
Pirmspievienošanās ekonomiskā programma
Precizēta saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 15.maija sēdes protokollēmuma 23.§ 21.punktu
Nobeigums. Sākums - "LV" 15.06.2001., Nr.93; "LV" 20.06.2001., Nr.95;
"LV" 28.06.2001., Nr.100; "LV" 29.06.2001., Nr.101; "LV" 04.07.2001.,Nr.103;
"LV" 06.07.2001., Nr.105; "LV" 10.07.2001., Nr.106; "LV" 13.07.2001., Nr.108
5. Politikas saistību matricas
5.2 Pirmspievienošanās ekonomiskās programmas
politikas saistību matricas
| Mērķi | Pasākumi | Termiņi | ||
| Sākums | Beigas | |||
| Transports un sakari | ||||
| Izveidot efektīvu, drošu, | - uzturēt un attīstīt transporta | 2001. | 2006. | |
| konkurētspējīgu, ilgtspējīgu, | infrastruktūru | |||
| videi draudzīgu, sabalansētu | - veicināt pakalpojumu ar augstu | 2001. | 2006. | |
| un multimodālu transporta | pievienoto vērtību un rūpnieciskās | |||
| sistēmu, kas integrēta | ražošanas (rūpnīcu, kombinētā | |||
| Eiropas transporta sistēmā. | transporta terminālu, kravu sadales | |||
| un loģistikas centru) attīstību ostās | ||||
| un citos transporta mezglos | ||||
| - uzlabot un uzturēt augstu | 2001. | 2006. | ||
| satiksmes drošības līmeni | ||||
| - nodrošināt videi draudzīgas | 2001. | 2006. | ||
| transporta sistēmas veidošanu un | ||||
| pilnveidot bīstamo kravu | ||||
| pārvadāšanas drošību | ||||
| - izveidot valstī efektīvu | 2001. | 2006. | ||
| sabiedriskā transporta sistēmu | ||||
| - atbalstīt un veicināt ilgtspējīgu, | 2001. | 2006. | ||
| harmonisku un kompleksu transporta | ||||
| sistēmas attīstību kravu un pasažieru | ||||
| pārvadāšanai iekšzemes un | ||||
| starptautiskajā satiksmē | ||||
| - nodrošināt Latvijas transporta | 2001. | 2006. | ||
| sistēmas integrāciju un konkurētspējīgu | ||||
| darbību Eiropas transporta sistēmā | ||||
| Sakaru sektora turpmākās | - atcelt aizliegumus ienākšanai | 2001. | 2003. | |
| politikas galvenie mērķi ir | tirgū un konkurencei telekomuni- | |||
| tirgus liberalizācija, tarifu | kāciju sektorā, izņemot tos | |||
| sabalansēšana un integrācija | noteikumus, ko nosaka vispārējie | |||
| ES. | normatīvie akti par konkurenci, | |||
| licencēšanu, kā arī ierobežojumus | ||||
| - izveidot fondu to Universālo | 2001. | 2003. | ||
| pakalpojumu nodrošināšanai, kas | ||||
| nepieciešams, lai telekomunikāciju | ||||
| un pasta pamatpakalpojumu | ||||
| minimumu varētu sniegt praktiski | ||||
| visiem valsts iedzīvotājiem, un | ||||
| kuru nodrošināšana nav komerciāli | ||||
| izdevīga operatoriem | ||||
| Informācijas sabiedrības | - sakārtot un pilnveidot normatīvo | 2001. | 2004. | |
| veidošana Latvijā. | bāzi atbilstoši ES prasībām | |||
| - īstenot sociāli ekonomisko | 2001. | 2004. | ||
| programmu eLatvija | ||||
| Reģionālā attīstība | ||||
| Atbilstošas reģionālās | - Latvijas reģionālās attīstības | 2001. | ||
| attīstības sistēmas izveide un | politikas koncepcijas jaunās | |||
| nostiprināšana saskaņā ar ES | redakcijas izstrāde | |||
| reģionālo un strukturālo | ||||
| politiku. | - esošo likumdošanas aktu | 2001. | 2003.+ | |
| Nevēlamo reģionālo atšķirību | pārskatīšana un jaunu normatīvo | |||
| samazināšana un novēršana. | aktu projektu sagatavošana un | |||
| Reģionālās politikas un ES | apstiprināšana atbilstoši institucio- | |||
| strukturālo instrumentu | nālajām un strukturālajām | |||
| koordinācija un resursu | izmaiņām, t.sk.: | |||
| koncentrācija. | - teritorijas attīstības plānošanas | 2001. | ||
| likuma grozījumu sagatavošana; | ||||
| - likuma "Par īpaši atbalstāmajiem | 2001. | 2003.+ | ||
| reģioniem" un ar to saistīto normatīvo | ||||
| aktu paketes pārskatīšana u.c. | ||||
| - sagatavošanās dalībai ES | 2001. | 2003. | ||
| strukturālo fondu programmās, | ||||
| nepieciešamo administratīvo un | ||||
