• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2013. gada 29. oktobra rīkojums Nr. 498 "Par atļauju J.Hadarovičam savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 30.10.2013., Nr. 212 https://www.vestnesis.lv/op/2013/212.16

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.499

Par Jurija Hadaroviča iecelšanu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatā

Vēl šajā numurā

30.10.2013., Nr. 212

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 498

Pieņemts: 29.10.2013.

OP numurs: 2013/212.16

2013/212.16
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 18 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr.498

Rīgā 2013.gada 29.oktobrī (prot. Nr.55 66.§)

Par atļauju J.Hadarovičam savienot amatus

1. Ministru kabinets (Brīvības bulvārī 36, Rīgā, LV-1050), izskatot Jurija Hadaroviča iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieka tūrisma un investīciju jautājumos amatu, Kurzemes plānošanas reģiona padomes dalībnieka vietnieka amatu un biedrības "Latvijas veļas ražotāju asociācija" valdes priekšsēdētāja amatu, konstatēja:

1.1. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 8.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir valsts un pašvaldības izveidota atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas atrodas Ministru kabineta pārraudzībā. Savukārt 9.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde ir augstākā kolektīvā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas uzraudzības un pārvaldes institūcija. Saskaņā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 9.panta otro un trešo daļu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes sastāvā iekļaujami trīs valsts interešu pārstāvji, kas deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas, trīs Liepājas pilsētas domes deleģēti pārstāvji un trīs Liepājas pilsētas domes ieteikti Liepājas komersantu pārstāvji. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļus uz pieciem gadiem amatā ieceļ Ministru kabinets;

1.2. no Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 3.panta izriet, ka Liepājas speciālā ekonomiskā zona izveidota, lai attīstītu un veicinātu tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisku preču apmaiņu caur Latviju. Tās uzdevums ir piesaistīt ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai Liepājā, kā arī veicināt Liepājas reģiona attīstību;

1.3. saskaņā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 10.panta pirmo daļu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde veic šādas funkcijas:

1.3.1. apstiprina Liepājas speciālās ekonomiskās zonas attīstības plānu saskaņā ar šo likumu, valsts, pašvaldību un sabiedrības interesēm;

1.3.2. slēdz līgumus ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas ieguldītājiem par ieguldījumiem un komercsabiedrību darbību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

1.3.3. slēdz līgumus ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas komercsabiedrībām par to komercdarbību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

1.3.4. izsniedz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas komercsabiedrībām apliecības par tiesībām piemērot likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" paredzētos nodokļu atvieglojumus;

1.3.5. nosaka brīvās zonas un to robežas, saskaņojot ar Valsts ieņēmumu dienestu šo zonu atbilstību brīvās zonas režīma ieviešanai;

1.3.6. slēdz līgumus par Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā esošās zemes iznomāšanu vai atsavināšanu, izņemot ostas zemes atsavināšanu, kā arī šajā likumā norādītos gadījumus, kad zemes un cita nekustamā īpašuma privatizāciju Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā veic citas institūcijas;

1.3.7. slēdz līgumus ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas komercsabiedrībām par atsevišķu saimniecisko funkciju vispārēju nodošanu tām atsevišķās Liepājas speciālās ekonomiskās zonas apkalpošanas jomās vai atsevišķās Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijas daļās;

1.3.8. kontrolē noslēgto līgumu izpildi;

1.3.9. apstiprina perspektīvo un nākamā gada finanšu līdzekļu izlietojuma budžetu;

1.3.10. ieceļ, vada un kontrolē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas izpildaparātu;

1.3.11. veic normatīvajos aktos noteiktos brīvās zonas administrācijas pienākumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

1.4. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes loceklis ir uzskatāms par valsts amatpersonu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4.panta otrās daļas izpratnē;

1.5. speciālie amatu savienošanas ierobežojumi likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4.panta otrajā daļā minētajām valsts amatpersonām noteikti šā likuma 7.panta sestajā daļā, kurā norādīts, ka šā likuma 4.panta otrajā daļā minētās amatpersonas, kurām šajā pantā nav noteikti īpaši amata savienošanas nosacījumi, var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar:

1.5.1. amatu, kuru tās ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.5.2. pedagoga, zinātnieka, profesionāla sportista un radošo darbu;

1.5.3. amatu arodbiedrībā;

1.5.4. citu amatu, uzņēmuma līguma vai šā panta vienpadsmitajā daļā neminēta pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja;

