
Par Saeimas frakciju, politisko partiju, ministriju un sabiedrisko organizāciju izteikto viedokli
Par apspriešanai izvirzītajiem administratīvi teritoriālās reformas variantiem (uz 22.05.2001.)
|
N. |
Viedokļa |
Īss saturs |
Komentāri un |
|
|
p.k. |
autors |
piezīmes |
||
|
1. |
Saeimas |
Pieņem zināšanai ministra J.Krūmiņa |
||
|
frakcija |
sniegto informāciju par pašvaldību |
|||
|
“Latvijas ceļš” |
administratīvi teritoriālā |
|||
|
iedalījuma projektu. |
||||
|
2. |
Tautas partijas |
Informē, ka ir uzsākuši diskusiju |
||
|
Saeimas |
par ministrijas izstrādātajiem |
|||
|
frakcija |
pašvaldību reģionālās reformas |
|||
|
projektiem. |
||||
|
3. |
LSDSP |
Pieņem zināšanai ministra J.Krūmiņa |
||
|
Saeimas |
sniegto informāciju par pašvaldību |
|||
|
frakcija |
administratīvi teritoriālā |
|||
|
iedalījuma projektu. |
||||
|
4. |
Apvienības |
Uzklausīja ministra J.Krūmiņa |
||
|
“Tēvzemei |
viedokli administratīvi teritoriālās |
|||
|
un Brīvībai” / |
reformas jautājumā. |
|||
|
LNNK Saeimas |
Frakcija turpinās diskusiju, kā arī |
|||
|
frakcija |
sekos projekta tālākai virzībai. |
|||
|
5. |
Politisko |
Pieņem zināšanai ministra J.Krūmiņa |
||
|
organizāciju |
sniegto informāciju par pašvaldību |
|||
|
apvienības “Par |
administratīvi teritoriālā |
|||
|
cilvēka tiesībām |
iedalījuma projektu. |
|||
|
vienotā Latvijā” |
||||
|
Saeimas frakcija |
||||
|
6. |
LSDSP |
LSDSP iestājas par administratīvi |
||
|
konference |
teritoriālās reformas nepieciešamību |
|||
|
02.05.2001. |
un īstenošanu. |
|||
|
Reforma jāsāk ar tautas vēlētu |
||||
|
reģionālo pašvaldību izveidošanu. |
||||
|
LSDSP neatbalsta pašvaldību |
||||
|
administratīvi teritoriālās reformas |
||||
|
termiņu paātrināšanu. |
||||
|
7. |
Iekšlietu |
Norāda, ka 102 pašvaldību projekta |
Risinājums par |
|
|
ministrija |
realizācijas gadījumā ministrijai |
policijas iecirkņa |
||
|
būs jāveido Valsts ugunsdzēsības un |
izveidi katrā novadā |
|||
|
glābšanas dienesta, Valsts policijas un |
principā ir atbalstāms. |
|||
|
Pilsonības un migrācijas lietu |
||||
|
pārvaldes papildus struktūrvienības |
||||
|
jaunveidojamo novadu |
||||
|
administratīvajos centros. |
||||
|
Atbalsta nosacīti 33 pašvaldību variantu |
||||
|
un reformas realizāciju 2002. gadā. |
||||
|
8. |
Izglītības un |
Atbalsta nostādnes par pašvaldību |
||
|
zinātnes |
skaita samazināšanu, bet nenorāda, |
|||
|
ministrija |
kuru reformas variantu atbalsta, |
|||
|
kā arī nav atsauces uz ATR termiņiem. |
||||
|
Uzskata, ka Izglītības likuma norma |
Nav paredzēta |
|||
|
par izglītības pārvaldes izveidi |
novadu izglītības |
|||
|
republikas pilsētu un rajonu pašvaldībās |
pārvaldes veidošana. |
|||
|
ir attiecināma uz novadu pašvaldībām, |
||||
|
līdz ar to rastos liels skaits – 102 |
||||
|
izglītības pārvaldes un būtiski |
||||
|
palielinātos tur strādājošo skaits. |
||||
|
Nopietnas problēmas varētu rasties |
Tā ir reģionālo |
|||
|
pedagogu profesionālās meistarības |
