEKTA IESNIEGUMA IESNIEGŠANAS MĒNEŠA PIRMAJĀ DATUMĀ (norādīt vispārēju informāciju par atbalsta pretendentu – sadarbības grupas katru sadarbības partneri)

Sadarbības partneru skaits:
Informācija par partneri (-iem) 2
Partnera nosaukums:  
Saimnieciskās darbības veicēja lielums3  
Reģistrācijas numurs/
nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs:
 
Juridiskā darbības forma4:  
LAD klienta numurs:  

Juridiskā adrese:

Iela: Māju nosaukums: Nr./dzīvokļa Nr.:
     
Republikas pilsēta: Novads: Novada pilsēta vai pagasts:
     
Pasta indekss:  
E-pasta adrese:  
Tīmekļa vietne:  

Kontaktinformācija:

Kontaktpersonas vārds, uzvārds:  
Ieņemamais amats:  
Tālruņa numurs:  
E-pasta adrese:  

Korespondences adrese
(aizpilda, ja atšķiras no juridiskās adreses)

Iela: Māju nosaukums: Nr./dzīvokļa Nr.:
     
Republikas pilsēta: Novads: Novada pilsēta vai pagasts:
     
Pasta indekss:  
Darbības ilgums nozarē5  
Neto apgrozījums pēdējos trijos gados Gads      
Vērtība      
LAP 2007.–2013. gada pasākumā “Tūrisma aktivitāšu veicināšana" saņemts publiskais finansējums, EUR6  
Ja publiskais finansējums saņemts, norāda projekta Nr.  
Piešķirtais de minimis atbalsts7  

Informāciju norāda par katru partneri.

Atzīmē atbilstošo statusu saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 1. pielikumu. Ja sadarbības partneris ir biedrība vai nodibinājums, informāciju nenorāda.

4 Norāda, vai sadarbības partneris ir IK, SIA, biedrība vai nodibinājums, vai fiziska persona – saimnieciskās darbības veicējs u.c.

Norāda fiskālo gadu skaitu, kuros ir gūti ieņēmumi no tūrisma pakalpojumu sniegšanas.

Norāda saņemtā publiskā finansējuma apmēru (euro).

Informācija par de minimis atbalstu, ko piešķir vienam vienotam uzņēmumam, kārtējā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados.

B. INFORMĀCIJA PAR PROJEKTU

B.1. Projekta finansējums (norādīt projekta kopējo finansējumu, euro)

 

B.2. Projekta izpildes termiņi

Sākuma datums datums mēnesis gads Beigu datums datums mēnesis gads
           

B.3. Projekta īstenošanas vieta

Visa Latvijas teritorija8
Projekta īstenošanas adrese9  
Statistiskais reģions  
Republikas pilsēta vai novads  
Novada pilsēta vai pagasts  
Iela  
Mājas nosaukums/Nr./
dzīvokļa Nr.
 
Pasta indekss  
Kadastra numurs vai apzīmējums  
Pasākuma/notikuma nosaukums  
Ārpus Latvijas teritorijas10
Valsts  
Pilsēta/ciemats/apdzīvota vieta  
Pasākuma/notikuma nosaukums  

8 Ja norāda, ka projektu īsteno visā Latvijas teritorijā, zemākie lauki nav jāpilda.

9 Jānorāda faktiskā projekta īstenošanas vietas adrese; ja īstenošanas vietas ir plānotas vairākas, iekļauj papildu tabulu (-as).