1.5.5. saimniecisko darbību individuālā komersanta statusā vai reģistrējoties Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējam saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja;

1.6. ar Liepājas pilsētas domes 2013.gada 25.jūlija lēmumu "Par grozījumu Liepājas pilsētas Domes 2011.gada 4.augusta lēmumā Nr.293 "Par Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļiem"" J.Hadarovičs tika deleģēts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatā kā Liepājas pilsētas domes pārstāvis;

1.7. J.Hadarovičs 2013.gada 1.jūnijā tika ievēlēts Liepājas pilsētas domē un, pamatojoties uz likuma "Par pašvaldībām" 20.panta pirmo daļu, Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieka tūrisma un investīciju jautājumos amatā ievēlēts 2013.gada 21.jūnijā. Saskaņā ar Liepājas pilsētas domes 2009.gada 5.novembra saistošo noteikumu Nr.27 "Liepājas pilsētas pašvaldības nolikums" 2.9.apakšpunktu Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks:

1.7.1. pilda Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja pienākumus un īsteno tiesības priekšsēdētāja prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā, kā arī domes priekšsēdētāja vietnieka pilsētas attīstības un sadarbības jautājumos un domes priekšsēdētāja vietnieka izglītības, kultūras un sporta jautājumos pienākumus viņu prombūtnes laikā;

1.7.2. pārrauga tiešā padotībā esošo pašvaldības administrācijas struktūrvienību un pašvaldības institūciju darbību;

1.7.3. atbilstoši kompetencei dod saistošus rīkojumus pašvaldības amatpersonām un pašvaldības administrācijas darbiniekiem, pašvaldības iestāžu, aģentūru un kapitālsabiedrību vadītājiem;

1.7.4. koordinē darbības tūrisma un investīciju piesaistīšanas jomā;

1.7.5. popularizē Liepāju kā perspektīvu Latvijas reģionu Latvijā un ārvalstīs;

1.7.6. vada sadarbību ar Liepājas sadraudzības pilsētām un citiem ārvalstu partneriem;

1.7.7. savu pienākumu un tiesību īstenošanai iesniedz Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājam priekšlikumus par konsultatīvo padomju izveidošanu, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas, pašvaldības iestāžu, aģentūru un kapitālsabiedrību vadītājus, kā arī pieaicinātos speciālistus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

1.7.8. atbilstoši kompetencei ierosina Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājam iecelt amatā vai atbrīvot no amata pašvaldības iestāžu vadītājus;

1.7.9. iesniedz Liepājas pilsētas domei priekšlikumus par pārziņā esošo pašvaldības iestāžu, aģentūru un kapitālsabiedrību izveidošanu, reorganizēšanu vai likvidēšanu;

1.7.10. atbild par normatīvo aktu, domes lēmumu un rīkojumu izpildi savas padotības jomā;

1.7.11. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību tiesā, pilnvaro personas, kas veic pašvaldības pārstāvību tiesā vai citās institūcijās;

1.7.12. atbild par savas kompetences jomā esošām institūcijām;

1.7.13. atbilstoši kompetencei slēdz līgumus par pašvaldības pasūtījumiem un citus līgumus, kā arī izdod pilnvaras pašvaldības vārdā;

1.7.14. atbilstoši kompetencei nepieļauj, lai attiecīgajā institūcijā strādājošās valsts amatpersonas nonāktu interešu konfliktā un šādā situācijā īstenotu valsts amatpersonas amata pilnvaras;

1.7.15. veic citus uzdevumus un pilda pienākumus, kurus nosaka atsevišķi domes lēmumi un priekšsēdētāja rīkojumi.

1.8. saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 17.panta pirmo daļu, izskatot Kurzemes plānošanas reģiona administrācijas 2013.gada 7.jūnija vēstuli Nr.2-5.5/110/13 "Par pašvaldību pārstāvjiem Kurzemes plānošanas reģiona Attīstības padomē", ar Liepājas pilsētas domes 2013.gada 25.jūlija lēmumu Nr.237 "Par pārstāvju virzīšanu Kurzemes plānošanas reģiona attīstības padomē un sabiedriskā transporta komisijā" J.Hadarovičs izvirzīts Kurzemes plānošanas reģiona padomes dalībnieka vietnieka amatam. Kurzemes plānošanas reģions ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārraudzībā esoša atvasināta publiska persona, kas nodrošina minētā reģiona attīstības plānošanu, koordināciju, pašvaldību un citu valsts pārvaldes iestāžu sadarbību. Kurzemes plānošanas reģiona lēmējorgāns ir Kurzemes plānošanas reģiona attīstības padome (turpmāk − attīstības padome), izpildinstitūcija – Kurzemes plānošanas reģiona administrācija (turpmāk – administrācija). Attīstības padome ir Kurzemes pašvaldību kopīgi ievēlēta institūcija, lai koordinētu plānošanas reģiona attīstību. Attīstības padomes funkcijas ir:

1.8.1. noteikt Kurzemes plānošanas reģiona ilgtermiņa (10 un vairāk gadu) attīstības galvenos pamatprincipus, mērķus un prioritātes;

1.8.2. nodrošināt Kurzemes plānošanas reģiona attīstības koordināciju atbilstoši reģionālās attīstības plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm;

1.8.3. vadīt un uzraudzīt Kurzemes plānošanas reģiona attīstības programmas un teritorijas plānojuma izstrādi un ieviešanu, kā arī nepieciešamo grozījumu izstrādi un ieviešanu;

1.8.4. apstiprināt Kurzemes plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu un to grozījumus;

1.8.5. nodrošināt Kurzemes pašvaldību sadarbību un Kurzemes plānošanas reģiona sadarbību ar nacionālā līmeņa un starptautiskajām institūcijām reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanā;

1.8.6. izvērtēt nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, Vienotā programmdokumenta un citu nacionālo un nozaru attīstības programmu atbilstību Kurzemes plānošanas reģiona attīstības programmai un teritorijas plānojumam un neatbilstības gadījumos ierosināt nacionālā līmeņa attīstības plānošanas dokumentu grozīšanu vai lemt par grozījumiem Kurzemes reģiona plānošanas dokumentos;

1.8.7. noteikt plānošanas reģiona institucionālo struktūru;

1.9. biedrībā "Latvijas veļas ražotāju asociācija" J.Hadarovičs ieņem valdes locekļa amatu kopš biedrības dibināšanas 2009.gada 2.jūnijā. Biedrības "Latvijas veļas ražotāju asociācija" mērķi ir:

1.9.1. popularizēt Latvijas ražotāju tēlu pasaulē;

1.9.2. palīdzēt biedrības biedriem jaunu noieta tirgus izpētē un apgūšanā;

1.9.3. piesaistīt Eiropas Savienības līdzekļus biedrības biedru biznesa attīstībai;

1.9.4. pārstāvēt biedrības biedru intereses pašvaldības, valsts un starptautiskajās institūcijās;

1.9.5. organizēt biedru sadarbību un speciālistu apmācību;

1.9.6. palīdzēt biedrības biedriem iekārtu modernizācijā un darbības īstenošanā;

1.10. ņemot vērā likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta sestās daļas 3.punktu, J.Hadaroviča Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amata savienošana ar Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieka tūrisma un investīciju jautājumos, Kurzemes plānošanas reģiona padomes dalībnieka vietnieka un biedrības "Latvijas veļas ražotāju asociācija" valdes priekšsēdētāja amatu ir pieļaujama, ja tā nerada interešu konfliktu, nebūs pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai. J.Hadarovičs apliecina, ka neveiks ar valsts amatpersonas amatu saistītas darbības, kas ietekmētu vai varētu ietekmēt viņa, viņa radinieku vai darījumu partneru personiskās un mantiskās intereses, ka amatu savienošana nav pretrunā ar ētikas normām un nekaitēs tiešo pienākumu pildīšanai. Izvērtējot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā noteiktās Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes funkcijas kopsakarā ar Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieka tūrisma un investīciju jautājumos, Kurzemes plānošanas reģiona padomes dalībnieka vietnieka un biedrības "Latvijas veļas ražotāju asociācija" valdes priekšsēdētāja tiesībām, pienākumiem un darbības virzieniem, secināms, ka minēto amatu savienošana interešu konfliktu nerada, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitē valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

2. Atbilstoši likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, J.Hadarovičam ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu vai pārējos minētos amatus, pastāv iespēja, ka J.Hadarovičs var nonākt interešu konflikta situācijā.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta sestās daļas 3.punktu, atļaut J.Hadarovičam savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieka tūrisma un investīciju jautājumos amatu, Kurzemes plānošanas reģiona padomes dalībnieka vietnieka amatu un biedrības "Latvijas veļas ražotāju asociācija" valdes priekšsēdētāja amatu.

4. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 189.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!