• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2013. gada 30. jūlija noteikumi Nr. 455 "Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 19.oktobra noteikumos Nr.817 "Noteikumi par darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.1.2.4.aktivitātes "Augstas pievienotās vērtības investīcijas" projektu iesniegumu atlases otro un turpmākajām kārtām"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 2.08.2013., Nr. 149 https://www.vestnesis.lv/op/2013/149.15

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.456

Grozījums Ministru kabineta 2009.gada 10.marta noteikumos Nr.237 "Noteikumi par darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.2.1.3.aktivitāti "Garantijas komersantu konkurētspējas uzlabošanai""

Vēl šajā numurā

02.08.2013., Nr. 149

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 455

Pieņemts: 30.07.2013.

OP numurs: 2013/149.15

2013/149.15
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 19 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.455

Rīgā 2013.gada 30.jūlijā (prot. Nr.41 69.§)

Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 19.oktobra noteikumos Nr.817 "Noteikumi par darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.1.2.4.aktivitātes "Augstas pievienotās vērtības investīcijas" projektu iesniegumu atlases otro un turpmākajām kārtām"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

Izdarīt Ministru kabineta 2011.gada 19.oktobra noteikumos Nr.817 "Noteikumi par darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.1.2.4.aktivitātes "Augstas pievienotās vērtības investīcijas" projektu iesniegumu atlases otro un turpmākajām kārtām" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 170.nr.; 2012, 101.nr.; 2013, 57.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

"4. Aktivitātes ietvaros sasniedzamie uzraudzības rādītāji:

4.1. līdz 2013.gada beigām atbalstīt 95 augstas pievienotās vērtības projektus;

4.2. līdz 2013.gada beigām piesaistīt privāto finansējumu 210 000 000 latu apmērā komercdarbības attīstībai;

4.3. nodrošināt, lai līdz 2013.gada beigām atbalstītajiem komersantiem divus gadus pēc finansējuma saņemšanas apgrozījums pieaugtu par 20 %."

2. Aizstāt 6.punktā vārdus "valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra"" ar vārdiem "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra".

3. Izteikt 8.punktu šādā redakcijā:

"8. Aktivitāti finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros projektu iesniegumu atlases otrajā un turpmākajās kārtās pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 36 167 488 lati un valsts budžeta līdzfinansējums ir 6 412 774 lati. Aktivitātei pieejamais saistību apjoms, kas pārsniedz šo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu (turpmāk – virssaistību finansējums), ir 16 070 678 lati. Finansējuma saņēmējs nodrošina savu līdzfinansējumu proporcionāli projekta īstenošanai paredzētajam virssaistību finansējumam saskaņā ar šo noteikumu 23., 28. un 29.punktu."

4. Papildināt noteikumus ar 8.1 punktu šādā redakcijā:

"8.1 Šo noteikumu 8.punktā minētais kopējais publiskais finansējums aktivitātes ietvaros ir sadalīts atbilstoši aktivitātes iesniegumu atlases kārtām:

8.1 1. otrās kārtas ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir 32 074 059 lati, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 24 841 705 latu apmērā un virssaistību finansējums 7 232 354 latu apmērā;

8.1 2. trešās kārtas ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir 26 576 881 lats, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 11 325 783 latu apmērā, valsts budžeta līdzfinansējums 6 412 774 latu apmērā un virssaistību finansējums 8 838 324 latu apmērā;

8.1 3. ceturtajā un turpmākajās kārtās pieejamo finansējumu veido iepriekšējās kārtās neizlietotais publiskais finansējums."

5. Izteikt 12.punktu šādā redakcijā:

"12. Projekta īstenošanas vieta šo noteikumu izpratnē ir vieta, kur projekta iesniedzējs ražo (tai skaitā ražošanas apstākļos testē) savu produkciju vai sniedz pakalpojumus (tai skaitā izstrādā prototipu). Projektu var īstenot vairākās adresēs, ja šajās adresēs ir izvietota vienota ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas ķēde."

6. Papildināt I nodaļu ar 12.1, 12.2 un 12.punktu šādā redakcijā:

"12.1 Struktūrvienība, kuras izveidei vai modernizācijai ir iesniegts projekts, šo noteikumu izpratnē ir projekta iesniedzēja teritorija vai būve, kurā saimniecisko darbību veic ar projekta ietvaros iegādātajām iekārtām. Struktūrvienība var atrasties vairākās adresēs, ja šajās adresēs ir izvietota vienota ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas ķēde. Struktūrvienībai ir nošķirta naudas plūsma no citas projekta iesniedzēja darbības.

12.2 Ilgtspēja šo noteikumu izpratnē ir projekta ietvaros ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma ilgtspējīgas konkurētspējas priekšrocība pret citiem noieta tirgū esošiem līdzvērtīgiem produktiem vai pakalpojumiem (tai skaitā projekta ietvaros ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma aizsardzība ar patentu vai licenci vai integrācija globālajās piegāžu ķēdēs).

12.3 Lai apliecinātu pētniecības un attīstības kapacitātes stiprināšanu un attīstīšanu, projekta iesniedzējs biznesa plānā norāda pirms projekta iesniegšanas veiktās pētniecības un attīstības aktivitātes jauno produktu vai tehnoloģiju izstrādei, kuras tiek ieviestas ražošanā šā projekta ietvaros un atspoguļo turpmāk plānotās pētniecības un attīstības aktivitātes, kas saistītas ar konkrētu jauno produktu vai tehnoloģiju (tai skaitā komersanta paša pētniecības un attīstības personāla un laboratoriju veiktie darbi vai pētniecības un attīstības darbu pasūtīšana nacionālajām un starptautiskajām zinātniskajām institūcijām un laboratorijām)."

7. Izteikt 14.1.apakšpunktu šādā redakcijā:

"14.1. projekta iesniedzējs citu Eiropas Savienības struktūrfondu vai Kohēzijas fonda projektu īstenošanas laikā ir tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju par attiecīgo projektu īstenošanu;".