pašvaldību |
|||
|
pilnveides, speciālo skolu un klašu |
funkcija |
|||
|
bērniem ar speciālām vajadzībām |
||||
|
organizēšanā (rajona un |
||||
|
republikas pilsētu pašvaldību funkcija). |
||||
|
9. |
Vides |
Ir izvērtēti un salīdzināti abi projektu |
Praktiski ministrija |
|
|
aizsardzības |
varianti, to pozitīvie un negatīvie |
iesaka saglabāt |
||
|
un reģionālās |
aspekti. |
esošo valsts |
||
|
attīstības |
Pozitīvo aspektu vairāk ir minēts |
pārvaldes teritoriālo |
||
|
ministrija |
nosacīti 33 pašvaldību variantam: |
institūciju |
||
|
• tiek saglabātas esošās teritorijas |
izvietojumu. |
|||
|
un zināms administratīvais centrs, |
||||
|
• iespējams koncentrēt lielākus |
||||
|
finansu resursus, |
||||
|
• mazāki resursi pārvaldes |
||||
|
uzturēšanai, |
||||
|
• iespējas pārvaldes institūcijas |
||||
|
nodrošināt ar kompetentiem kadriem, |
||||
|
• tiktu novērstas 102 pašvaldību projekta |
||||
|
nepilnības, kur nav ņemts vērā, |
||||
|
piemēram, pierobežas nelabvēlīgā |
||||
|
ietekme un jūras piekrastes īpašā |
||||
|
ietekme uz teritorijas attīstību, kas |
||||
|
“izstieptas” gar robežu vai jūras |
||||
|
piekrasti, |
||||
|
• nevajadzētu papildus |
||||
|
resursu reģionālo vides pārvalžu |
||||
|
institūciju pārraudzības teritoriju |
||||
|
pārveidošanai, kā arī plānošanas |
||||
|
reģionu darbības pārstrukturēšanai. |
||||
|
Tiek norādīts, ka realizējot jebkuru |
||||
|
no projektu variantiem: |
||||
|
• netiks atrisinātas problēmas, |
Tā ir reģionālo |
|||
|
kas saistītas ar realizējamiem |
pašvaldību |
|||
|
investīciju projektiem ar ES |
kompetence. |
|||
|
līdzfinansējumu un starptautisko |
||||
|
kredītinstitūciju finansu resursu |
||||
|
līdzdalību, |
||||
|
• saglabāsies problēmas, |
||||
|
kas saistītas ar likuma par |
||||
|
sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem |
||||
|
normu izpildi pašvaldību līmenī. |
||||
|
Komentāri par nosacīti 102 |
||||
|
pašvaldību projektu: |
||||
|
• norāda, ka nekorekti nosaukt par |
||||
|
lielpilsētām pilsētas ar iedzīvotāju |
||||
|
skaitu virs 25000, |
||||
|
• norāda, ka būs jāpārskata pašvaldību |
||||
|
teritorijas ap lielajām pilsētām, |
||||
|
• ierosina, ka jānosaka kritēriji |
||||
|
apdzīvotajai vietai, kurā veido |
||||
|
pakalpojumu sniegšanas vietu, |
||||
|
• uzskata, ka mērķdotāciju apjoms |
||||
|
pašvaldību attīstības plānu izstrādei |
||||
|
ir jāparedz lielāks, tas ir 2,5 milj. Ls. |
||||
|
10. |
Ekonomikas |
Iesaka par pamatu reformas projekta |
||
|
ministrija |
tālākai izstrādei izmantot nosacīti |
|||
|
102 variantu un projektu attīstīt |
||||
|
šādos virzienos: |
||||
|
• jaunais vietējo pašvaldību |
Mūsuprāt, primāras |
|||
|
administratīvi teritoriālais iedalījums |
ir iedzīvotāju |
|||
|
saskaņojams ar VARAM un |
intereses jaunā |
|||
|
Centrālās statistikas pārvaldes |
administratīvā |
|||
|
30.03.1999. kopīgi pieņemto |
iedalījuma izveidē |
|||
|
reģionālo iedalījumu. Nav pieļaujama |