10 Ja norāda, ka projektu īsteno ārpus Latvijas teritorijas, aizpilda zemākos laukus.

B.4. Projekta īstenošanas darbības

Darbība Aizpilda "jā", ja attiecīgā darbība tiek īstenota
Lauku tūrisma pakalpojumu virzība un attīstīšana tirgū, īpaši saistībā ar kultūru un lauku amatniecību, kulināro tūrismu  
Lauku tūrisma pakalpojumu mārketings un mārketinga kampaņas lauku tūrisma popularizēšanai lauku vidē  
Jaunu tirgu sasniedzamības palielināšana  

B.5. Projekta mērķis

 

B.6. Projekta apraksts

B.6.1. Darbību apraksts un sagaidāmie rezultāti (vispārīgi)

 

B.6.2. Aadarbības partneru un projekta īstenošanā iesaistītā personāla izvēles pamatojums
 
B.6.3. Potenciālie labumu guvēji no projekta īstenošanas
 

B.7. Projekta darbības un sasniedzamie rezultāti (detalizēti)

Nr. p.k. 1 2 3 4 5 6
Projekta darbība11 Projekta darbības apraksts Ilgums (mēnešu skaits) Rezultāts Kopējās izmaksas (EUR) Iesaistītais partneris12
Skaits Mērvienība
               
                
               
               

11 Jānorāda visas projektā atbalstāmās darbības – gan tās, kas īstenotas pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, gan tās, ko plānots īstenot pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas.

12 Norāda iesaistītā partnera nosaukumu atbilstoši A sadaļā norādītajam.

B.8. Projekta riska faktoru novērtējums

Projekta riska faktoru novērtējums
Nr. p.k. Riska faktors Riska faktora apraksts Iestāšanas varbūtība
(gandrīz droši, iespējams, reti)
Riska līmenis (augsts, viduvējs, zems) Riska novēršanas/ mazināšanas pasākumi
1. Finanšu        
2. Īstenošanas        
3. Rezultātu un uzraudzības rādītāju sasniegšanas        
4. Projekta vadības        

B.9. Projekta iesnieguma attiecināmās izmaksas (norādīt katra sadarbības partnera attiecināmas izmaksas)

Nr.
p.k.
Attiecināmo izmaksu pozīciju
nosaukumi
Sadarbības partneris Mērvienība (m3/m2/m/ha/gab./
kompl./h)
Vienību skait Izmaksas par vienību, EUR Kopā izmaksas, EUR Atbalsta intensitāte, % Publiskais finansējums, EUR Privātais finansējums, EUR
ar PVN bez PVN ar PVN bez PVN
  1 2 3 4 5 6 7=4*5 8=4*6 9 10 11
1. Projekta koordinācijas izmaksas
1.1.                      
1.2.                      
  Izmaksas kopā:    
2. Atlīdzība par darbu
2.1.                      
2.2.                      
  Izmaksas kopā:    
3. Pamatlīdzekļu nomas izmaksas
3.1.                      
3.2.                      
  Izmaksas kopā:    
4. Amortizācijas izmaksas
4.1.                      
4.2.                      
  Izmaksas kopā:    
5. Darba telpu izmaksas
5.1.                      
5.2.                      
  Izmaksas kopā:    
6. Ārējo pakalpojumu izmaksas
6.1.                      
6.2.                      
  Izmaksas kopā:    
7. Semināru, konferenču, apmācības un izstāžu rīkošanas izmaksas un dalības izmaksas pasākumos
7.1.                      
7.2.                      
  Izmaksas kopā:    
8. Tulkošanas izmaksas
8.1.                      
8.2.                      
  Izmaksas kopā:    
9. Publicitātes un informācijas izplatīšanas izmaksas
9.1.                      
9.2.                      
  Izmaksas kopā:    
10. Labiekārtojuma elementu, stacionāru reklāmu vai informācijas stendu uzstādīšanas izmaksas
10.1.                      
10.2.                      
  Izmaksas kopā:    
11. Komandējuma izmaksas (9.3. apakšpunkts)
11.1.                      
11.2.                      
  Izmaksas kopā:    
12.  
12.1.                      
12.2.                      
  Izmaksas kopā:    
  Izmaksas kopā:    

B.10. Pārējās neattiecināmās izmaksas (norādīt katra sadarbības partnera neattiecināmas izmaksas)

Sadarbības partneris:  
Neattiecināmo izmaksu pozīcijas Summa, EUR
   
   
KOPĀ  

B.11. Projekta informācijas un publicitātes pasākumi

Apraksts
 

C. PAVADDOKUMENTI

C.1. Iesniedzamie dokumenti:

Iesniedzamie dokumenti (ja veidlapu iesniedz saskaņā ar normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajām prasībām, arī pavaddokumenti iesniedzami atbilstoši minēto normatīvo aktu prasībām)

Aizpilda atbalsta pretendents
Atzīmēt ar X atbilstošo atbildi
Neattiecas
1. Projekta iesnieguma pilns komplekts (2 eksemplāros) un tā elektroniskā versija oriģināli      
2. Sadarbības līgums kopija      
3. Katra sadarbības partnera deklarācija saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā13 oriģināls      
4. Katra šo noteikumu 4.2.1. apakšpunktā noteiktā sadarbības partnera deklarācija par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai atbilstoši normatīvajiem aktiem par komercsabiedrību deklarēšanas kārtību atbilstoši mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai oriģināls      
5. Katra sadarbības partnera uzskaites veidlapa par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un uzskaites veidlapu paraugiem oriģināls      

6.

Katra sadarbības partnera apliecinājums par darbību lauku tūrisma pakalpojuma jomā (piemēram, buklets vai informācija par tīmekļa vietnes adresi, rēķinu kopijas par sniegtajiem pakalpojumiem) oriģināls      
7. Ja projektā paredzēta telpu, īpašuma, iekārtu un aprīkojuma noma – nomas līgums kopija      
8. Projekta īstenošanas laika grafiks oriģināls      
9. Projekta īstenošanā iesaistīta personāla prasmju un kvalifikācijas apraksts oriģināls      
10. Pamatojošie dokumenti par projekta līdzfinansējuma daļu oriģināls      
Ja ir jāpiemēro Latvijas Republikas normatīvie akti par iepirkuma procedūrām pasūtītāja finansētiem projektiem – iepirkuma procedūru apliecinošie dokumenti
11. Iepirkuma priekšmeta tehniskā specifikācija oriģināls      
12. Saņemtie piedāvājumi no iespējamiem piegādātājiem kopijas      
13. Vērtēšanas ziņojums oriģināls      
14. Atbalsta pretendenta apraksts par piedāvājumu salīdzinājumu konkrētajai iegādei, informācija par aptaujātajiem komersantiem, kura apliecina noteiktās cenas objektivitāti13 oriģināls      
Dokumenti labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmu vai informācijas stendu uzstādīšanai14
15. Rakstiska vienošanās vai līgums ar nekustamā īpašuma īpašnieka par atsevišķu labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmas vai informācijas stendu uzstādīšanu vismaz uz septiņiem gadiem no sadarbības projekta iesnieguma iesniegšanas dienas kopija      
16. Saskaņojums no būvvaldes par atsevišķu labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmas vai informācijas stendu uzstādīšanu kopija (uzrāda oriģinālus)      
17. Būvvaldes saskaņota dokumentācija par būves atbilstību iecerei kopija (uzrāda oriģinālus)      
18. Sagatavota būvniecības izmaksu tāme15 oriģināls      
Citi iesniegtie dokumenti
19.          

13 Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības atbalstam.

14 Var iesniegt termiņā, kas noteikts projekta īstenošanas laika grafikā.

15 Dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai saskaņā ar projektā paredzēto laika grafiku.

Projekta iesniegums iesniegts    
  (datums*)  
Atbalsta pretendents  
  (vārds, uzvārds, paraksts*)

Piezīme. *Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministra vietā –
vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 28. novembra
noteikumiem Nr. 703

Projektu atlases kritēriji atbalsta piešķiršanai pasākuma "Sadarbība" 16.3. apakšpasākumā "Atbalsts lauku tūrisma attīstības veicināšanai"

Nr. p. k.