8. Izteikt 14.4.apakšpunktu šādā redakcijā:

"14.4. projekta iesniedzējs atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam:

14.4.1. grūtībās nonācis sīkais, mazais vai vidējais komersants ir komersants, kurš atbilst grūtībās nonākuša sīkā, mazā vai vidējā komersanta definīcijai, kas noteikta Komisijas regulā Nr.800/2008;

14.4.2. grūtībās nonācis lielais komersants ir komersants, kuram:

14.4.2.1. ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tam uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta;

14.4.2.2. uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi zaudējumi pārsniedz pusi no pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā – ceturtdaļu no pamatkapitāla, un konstatējamas šo noteikumu 14.4.2.4.apakšpunktā minētās pazīmes;

14.4.2.3. saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu pārskatiem un pēdējo pieejamo operatīvo pārskatu uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes – zaudējumu pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas plūsmas samazināšanās, parādu pieaugums, procentu maksājumu celšanās, gatavās produkcijas krājumu pieaugums, zems likviditātes koeficients, krītoša vai nulles aktīvu vērtība – un konstatējamas šo noteikumu 14.4.2.4.apakšpunktā minētās pazīmes;

14.4.2.4. nav iespēju nosegt zaudējumus no saviem līdzekļiem vai ar līdzekļiem, ko tas spēj iegūt no saviem biedriem, akcionāriem, dalībniekiem vai kreditoriem, un tas nespēj apturēt zaudējumus, kuri bez valsts iestāžu ārējās iejaukšanās īstermiņā vai vidējā termiņā izraisīs saimnieciskās darbības veicēja nespēju turpināt darbību;".

9. Izteikt 16.punktu šādā redakcijā:

"16. Projektu iesniegumu atlases otrās kārtas ietvaros finansējumu piešķir ieguldījumiem pamatlīdzekļos – iekārtu iegādei, ēku un būvju būvniecībai, rekonstrukcijai un renovācijai, kas saistīta ar jaunas saimnieciskās darbības uzsākšanu vai esošas saimnieciskās darbības paplašināšanu, produkcijas dažādošanu ar jauniem produktiem vai ražošanas procesa būtisku maiņu. Projektu iesniegumu atlases trešās kārtas un turpmāko kārtu ietvaros finansējumu piešķir tikai tādu iekārtu iegādei, kas saistīta ar jaunas saimnieciskās darbības uzsākšanu vai esošas saimnieciskās darbības paplašināšanu, produkcijas dažādošanu ar jauniem produktiem vai ražošanas procesa būtisku maiņu. Projektu iesniegumu atlases trešās kārtas un turpmāko kārtu ietvaros finansējumu nepiešķir kravu iekraušanas, izkraušanas, celšanas, pārvadāšanas un glabāšanas iekārtu iegādei."

10. Izteikt 18.punktu šādā redakcijā:

"18. Aktivitātes ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas:

18.1. otrās, trešās un turpmāko kārtu ietvaros – jaunu iekārtu (un aprīkojuma) iegādes izmaksas, kuras tieši nodrošina ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesu projekta īstenošanas nozarē un kuras iekļautas finanšu pārskatos saskaņā ar normatīvajiem aktiem par grāmatvedību, kas nosaka un skaidro pamatlīdzekļu grāmatvedības uzskaiti un ar pamatlīdzekļiem saistītās informācijas norādīšanu finanšu pārskatos;

18.2. otrās kārtas ietvaros – ēku un būvju būvniecības, rekonstrukcijas un renovācijas izmaksas, kas paredzētas tikai finansējuma saņēmēja ražošanas vajadzībām, kuras saskaņā ar normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju tiek klasificētas kā rūpnieciskās ražošanas ēkas un noliktavas, ielas un ceļi, sliežu ceļi, vietējās nozīmes cauruļvadi un kabeļi, ķīmiskās rūpniecības komersantu būves, iepriekš neklasificētas smagās rūpniecības uzņēmumu būves, akvedukti, apūdeņošanas un kultivācijas hidrobūves (attiecināmas tikai meliorācijas darbu izmaksas), kā arī ārstniecības un rehabilitācijas pasākumu veikšanai nepieciešamās ārstniecības vai veselības aprūpes iestāžu ēku būvniecības, rekonstrukcijas un renovācijas izmaksas. Kopējās ēku un būvju būvniecības, rekonstrukcijas un renovācijas izmaksas nepārsniedz 50 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām."

11. Izteikt 20. un 21.punktu šādā redakcijā:

"20. Projektu iesniegumu atlases otrās kārtas ietvaros iekārtas, kuru darbība saistīta ar ostas pakalpojumu nodrošināšanu (piemēram, loču pakalpojumi, velkoņu pakalpojumi, stividorpakalpojumi) ostas teritorijā vai ārpus tās, nav uzskatāmas par transporta (pārvadājumu) pakalpojumu sniegšanas iekārtām šo noteikumu izpratnē.

21. Attiecināmajās izmaksās iekļauj tikai tos sākotnējos ieguldījumus, par kuriem projekta noslēguma vai starpposma pārskata iesniegšanas dienā būs pilnībā samaksāts, kuri būs finansējuma saņēmēja īpašumā Latvijā projekta iesniegumā norādītajā projekta īstenošanas vietā un kuri tiks izmantoti projektā paredzētās saimnieciskās darbības veikšanai. Starpposma pārskatā attiecināmajās izmaksās var iekļaut arī atbilstoši projekta iesniegumam faktiski veiktos izdevumus par ieguldījumiem, kas vēl nav finansējuma saņēmēja īpašumā Latvijā, ja par starpposma pārskatā norādīto finansējuma apmēru ir iesniegta Eiropas Savienībā reģistrētas kredītiestādes garantija, ka sākotnējie ieguldījumi projekta noslēguma pārskata iesniegšanas dienā būs pilnībā samaksāti, būs finansējuma saņēmēja īpašumā Latvijā un tiks izmantoti projektā paredzētās saimnieciskās darbības veikšanai. Kredītiestādes garantijas termiņš ir vismaz divi mēneši pēc līgumā par projekta īstenošanu paredzētā projekta īstenošanas beigu datuma."