nevis ierēdņu |
|||
|
novadu veidošana, ja kāda bijusī |
noteiktais reģionālais |
|||
|
pagasta teritorija tiek sadalīta pa |
iedalījums statistikas |
|||
|
vairākiem novadiem un pārvietota |
vajadzībām. |
|||
|
uz citu reģionu, jo Centrālajai |
||||
|
statistikas pārvaldei nav un nebūs |
||||
|
pietiekamas kapacitātes pārrēķinu |
||||
|
veikšanai, |
||||
|
• projekts papildināms ar sadaļu par |
||||
|
iespējamo pāreju uz vēlētām |
||||
|
reģionālam pašvaldībām, |
||||
|
• projekta 7. sadaļā jādod norādes |
Jauno administratīvo |
|||
|
par jaunveidojamo administratīvi |
teritoriju izveide nav |
|||
|
teritoriālo vienību saistību ar Centrālās |
saistāma ar |
|||
|
statistikas pārvaldes un VARAM |
iedalījumu reģionos, |
|||
|
noteiktajiem 5 reģioniem, |
kas noteikts balstoties |
|||
|
uz iedalījumu rajonos. |
||||
|
• projektā nav aprēķināti izdevumi |
Šos aprēķinus |
|||
|
statistiskās informācijas savākšanai |
visprecīzāk var veikt |
|||
|
un apkopošanai nosacīti 102 |
Centrālā statistikas |
|||
|
pašvaldību variantā bez otrā |
pārvalde. |
|||
|
līmeņa pašvaldībām, |
||||
|
• jāprecizē un jāpamato reformas |
Lai precizētu |
|||
|
tiešās izmaksas, |
reformas izmaksas, |
|||
|
nepieciešami valsts |
||||
|
pārvaldes institūciju |
||||
|
aprēķini par šo |
||||
|
institūciju |
||||
|
izdevumiem saistībā |
||||
|
ar reformu. |
||||
|
• jādod apsvērumi par ieguldāmo |
Reformu neveic, lai |
|||
|
līdzekļu atmaksāšanās laiku, |
pelnītu naudu, tad jau |
|||
|
šādi aprēķini būtu |
||||
|
jāveic arī veselības |
||||
|
aprūpes, sociālās |
||||
|
aprūpes un valsts |
||||
|
pārvaldes reformai. |
||||
|
• projekts jāpapildina ar tabulu par |
Saskaņā ar |
|||
|
netiešajiem reformas izdevumiem |
Administratīvi |
|||
|
un darbiem vietējās infrastruktūras |
teritoriālās reformas |
|||
|
sakārtošanā (transports un sakari, |
likumu šādi aprēķini |
|||
|
skolas, sociālās aprūpes un |
ir viens no pašvaldību |
|||
|
kultūras iestādes utt.) . |
apvienošanās projekta |
|||
|
uzdevumiem. |
||||
|
11. |
Kultūras |
Reformas realizācija nedrīkst |
||
|
ministrija |
pasliktināt iedzīvotāju iespējas |
|||
|
saņemt nepieciešamos pakalpojumus, |
||||
|
t.sk. arī informācijas, komunikācijas |
||||
|
un darījumu pakalpojumus, |
||||
|
kurus paredz Nacionālās programmas |
||||
|
“Informātika”, “Kultūra” |
||||
|
(apakšprogramma “Bibliotēkas”). |
||||
|
• Ministrija uzskata, ka viens no |
Mūsuprāt, ministrija |
|||
|
svarīgākajiem kritērijiem no |
ievērojami pārspīlē |
|||
|
kultūras mantojuma uzskaites viedokļa, |
savas grūtības sakarā |
|||
|
veidojot novadus, ir minimālas pilsētu |
ar administratīvi |
|||
|
un pagastu robežu izmaiņas, jo |
teritoriālās reformas |
|||
|
robežu grozīšana ļoti apgrūtinātu un |
realizēšanu. |
|||
|
sadārdzinātu turpmāko darbu ar valsts |
||||
|
aizsargājamajiem kultūras pieminekļiem |
||||
|
12. |
Tieslietu |
Ministrija iesniedz Tiesu departamenta |
||
|
ministrija |
un tās pakļautībā un pārraudzībā esošo |
