• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2017. gada 23. augusta rīkojums Nr. 448 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 34.0. versija)". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 24.08.2017., Nr. 168 https://www.vestnesis.lv/op/2017/168.10

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 449

Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"

Vēl šajā numurā

24.08.2017., Nr. 168

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 448

Pieņemts: 23.08.2017.

OP numurs: 2017/168.10

2017/168.10
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 448

Rīgā 2017. gada 23. augustā (prot. Nr. 40 14. §)

Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 34.0. versija)

1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 34.0. versijā projekta "Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts" (turpmāk – projekts) aprakstu un projekta izmaksas 3 500 000 euro apmērā.

2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt Veselības ministriju iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) ietvaros.

3. Finansēt projektu 2.2.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumos Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem.

4. Noteikt Veselības ministriju par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta aprakstā plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu.

5. Pēc projekta pabeigšanas projekta uzturēšanas izmaksas noteikt ne vairāk kā 350 000 euro gadā, papildu finansējumu pieprasot normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Veselības ministre Anda Čakša

 

(Apstiprināts ar
Ministru kabineta
2017. gada  23. augusta
rīkojumu Nr. 448)

Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts

Projekta apraksts (kopsavilkums)

Projekta "Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts" (turpmāk – projekts) uzdevums ir uzlabot Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu darbību, nodrošinot lietotājiem draudzīgākus publiskos un iekšējos elektronizētos pakalpojumus, uzlabojot darbības efektivitāti un radot priekšnosacījumus publiskās pārvaldes rīcībā esošās informācijas izmantošanai ārpus publiskā sektora datu analīzes vajadzībām.

Projekta mērķi

1. Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu informācijas aprites un lēmumu pieņemšanas procesu pilnveidošana, izveidojot vienotu dokumentu pārvaldības un aprites informācijas sistēmu.

2. Veselības nozares informācijas pieejamības un izmantošanas uzlabošana, izveidojot vienotu datu apstrādes, attēlošanas un nodošanas informācijas sistēmu.

3. Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) pārvaldības uzlabošana, tādējādi palielinot IKT atbalsta efektivitāti un kvalitāti, izveidojot atvērtu iekšējo lietotāju atbalsta platformu un ieviešot ar to saistītos procesus un procedūras.

4. Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu informācijas sistēmu darbināšanai un attīstībai nepieciešamās IKT infrastruktūras un datu drošības nodrošināšana efektīvā, valsts un resora IKT politikām atbilstošā veidā.

Darbības projekta mērķu sasniegšanai

1. Veselības ministrijā un Veselības ministrijas padotībā esošajās iestādēs tiks veikta visu institūciju administratīvo pakalpojumu kataloga izveide (www.latvija.lv), publicējot informāciju arī veselības nozares portālā (www.eveseliba.gov.lv) (aprakstu izveide, formu un ar tām saistīto veidlapu izveide, vienotas dokumentu pārvaldības informācijas sistēmas pielāgošana Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu vajadzībām, tai skaitā e-paraksta funkcionalitātes nodrošināšana), tai skaitā nodrošinot Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu administratīvo pakalpojumu aprakstu nodošanu Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā (www.latvija.lv) iekļautajā vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu katalogā un sasaistes izveidošanu ar e-pakalpojumu "Iesniegums valsts un pašvaldības iestādei". Tiks izstrādātas prasības Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu datu apkopošanai, standartizētai analīzei (publicēšanai veselības nozares portālā un Valsts reģionālās attīstības aģentūras atvērto datu platformā (metdatu formā)) un specifiskai analīzei, kas nepieciešama lēmumu pieņemšanai, kā arī nodrošināta standarta informācijas sistēmas pielāgošana specifiskajām vajadzībām, tai skaitā integrācija ar e-veselības projektā izveidoto statistikas datu apkopojumu.

2. Tiks izveidota atvērta informācijas sistēmu platforma, kas ļaus nodrošināt vienotu IKT procesu un resursu pārvaldību – gan izmantojot Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu ietvaros esošu datu apstrādi (piemēram, no resursu vadības sistēmas iegūt informāciju par jau esošajiem pamatlīdzekļiem, programmatūrām), gan jaunu procesu un IKT projektu vadību (piemēram, plānu jaunu informācijas sistēmu izstrādei vai esošo uzlabošanai, veicot tālāku centralizāciju).

3. Tiks izveidots vienots datu centrs uz valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" datu centra bāzes un nodrošināta infrastruktūras atjaunošana, ietverot gan jaunu serveru iegādi un izvietošanu, gan datu koplietošanas masīvu uzstādīšanu un datu aizsardzības infrastruktūras izveidi.