12. Izteikt 24.punktu šādā redakcijā:

"24. Projektu iesniegumu atlases otrās kārtas ietvaros minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apjoms vienam projektam ir 3 000 000 latu, bet maksimālais publiskā finansējuma apjoms vienai projekta iesniedzēja saistīto personu grupai ir 3 000 000 latu. Projektu iesniegumu atlases trešās kārtas un turpmāko kārtu ietvaros minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apjoms vienam projektam ir 100 000 latu, bet maksimālais publiskā finansējuma apjoms vienai projekta iesniedzēja saistīto personu grupai kārtas ietvaros ir 700 000 latu."

13. Izteikt 27.punktu šādā redakcijā:

"27. Ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants, tam ir jāpamato finansējuma stimulējošā ietekme vismaz vienā no veidiem, kas minēti Komisijas regulas Nr.800/2008 8.panta 3.punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā, un izmaksas ir attiecināmas (atbalstāmās darbības var uzsākt) no dienas, kad sadarbības iestāde ir pārbaudījusi projekta iesnieguma atbilstību šiem nosacījumiem un pieņēmusi šo noteikumu 57.punktā minēto lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu."

14. Izteikt 30.punktu šādā redakcijā:

"30. Projektu iesniegumu atlases otro un trešo kārtu izsludina par attiecīgajā kārtā pieejamo finansējumu. Ja projektu iesniegumu atlases trešajā kārtā neapstiprina projektu iesniegumus par visu aktivitātē pieejamo finansējumu, organizē nākamo projektu iesniegumu atlases kārtu par aktivitātē atlikušo finansējumu."

15. Izteikt 31.1.apakšpunktu šādā redakcijā:

"31.1. oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis";".

16. Svītrot 34.2.4., 34.2.5., 34.2.6. un 34.2.7.apakšpunktu.

17. Papildināt noteikumus ar 34.2.17.apakšpunktu šādā redakcijā:

"34.2.17. ja projekta īstenošanas vieta bez pielāgošanas nav piemērota projektā paredzēto iekārtu uzstādīšanai, – vienu no šādiem dokumentiem, kas apliecina, ka projekta iesniedzējs (telpu iznomātājs, īpašnieks) plāno par saviem līdzekļiem izveidot vai pielāgot telpas iekārtu izvietošanai:

34.2.17.1. būvvaldes izsniegtu būvatļauju (kopiju) vai būvvaldē akceptētu vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas apliecinājuma karti (kopiju);

34.2.17.2. būvvaldes akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā (kopiju) vai vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas apliecinājuma karti ar būvvaldes atzīmi par tās saņemšanu (kopiju);

34.2.17.3. būvvaldes saskaņotu būvprojektu skiču projekta stadijā (kopiju) vai vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas apliecinājuma karti (kopiju)."

18. Izteikt 40.punktu šādā redakcijā:

"40. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, projekta iesniedzējs ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas iesniedz sadarbības iestādē elektroniski vai nosūta uz elektroniskā pasta adresi (veidlapa@liaa.gov.lv) aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (1.pielikums) un biznesa plānu (2.pielikums) DOC, XLS vai PDF datņu formātā. Šo noteikumu 1.pielikuma 6.1., 6.2. un 6.3.apakšpunktā un šo noteikumu 2.pielikuma 1.10., 11.1., 11.2., 11.3., 11.4. un 11.5.apakšpunktā veiktos aprēķinus iesniedz XLS datņu formātā."

19. Izteikt 46.punktu šādā redakcijā:

"46. Projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādē Eiropas Savienībā reģistrētas kredītiestādes izsniegtu pirmā pieprasījuma līguma izpildes garantijas vēstuli četru procentu vērtībā no pieprasītā publiskā finansējuma. Garantijas vēstules minimālā vērtība ir 5 000 latu. Garantijas vēstulē noteikts, ka projekta iesniedzējam 12 mēnešu laikā no dienas, kad tiks noslēgts līgums par projekta īstenošanu ar sadarbības iestādi, sadarbības iestādē ir jāiesniedz starpposma maksājuma pieprasījums vismaz par 35 % no pieprasītā publiskā finansējuma apmēra."

20. Aizstāt 51.1.apakšpunktā vārdus "valsts aģentūras "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra"" ar vārdiem "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras".

21. Svītrot 51.4.apakšpunktu.

22. Izteikt 57.punktu šādā redakcijā:

"57. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 4.pielikuma 30.punktā minētajam kritērijam. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajam kritērijam, sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu. Šajā punktā minētos lēmumus sadarbības iestādes vadītājs pieņem triju mēnešu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas beigu datuma, bet ne vēlāk kā līdz 2013.gada 31.decembrim."

23. Izteikt 65.1., 65.2. un 65.3.apakšpunktu šādā redakcijā:

"65.1. līgums, kas noslēgts ar Eiropas Savienībā reģistrētu kredītiestādi, par projekta īstenošanai nepieciešamā aizdevuma piešķiršanu vismaz 70 % apmērā no projekta kopējām izmaksām;

65.2. līgums, kas noslēgts ar saistīto komersantu par projekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma nodrošināšanu, ja šā saistītā komersanta pašu kapitāls veido vismaz 100 % no projekta kopējo izmaksu summas;

65.3. projekta iesniedzēja valdes lēmums par projekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma nodrošināšanu no pašu līdzekļiem, ja projekta iesniedzēja pašu kapitāls veido vismaz 100 % no projekta kopējo izmaksu summas."

24. Izteikt 68.punktu šādā redakcijā:

"68. Projektu iesniegumu atlases otrās kārtas ietvaros projekta maksimālais īstenošanas laiks ir trīs gadi no dienas, kad sadarbības iestādē saņemts iesniegums par projekta īstenošanu, ja projekta iesnieguma iesniedzējs uzsāk atbalstāmās darbības pēc projekta iesnieguma iesniegšanas. Ja projekta iesniedzējs plāno uzsākt atbalstāmās darbības pēc tam, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, projekta maksimālais īstenošanas laiks ir trīs gadi no minētā līguma noslēgšanas dienas. Projektu iesniegumu atlases trešās kārtas un turpmāko kārtu ietvaros projekta īstenošanas laiks ir līdz 2015.gada 15.septembrim."

