• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 29. marta noteikumi Nr. 187 "Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā speciālās izglītības iestādei piešķir speciālās izglītības attīstības centra statusu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 1.04.2016., Nr. 63 https://www.vestnesis.lv/op/2016/63.2

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 190

Kārtība, kādā pieņem lēmumu par rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu piederību vai piekritību

Vēl šajā numurā

01.04.2016., Nr. 63

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 187

Pieņemts: 29.03.2016.

OP numurs: 2016/63.2

2016/63.2
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 12 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 187

Rīgā 2016. gada 29. martā (prot. Nr. 15 9. §)

Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā speciālās izglītības iestādei piešķir speciālās izglītības attīstības centra statusu

Izdoti saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma
4. panta 7. punktu

1. Noteikumi nosaka kritērijus un kārtību, kādā speciālās izglītības iestādei, kas nodrošina konsultatīva un metodiska atbalsta sniegšanu, piešķir speciālās izglītības attīstības centra (turpmāk – centrs) statusu.

2. Lēmumu par centra statusa piešķiršanu, atteikumu piešķirt centra statusu vai centra statusa anulēšanu pieņem Izglītības un zinātnes ministrija.

3. Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģiona teritorijā darbojas ne vairāk kā divi centri, Rīgas plānošanas reģiona teritorijā darbojas ne vairāk kā četri centri. Katrs plānošanas reģiona teritorijā esošais centrs specializējas atšķirīgos izglītojamo attīstības traucējumu veidos.

4. Centra statusu piešķir speciālās izglītības iestādei, kas vienlaikus atbilst šādiem kritērijiem:

4.1. speciālā izglītības iestāde savā darbībā specializējas vismaz divos atšķirīgos izglītojamo attīstības traucējumu veidos (redzes, dzirdes, fiziskās attīstības traucējumi, somatiskās saslimšanas, valodas, mācīšanās, garīgās veselības, garīgās attīstības un smagi garīgās attīstības traucējumi vai vairāki smagi attīstības traucējumi) atbilstoši plānošanas reģiona teritorijā esošo speciālās izglītības iestāžu licencētajām speciālās izglītības programmām vai plānošanas reģiona teritorijā esošo speciālās izglītības iestāžu – attīstības centru – specializācijai;

4.2. nodrošina agrīnu speciālo vajadzību diagnostiku pirmsskolas vecuma bērniem neatkarīgi no izglītības ieguves vietas atbilstoši tās speciālās izglītības iestādes specializācijai, kura pretendē uz centra statusu;

4.3. mācību gadā nodrošina metodisku un pedagoģisku palīdzību ne mazāk kā 50 plānošanas reģiona teritorijā esošo citu izglītības iestāžu pedagogiem jautājumos par atbalsta pasākumu piemērošanu, individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrādi un mācību sasniegumu dinamikas izvērtējumu izglītojamam ar speciālām vajadzībām;

4.4. mācību gadā izstrādā ne mazāk kā divus mācību vai metodiskos atbalsta materiālus, lai veicinātu izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrēšanu izglītības apguves procesā, un publisko tos speciālās izglītības iestādes tīmekļvietnē vai citos publiski pieejamos informācijas nesējos;

4.5. mācību gada laikā nodrošina konsultācijas ne mazāk kā 50 citu izglītības iestāžu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām vai viņu likumiskajiem pārstāvjiem neatkarīgi no izglītojamo izglītības ieguves vietas;

4.6. kalendāra gada laikā organizē vismaz divus informatīvi izglītojošus pasākumus par iekļaujošo izglītību un palīdzības iespējām izglītojamiem ar speciālām vajadzībām:

4.6.1. vismaz vienu pedagogu profesionālās kompetences pilnveides semināru ne mazāk kā 30 citu izglītības iestāžu pedagogiem;

4.6.2. vismaz vienu pasākumu izglītojamo ar speciālām vajadzībām likumiskajiem pārstāvjiem vai citām ieinteresētajām pusēm (biedrībām, sabiedriskām organizācijām);

4.7. regulāri publisko speciālās izglītības iestādes tīmekļvietnē vai citos publiski pieejamos informācijas nesējos informāciju par speciālās izglītības iestādes organizētajiem pasākumiem un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides specifisko piedāvājumu;

