• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta noteikumi Nr. 516 "Noteikumi par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu pieteikšanās nosacījumiem un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas kārtību". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 11.08.2016., Nr. 154 https://www.vestnesis.lv/op/2016/154.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 518

Noteikumi par sēklas kapitāla, sākuma kapitāla un izaugsmes kapitāla fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai

Vēl šajā numurā

11.08.2016., Nr. 154

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 516

Pieņemts: 02.08.2016.

OP numurs: 2016/154.3

2016/154.3
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 16 Pēdējās nedēļas laikā 14 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 516

Rīgā 2016. gada 2. augustā (prot. Nr. 38 31. §)

Noteikumi par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu pieteikšanās nosacījumiem un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas kārtību

Izdoti saskaņā ar Korupcijas novēršanas
un apkarošanas biroja likuma
4. panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (turpmāk – birojs) priekšnieka amata pretendentu (turpmāk – pretendents) pieteikšanās nosacījumus un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas kārtību.

2. Ministru kabinets izsludina atklātu konkursu uz vakanto biroja priekšnieka amatu (turpmāk – konkurss), nosakot pretendentu pieteikumu (1. pielikums) iesniegšanai 20 darbdienu ilgu termiņu. Pēc konkursa izsludināšanas Valsts kanceleja informē Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja Sabiedriski konsultatīvo padomi (turpmāk – Sabiedriski konsultatīvā padome) par termiņu, kurā deleģējami pārstāvji darbam Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta trešajā daļā minētajā komisijā (turpmāk – komisija).

3. Konkurss notiek divās kārtās un ietver pretendentu atlasi atbilstoši ārējos normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām, kā arī padziļinātu pretendenta reputācijas, kvalifikācijas un amatam nepieciešamās pieredzes un zināšanu izvērtēšanu.

4. Pretendentu sniegtā informācija, kompetento valsts institūciju sniegtā informācija un informācija par pretendentu vērtējumu saskaņā ar Informācijas atklātības likuma 5. panta otrās daļas 2. punktu ir ierobežotas pieejamības informācija, un tā netiek publiskota, izņemot gadījumus, ja tā ir publiskojama šajos noteikumos noteiktajā kārtībā.

II. Komisijas darbība

5. Komisija lēmumus pieņem komisijas sēdēs. Komisijas sēdes sasauc un vada komisijas vadītājs. Komisijas sēdes var notikt klātienē vai izmantojot videokonferences ierīces. Komisijas sēdes tiek ierakstītas audioformātā, kā arī protokolētas, un protokolu paraksta visi komisijas locekļi.

6. Komisija lēmumus pieņem ar balsu vairākumu.

7. Ja komisijas loceklis, ņemot vērā interešu konfliktu vai citus ētiskus apsvērumus, atstata sevi no lēmuma pieņemšanas kādā jautājumā, uzskatāms, ka komisija darbojas pilnā sastāvā.

8. Pirms komisijas darbības uzsākšanas komisijas vadītājs nodrošina Sabiedriski konsultatīvās padomes deleģēto pārstāvju savlaicīgu informēšanu par komisijas sēdēm, norādot to norises laiku un vietu.

9. Komisija darbību sāk ar rīcības plānojuma sēdi, kuru komisijas vadītājs sasauc ne vēlāk kā 10 darbdienas pēc tam, kad Ministru kabinets ir izsludinājis konkursu. Rīcības plānojuma sēdē:

9.1. vienojas par komisijas darbības laika grafiku un norises vietu;

9.2. sagatavo jautājumus pretendentu atlases rakstiskajam darbam;

9.3. izlemj citus ar komisijas darba organizāciju saistītus jautājumus.

10. Sabiedriski konsultatīvās padomes pilnvarotie pārstāvji piedalās komisijas sēdēs (izņemot sēdes, kurās tiek izskatīti jautājumi, kas satur valsts noslēpumu) ar padomdevēja tiesībām. Komisija lēmumu pieņemšanas gaitā lūdz Sabiedriski konsultatīvās padomes pilnvarotajiem pārstāvjiem sniegt viedokli. Minētajam viedoklim ir ieteikuma raksturs.