25. Izteikt 71.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

"71.2. finansējuma saņēmējs, kurš atbilst sīko, mazo un vidējo komersantu statusam, pirms projekta atbalstāmo darbību uzsākšanas ir iesniedzis sadarbības iestādē projekta iesniegumu, bet finansējuma saņēmējs, kurš atbilst lielo komersantu statusam, – ir izpildījis šo noteikumu 27.punktā minētos nosacījumus;".

26. Izteikt 79.punktu šādā redakcijā:

"79. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 35 % no publiskā finansējuma apmēra. Lai saņemtu avansa maksājumu, finansējuma saņēmējs triju mēnešu laikā pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas iesniedz sadarbības iestādē Eiropas Savienībā reģistrētas kredītiestādes garantiju par avansa atdošanu. Kredītiestādes garantijas termiņš ir vismaz divi mēneši pēc līgumā par projekta īstenošanu paredzētā projekta īstenošanas beigu datuma. Finansējuma saņēmējs līdz projekta īstenošanas beigām iesniedz sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu vai pieprasījumus par izsniegtā avansa apjomu."

27. Izteikt 83.punktu šādā redakcijā:

"83. Finansējuma saņēmējs projekta noslēguma pārskatu iesniedz sadarbības iestādē 15 darbdienu laikā pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, bet ne vēlāk kā līdz 2015.gada 15.septembrim. Sadarbības iestāde var pagarināt minēto 15 darbdienu termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2015.gada 15.septembrim, ja finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē pamatotu lūgumu pagarināt projekta noslēguma pārskata iesniegšanas termiņu."

28. Izteikt 1.pielikumu jaunā redakcijā (1.pielikums).

29. Izteikt 2.pielikumu jaunā redakcijā (2.pielikums).

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis

Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts



 

Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

Ministru kabineta
2013.gada 30.jūlija
noteikumu Nr.455
1.pielikums

"1.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 19.oktobra
noteikumiem Nr.817

 

 

Projekta iesnieguma veidlapa

Projekta nosaukums
Darbības programmas 2007.-2013.gadam numurs un nosaukums:

"Uzņēmējdarbība un inovācijas"

Prioritātes numurs un nosaukums:

2.1.prioritāte "Zinātne un inovācijas"

Pasākuma numurs un nosaukums:

2.1.2.pasākums "Inovācijas"

Aktivitātes numurs un nosaukums:

2.1.2.4. aktivitāte "Augstas pievienotās vērtības investīcijas"

Projekta iesniedzējs:

Aizpilda sadarbības iestāde :

Projekta identifikācijas Nr.:
Projekta iesniegšanas datums:
Projektu atlases veids:

ierobežota

atklāta

1. sadaļa – Pamatinformācija par projekta iesniedzēju

1.1. Projekta iesniedzējs:

1.1.1. Nosaukums:
1.1.2. Struktūrvienības nosaukums
1.1.3. Reģistrācijas numurs:
1.1.4. Nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs:
1.1.5. Juridiskā adrese:
Iela, mājas Nr.
Pilsēta, novads
Valsts
Pasta indekss
1.1.6. mājas lapas adrese (ja tāda ir), kur tiks ievietota informācija par projektu apstiprināšanas gadījumā
*aizpilda, ja faktiskā adrese atšķiras no juridiskās adreses
1.1.7. Kontaktpersonas:
Atbildīgā persona:
Vārds, uzvārds
Ieņemamais amats
E-pasts:
Tālrunis:
Fakss:
Kontaktpersona:*
Vārds, uzvārds
Ieņemamais amats
E-pasts:
Tālrunis:
Fakss:

*aizpilda, ja kontaktpersona atšķiras no atbildīgās personas

1.1.8. Komersanta kategorija

Mazais, sīkais (mikro);

Vidējais komersants;

Lielais komersants;

 

1.1.9. Projekta iesniedzēja saistītās personas (ja projekta iesniegumam ir pievienota deklarāciju par projekta iesniedzēja atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta kategorijai, šī sadaļa nav jāaizpilda). Saistītās personas atbilst Komisijas 2008. gada 6. augusta Regulas (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88. pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) 1.pielikuma 3.panta 3.punktā noteiktajai saistīto personu definīcijai:

Autonoms komersants;

Partnerkomersanti;

Reģistrācijas numurs

Pēdējais noslēgtais pārskata gads, par ko tiek sniegti dati

Darbinieku skaits (vidējais strādājošo skaits gadā)

Gada apgrozījums (LVL)

Gada bilances kopsumma (LVL)

1.Komersanta nosaukums
2. ...
3. …

Kopā

Saistītie komersanti.

Reģistrācijas numurs

Pēdējais noslēgtais pārskata gads, par ko tiek sniegti dati

Darbinieku skaits (vidējais strādājošo skaits gadā)

Gada apgrozījums (LVL)

Gada bilances kopsumma (LVL)

1.Komersanta nosaukums
2. ...
3. …

Kopā

1.1.10. Projekta iesniedzēja tips (lūdzam atzīmēt atbilstošo):

 

  Kods

Nosaukums

   

I-1

Sabiedrība ar ierobežotu atbildību

   

I-2

Akciju sabiedrība

   

I-5

Individuālais komersants

   

I-13

Sabiedrība ar papildu atbildību

1.1.11. Projekta iesniedzēja pamatdarbības nozare saskaņā ar saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red. (lūdzam ierakstīt atbilstošo):

kods

nosaukums

1.1.12. Projekta iesniedzēja akcionāri (aizpilda, ja projekta iesniedzējs ir akciju sabiedrība un akcionāra ieguldījums ir vismaz 5% no kopējā ieguldījuma komersantā)

Nr.p.k.

Akcionāra nosaukums

Akciju ieguldījums %

Balsstiesības

1.
2.

Kopā

100%

100%

1.2. Projekta iesniedzēja īstenotie un plānotie projekti, par kuriem ir saņemts vai kas ir iesniegti atbalsta saņemšanai valsts, Eiropas Savienības vai cita veida atbalsta programmās (ja tādu projektu nav, tad nepieciešams ievilkt "-" vai ierakstīt "nav").

Nr.p.k.