|||
|
iestāžu atzinumus. |
||||
|
13. |
Tieslietu |
33 pašvaldību izveidošana neko |
||
|
ministrijas |
nemainīs tiesu darbā. 102 novadu |
|||
|
Tiesu |
izveidošanas gadījumā būs jāveic |
|||
|
departaments |
grozījumi likumā “Par tiesu varu”, |
|||
|
Civilprocesa un Kriminālprocesa |
||||
|
likumos, būs papildus izdevumi |
||||
|
sakarā ar tiesu teritorijas pārveidi. |
||||
|
14. |
Naturalizā- |
Naturalizācijas pārvaldes reģionālā |
||
|
cijas pārvalde |
struktūra ir pietiekoši elastīga, lai |
|||
|
pielāgotos ikvienam no piedāvātajiem |
||||
|
pašvaldību administratīvi teritoriālā |
||||
|
iedalījuma variantiem bez |
||||
|
ievērojamiem finansiāliem ieguldījumiem. |
||||
|
15. |
Valsts |
Atbalsta nosacīti 102 pašvaldību |
||
|
zemes dienests |
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu. |
|||
|
• Uzskata, ka minētā projekta realizācija |
||||
|
tālāk uzlabos dienesta sadarbības |
||||
|
iespējas ar pašvaldībām un nodrošinās |
||||
|
operatīvāku un kvalitatīvāku |
||||
|
klientu apkalpošanu. |
||||
|
16. |
Tieslietu |
Uzņēmumu reģistram obligāts ir |
||
|
ministrijas |
administratīvo teritoriju klasifikators. |
|||
|
Uzņēmumu |
Ja tas tiks grozīts, būs papildus |
|||
|
reģistrs |
izdevumi 3-5 tūkst. latu. |
|||
|
17. |
Centrālā |
Pilnībā atbalsta nepieciešamību veikt |
Iespēju robežās var |
|
|
statistikas |
administratīvi teritoriālo reformu, |
veikt pašvaldību |
||
|
pārvalde |
tomēr piedāvātais 102 pašvaldību |
administratīvā |
||
|
modelis sakarā ar tā struktūru rada |
teritoriālā iedalījuma |
|||
|
metodoloģiskas, organizatoriskas un |
projekta koriģēšanu, |
|||
|
finansiālās problēmas. |
bet prioritāte ir |
|||
|
• Būs nepieciešams pārveidot |
iedzīvotāju un |
|||
|
2000. gadā sagatavoto Republikas |
pašvaldību intereses, |
|||
|
Administratīvo teritoriju un teritoriālo |
nevis statistikas |
|||
|
vienību klasifikatoru. |
vienkāršošana. |
|||
|
• Būtiskas problēmas rodas |
||||
|
gadījumos, kad viena jaunveidojamā |
||||
|
novada sastāvā tiek ietverti divu |
||||
|
vai vairāku pašreiz esošo |
||||
|
administratīvo rajonu pagasti, |
||||
|
pilsētas, novadi vai novadu |
||||
|
robežas salauž makroekonomiskajos |
||||
|
aprēķinos līdz šim lietoto |
||||
|
NUTS III atbilstošo reģionu |
||||
|
struktūru (konstatēti 10 gadījumi). |
||||
|
• Makroekonomisko statistikas |
||||
|
datu precizēšana par iepriekšējiem |
||||
|
gadiem nebūs iespējama, jo aprēķinos |
||||
|
kā pamatvienība ir lietota republikas |
||||
|
pilsēta vai rajons, kuru eksistence līdz |
||||
|
ar piedāvātā projekta (102) realizāciju |
||||
|
tiek pārtraukta. Tiks izslēgta iespēja |
||||
|
veidot dinamiskās rindas ekonomisko |
||||
|
rādītāju salīdzinājumam. |
||||
|
• Latvijas statistikā tiek lietota izlases |
||||
|
metode, kura līdz šim tika veikta 33 |
||||
|
administratīvo teritoriju robežās. |
||||
|
102 pašvaldību gadījumā reprezentatīvu |
||||
|
izlasi var nodrošināt vienīgi Rīgā. |
||||
|
Pārējas pašvaldībās būs jāatsakās no |