11. Katrs Sabiedriski konsultatīvās padomes pilnvarotais pārstāvis apliecina, ka nav tādu faktu vai apstākļu, kuru dēļ viņš būtu ieinteresēts kāda konkrēta pretendenta atlasē, kā arī apņemas neizpaust ierobežotas pieejamības informāciju.

12. Komisijas vadītājs nodrošina šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētās informācijas publicēšanu Ministru kabineta tīmekļvietnē (www.mk.gov.lv).

13. Komisijas darbību materiāltehniski nodrošina Valsts kanceleja.

III. Konkursa izsludināšana un prasības pretendentiem

14. Pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu par konkursa izsludināšanu, Valsts kanceleja nodrošina konkursa sludinājuma publicēšanu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un Ministru kabineta tīmekļvietnē (www.mk.gov.lv).

15. Lai pieteiktos konkursā, pretendents iesniedz Valsts kancelejā šādus dokumentus:

15.1. pieteikuma vēstuli dalībai konkursā (1. pielikums), norādot motivāciju un savu redzējumu par biroja darbības prioritātēm, attīstību un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā;

15.2. pretendenta dzīvesgaitas aprakstu (CV) atbilstoši Europass CV standartam, kas pieejams tīmekļvietnē www.europass.lv;

15.3. atsauksmes no iepriekšējām darbavietām (norādot atsauksmes sniedzēju);

15.4. izglītību apliecinoša dokumenta kopiju;

15.5. valsts valodas prasmi apliecinoša dokumenta kopiju, ja latviešu valoda nav dzimtā valoda;

15.6. svešvalodu prasmes apliecinošus dokumentus, kas apliecina, ka pretendenta valodas prasmes ir novērtētas B līmenī (piemēram, IELTS vai TOEFL testa rezultāti vai dokumenti, kas apliecina, ka pretendents ir absolvējis vidējās izglītības vai augstākās izglītības mācību iestādi, kurā ne mazāk kā 60 % no mācībām notiek attiecīgajā svešvalodā, vai ieguvis valodas zināšanas licencētas izglītības programmas ietvaros Latvijā vai jebkurā Eiropas Savienības dalībvalsts vai citas ārvalsts izglītības iestādē), iesniedzot valodas zināšanas apliecinošus dokumentus (piemēram, sertifikāts, apliecība, apliecinājums, diploms), to kopijas vai valodu prasmju pašnovērtējumu saskaņā ar Eiropas valodu pases pašnovērtējuma tabulu, kas pieejama tīmekļvietnē www.europass.lv;

15.7. pretendenta pašrocīgi aizpildītu aptaujas lapu saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 6. janvāra noteikumu Nr. 21 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi" 2. pielikumu. Pretendents pašrocīgi aizpildīto aptaujas lapu ievieto atsevišķā aploksnē un iesniedz Valsts kancelejā personīgi, uz aploksnes norādot "Aptaujas lapa".

16. Lai nodrošinātu pretendenta atbilstības pārbaudi, komisija, ja nepieciešams, ir tiesīga lūgt pretendentu uzrādīt dokumentu oriģinālus un iesniegt papildu dokumentus vai informāciju (tai skaitā dokumentus, kas saistīti ar pretendenta korupcijas risku un ietekmējamības risku pārbaudi, pildot biroja priekšnieka amata pienākumus), kā arī lūgt veikt valodas zināšanu papildu pārbaudi.

IV. Konkursa pirmās kārtas norise

17. Lai pārbaudītu pretendentu atbilstību Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā daļā noteiktajām obligātajām prasībām, komisija konkursa pirmajā kārtā izvērtē pretendentu iesniegtos dokumentus un Satversmes aizsardzības biroja sniegto atzinumu par pretendenta atbilstību likumā noteiktajām prasībām, lai saņemtu speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam, un aizpilda pirmās kārtas vērtējuma lapu (2. pielikums). Komisija pārbauda pretendentu iesniegto informāciju par atbilstību Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā daļā noteiktajām obligātajām prasībām, ja nepieciešams, pieprasot papildu informāciju no kompetentajām institūcijām.