Finansējuma sniedzējs

Finansējuma veids,
projekta nosaukums un numurs

Finansējuma apmērs (LVL)

Projekta kopējās izmaksas (LVL)

Attiecināmās
izmaksas

Projekta īstenošanas laiks
(mm/gggg–mm/gggg)

1.
2.

1.3. Projekta iesniedzēja saistīto personu īstenotie un sagatavotie projekti, par kuriem ir saņemts vai plānots saņemt finansējumu šajā aktivitātē (ja tādu projektu nav, tad nepieciešams ievilkt "-" vai ierakstīt "nav").

Nr.p.k.

Finansējuma sniedzējs

Finansējuma veids,
projekta nosaukums un numurs

Finansējuma apmērs (LVL)

Projekta kopējās izmaksas (LVL)

Attiecināmās
izmaksas

Projekta īstenošanas laiks
(mm/gggg–mm/gggg)

1.
2.

1.4. Projekta izmaksu pozīciju apvienošana ar citiem vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības atbalsta instrumentiem.

Norādīt projekta iesniedzēja īstenotos un plānotos projektus, kuros saņemtais vai plānotais valsts vai cita veida atbalsts tiks kombinēts ar šī projekta ietvaros pieprasīto finansējumu, kā arī norādīt citu valsts atbalsta programmu vai individuālo atbalsta programmu ietvaros plānoto vai saņemto finansējumu, kas tiks apvienots ar šī projekta noteiktajām attiecināmajām izmaksām (ja tādu projektu nav, tad nepieciešams ievilkt "-" vai ierakstīt "nav").

Finansējuma sniedzējs
Finansējuma veids
Projekta nosaukums un numurs (ja piešķirts)

Nr.p.k.

Kombinējamā attiecināmo izmaksu pozīcija

Kopējās attiecināmās izmaksas (LVL)

Piešķirtais/plānotais finansējuma apjoms citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta programmā (LVL)

Sniegtā atbalsta intensitāte %, ko sastāda vietējais, reģionālais vai valsts atbalsts (no 4. kolonā norādītā kopējā finansējuma)

1.

2.

3.

4.

5.

2. sadaļa - Projekta apraksts

2.1. Kopsavilkums par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām (minētā informācija Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā un apjomā būs pieejama pēc tam, kad būs stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu) ( līdz 500 zīmēm):
 

2.2. Projekta īstenošanas vieta

Lūdzam norādīt:

Projekta īstenošanas vietas adrese (-es), un kadastra numurs (-i) (ja iespējams norādīt):  
Pašvaldība:  

Plānošanas reģions (atzīmēt):

Kurzeme
Latgale
Zemgale
Vidzeme
Rīga
Administratīvā vienība (atzīmēt): Rīgas pilsēta
Visa Latvija

2.3. Projekta īstenošanas nozare – projekta ietvaros ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma atbilstošā nozare (lūdzam atzīmēt ar "X" atbilstošo un norādīt atbilstošo NACE 2.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu):

  Pārtikas rūpniecībā
Kokrūpniecībā
  Ķīmiskā rūpniecība un tās sakarnozares
Elektrisko un optisko iekārtu ražošanā
Informācijas un komunikāciju tehnoloģijās
Mašīnbūve un metālapstrāde
Transporta un loģistikas un to saistītajās nozares
Veselības aprūpes nozarē
Citā atbalstāmajā tautsaimniecības nozarē – ______________ (lūdzam norādīt nosaukumu un atbilstošo NACE 2.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu )

*Atbilstoši normatīvā akta par apakšaktivitātes īstenošanu 3.pielikumam.

2.4. Projektā plānotās darbības

Norādiet katras izmaksu pozīcijas atbilstību atbalstāmajām darbībām. (lūdzam atzīmēt ar "X" atbilstošo un sniegt skaidrojumu).

Nr.p.k.

Ieguldījums

Atbalstāmās darbības

       
   

saistīts ar jaunas saimnieciskās darbības uzsākšanu

 
       
   

saistīts ar esošas saimnieciskās darbības paplašināšanu

 
       
   

saistīts ar esoša komersanta produkcijas dažādošanu ar jauniem produktiem

 
       
       
 

saistīts ar esoša komersanta vispārējā ražošanas procesa būtisku maiņu

 
 
       

2.7. Finansējuma nepieciešamības pamatojums (aizpilda tikai lielie komersanti):

 

pateicoties atbalstam, ir būtiski palielināta kopsumma, ko saņēmējs ir iztērējis projektam (Komisijas regulas Nr.800/2008 8.panta 3.punkta (c) apakšpunkts);

Skaidrojums (līdz 500 vārdiem):

 

pateicoties atbalstam, ir būtiski palielināts projekta apjoms (Komisijas regulas Nr.800/2008 8.panta 3.punkta (a) apakšpunkts) vai pateicoties atbalstam ir būtiski paplašināta projekta darbība joma (Komisijas regulas Nr.800/2008 8.panta 3.punkta (b) apakšpunkts);

Skaidrojums (līdz 500 vārdiem):

 

pateicoties atbalstam, ir būtiski palielinājies attiecīgā projekta izpildes ātrums (Komisijas regulas Nr.800/2008 8.panta 3.punkta (d) apakšpunkts);

Skaidrojums(līdz 500 vārdiem):

 

3. Projekta īstenošana

3.1. Plānotais kopējais projekta īstenošanas ilgums:
   
 

(pilnos mēnešos)

Projekta īstenošana tiks uzsākta pēc (atzīmēt atbilstošo):

projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.

līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas ar sadarbības iestādi.