||||
|
izlases metodes lietošanas un jāveic |
||||
|
tieša uzskaite. Tādā gadījumā Centrālās |
||||
|
statistikas pārvaldes darbinieku skaits |
||||
|
būs jāpalielina par 40-50 speciālistiem. |
||||
|
• Uzskata, ka vienlaicīgi ar novadu |
||||
|
izveidošanu ir jānosaka reģionālā līmeņa |
||||
|
vienības, kā arī jāizdara pieņemtā |
||||
|
lēmuma saskaņošana ar Eiropas |
||||
|
savienības institūcijām, ja tas |
||||
|
atšķiras no šodien lietotā varianta. |
||||
|
18. |
Administratīvi |
Par pamatu tālākai vietējo pašvaldību |
||
|
teritoriālās |
reformas realizācijai izmantot projektu |
|||
|
reformas |
nosacīti 102 pašvaldības, ņemot vērā |
|||
|
padome |
rajona administratīvo teritoriju |
|||
|
izpētes rezultātus. |
||||
|
• Reformas realizācijas beigu termiņš |
||||
|
2005.g. |
||||
|
• Reformas sekmīgai realizācijai |
||||
|
nepieciešami valsts atbalsta pasākumi |
||||
|
(lauku ceļu programma, pašvaldību |
||||
|
vienotās informācijas sistēmas |
||||
|
izveide utt.). |
||||
|
• Vietējo pašvaldību administratīvi |
||||
|
teritoriālā reforma veicama vienlaicīgi |
||||
|
ar reģionālo reformu. |
||||
|
19. |
Latvijas |
Atbalsta ideju par nepieciešamību |
||
|
Brīvo |
veikt administratīvi teritoriālo reformu, |
|||
|
arodbiedrību |
atzinīgi vērtē administratīvi teritoriālās |
|||
|
savienība |
reformas variantu publisko apspriešanu. |
|||
|
• Ierosina valdībai piedāvātos reformas |
||||
|
variantus papildināt ar šādā |
||||
|
programmām: |
||||
|
• valsts ceļu sakārtošanas programmu, |
||||
|
• sabiedriskā transporta attīstības |
||||
|
programmu, |
||||
|
• telekomunikāciju tīkla attīstības |
||||
|
programmu, |
||||
|
• veselības aprūpes attīstības programmu, |
||||
|
• vispārējās un profesionālās izglītības, |
||||
|
skolu un pirmsskolas iestāžu |
||||
|
attīstības programmu, |
||||
|
• nodarbinātības programmu, |
||||
|
• pieaugušo izglītības programmu, |
||||
|
• kultūras un sporta aktivitāšu |
||||
|
attīstības programmu, |
||||
|
• kopēju administratīvi teritoriālās |
||||
|
reformas programmu Latvijā, |
||||
|
iekļaujot visas nozaru ministrijas, |
||||
|
attīstības aģentūras un citas pārvaldes |
||||
|
institūcijas vienotā administratīvā sistēmā. |
||||
|
20. |
Latvijas |
Aicina valdību ievērot Administratīvi |
||
|
Pašvaldību |
teritoriālās reformas likumā noteiktos |
|||
|
savienības |
termiņus. |
|||
|
kongresa |
• Aicina valdību ievērot rajona izpētes |
|||
|
rezolūcija |
rezultātus un Administratīvi teritoriālās |
|||
|
18.05.2001. |
reformas padomes lēmumus, kā arī |
|||
|
pašvaldību viedokļus. |
||||
|
• Aicina valdību un Saeimu ievērot, ka: |
||||
|
• reforma atbalstāma tikai tad, ja tiek |
||||
|
veikta finansu un varas decentralizācija, |
||||
|
• reformas nosacījums ir valsts budžeta |
||||
|
nodrošinājums, sākot ar 2002. gadu, |
||||
|
lauku ceļu attīstības programmai, |
||||
|
pašvaldību informātikas programmas |
||||
|
īstenošanai un finansējuma palielināšanai |