18. Ja komisijai, izvērtējot pretendenta iesniegtos dokumentus vai valodu prasmju pašnovērtējumu, radušās šaubas par pretendenta svešvalodu zināšanām, tā var pretendentu nosūtīt svešvalodu zināšanu pārbaudei uz izglītības iestādi vai komercsabiedrību, kura Latvijas Republikā nodrošina licencētu izglītības programmu svešvalodu apguvē, nosakot termiņu, kādā pretendentam jāiesniedz dokuments, kas apliecina viņa svešvalodu zināšanu pārbaudes rezultātus.

19. Pretendenti, kuri neatbilst Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā daļā noteiktajām obligātajām prasībām, tiek noraidīti.

20. Par konkursa pirmās kārtas rezultātiem komisija pretendentus rakstiski informē piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas, norādot, vai attiecīgais pretendents ir piemērots dalībai konkursa nākamajā kārtā. Konkursa pirmajā kārtā noraidītie pretendenti dalību konkursā neturpina.

21. Informācija par pretendentiem, kurus konkursa komisija ir atlasījusi dalībai konkursa otrajā kārtā, piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas tiek publicēta Ministru kabineta tīmekļvietnē (www.mk.gov.lv), norādot pretendenta vārdu, uzvārdu, darbavietu un amatu.

V. Konkursa otrās kārtas norise

22. Lai padziļināti izvērtētu uz konkursa otro kārtu izvirzīto pretendentu reputāciju, kvalifikāciju, amatam nepieciešamo pieredzi un zināšanas, komisija:

22.1. veic pārrunas ar pretendentiem;

22.2. lūdz pretendentus mutvārdos sniegt savu redzējumu par biroja darbības prioritātēm un attīstību;

22.3. lūdz pretendentus rakstiski atbildēt uz komisijas sagatavotajiem jautājumiem par biroja kompetences jomām, valsts pārvaldi un tiesību aizsardzības sistēmu. Pretendenti rakstiskas atbildes sniedz konkursa norises vietā. Visiem pretendentiem tiek uzdoti vienādi jautājumi un noteikts vienāds laiks (ilgums) atbildes sagatavošanai. Pretendents sagatavo atbildi, paraksta katru atbildes lappusi, atbildi ievieto aploksnē un aploksni aizlīmē. Aploksni paraksta pats pretendents, kā arī visi komisijas locekļi. Aploksne tiek atvērta tikai komisijas sēdē, kad komisija uzsāk visu pretendentu atbilžu izvērtēšanu.

23. Katra pretendenta vērtēšana konkursa otrajā kārtā notiek saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikumā minēto metodi un kritērijiem. Katrs komisijas loceklis individuāli aizpilda katra pretendenta vērtēšanas lapu (3. pielikumu).

24. Komisijas locekļu individuālo vērtējumu apkopošanu un katra pretendenta kopējā vērtējuma aprēķināšanu nodrošina komisijas vadītājs. Kopējo vērtējumu aprēķina, saskaitot katram pretendentam visu komisijas locekļu piešķirto punktu skaitu un izdalot to ar komisijas locekļu skaitu, kuri piedalījās vērtēšanā. Iegūto rezultātu noapaļo, decimālskaitļos aiz komata norādot vērtību līdz skaitļa simtdaļām (piemēram, pieci, komats, divdesmit pieci).

25. Apstiprināšanai Ministru kabineta sēdē komisija virza to pretendentu, kurš kopējā vērtējumā ieguvis visvairāk punktu. Ja to atbalsta komisijas locekļu vairākums, komisija var pieņemt lēmumu apstiprināšanai Ministru kabineta sēdē virzīt divu pretendentu kandidatūras, kuri kopējā vērtējumā ieguvuši visvairāk punktu.

26. Pēc visu pretendentu izvērtēšanas komisija pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

26.1. iesniegt Ministru prezidentam priekšlikumu par pretendenta(-u) kandidatūras(-u) virzīšanu apstiprināšanai Ministru kabineta sēdē saskaņā ar šo noteikumu 25. punktu;

26.2. ieteikt Ministru kabinetam atkārtoti izsludināt konkursu, ja tiek noraidīti visi pretendenti.

27. Komisijas vadītājs piecu darbdienu laikā pēc komisijas lēmuma pieņemšanas rakstiski informē pretendentus un Ministru prezidentu par komisijas lēmumu.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 2. augusta
noteikumiem Nr. 516

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
priekšnieka amata pretendentu
vērtēšanas komisijas priekšsēdētājam

   

(pretendenta vārds, uzvārds)

 
   

(pretendenta dzīvesvietas adrese)

 

pieteikums

Lūdzu izskatīt manu pieteikumu dalībai atklātā konkursā uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amatu.