 4.  sadaļa – Publicitāte

4.1. Projekta informācijas un publicitātes pasākumu veidi, kas tiks īstenoti, lai izpildītu Eiropas Savienības prasības attiecībā uz projekta publicitāti:

 Plāksne telpās      
 Preses relīzes      
 Informēšana masu medijos      
 Informācijas stendi      
 Informācijas plāksnes      
 Informācija mājas lapā internetā      
 Citi (lūdzu norādīt)      

4.2. Raksturot 4.1.sadaļā minētos pasākumus, kas tiks īstenoti, lai izpildītu Eiropas Savienības prasības attiecībā uz projekta publicitāti:

  

5.sadaļa - saskaņa ar horizontālajām prioritātēm

5.1.Projekta ietekme uz prioritāti "Vienlīdzīgas iespējas"

Projektā tiks nodrošināts nediskriminācijas princips, paredzot aktivitātes, kas sekmē dzimumu līdztiesības un aktīvās novecošanās, kā arī personu ar invaliditāti tiesību pamatprincipu ievērošanu:

Atzīmēt vajadzīgo:

Projektā tiks nodarbināti nelabvēlīgākā situācijā esoši darba ņēmēji vai strādājošas personas ar invaliditāti, un šīs personas veidos vismaz 15 % no projektā nodarbināto darbinieku kopskaita.

"Nelabvēlīgākā situācijā esošs darba ņēmējs" un "strādājoša persona ar invaliditāti" ir persona, kura atbilst Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulas (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula), 2.panta 18., 19. un 20.punktā noteiktajai definīcijai.

 
Projekta iesniedzējs ir apzinājis projekta mērķgrupas sociālo portretu, tai skaitā sadalījumu pēc: dzimuma, vecuma un invaliditātes.  
Projektā ir paredzēti speciāli pasākumi, ņemot vērā darbinieku atšķirīgās vajadzības  saistībā ar dzimumu, vecuma grupu un citiem iespējamajiem sociālās atstumtības riskiem.  
Projektā nav paredzēta pamatprincipu ievērošana  

6. Projekta izmaksas un finansēšanas avoti

6.1. Projekta pieprasītais finansējuma apmērs no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām*

(Pieprasīto finansējuma apjomu nepieciešams aprēķināt atbilstoši pieprasītās finansējuma intensitātes un attiecināmo izmaksu reizinājumam, norādot to ar diviem cipariem aiz komata noapaļojot uz leju).

Gads

Projekta kopējās attiecināmās izmaksas (LVL)

Projekta kopējās neattiecināmās izmaksas (LVL)

Projekta kopējās izmaksas (LVL)

Pieprasītais finansējuma apmērs (LVL) (norādīt ar divām zīmēm aiz komata, noapaļojumus veicot uz leju)

Pieprasītā finansējuma intensitāte % (norādīt ar divām zīmēm aiz komata, noapaļojumus veicot uz augšu)

2013  

 

     
2014  

 

     
2015  

 

     
Kopā  

 

     

 *Maksimālais publiskā finansējuma apmērs projekta iesniedzēja saistīto personu grupai (LVL) – 700 000 (LVL). Maksimālā finansējuma intensitāte (35%).

6.2. Projekta izmaksu tāme

Projekta izmaksu pozīcijas

Vienības nosaukums

Vienību skaits

Vienības izmaksas (LVL)

Kopā izmaksas (LVL)

Attiecināmās (bez PVN)

Neattiecināmās

Paredzēts starpposma maksājums (norāda projekta īstenošanas mēnesi, kurā tiks iesniegts LIAA starpposma maksājuma pieprasījums)

bez PVN

PVN attiecināmajām

PVN neattiecināmajām

 1

 2

 3

 4

 5

6

7

8

9

10

1. Iekārtu iegādes izmaksas                      
1.1. Jaunu iekārtu (un aprīkojuma iegādes izmaksas)                  
....

 Kopā (1.)

                     

6.3. Projekta finansēšanas avoti* (naudas plūsmas)

Projekta kopējo izmaksu finansēšanas avoti
projekta īstenošanas laikā

Summa (LVL)

%

1.Avansa maksājums (avansa maksājums nevar pārsniegt 35% no pieprasītā finansējuma apmēra)
2.Projekta iesniedzēja paša resursi (brīvi no komercdarbības atbalsta)      
3.Aizņēmums no kredītiestādes (brīvi no komercdarbības atbalsta)      
4.Citi (norādīt finansēšanas avotu)

 Kopā (1.+2.+3+4.+5.)

100%

*Projekta finansēšanas avotu kopsummu nepieciešams norādīt ne mazāku par 6.1. sadaļā norādītajām kopējām projekta izmaksām.

Ja aizņēmums no kredītiestādes ir norādīts kā finansēšanas avots, tad lūdzam norādīt, kurā kredītiestādē ir plānots ņemt aizdevumu, kā arī norādīt kontaktpersonu kredītiestādē, kura var sniegt sīkāku informāciju par aizdevumu, minētās personas e-pasta adresi un telefona numuru.

7. Projekta iesniedzēja apliecinājums

Es, apakšā parakstījies (-usies), 

projekta iesniedzēja    
  projekta iesniedzēja nosaukums  
atbildīgā amatpersona,   ,
  vārds, uzvārds  
    ,
  amata nosaukums  
apliecinu, ka uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi,   :
  dd/mm/gggg  

7.1. Projekta iesniedzēja atbilstība:

7.1.1. projekta iesniedzējs ir Latvijā reģistrēts komersants;

7.1.2. projekta iesniedzējs nav ar tiesas spriedumu pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tam uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta;

7.1.3. projekta iesniedzēja neatbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam;

7.1.4. projekta iesniedzējs ir samaksājis nodokļus pilnā apmērā un normatīvajos aktos nodokļu jomā noteiktajos termiņos;

7.1.5. projekta iesniedzējs citu Eiropas Savienības struktūrfondu vai Kohēzijas fonda projektu īstenošanas laikā nav tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu īstenošanu;

7.1.6. projekta iesniedzēja interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kura rezultātā skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un projekta iesniedzējam saskaņā ar Krimināllikumu ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;

7.1.7. projekta iesniedzējs ir ievērojis finansējuma saņemšanas nosacījumus;

7.1.8. projekta iesniedzēja rīcībā ir stabili un pietiekami finanšu resursi, kas tiks ieguldīti projekta realizācijā;

7.1.9. projekta ietvaros veiktos ilgtermiņa ieguldījumus izmantots tikai projektā paredzētajiem mērķiem, kā arī komersanta, kurš saņem atbalstu, saimnieciskajā darbībā un projekta iesniegumā norādītajā projekta īstenošanas vietā;