Kritēriju grupa Kritērijs Punktu skaits kritērijā Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā
1. Sadarbībā ietvertais mikrouzņēmumu skaits 6 un vairāk sadarbības partneru 15 15
no 3 līdz 5 sadarbības partneriem 10
divi sadarbības partneri 0
2. Sadarbības grupas atbilstība projekta mērķa sasniegšanai un veicamajām aktivitātēm atbalsta pretendenta sadarbības grupas partneru sastāva atbilstība projekta mērķa sasniegšanai un veicamajām aktivitātēm1:   10
· cilvēkresursi ir pilnībā atbilstoši 3 vai 5
· partneru zināšanas un pieredze ir pilnībā atbilstošas izvirzītajam projekta mērķim 3 vai 5
3. Sadarbībā iesaistīto personu darbība nozarē vidējais sadarbības līgumā iesaistīto personu darbības ilgums nozarē2 atbilstoši aprēķinātajam koeficientam 10
4. Labuma guvēji no projekta sagaidāmā rezultāta ir vairāk labuma guvēju (ne tikai projekta sadarbības partneri, bet arī citi – vismaz divi tūrisma pakalpojuma sniedzēji) 15 15
projekta sagaidāmā rezultāta labuma guvēji ir sadarbības partneri 0
5. Projektā veiktās aktivitātes aptver lielāku novadu teritoriālo vienību skaitu 6 un vairāk novadu 15 15
no 4 līdz 5 novadiem 10
līdz 3 novadiem 5
6. Saņemtais publiskais finansējums LAP 2007.–2013. gadam pasākuma "Tūrisma aktivitāšu veicināšana" plānošanas periodā neviens no sadarbības partneriem nav saņēmis publisko finansējumu 5 5
7. Projekta rezultātu izplatīšana informējot plašāku sabiedrību, tajā skaitā organizējot seminārus 10 10
izpildot pamatnosacījumus par publicitāti 0
8. Projekta iesnieguma iesniegšana projekta iesniegums iesniegts Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmā 5 5
Kopā 85
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 60 punkti

Piezīmes.

1 Cilvēkresursus vērtē šādi:

5 punkti – sadarbības partneru piesaistītajiem cilvēkresursiem visumā ir atbilstoša kvalifikācija, lai sasniegtu ieplānotos projekta mērķus, bet dažu sadarbības partneru kvalifikācija nav pilnībā atbilstoša projekta darbību īstenošanai;

3 punkti – sadarbības partneru piesaistītajiem cilvēkresursiem kvalifikācija ir daļēji atbilstoša projekta darbību īstenošanai.

Partneru zināšanas un pieredzi vērtē šādi:

5 punkti – katram sadarbības partnerim projektā ir atbilstoši, precīzi noteikti uzdevumi mērķa sasniegšanai, tiem plānotās darbības nepārklājas;

3 punkti – sadarbības grupas sadarbības partneru sastāvs ir daļēji atbilstošs izvirzītajam mērķim.

2 Kritēriju aprēķina, izmantojot šādu formulu:

A = ∑B , kur:
C

A – punktu skaits, kas aprēķināts, ņemot vērā sadarbības līgumā iesaistīto personu darbības ilgumu nozarē pret sadarbībā iesaistīto personu skaitu;

B – sadarbības līgumā iesaistīto personu darbības ilgums nozarē;

C – sadarbībā iesaistīto personu skaits.

Ja punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kas aptver lielāku sadarbības partneru skaitu. Ja atkārtoti ir vienāds punktu skaits, priekšroka ir projektam, kurā sadarbības partneri ilgāku laiku darbojas lauku tūrisma pakalpojumu jomā un neviens no partneriem nav saņēmis publisko finansējumu LAP 2007.–2013. gadam pasākumā "Tūrisma aktivitāšu veicināšana".