| institucionālo pārkārtojumu | ||||
| ieviešana un nostiprināšana | ||||
| - Nacionālā plānojuma izstrāde | 2001. | 2003. | ||
| - Nacionālā attīstības plāna izstrāde | 2001.+ | |||
| - administratīvi teritoriālās | 2005. | |||
| reformas īstenošana | ||||
| - starptautiskās sadarbības | 2001.+ | |||
| turpināšana reģionālajā attīstībā un | ||||
| telpiskajā plānošanā (t.sk. pārrobežu | ||||
| un starptautiskie plānojumi u.c.) | ||||
| - pabeigt 13 INTERREG IIC un | 2001. | |||
| Phare/INTERREG telpiskās | ||||
| plānošanas projektus | ||||
| - piedalīties INTERREG IIIB un | 2001. | 2106. | ||
| Phare/INTERREG projektu | ||||
| sagatavošanā un īstenošanā | ||||
| - metodiskais un finansiālais | 2001. | 2003. | ||
| atbalsts (t.sk. piesaistot ārvalstu | ||||
| palīdzību) attīstības programmu | ||||
| un teritoriju plānojumu izstrādei | ||||
| plānošanas reģionu, rajonu un | ||||
| vietējo pašvaldību līmenī | ||||
| - metodisks atbalsts Kurzemes, | 2001. | 2003. | ||
| Zemgales, Rīgas, Vidzemes un | ||||
| Latgales plānošanas reģionu | ||||
| attīstības aģentūrām | ||||
| - teritorijas attīstības plānu | 2001. | 2003. | ||
| izstrādes monitorings, kontrole | ||||
| un pētījumi | ||||
| - apmācību programmu un kursu | 2001. | 2003. | ||
| sagatavošana teritoriju plānošanā | ||||
| un reģionālajā attīstībā | ||||
| Vide | ||||
| Dabas aizsardzība | - pilnveidot dabas aizsardzības | 2001. | 2003. | |
| institūciju tīklu | ||||
| - sakārtot dabas aizsardzības | 2003. | |||
| likumdošanas sistēmu atbilstoši | ||||
| ES prasībām | ||||
| - izstrādāt vadlīnijas ietekmes uz | 2002. | 2004. | ||
| bioloģisko daudzveidību novērtēšanai | ||||
| - izstrādāt dabas aizsardzības plānus | 2006. | |||
| un individuālos aizsardzības un | ||||
| izmantošanas noteikumus prioritāšu | ||||
| secībā, nodrošināt to ieviešanu un | ||||
| kontrolēt izpildi | ||||
| - izskatīt iespēju par vairāku | beztermiņa | |||
| teritoriju iekļaušanu starptautiski | ||||
| nozīmīgu teritoriju sarakstos | ||||
| - noslēgt starpvalstu līgumus par | 2001. | |||
| sadarbību pārrobežu aizsargājamo | ||||
| dabas teritoriju aizsardzībā un | ||||
| migrējošo sugu aizsardzībā | ||||
| Ūdenssaimniecībā: | - ūdenssaimniecību sakārtošana | 2008. | ||
| - nodrošināt iedzīvotājus ar | atbilstoši ES direktīvu prasībām | |||
| kvalitatīvu dzeramo ūdeni; | pilsētās ar iedzīvotāju skaita | |||
| - paaugstinot padeves sistēmu | ekvivalentu lielāku par 100 000 | |||
| drošību, taupīt ūdens resursus; | ||||
| - samazināt ūdenstilpju | ||||
| eitrofikāciju un aizsargāt | ||||
| gruntsūdeņus no | ||||
| piesārņošanas. | ||||
| Sadzīves atkritumu | - 70% iedzīvotāju iesaistīšana | 2006. | ||
| apsaimniekošanā: | centralizētajā sadzīves atkritumu | |||
| nodrošināt iedzīvotājus ar | apsaimniekošanas sistēmā | |||
| centralizētas sadzīves | ||||
| atkritumu apsaimniekošanas | ||||
| sistēmas pakalpojumiem. | ||||
| Bīstamo atkritumu | - bīstamo atkritumu sadedzināšanas | 2000. | 2003. | |
| apsaimniekošanā: | iekārtas iegāde un uzstādīšana | |||
| - samazināt piesārņojuma | - bīstamo atkritumu galējās | 1999. | 2004. | |
| slodzi uz vidi, | apglabāšanas poligona izveide | |||
| - izveidot ES direktīvām | - bīstamo atkritumu reģionālo | 2000. | 2005. | |
| atbilstošu bīstamo | savākšanas un pārkraušanas staciju | |||
| atkritumu apsaimniekošanu | tīkla izveide | |||
| Rūpnieciskā piesārņojuma | - A kategorijas integrēto atļauju | 2008. | ||
| novēršanā: | izsniegšana esošajiem uzņēmumiem | |||
| - samazināt rūpniecisko | - labāko pieejamo tehnisko | 2015. | ||
| piesārņojumu | paņēmienu ieviešana visos | |||
| - kontrolēt maksimāli | rūpniecības uzņēmumos, uz kuriem | |||
| pieļaujamo rūpnieciskā | attiecas A kategorijas atļaujas |
piesārņojuma apjomu