7.1.10. projekta ietvaros veiktie ilgtermiņa ieguldījumi tiks iekļauti komersanta aktīvos kā amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi un vismaz trīs gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas paliks mikro, mazā un vidējā komersanta īpašumā Latvijā un vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas paliks lielā komersanta īpašumā Latvijā, un netiks nodoti lietošanā trešajām personām;

7.1.11. projekta iesniegumā paredzētie ilgtermiņa ieguldījumi tiks iegādāti no trešajām personām par tirgus cenu;

7.1.12. gadījumā, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants, tas ir sniedzis garantiju, ka saņemtais atbalsts netiks izmantots, lai pārvietotu ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas infrastruktūru no citas Eiropas Savienības dalībvalsts;

7.1.13. uz projekta iesniedzēju neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 800/2008 1.panta 6.punka "a" apakšpunktā

7.1.14. projekta iesniedzējs nav pārkāpis šo noteikumu vai citu normatīvo aktu nosacījumus Eiropas Savienības fondu jomā

7.1.15. projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2panta trešajā daļā minētā administratīvā pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta iesniedzējs ir privāto tiesību juridiska persona) par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu;

7.1.16.projekta iesniedzēja kompetenta institūcija vai amatpersona ir pieņēmusi lēmumu par projekta realizēšanu.

7.2. Atbilstība Eiropas Savienības horizontālajām prioritātēm:

7.2.1. Projektu īstenojot, tiks ievērotas horizontālās prioritātes: vienlīdzīgas iespējas un makroekonomiskā stabilitāte. Projekts negatīvi neietekmēs šīs horizontālās prioritātes.

7.3. Finansējuma saņemšanas nosacījumi:

7.3.1. šīs aktivitātes ietvaros sniegto finansējumu neapvieno ar citas aktivitātes vai individuālā atbalsta projekta ietvaros sniegto finansējumu, izņemot normatīvajā aktā par attiecīgās aktivitātes īstenošanu minētos gadījumus. Citas aktivitātes vai individuālā atbalsta projekta ietvaros atbalstītās izmaksas netiks iesniegtas atbalstīšanai šīs aktivitātes ietvaros;

7.3.2. projekta apstiprināšanas gadījumā tieši šis projekta iesniegums netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem;

7.3.3. projekta iesniedzējs, izmantojot savus resursus vai ārējo finansējumu, kas nav saistīts ar jebkādu komercdarbības atbalstu, projekta īstenošanā ieguldīs vismaz 25% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

7.3.4. projekta iesniegumā norādītās atbalstāmās darbības nav uzsāktas un attiecināmās izmaksas nav radušās:

7.3.4.1. projekta iesniedzējam, kurš atbilst sīko, mazo un vidējo komersantu statusam - pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā;

7.3.4.2. projekta iesniedzējs, kurš atbilst lielo komersantu statusam - pirms Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra ir pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu;

7.3.5. projekta īstenošanas laikā tiks īstenoti publicitātes pasākumi saskaņā ar normatīvo aktu prasībām;

7.3.6.normatīvajos aktos par ietekmes uz vidi novērtējumu noteiktajos gadījumos projektā paredzētajām darbībām tiks veikts ietekmes uz vidi izvērtējums;

7.2.7. iepirkumu procedūras ir notikušas konkurences apstākļos, bez slepenām norunām;

7.3.8. ja kāda no nozarēm, kurā darbojas projekta iesniedzējs, ir neatbalstāma, un projekta iesniedzējs pretendē uz projekta īstenošanu atbalstāmajā nozarē, projekta iesniedzējs nodrošinās atbalstāmās nozares projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citu projekta iesniedzēja darbības nozaru finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un trīs gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas finansējuma saņēmējiem, kuri atbilst sīko (mikro), mazo un vidējo komersantu statusam, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas finansējuma saņēmējiem, kuri atbilst lielo komersantu statusam.

7.4. Projekta atbilstība:

7.4.1. projekta iesniegumā ir norādīti visi saistītie uzņēmumi saskaņā ar Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulas (EK) Nr.800/2008 kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) 1.pielikumu – sīko (mikro), mazo un vidējo komersantu definīcija;

7.4.2. projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija ir spēkā un atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu;

7.4.3. projekta iesniedzējam nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības aktivitātes īstenošanu noteiktajos termiņos.

Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī, ja normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības aktivitātes īstenošanu plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums (kārtējam gadam/plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots.

Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas pret minēto juridisko personu – projekta iesniedzēju.

Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošajiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.

Atbildīgās amatpersonas amats:  
Vārds, uzvārds:  
Datums: dd/mm/gggg
Vieta:  
Paraksts:  

(Dokumenta rekvizītus "Datums", "Paraksts" un "Zīmoga vieta" ("z.v.") neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu noformēšanai normatīvajos aktos noteiktajām prasībām).

Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts



 

Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

Ministru kabineta
2013.gada 30.jūlija
noteikumu Nr.455
2.pielikums

"2.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 19.oktobra
noteikumiem Nr.817

Biznesa plāns

I KOMERSANTA PAŠREIZĒJAIS STĀVOKLIS

1. Vispārējā informācija par komersantu (informācija tiks izmantota, lai gūtu priekšstatu par komersantu, tā pašreizējo finanšu un saimnieciskās darbības stāvokli):

1.1. īsa vēsture;

1.2. darbības nozare. Ja vairākas, būtiskākās nozares pēc apgrozījuma pēdējos trijos noslēgtajos finanšu gados;

1.3. esošo produktu vai pakalpojumu apraksts (produktu grupas, nosaukums, īpašības, tehniskie parametri, kvalitāte, pielietošanas veids, tirdzniecības zīmes u.c. īpašības);

1.4. uzņēmuma struktūra, pamatdarbības vieta un struktūrvienības (ja tādas ir);

1.5. zeme un ēkas – īpašumā un nomātie;

1.6. galvenās tehnoloģijas un iekārtas – īpašumā un nomātās, norādot adreses un kadastra numurus;

1.7. problēmas un riski;

1.8. stipro un vājo pušu, iespēju un draudu (SWOT) analīze;

1.9. panākumu iemesli (konkurences priekšrocības);