Motivācija  
 
 
 
 

Redzējums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm, attīstību un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā
 
 
 
 
 

Pielikumā:
1.  
2.  
3.  

   
 

(pretendenta paraksts*)

   
 

(datums*)

Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 2. augusta
noteikumiem Nr. 516

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendenta novērtējuma lapa

Pretendents    
 

(vārds, uzvārds)

 

I kārta

Nr.
p.k.

Vērtējamā prasība

Vērtējuma kritēriji

Vērtējums

1.

Pilsonība Jābūt Latvijas Republikas pilsonībai

Ir/nav

2.

Latviešu valoda Nepieciešams konstatēt, ka latviešu valoda ir dzimtā valoda vai ka pretendents ir absolvējis mācību iestādi, kurā mācības notiek latviešu valodā

Ir/nav

3.

1. svešvalodas zināšanas Ir iesniegti dokumenti, kas apliecina, ka pretendenta svešvalodas zināšanas ir vismaz B līmenī

Ir/nav

4.

2. svešvalodas zināšanas Ir iesniegti dokumenti, kas apliecina, ka pretendenta svešvalodas zināšanas ir vismaz B līmenī

Ir/nav

5.

Izglītība Pārbauda, vai pretendents ir iesniedzis dokumentus, kas apliecina, ka tas ir ieguvis augstāko profesionālo vai akadēmisko izglītību un jurista kvalifikāciju

Ir/nav

6.

Darba pieredze Komisija pārliecinās, ka pretendentam ir vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā publiskajā pārvaldē vai tiesībaizsardzības jomā

Ir/nav

7.

Vecuma pārbaude Komisija pārliecinās, ka pretendents nav sasniedzis likumā "Par valsts pensijām" vecuma pensijas piešķiršanai noteikto vecumu

Ir/nav

8.

Sodāmība, tiesājamība Komisija pārliecinās, ka pretendents nav sodīts par noziedzīgu nodarījumu (neatkarīgi no sodāmības noņemšanas vai dzēšanas) un nav notiesāts par noziedzīgu nodarījumu, atbrīvojot no soda, un nav saukts pie kriminālatbildības, izņemot gadījumu, ja persona ir saukta pie kriminālatbildības, bet kriminālprocess pret to izbeigts uz reabilitējoša pamata

Ir/nav

9.

Pielaide valsts noslēpumam Komisija pārliecinās, ka SAB atzinumā norādīts, ka pretendents atbilst likumā noteiktajām prasībām, lai saņemtu speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam

Ir/nav

10.

Aizliegta nodarbošanās Komisija pārliecinās, ka pretendents nav un nav bijis ar likumu vai tiesas nolēmumu aizliegtas organizācijas dalībnieks, kā arī nav un nav bijis PSRS, Latvijas PSR vai kādas ārvalsts, kas nav Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts, drošības dienesta (izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta) štata vai ārštata darbinieks, aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa turētājs

Ir/nav

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola

 

3. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 2. augusta
noteikumiem Nr. 516

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendenta novērtējuma lapa

Pretendents    
 

(vārds, uzvārds)

 

II kārta

Nr.
p.k.

Vērtējamā prasība

Vērtēšanas metode

Maksimālais punktu skaits

Vērtēšanas kritēriji

Maksimālais punktu skaits kopā

Piešķirto punktu skaits

1.

Nevainojama reputācija Ņemot vērā komisijas rīcībā esošo informāciju, pretendenta sniegto informāciju, kā arī intervijas laikā, saņemot pretendenta atbildes uz komisijas uzdotajiem jautājumiem, komisija pārliecinās, vai pretendentam ir nevainojama reputācija, t. i., vai nav konstatējami fakti vai apstākļi, kas liecinātu, ka pastāv pretendenta ietekmējamības riski, pildot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pienākumus

Ir/nav

 

2.

Vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā valsts pārvaldē vai tiesībaizsardzības jomā (iestādes vadītāja vai vadītāja vietnieka, struktūrvienības vadītāja vai vadītāja vietnieka vai tiesībaizsardzības iestādē minētajiem amatiem pielīdzināmā vadošā amatā)  

15

 

2.1.

Darba pieredze vadošā amatā, ņemot vērā vadošā amatā nostrādāto laiku Pārbauda atbilstoši pretendenta iesniegtajiem dokumentiem un intervijas laikā, saņemot pretendenta atbildes uz komisijas uzdotajiem jautājumiem

5

Pretendents vadošā amatā kopumā ir nostrādājis vairāk nekā 15 gadus

5

 

3

Pretendents vadošā amatā kopumā ir nostrādājis 7–15 gadus

1

Pretendents vadošā amatā kopumā ir nostrādājis 3–7 gadus

2.2.

Darba pieredze vadošā amatā, ņemot vērā padoto darbinieku skaitu  

10

Pretendenta padotībā esošo darbinieku skaits ir lielāks par 100

10

 

7

Pretendenta padotībā esošo darbinieku skaits ir 40–100

3

Pretendenta padotībā esošo darbinieku skaits ir 10–40

0

Pretendenta padotībā esošo darbinieku skaits ir mazāks par 10

3.

Pieredze vadošā amatā, vērtējot pretendenta kompetences  

30

 

3.1.

Orientācija uz attīstību. Mērķtiecīga kvalifikācijas paaugstināšanas un zināšanu papildināšanas iespēju izvērtēšana un aktīva dalība dažādu veidu mācību un pieredzes apmaiņas pasākumos  

10

Pretendents mērķtiecīgi definē personiskos attīstības mērķus, pamatojoties uz iestādes vai struktūrvienības attīstības mērķiem. Pretendents regulāri un apzināti ir apmeklējis mācību un izglītojošos pasākumus gan Latvijā, gan ārvalstīs, lai papildinātu zināšanas un prasmes vadības kompetenču jautājumos un profesionālajos jautājumos (tai skaitā korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā), kā arī piedalījies projektos vai pasākumos, konsultējot citu valstu speciālistus Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajās darbības jomās

10

 

6

Pretendents ir izmantojis mācīšanās iespējas darba situācijās, apmeklējis mācību un izglītojošos pasākumus gan Latvijā, gan ārvalstīs, lai papildinātu zināšanas un prasmes profesionālajos jautājumos (tai skaitā korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā), vai piedalījies pasākumos, daloties Latvijas pieredzē ar citu valstu speciālistiem Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajās darbības jomās

2

Pretendents neuzskata par nepieciešamu izvērtēt zināšanu un prasmju papildināšanas iespējas vai arī apmeklētie mācību pasākumi nav saistīti ar kvalifikācijas paaugstināšanu un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajām darbības jomām

0

Pretendents nav orientēts uz attīstību un zināšanu un prasmju pilnveidošanu

3.2.

Spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību.

Spēja pieņemt lēmumus, izvērtējot informāciju un uzņemoties atbildību par tiem

 

10

Pretendents ir pierādījis spēju pieņemt nepopulārus lēmumus patstāvīgi un atbildīgi (tai skaitā arī paaugstināta stresa situācijās, t. i., situācijās, kad ir bijis mēģinājums prettiesiski ietekmēt lēmuma pieņemšanas rezultātu). Pretendents, izvērtējot riskus, spējis pieņemt lēmumu arī situācijās, kad nav pilnīgas informācijas

10

 

6

Pretendents ir izmantojis dažādas pieejas lēmumu pieņemšanai: konsultējies ar citiem speciālistiem, iesaistījis ekspertus. Situācijā, kad ir bijis mēģinājums prettiesiski ietekmēt lēmuma pieņemšanas rezultātu, pretendentam ir bijis nepieciešams augstākas amatpersonas vai iestādes akcepts lēmuma pieņemšanai. Par pieņemtā lēmuma pareizību ir pārliecināts, gatavs to aizstāvēt

2

Situācijās, kad nepieciešams steidzami pieņemt lēmumu, pretendents ir uzņēmies atbildību un pieņēmis lēmumu. Sākotnēji centies iegūt citu atbalstu un izvairīties no nepopulāriem lēmumiem. Paļāvies uz citu viedokli un gatavs viegli mainīt pieņemtos lēmumus

0

Pretendents nespēj pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību

3.3.