Plānotie rezultāta rādītāji

Nr.

p. k.

Rezultāta rādītājs

Mērvienība

Sākotnējā vērtība

Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām

Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām

1.

Lēmumu pieņemšanai būtiskas informācijas aprites starp Veselības ministriju un Veselības ministrijas padotībā esošām iestādēm laika samazinājums (attiecībā pret 2016. gada rādītājiem)

%

100

–5

–10

2.

Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu budžeta izstrādei patērētā laika samazinājums (attiecībā pret 2016. gada rādītājiem)

%

100

–3

–5

3.

Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu IKT cilvēkresursu optimizācijas apmērs (attiecībā pret 2016. gada rādītājiem)

%

100

–5

–10

4.

Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu izmaksu samazinājums IKT infrastruktūras un informācijas sistēmu uzturēšanai (attiecībā pret 2016. gada rādītājiem)

%

100

–10 (pret ietekmētajām sistēmām)

–15 (pret ietekmētajām sistēmām)

Plānotie iznākuma rādītāji

Nr.

p. k.

Iznākuma rādītājs

Mērvienība

Starpvērtība (divus gadus pēc projekta sākuma)

Sasniedzamā vērtība projekta beigās

1.

Pilnveidoti darbības procesi:

* resora institūciju iekšējās dokumentu aprites nodrošināšana

*starpinstitūciju dokumentu aprites nodrošināšana

*resora finanšu resursu centralizēta pārvaldība

*resora datu uzkrāšana un publicēšana

*resora iekšējo saimniecisko resursu pārvaldība

*resora iekšējo informācijas tehnoloģiju resursu pārvaldība

*resora IKT projektu un uzdevumu pārvaldība un kontrole

*resora IKT infrastruktūras izvietošanas un pieslēgumu nodrošināšana

*resora IKT infrastruktūras un datu drošības perimetra nodrošināšana

skaits

9

9

2.

Centralizētas atvērtas informācijas sistēmu platformas

skaits

2

2

3.

Izveidoti būtiski arhitektūras elementi

skaits

3

3

Projekta finansējuma kopējais apjoms ir 3 500 000 euro, tai skaitā ERAF atbalsts 2 975 000 euro un valsts budžeta finansējums 525 000 euro.

Projekta kopējais īstenošanas laiks ir 30 mēneši, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31.decembrim.

Plānotās izmaksas izveidoto informācijas sistēmu un infrastruktūras uzturēšanai (bez personāla izmaksām un tikai tās izmaksas, kas attiecas uz projekta ietvaros maināmajām sistēmām) ir 350 000 euro gadā.

Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem un projekta lietderība

Projekta ietvaros:

1) tiks nodrošināta vienotas dokumentu vadības informācijas sistēmas ieviešana, tai skaitā pakalpojumu kataloga izveide (www.latvija.lv) un pakalpojumu kataloga un saņemšanas vietas izveide nozares portālā (www.eveseliba.gov.lv), kas izstrādāts projekta Nr. 3DP/3.2.2.1.1/13/IPIA/CFLA/008 "E-Veselības integrētās informācijas sistēmas attīstība" ietvaros. Iepriekš izveidotais portāls tiks izmantots kā bāze informācijas atspoguļošanai vienotā un klientiem draudzīgā veidā, bet šajā centralizācijas projektā tiks veidots jauns (neatkarīgs) modulis, kas nodrošinās pieeju tikai Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu administratīvajiem pakalpojumiem un to aprakstiem, kā arī statistiska informācija (neiekļaujot personu tieši vai netieši identificējošu informāciju);

2) tiks izveidota vienota nozares datu uzkrāšanas, analīzes un publicēšanas informācijas sistēma, kas balstīsies uz projektā Nr. 3DP/3.2.2.1.1/13/IPIA/CFLA/008 "E-Veselības integrētās informācijas sistēmas attīstība" izveidotās Nozares statistikas informācijas sistēmas bāzes, izmantojot projekta Nr. 3DP/3.1.5.2.0/09/IPISA/VSMTVA/001 "Vienota neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmas un dispečeru centra izveide" ietvaros izstrādātās Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta Resursu vadības sistēmas uzkrātos datus, kā arī datus no Zāļu valsts aģentūras informācijas sistēmas (ZVAIS).