4.8. pētniecības jautājumos sadarbojas ar augstskolām, kuras īsteno pedagoģijas studiju programmas;

4.9. nodrošina, ka konsultatīvo darbu ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām vai viņu likumiskajiem pārstāvjiem un metodisko darbu ar vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem veic speciālās izglītības iestādes pedagogi:

4.9.1. kuriem ir ne mazāk kā trīs gadu pedagoģiskā darba pieredze darbā ar izglītojamiem ar iegūtiem vai iedzimtiem traucējumiem, kuros speciālā izglītības iestāde specializējas;

4.9.2. kuri trīs gadu laikā vismaz 12 stundu apjomā ir pilnveidojoši savu profesionālo kompetenci jautājumos, kas saistīti ar atbilstošo izglītojamo attīstības traucējumu veidu;

4.9.3. kuri ne retāk kā reizi piecos gados ir piedalījušies starptautiskos vai nacionālos projektos vai pieredzes apmaiņas programmās;

4.10. nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par speciālās izglītības iestādes veiktajām darbībām un publisko to speciālās izglītības iestādes tīmekļvietnē vai citos publiski pieejamos informācijas nesējos.

5. Šo noteikumu 4.3. un 4.5. apakšpunkts nav attiecināms uz speciālās izglītības iestādēm, kuru darbības specializācija ir izglītojamie ar redzes un dzirdes traucējumiem.

6. Speciālās izglītības iestādes dibinātājs, ja iestāde pretendē uz centra statusu, līdz kārtējā gada 15. maijam iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegumu un speciālās izglītības iestādes izstrādāto un ar speciālās izglītības iestādes dibinātāju saskaņoto konsultatīvās un metodiskās palīdzības sniegšanas pasākumu plānu kārtējam mācību gadam, ietverot tajā informāciju, kas apliecina speciālās izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 3. un 4. punktā minētajām prasībām.

7. Izglītības un zinātnes ministrija:

7.1. pēc šo noteikumu 6. punktā minētā iesnieguma un speciālās izglītības iestādes konsultatīvās un metodiskās palīdzības sniegšanas pasākumu plāna saņemšanas līdz kārtējā gada 15. jūnijam izvērtē speciālās izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 4. punktā minētajiem kritērijiem, ņemot vērā esošo centru ģeogrāfisko izvietojumu un speciālās izglītības iestādes darbības specializāciju atbilstoši izglītojamo attīstības traucējumu veidam;

7.2. līdz kārtējā gada 1. jūlijam pieņem lēmumu par centra statusa piešķiršanu speciālās izglītības iestādei no kārtējā gada 1. septembra vai sniedz pamatotu atteikumu.

8. Izglītības un zinātnes ministrija speciālās izglītības iestādes atbilstību centra statusam atkārtoti izvērtē pēc diviem gadiem.

9. Izglītības un zinātnes ministrijai ir tiesības apmeklēt konkrēto centru, kā arī iepazīties ar šo noteikumu 4. punktā minēto informāciju.

10. Centrs katru gadu līdz 15. jūnijam sniedz Izglītības un zinātnes ministrijai informatīvu pārskatu par šo noteikumu 4. punktā minēto kritēriju izpildi.

11. Ja centrs divus gadus pēc kārtas nenodrošina šo noteikumu 4. punktā minēto kritēriju izpildi, Izglītības un zinātnes ministrija anulē centra statusu.

12. Ja speciālās izglītības iestādei centra statuss ir piešķirts līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, Izglītības un zinātnes ministrija centra atbilstību šo noteikumu 4. punktā minētajiem kritērijiem izvērtē līdz 2017. gada 15. jūnijam, pamatojoties uz informatīvo pārskatu, ko centrs iesniedzis atbilstoši šo noteikumu 10. punktam. Ja centrs neatbilst šo noteikumu 4. punktā minētajiem kritērijiem, Izglītības un zinātnes ministrija lēmumu par centra statusa anulēšanu speciālās izglītības iestādei pieņem līdz 2017. gada 1. jūlijam.

13. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumus Nr. 221 "Kritēriji un kārtība, kādā speciālās izglītības iestādei piešķir speciālās izglītības attīstības centra statusu" (Latvijas Vēstnesis, 2003, 66. nr.).

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!