• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2015. gada 30. jūnija noteikumi Nr. 352 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.1.pasākuma "Profesionālā rehabilitācija" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 3.07.2015., Nr. 128 https://www.vestnesis.lv/op/2015/128.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.353

Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada 31.augusta noteikumos Nr.304 "Noteikumi par operatīvajiem transportlīdzekļiem"

Vēl šajā numurā

03.07.2015., Nr. 128

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 352

Pieņemts: 30.06.2015.

OP numurs: 2015/128.1

2015/128.1
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 12 Pēdējās nedēļas laikā 8 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.352

Rīgā 2015.gada 30.jūnijā (prot. Nr.30 21.§)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.1.pasākuma "Profesionālā rehabilitācija" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda
vadības likuma 20.panta 6. un 13.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" (turpmāk – atbalsta mērķis) 9.1.4.1. pasākumu "Profesionālā rehabilitācija" (turpmāk – pasākums):

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta iesniedzējam;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās par projekta īstenošanu vienpusējā uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir palielināt personu ar invaliditāti un personu ar garīga rakstura traucējumiem integrāciju sabiedrībā un darba tirgū.

3. Pasākuma mērķa grupa ir šādi nelabvēlīgā situācijā esošie iedzīvotāji darbspējas vecumā:

3.1. personas ar smagu invaliditāti (I un II grupas invaliditāte);

3.2. personas ar garīga rakstura traucējumiem.

4. Pasākuma ietvaros līdz 2019. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. iznākuma rādītājs – atbalstu saņēmušo nelabvēlīgā situācijā esošu iedzīvotāju skaits – 100, tai skaitā līdz 2018. gada 31. decembrim – 45;

4.2. rezultāta rādītājs – nelabvēlīgā situācijā esoši dalībnieki, kuri pēc aiziešanas (pēc dalības pasākumā) sākuši darba meklējumus, iesaistījušies izglītībā/apmācībā, kvalifikācijas ieguvē, nodarbinātībā, tostarp pašnodarbinātie (dalībnieku skaits) – 60;

4.3. finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 545 837 euro.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija.

7. Pasākuma ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 252 127 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 1 064 308 euro un valsts budžeta finansējums – 187 819 euro.

8. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

9. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.

II. Prasības projekta iesniedzējam

10. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas veicina personu ar invaliditāti integrāciju darba tirgū un sabiedrībā, nodrošinot profesionālo rehabilitāciju, – Sociālās integrācijas valsts aģentūra.

11. Projekta iesniedzējs sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām.

12. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem mēneša laikā no šo noteikumu 11. punktā minētā projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktā projektu iesniegumu iesniegšanas beigu datuma.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

13. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

13.1. profesionālās rehabilitācijas programmu izstrāde šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, tai skaitā:

13.1.1. darba tirgus pieprasījuma izpēte un darba tirgus vajadzībām nepieciešamo profesiju noteikšana;

13.1.2. darba tirgus vajadzībām atbilstošu profesionālās rehabilitācijas programmu izstrāde;

13.1.3. profesionālās piemērotības noteikšanas sistēmas pilnveidošana atbilstoši mērķa grupas vajadzībām;

13.1.4. profesionālās izglītības programmu licencēšana un akreditēšana;

13.2. profesionālās rehabilitācijas programmu ieviešana šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, tai skaitā materiāltehniskās bāzes nodrošināšana profesionālās rehabilitācijas programmu īstenošanai;

13.3. prasmju sertificēšanas sistēmas izstrāde šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, tai skaitā:

13.3.1. darba tirgus pieprasījuma izpēte un darba tirgus vajadzībām nepieciešamo prasmju noteikšana;

13.3.2. ārvalstu pieredzes apmaiņas pasākumi;

13.3.3. prasmju aprakstu izstrāde;

13.3.4. prasmju apmācību programmu izstrāde;

13.3.5. profesionālās piemērotības noteikšanas sistēmas pilnveidošana atbilstoši mērķa grupas vajadzībām;

13.3.6. prasmju apmācību programmu saskaņošana;

13.4. prasmju apmācību programmu ieviešana šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, tai skaitā materiāltehniskās bāzes nodrošināšana prasmju apmācību programmu īstenošanai;

13.5. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

13.6. projekta vadība un īstenošanas nodrošināšana.

14. Pasākuma ietvaros plāno šādas izmaksas:

14.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

14.2. netiešās attiecināmās izmaksas;

14.3. neparedzētās izmaksas.

15. Šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

15.1. tiešās personāla izmaksas (finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas un finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas) atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktajam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze. Personāla atlīdzības izmaksām jābūt līdzvērtīgām ar finansējuma saņēmēja pārējo darbinieku atalgojumu. Sociālās rehabilitācijas atalgojumam paredzētā finansējuma daļa nepārsniedz 10 procentus no profesionālās rehabilitācijas personāla atlīdzības izmaksu finansējuma daļas;

15.2. tiešās projekta īstenošanas izmaksas:

15.2.1. pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas šo noteikumu 13.1.1., 13.1.2., 13.3.1., 13.3.3., 13.3.4. un 13.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

15.2.2. ēdināšanas izmaksas un uzturēšanās izdevumi dienesta viesnīcā šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupai šo noteikumu 13.2. un 13.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas laikā, piemērojot vienas vienības izmaksu metodi;

15.2.3. profesionālās izglītības programmu licencēšanas un akreditācijas izmaksas šo noteikumu 13.1.4. apakšpunktā minēto darbību īstenošanā;

15.2.4. materiālu, iekārtu un aprīkojuma izmaksas:

15.2.4.1. materiāltehnisko līdzekļu iegādes izmaksas šo noteikumu 13.2. un 13.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Materiāltehnisko līdzekļu iegādes izmaksas nepārsniedz 15 procentus no pārējām programmu ieviešanas izmaksām;

15.2.4.2. darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam;

15.2.5. komandējumu (iekšzemes un ārvalstu) un dienesta braucienu izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

15.2.6. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana) šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam, kā arī iekšzemes transporta izdevumi (tai skaitā maksa par degvielu) nokļūšanai no dienesta viesnīcas uz apmācību vietu un atpakaļ šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupai šo noteikumu 13.2. un 13.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas laikā un šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai (ja personai ir ierobežota mobilitāte) nokļūšanai no personas dzīvesvietas līdz pakalpojuma saņemšanas vietai un atpakaļ;

15.2.7. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam.

16. Šo noteikumu 15.2.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) ietvaros veselības apdrošināšanas izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam plāno, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā.

17. Šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās netiešās izmaksas projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju 15 procentu apmērā no šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajām izmaksām. Tās ietver šādas izmaksu pozīcijas:

17.1. finansējuma saņēmēja atbalsta un vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas nav iekļautas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajā tiešo attiecināmo izmaksu pozīcijā, bet kas ir tieši vai netieši saistītas ar projekta īstenošanu. Attiecināmas ir arī finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, ja personāla noslodze projektā saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu ir mazāka par 30 procentiem;

17.2. telpu īres un nomas, komunālo maksājumu un telpu uzturēšanas izmaksas, ietverot finansējuma saņēmēja koplietošanas telpu un citu koplietošanas resursu izmantošanas izmaksu proporciju, šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam;

17.3. kancelejas preču, biroja piederumu iegādes un darba vietu aprīkojuma nomas un iegādes izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam;

17.4. sakaru un interneta izmaksas, IT uzturēšanas izmaksas un pasta pakalpojumu izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam;

17.5. citas izmaksas, kas nav iekļautas šo noteikumu 15. un 16. punktā minētajās attiecināmo izmaksu pozīcijās, bet ir nepieciešamas šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.

18. Šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas (izdevumi papildu darbu vai pakalpojumu veikšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvuši nepieciešami, lai izpildītu noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu) projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, un tā nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.

19. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 14. punktā minēto izmaksu pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas, ja tās nav atmaksājamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

20. Pasākuma ietvaros apstiprināto projektu īsteno atbilstoši šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem.

21. Šo noteikumu 13.1.1. un 13.1.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs var piesaistīt pakalpojuma sniedzējus atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, veicot darba tirgus pieprasījuma izpēti, lai sadarbībā ar šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālu nodrošinātu darba tirgus vajadzībām atbilstošu profesionālās rehabilitācijas programmu izstrādi.

22. Šo noteikumu 13.1.3. un 13.3.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmējs un šo darbību ietvaros nosaka jaunus kritērijus, metodes un instrumentus šo noteikumu 3. punktā minētās mērķa grupas profesionālās piemērotības noteikšanai, novērtējot personas motivāciju, darbspējas, veselības stāvokli, prasmes un iemaņas, kas ir nepieciešamas personas integrācijai darba tirgū.

23. Šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs un šīs darbības ietvaros:

23.1. nodrošina materiāltehniskās bāzes izveidi profesionālās rehabilitācijas programmu īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā;

23.2. apzina šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto mērķa grupu un informē to par profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sadarbībā ar pašvaldības sociālā dienesta un Nodarbinātības valsts aģentūras speciālistiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par prasībām sociālo pakalpojumu sniedzējam;

23.3. nosaka profesionālo piemērotību šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai:

23.3.1. noskaidro motivāciju iesaistīties darba tirgū un mācīties;

23.3.2. novērtē iepriekš iegūtās zināšanas;

23.3.3. apzina prasmes un iemaņas;

23.3.4. izvērtē veselības stāvokli un darbspējas;

23.3.5. nosaka personas individuālajā rehabilitācijas plānā nepieciešamos atbalsta pasākumus personas integrēšanai darba tirgū;

23.4. nodrošina motivēšanas, konsultēšanas un citus pasākumus atbilstoši individuālajam rehabilitācijas plānam;

23.5. profesionālās kvalifikācijas iegūšanā šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai nodrošina:

23.5.1. ka apmācību un kvalifikācijas iegūšanas ilgums katrā profesionālās rehabilitācijas programmā nepārsniedz 18 mēnešus, bet divās no šīm programmām – sešus mēnešus;

23.5.2. mācību un kvalifikācijas prakses organizēšanu;

23.5.3. transporta pakalpojumus profesionālās rehabilitācijas ietvaros šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai no personas dzīvesvietas līdz pakalpojuma sniegšanas vietai (ja personai ir ierobežota mobilitāte) un starp pakalpojuma sniegšanas objektiem, kuri atrodas dažādās adresēs;

23.6. nodrošina individuālo sociālo rehabilitāciju šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, lai uzlabotu konkrētas darba tirgum, mobilitātei un pašaprūpei nepieciešamās funkcijas atbilstoši individuālajam rehabilitācijas plānam;

23.7. sniedz atbalstu iekārtošanai darbā pēc profesionālās kvalifikācijas iegūšanas šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, tai skaitā konsultācijas darba devējiem par mērķa grupas specifiskajiem funkcionālajiem traucējumiem un nepieciešamajiem darba vietas pielāgojumiem;

23.8. sešus mēnešus pēc profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanas sniedz konsultatīvu atbalstu adaptācijai darba vietā, kā arī mērķa grupas personām, kurām ir grūtības patstāvīgi integrēties darba tirgū.

24. Izstrādājot šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minēto prasmju sertificēšanas sistēmu, finansējuma saņēmējs iesniedz Labklājības ministrijā priekšlikumus normatīvā regulējuma izmaiņām, lai nodrošinātu prasmju sertificēšanas sistēmas ieviešanu.

25. Šo noteikumu 13.3.1., 13.3.3. un 13.3.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs var piesaistīt pakalpojuma sniedzējus atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, veicot darba tirgus pieprasījuma izpēti, lai sadarbībā ar šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālu nodrošinātu darba tirgus vajadzībām atbilstošu prasmju aprakstu un prasmju apmācību programmu izstrādi. Darba tirgus vajadzībām nepieciešamās prasmes nosaka profesijām, kas atbilst profesiju klasifikatora devītajai pamatgrupai.

26. Šo noteikumu 13.3.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs organizē ārvalstu pieredzes apmaiņas pasākumus šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam prasmju sertificēšanas sistēmas izstrādei un ieviešanai.

27. Šo noteikumu 13.3.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros tiek izstrādāti darba prasmju apraksti, nosakot katras prasmes minimālos prasību standartus.

28. Šo noteikumu 13.3.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs izstrādā apmācību programmas šo noteikumu 27. punktā minētajiem darba prasmju aprakstiem.

29. Šo noteikumu 13.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs:

29.1. nodrošina materiāltehniskās bāzes izveidi prasmju apmācību programmu īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā;

29.2. apzina šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto mērķa grupu un informē to par prasmju apguves un sertificēšanas pakalpojumu sadarbībā ar pašvaldības sociālā dienesta un Nodarbinātības valsts aģentūras speciālistiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par prasībām sociālo pakalpojumu sniedzējam;

29.3. nosaka šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas profesionālo piemērotību:

29.3.1. noskaidro motivāciju iesaistīties darba tirgū un mācīties;

29.3.2. izvērtē veselības stāvokli un darbspēju;

29.3.3. novērtē iepriekš iegūtās zināšanas;

29.3.4. apzina esošās prasmes un iemaņas;

29.3.5. nosaka personas individuālajā rehabilitācijas plānā nepieciešamos atbalsta pasākumus personas integrēšanai darba tirgū;

