• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru prezidents
Oficiālajā izdevumā publicē Ministru prezidenta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru prezidenta 2014. gada 12. augusta rīkojums Nr. 295 "Par atļauju Edītei Kalniņai savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 14.08.2014., Nr. 159 https://www.vestnesis.lv/op/2014/159.14

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Konkurences padomes lēmums Nr.E02-37

Par pārkāpuma konstatēšanu un naudas soda uzlikšanu

Vēl šajā numurā

14.08.2014., Nr. 159

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru prezidents

Veids: rīkojums

Numurs: 295

Pieņemts: 12.08.2014.

OP numurs: 2014/159.14

2014/159.14
RĪKI

Ministru prezidenta rīkojumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 10 Visi

Ministru prezidenta rīkojums Nr.295

Rīgā 2014.gada 12.augustā

Par atļauju Edītei Kalniņai savienot amatus

1. Izskatot Valsts administrācijas skolas direktores Edītes Kalniņas 2014. gada 17. jūlija iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Valsts administrācijas skolas direktora amatu ar pedagoga un radošo darbu laikposmā līdz E. Kalniņas amata pilnvaru termiņa beigām – 2017. gada 10. maijam (turpmāk – iesniegums), konstatēju:

1.1. E. Kalniņa Valsts administrācijas skolas direktora amatā iecelta saskaņā ar Ministru prezidenta 2012. gada 2. maija rīkojumu Nr. 72 "Par E. Kalniņu";

1.2. saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 5. panta pirmo daļu Valsts administrācijas skola ir valsts pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku ierēdņu izglītības jomā. Līdz ar to Valsts administrācijas skolas direktors ir likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta pirmās daļas 16. punktā minētā valsts amatpersona – iestādes vadītājs, un uz viņu attiecas likuma 7. panta piektajā daļā minētie speciālie valsts iestāžu vadītājiem noteiktie amatu savienošanas ierobežojumi;

1.3. saskaņā ar likuma 7. panta piekto daļu valsts iestādes vadītāja amatu ir atļauts savienot tikai ar:

1.3.1. amatu, kuru ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.3.2. amatu arodbiedrībā, biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā, ja šā panta četrpadsmitajā daļā nav noteikts citādi;

1.3.3. pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu;

1.3.4. amatu kapitālsabiedrībā, kurā valsts vai pašvaldība ir dalībnieks, ja tas saistīts ar valsts vai pašvaldības interešu pārstāvēšanu šajā sabiedrībā, nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.3.5. amatu kapitālsabiedrībā, kurā valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrība ir dalībnieks, ja tas saistīts ar valsts vai pašvaldības interešu pārstāvēšanu šajā sabiedrībā, nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.3.6. citu amatu valsts vai pašvaldības institūcijā, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.3.7. eksperta (konsultanta) darbu, kura izpildes vieta ir citas valsts administrācija, starptautiskā organizācija vai tās pārstāvniecība (misija), ja tas nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.4. saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 5. panta otro daļu Valsts administrācijas skolas funkcijas ir:

1.4.1. izstrādāt ierēdņu mācību programmas saskaņā ar Valsts kancelejas pasūtījumu kārtējam gadam;

1.4.2. koordinēt un nodrošināt ierēdņu mācību procesu;

1.4.3. izstrādāt normatīvo aktu projektus, konceptuālos jautājumus, ziņojumus, programmas un citus dokumentus, kas saistīti ar ierēdņu mācībām;

1.5. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 17. pantu Valsts administrācijas skolas direktora kā iestādes vadītāja pienākums ir organizēt iestādes funkcijas pildīšanu un atbildēt par to, vadīt iestādes administratīvo darbu, nodrošinot tā nepārtrauktību, lietderību un tiesiskumu. Ja normatīvajā aktā nav noteikts citādi, iestādes vadītājs:

1.5.1. pārvalda iestādes finanšu, personāla un citus resursus;

1.5.2. nosaka iestādes pārvaldes amatpersonu un darbinieku pienākumus;

1.5.3. ieceļ amatā un atbrīvo no tā amatpersonas, pieņem darbā un atlaiž no tā darbiniekus;

1.5.4. nodrošina iestādes gadskārtējā darbības plāna un budžeta pieprasījuma izstrādi;

1.5.5. izveido iestādes iekšējās kontroles sistēmu, kā arī uzrauga un uzlabo to;

1.5.6. nosaka pārvaldes lēmumu priekšpārbaudes un pēcpārbaudes kārtību;

1.6. saskaņā ar iesniegumā sniegto informāciju E. Kalniņa lūdz atļauju valsts amatpersonas amata savienošanai ar pedagoga un radošo darbu atbilstoši likuma 7. panta piektās daļas 3. punktam, norādot, ka šo darbu plāno veikt arī saimnieciskās darbības veicēja statusā (E. Kalniņa ir reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējs konsultāciju un izglītības atbalsta pakalpojumu veikšanai, apliecības Nr. CR0016197) un norādītie darbi ietver pēc valsts un pašvaldību iestāžu lūguma izstrādāt vadlīnijas rakstiskās komunikācijas pilnveidošanai starp iestādi un tās klientiem, izstrādāt vēstuļu paraugus un izstrādāt un vadīt izglītojošus seminārus iestāžu vadībai un darbiniekiem. E. Kalniņa iesniegumā arī norāda, ka šāda darba veikšana neietilpst viņas amata pienākumos, taču viņai ir nepieciešamā pieredze, zināšanas, kā arī izglītība pedagoģijas un komunikācijas jomā. E. Kalniņa iesniegumā norāda, ka plāno veikt šo darbu ārpus noteiktā pamatdarba laika.

