• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Pilsēta mūžības zīmē izvij 800. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.07.2001., Nr. 106 https://www.vestnesis.lv/ta/id/26107

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

"Latvijas Vēstnesis" jūlijā-augustā

Vēl šajā numurā

10.07.2001., Nr. 106

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Pilsēta mūžības zīmē izvij 800

800.JPG (83323 BYTES) Vakar, 9. jūlijā, kad pulkstenis rādīja 12 un 25 minūtes, Rīga kļuva bagātāka vēl ar vienu mākslas zīmi — Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā atklāja mākslinieka Holgera Elera metālā darināto instalāciju 800. Otrs šā paša autora dekoratīvi stāstošs veidojums tiek uzstādīts Ulmaņa gatves un Lielirbes ielas sadurē, kalpojot par Latvijas galvaspilsētas vizītkarti tiem, kas pirmoreiz skata Rīgu no Jūrmalas puses.

Zīme 800 radusies konkursa gaitā — 2000. gada rudenī “Aģentūra Rīga 800” rīkoja izsoli “Par informatīvi dekoratīvu instalāciju izgatavošanu un uzstādīšanu Rīgā 2001. gadā”. Radošajā sacensībā uzvarēja Rīgā dzimušais un šogad Latvijas Mākslas akadēmijā mākslas maģistra grādu ieguvušais dizaina mākslinieks Holgers Elers. Viņa metālvijumā nolasāms skaitlis 800, taču darbs saistās arī ar augšup vērstu bezgalības simbolu — Mēbiusa lapu, ko savulaik izgudroja vācu matemātiķis Augusts Mēbiuss, savērpjot kāda materiāla strēmeli par 180 grādiem un abus tā galus savienojot. Mākslas darbs novietots uz metāla pamatnes, kurā iemontētie gaismas avoti naktīs veidojumu izgaismos, radot atspulgu un krāsu rotaļu.

Pats autors atzīst, ka savā veidojumā ir iekodējis informāciju, kas vienlaikus ikvienam vērotājam ļauj gan atraisīt iztēli, gan rast vienojošu saikni ar pilsētas jubileju. Rīga Holgera Elera skatījumā ir kā nākamības zīme, bezgalīgu pārvērtību simbols, gan mainīga, gan pastāvīga vienlaikus, allaž esot līdzsvarā.

Savs spriedums par kolēģa veikumu ir arī māksliniecei Helēnai Heinrihsonei: “Holgera Elera darbs ir tik labvēlīgs, ka varētu atrasties arī tieši gājēju straumē. Tā ir sava veida pirmā zīme Rīgā šī vārda mūsdienīgajā izpratnē. Formas pilnība mākslinieciski nosacītajā valodā ideāli iekļaujas pārsātinātajā pilsētas vidē. Šķietamais vieglums noskaņo pozitīvi, uzlabo garastāvokli. Ieņemot Ļeņina pieminekļa vietu, beidzot ir novilkta robeža.”

“LV” informācija

Foto: Māris Kaparkalējs, “LV”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!