29.4. nodrošina motivēšanas, konsultēšanas un citus pasākumus atbilstoši individuālajam rehabilitācijas plānam;

29.5. šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai prasmju apmācību programmu īstenošanā nodrošina:

29.5.1. ka prasmju apmācību ilgums nepārsniedz vienu gadu;

29.5.2. mācību un kvalifikācijas prakses organizēšanu;

29.5.3. transporta pakalpojumus prasmju apmācību ietvaros šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai starp pakalpojuma sniegšanas objektiem, kuri atrodas dažādās adresēs;

29.6. nodrošina individuālo sociālo rehabilitāciju šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, lai uzlabotu konkrētas darba tirgum, mobilitātei un pašaprūpei nepieciešamās funkcijas atbilstoši individuālajam rehabilitācijas plānam;

29.7. sniedz atbalstu iekārtošanai darbā šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai pēc prasmju iegūšanas, tai skaitā konsultācijas darba devējiem par mērķa grupas specifiskajiem funkcionālajiem traucējumiem un nepieciešamajiem darba vietas pielāgojumiem;

29.8. sešus mēnešus pēc prasmes ieguves pakalpojuma saņemšanas šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai sniedz konsultatīvu atbalstu adaptācijai darba vietā, kā arī mērķa grupas personām, kurām ir grūtības patstāvīgi integrēties darba tirgū.

30. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

30.1. papildus šajos noteikumos noteiktajam nodrošina, ka šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupai pakalpojumi tiek sniegti atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā personas saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus;

30.2. papildus šajos noteikumos noteiktajam nodrošina profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma atbilstību normatīvajiem aktiem par sociālo pakalpojumu sniedzējiem, kas sniedz profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus;

30.3. nodrošina šo noteikumu 13.1.2. apakšpunktā minēto profesionālās rehabilitācijas programmu licencēšanu un akreditāciju šo noteikumu 13.1.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros atbilstoši normatīvajiem aktiem par vispārējo un profesionālo izglītības programmu licencēšanas kārtību un kārtību, kādā akreditē vispārējās un profesionālās izglītības programmas, izglītības iestādes un eksaminācijas centrus;

30.4. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana. Informācijas un publicitātes pasākumus īsteno finansējuma saņēmēja projekta vadības personāls vai piesaistīts pakalpojuma sniedzējs;

30.5. ne retāk kā reizi trijos mēnešos savā tīmekļvietnē ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

30.6. piesaistot šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto personālu uz darba līguma pamata un paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka personāls tiek piesaistīts normālo vai nepilnu darba laiku (tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu), attiecīgi veicot darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku;

30.7. uzkrāj datus par horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" šādu horizontālo rādītāju sasniegšanu – "Par vienlīdzīgu iespēju aspektiem (dzimumu līdztiesība, invaliditāte, vecums vai etniskā piederība) apmācīto personu skaits";

30.8. uzkrāj informāciju par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajām personām atbilstoši normatīvajiem aktiem par ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā, maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem un Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulai  (ES) Nr. 1304/2013 par Eiropas Sociālo fondu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1081/2006. Pēc vadošās iestādes pieprasījuma finansējuma saņēmējs nodrošina šo datu pieejamību izvērtēšanai;

30.9. nodrošina mērķa grupas vajadzību un sasniedzamo rādītāju uzskaiti, analīzi un uzraudzību novadu teritoriālo vienību (tai skaitā pagasta) līmenī;

30.10. uzskaita un analizē apstākļus, kas traucē mērķa grupas darba meklējumu uzsākšanu, iesaistīšanos izglītībā vai apmācībā, kvalifikācijas ieguvē, nodarbinātībā, tostarp pašnodarbinātībā, un informāciju ievieto savā tīmekļvietnē;

30.11. pēc vadošās iestādes pieprasījuma un atbilstoši darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" papildinājumā noteiktajam informācijas iegūšanas biežumam nodrošina datu pieejamību par šo noteikumu 3. punktā minētajiem nelabvēlīgākā situācijā esošajiem iedzīvotājiem (tai skaitā reģistrētiem bezdarbniekiem) divu gadu laikā pēc dalības pasākumā.

31. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

32. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

32.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajiem termiņiem vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt atbalsta mērķa vai pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

32.2. citos gadījumos, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.

33. Pasākuma ietvaros projektu īsteno no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2019. gada 31. decembrim.

34. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Labklājības ministra vietā –
zemkopības ministrs Jānis Dūklavs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!