Projekta sagaidāmais sociāli ekonomiskais ienesīgums ir aprēķināts, vērtējot šādus finansiālos un sociāli ekonomiskos ieguvumus sabiedrībai kopumā:

1) operacionālo izmaksu izmaiņas, ieviešot projektu – centralizējot līdz šim atsevišķi pārvaldītos resursu vadības, dokumentu vadības, datu analīzes un e-pasta IKT risinājumus, samazināsies Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu kopējās izmaksas minēto risinājumu licenču iegādei un uzturēšanai. Plānots, ka ietaupījums pārsniegs 200 tūkst. euro gadā;

2) IKT un informācijas sistēmu apkalpojošā personāla efektivitātes uzlabojumi – centralizēta IKT un informācijas sistēmas vadības risinājuma ieviešana samazinās Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu IKT darbinieku nelietderīgu (darbības, kas pārklājas dažādās iestādēs) noslodzi, sniedzot iespēju efektīvāk izmantot IKT darbinieku kapacitāti. Kopumā Veselības ministrijā un Veselības ministrijas padotībā esošajās iestādēs šobrīd ir 74 darbinieku slodzes, kas nodrošina IKT un informācijas sistēmas uzturēšanu. Tiek plānots, ka kopējais IKT nodarbināto darbinieku skaits pēc projekta ieviešanas samazināsies no 74 līdz 67 (2021. gads kā mērķa lieluma sasniegšanas ticamākais termiņš). Sagaidāms, ka tas radīs ietaupījumus vismaz 170 tūkst. euro gadā. Papildu ieguvumi ir saistāmi ar iespēju korekti plānot augsti kvalificētu cilvēku darba laiku un to tērēt efektīvāk, tādējādi būtiski uzlabojot nozares kopējo darba efektivitāti (tiešs finansiāls ieguvums nav aprēķināms, jo šobrīd nozares rīcībā nav datu par dīkstāvēm, incidentu skaitiem un IKT problēmu risināšanā kopumā patērēto laiku);

3) Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu datu apstrādes un efektivitātes uzlabojumi – atverot nozares statistikas datus, kas nepieciešami citām valsts pārvaldes iestādēm, pētniekiem u. c. Latvijas sabiedrības pārstāvjiem, samazināsies to laika patēriņš datu pieprasījumu sagatavošanai, saskaņošanai, datu interpretēšanai u. c. ar datu iegūšanu saistīto uzdevumu izpildei. Uzlabojumi radīs laika ietaupījumus, kuru ikgadējā vērtība naudas izteiksmē ir aprēķināma provizoriski (laika ekonomija gan nozarē, gan ārpus tās, kas ļauj efektīvāk izmantot laika resursu) un ir aptuveni 200 tūkst. euro (aprēķinam izmantots plānotais laika resursu ietaupījums tikai nozarē = 100 darbiniekiem aptuveni 15 % nepieciešamā laika patēriņa samazinājums, kas pie vidējās darbinieka kopējās izmaksas 1200 euro/mēnesī veido 215 000 euro gadā);

4) komersantu laika ietaupījumu un efektivitātes pieauguma novērtējums – pēc projekta īstenošanas ir sagaidāms, ka komersantu elektroniski iesniegto dokumentu īpatsvars turpmākajos gados pieaugs. Ņemot vērā, ka precīza informācijas sistēmas funkcionalitāte vēl tikai taps, ir grūti novērtēt šajā stadijā pilnīgi precīzus uzlabojumus kvantitatīvā izteiksmē, tāpēc norādītās vērtības ir aptuvenas.

Finanšu un sociāli ekonomiskās analīzes rezultātu kopsavilkums

Nr.

p. k.

Rādītājs

Mērvienība

Rezultāts

1.

Finansiālā neto pašreizējā vērtība

EUR

–484 156

2.

Finansiālā ienesīguma norma

%

1,40

3.

Ekonomiskā neto pašreizējā vērtība

EUR

3 135 053

4.

Ekonomiskā ienesīguma norma

%

17,69

5.

B/C (diskontētie izdevumi)

punkti

1,97

Iegūtie rezultāti norāda uz to, ka projekts kopumā nedod tik būtiskus finansiālos ietaupījumus, lai to īstenotu bez ERAF atbalsta. Ar ERAF atbalstu 85 % apmērā Veselības ministrijas un Veselības ministrijas padotībā esošo iestāžu finanšu ietaupījumi būs pietiekami, lai aptuveni 30–36 mēnešos atgūtu Veselības ministrijas nodrošināto projekta līdzfinansējumu.

Saskaņā ar projekta sociāli ekonomiskās analīzes rezultātiem diskontētie ieguvumi pārsniedz diskontētos izdevumus (B/C) vismaz 1,97 reizes.

Veselības ministre Anda Čakša

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!