||||
|
veselības aprūpei, |
||||
|
• pašvaldību tiesību ierobežošana veidot |
||||
|
sadarbības apvienības būtu likumu |
||||
|
pārkāpums, |
||||
|
• reformas paātrināšanai |
||||
|
jāpalielina dotācijas pašvaldībām, kuras |
||||
|
veic reformu, vismaz divas reizes, |
||||
|
• nedrīkst samazināt novadu ieņēmumus, |
||||
|
salīdzinot tos ar novadu izveidojušo |
||||
|
pašvaldību kopējo budžetu. |
||||
|
21. |
Latvijas |
Atbalsta nosacīti 102 pašvaldību variantu, |
||
|
pilsētu |
kas tiek precizēts atbilstoši pašvaldību |
|||
|
savienības |
un sabiedrības ieteiktajiem priekšlikumiem. |
|||
|
konferences |
• Reformas realizāciju veikt Administratīvi |
|||
|
rezolūcija |
teritoriālās reformas noteiktajos termiņos. |
|||
|
11.05.2001. |
• Aicina Saeimu un Ministru kabinetu |
|||
|
administratīvi teritoriālās reformas |
||||
|
realizāciju nodrošināt ar ilgtermiņa |
||||
|
programmām: ceļu, informatizācijas, |
||||
|
attīstības plānošanas, kā arī citām |
||||
|
investīcijām. |
||||
|
• Aicina nesamazināt jaunizveidoto |
||||
|
novadu ieņēmumus attiecībā pret pašreizējo |
||||
|
pašvaldību kopējo ieņēmumu apjomu. |
||||
|
22. |
Latvijas |
Izsaka neizpratni un satraukumu |
||
|
Pašvaldību |
par nepārdomātiem un sasteigtiem |
|||
|
savienības |
reformas projektu variantiem. |
|||
|
Pagastu |
• Aicina pagastu vadītājus organizēt |
|||
|
apvienību |
reformas projektu sabiedrisko apspriešanu. |
|||
|
valde |
• Aicina Saeimā pārstāvētās politiskās |
|||
|
partijas atzīt un iestrādāt likumdošanā, |
||||
|
ka pašvaldību grupas reformas gaitā |
||||
|
var brīvprātīgi izvēlēties gan |
||||
|
sadarbības apvienību veidošanu, |
||||
|
gan brīvprātīgu apvienošanos novados. |
||||
|
23. |
Latgales |
Atbalsta 102 pašvaldību izveidošanas |
||
|
pilsētu |
projektu. |
|||
|
savienība |
• Iesaka nesamazināt izveidoto novadu |
|||
|
ieņēmumus attiecībā pret pašreizējo |
||||
|
pašvaldību kopējo budžetu. |
||||
|
• Vienlaicīgi ar vietējo pašvaldību |
||||
|
reformu jārealizē valsts investīcijas |
||||
|
(vietējo ceļu un sakaru infrastruktūrā, |
||||
|
pašvaldības attīstības plānu izstrādē, |
||||
|
informācijas sistēmas izveidē). |
||||
|
• Iesaka dot pašvaldībām pilnvaras |
||||
|
novada robežu un administratīvo |
||||
|
centru noteikšanā. |
||||
|
• Nākamās pašvaldību vēlēšanas |
||||
|
rīkojamas likumā noteiktajos termiņos. |
||||
|
24. |
Latvijas |
LDDK Valde atbalsta nepieciešamību |
||
|
Darba |
paaugstināt pašvaldību kapacitāti, |
|||
|
devēju |
bet atturas no konkrētu skaitlisku |
|||
|
konfederācija |
lielumu atbalstīšanas. |
|||
|
(LDDK) |
• četri no pieciem izvēlētajiem |
Izvēlētie apvienošanās |
||
|
pašvaldību apvienošanās |
kritēriji ir kvantitatīvi |
|||
|
kritērijiem ir aritmētiski un neatspoguļo |
vienkārši, konkrēti un |
|||
|
konkrētas apvienotās pašvaldības |
nelielā skaitā. Tādi ir |
|||
|
finansiālo un intelektuālo potenciālu, |
lietoti citās valstīs, |
|||
|
kam jābūt noteicošam jaunās |