Komandas vadīšana.

Prasme organizēt komandas darbu, lai nodrošinātu iestādes mērķu sasniegšanu. Spēja veidot pozitīvu komandas gaisotni, rūpēties par komandu un motivēt to kopīgo mērķu sasniegšanai, tai skaitā nodrošinot atbalstošu vidi darbinieku motivācijas stiprināšanai, snieguma pilnveidošanai un profesionālās izaugsmes veicināšanai

 

10

Pretendentam ir pieredze cilvēkresursu attīstības ilgtermiņa plānošanā iestādē – ir iniciējis, plānojis cilvēkresursu attīstību, kā arī nodrošinājis rezultatīvu un efektīvu cilvēkresursu attīstības pasākumu ieviešanu. Pretendentu raksturo padoto iedvesmošana un aizraušana kopīgam darbam, tai skaitā analizējot dažādas darbinieku motivēšanas iespējas, mācību vajadzības, veicinot padoto iniciatīvu, iesaistot lēmumu pieņemšanā, vienlaikus uzņemoties pilnu atbildību par komandas darba rezultātiem

10

 

6

Pretendents ir piedalījies iestādes vai struktūrvienības cilvēkresursu attīstības plānošanā un īstenošanā, piedalījies plānu īstenošanā. Pretendentu raksturo spēja strādāt komandā, tomēr ne vienmēr uzņemoties līdera lomu. Pretendentu raksturo komandas dalībnieku iesaistīšana kopīgo lēmumu pieņemšanā, izskaidrojot sarežģītas idejas un plānus, veicinot iniciatīvu no grupas dalībnieku puses, kā arī analizējot padoto izaugsmes vajadzības un motivācijas iespējas

2

Nav pieredzes iestādes vai struktūrvienības cilvēkresursu attīstības plānošanā. Nav analizējis padoto darba un profesionālās attīstības vajadzības. Parasti ir devis priekšroku iespējai strādāt individuāli un pieņemt lēmumus, neiesaistot komandas dalībniekus. Nav bijis ieinteresēts darbinieku izaugsmes veicināšanā

0

Pretendentam nav prasmju organizēt darbu, lai nodrošinātu iestādes mērķu sasniegšanu

4.

Profesionālā pieredze Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajās darbības jomās      

15

 

4.1.

Profesionālā pieredze korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā, ņemot vērā nostrādāto laiku Pārbauda atbilstoši iesniegtajiem dokumentiem, kā arī intervijas laikā, saņemot pretendenta atbildes uz komisijas uzdotajiem jautājumiem

10

Pretendents korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā ir kopumā nostrādājis 8 gadus un vairāk

10

 

6

Pretendents korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā ir kopumā nostrādājis 4–7 gadus

3

Pretendents korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā ir kopumā nostrādājis 1–3 gadus

0

Pretendents nav strādājis korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā

4.2.

Pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā, ņemot vērā nostrādāto laiku  

5

Pretendenta pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā ir 3 gadi un vairāk

5

 

3

Pretendenta pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā ir 1–3 gadi

0

Pretendentam nav pieredzes operatīvajā darbībā un izmeklēšanā vai tā ir mazāka par 1 gadu

5.

Zināšanas par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajām jomām un valsts pārvaldes jautājumiem  

40

 

5.1.

Redzējums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm un attīstības vīziju un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā Komisija vērtē pretendenta pieteikumā ietverto motivācijas aprakstu un intervijas laikā pārbauda pretendenta izpratni un prasmes prezentēt savu viedokli par minētajiem jautājumiem

15

Apraksts satur argumentētu jautājuma analīzi, iekļauti aktuāli problēmjautājumi un konkrēti priekšlikumi pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanai Latvijā, izvirzītas prioritātes Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja turpmākajai darbībai, pamatots viedoklis

15

 

10

Apraksts satur analītisku vērtējumu un vispārīgus priekšlikumus pretkorupcijas pasākumiem Latvijā, izvirzītas prioritātes atsevišķos Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības jautājumos, bez konkrēta pamatojuma, vairāk balstīts uz citiem informācijas avotiem, ne visi norādītie priekšlikumi vai aprakstītie problēmjautājumi ir aktuāli

2

Apraksts satur vispārīgu viedokli, aprakstītie problēmjautājumi nav aktuāli, priekšlikumi neatbilst Latvijas tiesiskajai sistēmai, viedoklis nav pamatots

5.2.