Zemkopības ministra vietā –
vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

 

3. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 28. novembra
noteikumiem Nr. 703

MAKSĀJUMA PIEPRASĪJUMS
par projekta īstenošanas ____________ posmu

1. INFORMĀCIJA PAR ATBALSTA SAŅĒMĒJU UN PROJEKTA IESNIEGUMU

Projekta numurs
Atbalsta saņēmēja nosaukums/vārds, uzvārds
Reģistrācijas Nr./personas kods
LAD klienta Nr.
Kontaktpersonas tālruņa Nr., e-pasta adrese
Bankas konta numurs, uz kuru pārskaitāms maksājums (reģistrēts LAD Klientu reģistrā)
Atbalsta saņēmējs   Datums*  
  (vārds, uzvārds un paraksts*)    
Aizpilda Lauku atbalsta dienests
Apstiprinot maksājuma pieprasījumu, apliecinu, ka ir nodrošinātas darbības, tostarp papildu informācijas pārbaude, lai pārliecinātos, vai atmaksājamā summa ir aprēķināta atbilstoši apstiprinātajam projekta iesniegumam, kā arī Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. Attaisnojuma dokumenti ir pieejami pārbaudei, projekta īstenošanas gaitā trūkumi finanšu kontrolē netika konstatēti vai, ja konstatēti, ir samazinātas attiecināmās izmaksas.
Pieprasījums saņemts Pieprasījums noraidīts Pieprasījums apstiprināts
(datums)
(vārds, uzvārds un paraksts)

2. ATTIECINĀMO IZMAKSU DEKLARĀCIJA (EUR)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
Nr.
p. k.
Attiecināmo izmaksu pozīcijas nosaukums saskaņā ar LAD lēmuma tāmi
(darbu izpildītājs/
piegādātājs)
Attiecināmo izmaksu pozīcijas summa saskaņā ar LAD lēmuma tāmi Atbalsta intensitāte Rēķina numurs, datums Darījuma numurs/
finanšu līzinga līguma numurs, datums
Faktiskās izmaksas (bez PVN, ja atbalsta saņēmējam PVN nav attiecināms) Attiecināmās izmaksas
(no faktiskajām izmaksām)
Publiskais finansējums
(8 = 7 x 3)

Darījuma veids (standarta, līzings, darījuma konts, rēķina priekšapmaksa, avanss) (norāda veidu un konta numuru)
1   0,00   X X 0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
2   0,00   X X 0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
3   0,00   X X 0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
4   0,00   X X 0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
5   0,00   X X 0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  
    X       0,00 0,00 0,00  

Kopā

0,00 0,00  
     
Informācija par darbiem, kas nav pabeigti (tāmes pozīcija)* Apjoms (m2 vai m3) Summa (EUR)
     
* Aizpilda, ja ir atliktie darbi.
Pamatojums atliktajiem darbiem un plānotais darbu izpildes termiņš
 
 
Ja ir atkāpes no apstiprinātā projekta iesnieguma vai grozījumi, lūdzu, sniegt skaidrojumu
 
 
Atbalsta saņēmējs   Datums*    
  (vārds, uzvārds un paraksts*)      

3. APLIECINĀJUMS IZMAKSU SERTIFICĒŠANAI

3.1. Saskaņā ar maksājuma pieprasījumā deklarētajām attiecināmajām izmaksām apliecinu, ka:

3.1.1. projekta attiecināmās izmaksas atbilst apstiprinātajam projekta iesniegumam un Eiropas Savienības un Latvijas Republikas tiesību aktiem, maksājumu pieprasījumā norādītās attiecināmās izmaksas ir samaksātas un attaisnojuma dokumenti ir pieejami;

3.1.2. izmaksas bija attiecīgajā izmaksu periodā, kas noteikts apstiprinātajā projekta iesniegumā;

3.1.3. ir ievēroti Eiropas Komisijas normatīvo aktu nosacījumi par valsts atbalstu, publisko iepirkumu, vides aizsardzību un dzimumu vienlīdzību;

3.1.4. ir ievērotas Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūlija Īstenošanas regulas (ES) Nr. 808/2014, ar kuru paredz noteikumus, kā piemērot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), 13. panta 2. punktā vai Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regulā (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011, noteiktās publicitātes prasības;

3.1.5. visu ar projektu saistīto darījumu atspoguļošanai ir ieviesta atsevišķa grāmatvedības uzskaites sistēma vai atbilstošs grāmatvedības kods;

3.1.6. informācija par darījumiem iespēju robežās ir reģistrēta elektroniski un ir pieejama pēc kompetento dienestu pieprasījuma;