2. Likuma 7. panta piektās daļas 3. punkts nosaka, ka valsts amatpersonai ir atļauts savienot amatu ar pedagoga un radošo darbu un šādai amatu savienošanai nav nepieciešams saņemt rakstveida atļauju. Saskaņā ar likuma 7. panta 10.2 daļu rakstveida atļauju nav nepieciešams saņemt arī, ja valsts amatpersona savieno amatu ar pedagoga vai radošo darbu, reģistrējoties kā saimnieciskās darbības veicējs saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli". Minētās likuma normas piemērojamas un rakstveida atļauja amatu savienošanai ar pegadoga un radošo darbu nav nepieciešama, ja ir šādi nosacījumi:

2.1. pedagoga darbu veic persona, kas ir pedagogs saskaņā ar Izglītības likuma 1. panta 16.1 punktu, – fiziskā persona, kurai ir Izglītības likumā vai citā izglītību reglamentējošā likumā noteiktā izglītība un profesionālā kvalifikācija un kura piedalās izglītības programmas īstenošanā izglītības iestādē vai sertificētā privātpraksē. Saskaņā ar Izglītības likuma 1. panta 7. punktu izglītības iestāde ir valsts, pašvaldību vai citu juridisko vai fizisko personu dibināta iestāde, kuras uzdevums ir izglītības programmu īstenošana, vai komercsabiedrība, kurai izglītības programmu īstenošana ir viens no darbības veidiem. Ja valsts vai pašvaldības iestāde atbilst Izglītības likuma 1. panta 7. punktam un attiecīgajai personai ir izglītība pedagoģijas un komunikācijas jomā, uz amatu savienošanu attiecas likuma 7. panta piektās daļas 3. punkts;

2.2. radošais darbs saskaņā ar likuma 1. panta 7. punktu ir publicistiska, literāra vai mākslinieciska darbība, par kuru saņem autoratlīdzību vai honorāru atbilstoši Autortiesību likumam. Saskaņā ar Autortiesību likuma 1. panta 1. un 2. punktu autors ir fiziskā persona, kuras radošās darbības rezultātā radīts konkrētais darbs, un darbs ir autora radošās darbības rezultāts literatūras, zinātnes vai mākslas jomā neatkarīgi no tā izpausmes veida, formas un vērtības. Autoram pieder autortiesības uz darbu (neatkarīgi no tā, vai darbs ir pabeigts).

3. Ņemot vērā, ka ne visos gadījumos E. Kalniņas veicamais darbs būs pegadoga vai radošais darbs, bet tas būs saistīts ar konsultāciju sniegšanu valsts un pašvaldību iestādēm, E. Kalniņai saskaņā ar likuma 7. panta piektās daļas 4. punktu ir nepieciešama rakstveida atļauja iestādes vadītāja amata savienošanai ar citu amatu valsts vai pašvaldības institūcijā, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā.

4. Saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 19. jūlija noteikumu Nr. 537 "Valsts administrācijas skolas nolikums" 6. punktu Valsts administrācijas skolas direktoru amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru prezidents. Līdz ar to amatu savienošanas atļaujas izsniegšana ir Ministru prezidenta kompetencē.

5. Saskaņā ar likuma 8.1 panta piekto daļu, izvērtējot E. Kalniņas lūgumu atļaut savienot Valsts administrācijas skolas direktora amatu ar pedagoga un radošo darbu laikposmā līdz E. Kalniņas amata pilnvaru termiņa beigām 2017. gada 10. maijā, kā arī ņemot vērā šā rīkojuma 1. punktā minēto, ka sniegto pakalpojumu raksturs nav saistīts ar amata pienākumu veikšanu Valsts administrācijas skolā, kā arī E. Kalniņas sniegto informāciju, ka iesniegumā minētās darbības tiks veiktas ārpus iestādē noteiktā darba laika, nekaitējot valsts iestādes vadītāja tiešo pienākumu pildīšanai, secināms, ka Valsts administrācijas skolas direktora amata savienošana ar konsultāciju un mācību pakalpojumu sniegšanu valsts un pašvaldību institūcijām komunikācijas jomā neradīs interešu konfliktu, nebūs pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai. Ņemot vērā minētos apsvērumus, atļaut E. Kalniņai savienot Valsts administrācijas skolas direktora amatu ar iesniegumā minēto darbību – konsultāciju un mācību pakalpojumu sniegšanu valsts un pašvaldību institūcijām – līdz Valsts administrācijas skolas direktora pilnvaru termiņa beigām – 2017. gada 10. maijam.

6. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam valsts amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, E. Kalniņai ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību valsts amatpersonas ētikas normām, ja, sniedzot konsultāciju un mācību pakalpojumus komunikācijas jomā valsts un pašvaldību institūcijām, pastāv iespēja, ka E. Kalniņa var nonākt interešu konflikta situācijā.

7. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru prezidenta 2012. gada 21. maija rīkojumu Nr. 197 "Par atļauju E. Kalniņai savienot amatu" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 81. nr.).

8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu, 188. panta pirmo un otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!