Prasmes prezentēt redzējumu par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm un attīstības vīziju un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā  

5

Pretendents prezentē savu redzējumu pārliecinoši, konstruktīvi, pamatojot viedokli, atsaucoties uz korektiem faktiem vai regulējumu, brīvi orientējoties nozares jautājumos

5

 

3

Pretendents prezentē savu redzējumu pārliecinoši, pamatojot viedokli, tomēr nozares jautājumos orientējas fragmentāri

0

Pretendents prezentē savu redzējumu nepārliecinoši, vispārīgi vai vāji orientējas nozares jautājumos, minot nepareizus faktus vai nespējot loģiski pamatot savu viedokli

5.3.

1. jautājums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošu darbības jomu Komisija vērtē pretendenta rakstiski sniegtās atbildes uz komisijas sagatavotajiem jautājumiem, intervijas laikā papildus pārbaudot pretendenta izpratni par minētajiem jautājumiem

5

Precīza, izsmeļoša un strukturēta atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, definētas prioritātes vai konkrēti, situācijai atbilstoši un aktuāli priekšlikumi, pamatots viedoklis

5

 

3

Precīza atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, prioritātes vai priekšlikumi aprakstīti vispārīgi vai arī tie nav aktuāli, apstiprinātajai valsts politikai vai tiesiskajai sistēmai nepiemēroti, viedoklis daļēji pamatots

0

Nekonkrētas vai nepareizas atbildes, situācijas vai problēmas redzējums vispārīgs, trūkst izpratnes par būtiskiem jautājuma aspektiem, viedoklis netiek pamatots

5.4.

2. jautājums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošu darbības jomu  

5

Precīza, izsmeļoša un strukturēta atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, definētas prioritātes vai konkrēti, situācijai atbilstoši un aktuāli priekšlikumi, pamatots viedoklis

5

 

3

Precīza atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, prioritātes vai priekšlikumi aprakstīti vispārīgi vai arī tie nav aktuāli, apstiprinātajai valsts politikai vai tiesiskajai sistēmai nepiemēroti, viedoklis daļēji pamatots

0

Nekonkrētas vai nepareizas atbildes, situācijas vai problēmas redzējums vispārīgs, trūkst izpratnes par būtiskiem jautājuma aspektiem, viedoklis netiek pamatots

5.5.

3. jautājums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošu darbības jomu  

5

Precīza, izsmeļoša un strukturēta atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, definētas prioritātes vai konkrēti, situācijai atbilstoši un aktuāli priekšlikumi, pamatots viedoklis

5

 

3

Precīza atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, prioritātes vai priekšlikumi aprakstīti vispārīgi vai arī tie nav aktuāli, apstiprinātajai valsts politikai vai tiesiskajai sistēmai nepiemēroti, viedoklis daļēji pamatots

0

Nekonkrētas vai nepareizas atbildes, situācijas vai problēmas redzējums vispārīgs, trūkst izpratnes par būtiskiem jautājuma aspektiem, viedoklis netiek pamatots

5.6.

4. jautājums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka kompetencē esošu darbības jomu  

5

Precīza, izsmeļoša un strukturēta atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, definētas prioritātes vai konkrēti, situācijai atbilstoši un aktuāli priekšlikumi, pamatots viedoklis

5

 

3

Precīza atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, prioritātes vai priekšlikumi aprakstīti vispārīgi vai arī tie nav aktuāli, apstiprinātajai valsts politikai vai tiesiskajai sistēmai nepiemēroti, viedoklis daļēji pamatots

0

Nekonkrētas vai nepareizas atbildes, situācijas vai problēmas redzējums vispārīgs, trūkst izpratnes par būtiskiem jautājuma aspektiem, viedoklis netiek pamatots

Kopējais piešķirto punktu skaits      
 

(ar skaitļiem)

 

(ar vārdiem)


Komisijas loceklis          
 

(vārds, uzvārds)

 

(paraksts)

 

(datums)

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!