3.1.7. saskaņā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 11. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 907/2014, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1306/2013 attiecībā uz maksājumu aģentūrām un citām iestādēm, finanšu pārvaldību, grāmatojumu noskaidrošanu, nodrošinājumu un euro izmantošanu, 1. pielikumu vai Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regulas (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011, 122. pantu ir nodrošināta audita izsekojamība;

3.1.8. saskaņā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 6. augusta Īstenošanas regulas (ES) Nr. 908/2014, ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1306/2013 piemēro attiecībā uz maksājumu aģentūrām un citām struktūrām, finanšu pārvaldību, grāmatojumu noskaidrošanu, noteikumiem par pārbaudēm, nodrošinājumu un pārredzamību, 32. pantu vai Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 140. pantu izdevumus pamatojošie dokumenti tiks glabāti līdz 2028. gada 31. decembrim;

3.1.9. attiecināmo izmaksu deklarācijā iekļautie pamatlīdzekļi ir manā īpašumā vai valdījumā, ja par to iegādi ir noslēgts finanšu līzinga līgums;

3.1.10. attiecināmo izmaksu deklarācijā nav iekļautas izmaksas, kas pieteiktas citos Eiropas Savienības vai valsts shēmu vai citos plānošanas perioda pasākumos;

3.1.11. visi nepieciešamie maksājumi ir samaksāti pilnībā un īstenotas visas projektā plānotās darbības;

3.1.12. attiecināmo izmaksu deklarācijā norādītais finansējums atbilst finansēšanas plānā paredzētajam;

3.1.13. neesmu būtiski mainījis projektu bez Lauku atbalsta dienesta saskaņojuma. Apzinos, ka kompetentās iestādes, ja nepieciešams, veiks finanšu kontroles.

3.2. Apņemos atmaksāt saņemtos Eiropas Savienības un valsts budžeta (ja atbilstoši lēmumam par projekta iesnieguma apstiprināšanu ir saņemti valsts budžeta līdzekļi) līdzekļus, ja tiek konstatēta krāpšana, notikusi pārmaksa vai projekts netiek īstenots atbilstoši apstiprinātajam projekta iesniegumam un (vai) Eiropas Savienības un Latvijas Republikas tiesību aktu prasībām.

Atbalsta saņēmējs  
  (vārds, uzvārds un paraksts*)

Piezīme.
* Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu vai iesniegts Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā.

Zemkopības ministra vietā –
vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

 

4. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 28. novembra
noteikumiem Nr. 703

Pārskats par atbalsta saņēmēja projekta īstenošanas darbības rādītājiem
Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) pasākuma "Sadarbība" 16.3. apakšpasākumā "Atbalsts lauku tūrisma attīstības veicināšanai"

1. VISPĀRĪGĀ INFORMĀCIJA

Projekta numurs, nosaukums  
Atbalsta saņēmējs ‒ nosaukums  
LAD klienta numurs  

2. PROJEKTA DARBĪBAS REZULTĀTA SASNIEGŠANAI

Laikposms, par kuru tiek iesniegts pārskats __.__.____.g.–__.__.____.g.
Sadarbības partneri, kas iesaistījušies rezultāta sasniegšanā Izmantotie resursi Projekta darbība

3. SASNIEDZAMO MĒRĶU IZPILDES RĀDĪTĀJI

Projekta darbības rezultāts Mērvienība Vērtība/skaits Atkāpes no plānotā (ja ir radušās)
       
       
       
       
       

4. INFORMĀCIJA PAR RĀDĪTĀJIEM

Aprakstīt turpmāk plānotās darbības mērķa sasniegšanai, darbības, kas īstenotas papildus vai sākotnēji nav plānotas, kā arī aprakstīt iemeslu, ja kāda no sākotnēji ieplānotajām darbībām mērķa sasniegšanai nav īstenota
 
Atbalsta saņēmējs   Datums*    
  (vārds, uzvārds un paraksts*)      

Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu vai iesniegts Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā.

Zemkopības ministra vietā –
vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!