veicot administratīvi |
|||
|
pašvaldības izvēlē. |
teritoriālo reformu. |
|||
|
Izvēloties daudz |
||||
|
sarežģītākus kritērijus, |
||||
|
kas raksturo |
||||
|
pašvaldības |
||||
|
intelektuālo, finansiālo |
||||
|
un cita veida potenciālu, |
||||
|
tie nebūs praktiski |
||||
|
pielietojami. |
||||
|
• Iedzīvotāju skaits, neanalizējot |
Mums nav zināma |
|||
|
iedzīvotāju vecuma un dzimuma |
citu valstu prakse, kad |
|||
|
struktūru, nevar kalpot par |
par apvienošanās |
|||
|
apvienošanās kritēriju, jo jaunās |
kritērijiem būtu noteikta |
|||
|
pašvaldības ar mazu iedzīvotāju |
iedzīvotāju dzimuma |
|||
|
skaitu darbaspējīgā vecumā, |
struktūra, iedzīvotāju |
|||
|
jau sākotnēji lemtas neveiksmei. |
skaits darbaspējas |
|||
|
vecumā, bērnu skaits utt. |
||||
|
Pie iedzīvotāju skaita |
||||
|
virs 5000 šie rādītāji |
||||
|
izlīdzinās. Protams, |
||||
|
var sarežģīt aprēķinus |
||||
|
līdz bezgalībai, bet |
||||
|
tas nedos būtiski |
||||
|
kvalitatīvākus |
||||
|
rezultātus. |
||||
|
• Projektā nav pievienoti aprēķini, |
Apvienotās pašvaldības |
|||
|
cik reāli izmaksā katras pašvaldību |
spēs efektīvāk un |
|||
|
funkcijas veikšana. Ievērojot |
racionālāk izmantot |
|||
|
pašvaldību vadītāju viedokli, ka |
esošo finansējumu. |
|||
|
pašvaldībām uzdotās funkcijas |
Kopējo finansu |
|||
|
netiek nodrošinātas ar atbilstošu |
nepieciešamību |
|||
|
finansējumu nav pārliecības, ka |
pašvaldību funkciju |
|||
|
jaunizveidotās pašvaldības spēs |
veikšanai nosaka |
|||
|
šīs funkcijas realizēt. |
Finansu ministrija, |
|||
|
un mums nav pamata |
||||
|
to apšaubīt. Lai katrai |
||||
|
pašvaldībai būtu |
||||
|
vismaz minimālie |
||||
|
pašvaldību funkciju |
||||
|
izpildei nepieciešamie |
||||
|
finansu līdzekļi, ir |
||||
|
izveidota pašvaldību |
||||
|
finansu izlīdzināšanas |
||||
|
sistēma. |
||||
|
• Nav pamata apgalvojumam, |
Nevaram piekrist |
|||
|
ka vidējās izglītības nodrošināšana |
apgalvojumam, ka |
|||
|
pašvaldības teritorijā pozitīvi ietekmē |
kvalitatīvas vidējās |
|||
|
iedzīvotāju izvēli dzīvot šajā teritorijā. |
izglītības iegūšanas |
|||
|
Lielu bezdarbnieku daļu sastāda |
iespējas nav pašvaldības |
|||
|
personas ar vidējo izglītību, tādēļ |
teritorijai piesaistošs |
|||
|
teritorijas attīstībai nozīmīgas ir |
faktors. Profesionālās |
|||
|
iespējas iegūt visa līmeņa |
izglītības iespēju |
|||
|
profesionālo izglītību. |
radīšana šobrīd nav |
|||
|
vietējo pašvaldību |
||||
|
funkcija un tāpēc tā |
||||
|
projektā nav analizēta. |
||||
|
• Pirms administratīvi teritoriālās |
Protams, var izstrādāt |
|||
|
reformas uzsākšanas nepieciešams |
minētos dokumentus, |
|||
|
izstrādāt dokumentu, kurā veikta visu |
bet nav pārliecības, |
|||
|
valstī notiekošo reformu horizontāla |
ka tie nepieciešami |
|||
|
analīze, kā arī veikta ar pašvaldību |
vietējo pašvaldību |
|||
|
funkciju izpildi saistīto izmaksu |
administratīvi |
|||
|
reāla novērtēšana. |
teritoriālās reformas |
|||
|
realizēšanai. |