1.10. darbības raksturīgākie finanšu ekonomiskie rādītāji vismaz pēdējos trīs noslēgtajos finanšu gados;

Gads

2010
(pirm-
pirmpēdējā noslēgtajā finanšu gadā, ja tas nesakrīt ar kalendāro gadu)

2011
(pirmspēdējā noslēgtajā finanšu gadā, ja tas nesakrīt ar kalendāro gadu)

2012
(pēdējā noslēgtajā finanšu gadā, ja tas nesakrīt ar kalendāro gadu)

Bilances rādītāji      
Aktīvu kopsumma      
Pamatkapitāls      
PZA rādītāji      
Ieņēmumi      
Izmaksas      
EBITDA      
Neto peļņa/zaudējumi      
       
Uzņēmuma darbinieku skaits      
Vadība      
Pārējie darbinieki      

1.11. saistīto komersantu apraksts – nosaukums, reģistrācijas numurs, galvenās darbības nozares, galvenie produkti vai pakalpojumi (par katru saistīto komersantu);

1.12. komersanta un tā saistīto personu grupas pašu kapitāls par pēdējo noslēgto finanšu gadu (norādīts atsevišķi katrai saistītai personai) (informāciju izmanto 3.kritērija vērtēšanai):

Pašu kapitāls atbilstoši pēdējā noslēgtā finanšu gada (lūdzu norādīt pēdējā noslēgtā finanšu gada periodu) datiem

Projekta iesniedzējam:

Saistītajām personām (ja attiecināms):

Kopā:

____ LVL

[nosaukums, reģ.nr.]:

___ LVL

____ LVL

jeb

____%

no projekta attiecināmajām izmaksām

 

[nosaukums, reģ.nr.]:

___LVL

[nosaukums, reģ.nr.]:

___ LVL

[nosaukums, reģ.nr.]:

___ LVL

[nosaukums, reģ.nr.]:

___ LVL

[nosaukums, reģ.nr.]:

___ LVL

2. Komersanta vadība:

2.1. valde, padome, prokūristi u.c. vadošies darbinieki (vārds, uzvārds, amats, cik ilgi nodarbināts komersantā;

2.2. 2.1.punktā minēto darbinieku izglītība un pieredze, kas atbilst pamatdarbībai un projektā plānotajām darbībām.

Informāciju var aizstāt ar BP pievienotiem CV, uz kuriem norādīta atsauce.

II PROJEKTA APRAKSTS

3. Projekta mērķis un izvēlētā risinājuma pamatojums:

3.1. projekta mērķis (konkrēts, kvantitatīvi un kvalitatīvi izmērāms sasniedzamais rezultāts) – pamatojums, kāpēc komersants vēlas īstenot projektu;

3.2. problēmas, kas tiks atrisinātas projekta rezultātā un ieguvumi no projekta īstenošanas;

3.3. jaunie produkti vai tehnoloģijas (tādi, kas uz projekta iesniegšanas brīdi nav pieejami komersantam), kuras tiek ieviestas ražošanā projekta rezultātā;

3.4. problēmas risināšanas alternatīvas (pamatojot ar finanšu aprēķiniem un citu salīdzinošu informāciju);

3.5. problēmas risinājuma izvēles pamatojums (viena no 3.4.punktā minētajām alternatīvām, kura izvēlēta, atzīstot to kā efektīvāko un reālāko projekta mērķa sasniegšanai).

4. Projekta attiecināmās izmaksas (informācija tiks izmantota, lai vērtētu 20.kritēriju "Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte"):

4.1. projektā plānotās iekārtas nosaukums, modelis, ražotājs, piegādātājs (ja atšķiras no ražotāja) (nosaukums, reģistrācijas numurs, valsts, saite uz ražotāja/piegādātāja publiskā interneta tīmekļa mājas lapu, statuss – ražotājs, autorizēts ražotāja pārstāvis reģionā, iekārtu vairumtirgotājs);

4.2. katras 4.1.punktā norādītās iekārtas nepieciešamības pamatojums projekta mērķa sasniegšanai;

4.3. iekārtu tehniskā specifikācija, ražības rādītāji (jauda, izlaides apjoms), pieslēgumu jauda (kWh), izmantojamās izejvielas, izejvielu patēriņš, iespējamā produkta rādītāji, izmēri, svars, atbilstība nozares normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, vides aizsardzības prasībām u.c. prasības (var atsaukties uz pievienotajām tehniskajām specifikācijām);

4.4. iekārtu pamatojums un pielietojums (sniegt skaidrojumu par katras iekārtas plānoto pielietojumu un noslodzi produkcijas vai pakalpojuma ražošanas procesā, raksturojot katras 4.1.punktā minētās iekārtas funkcijas);

4.5. pamatojums konkrēto iekārtu izvēlei saistībā ar tās funkcionalitāti, jaudu un citiem tās parametriem, un skaidrot, kā tie atbilst komersanta darbības modelim, salīdzinot ar funkcionāli līdzvērtīgām iekārtām;

4.6. aptaujātie komersanti, to iekārtu un cenu piedāvājumi;

4.7. iespējamās alternatīvās iekārtas;

4.8. plānotā iekārtu noslodze un maksimālie ražošanas apjomi;

4.9. ja plānots iegādāties jaunas iekārtas, lai aizstātu esošās iekārtas, jo esošās ir novecojušas straujas tehnoloģiju attīstības rezultātā, jānorāda iekārtu parametru atšķirības, proti, esošā iekārta pret jauno iekārtu, norādot konkrēti un salīdzinoši, un jāpaskaidro, kāds būs sagaidāmais rezultāts kopumā, proti, paredzētās produkta izmaiņas vai tehnoloģiskā procesa racionalizācija, modernizācija vai diversifikācija;

5. Projekta īstenošanas apraksts (informācija tiks izmantota, lai vērtētu 20.kritēriju "Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte"; papildus tam informācija par projekta īstenošanas vietu un laika grafiku tiks izmantota, lai sekotu līdzi projekta progresam un veiktu kontroles projekts īstenošanas vietā):

5.1. projekta īstenošanas vieta, norādot precīzi, projektu plānots realizēt uzņēmumā vai atsevišķā struktūrvienībā. Ja plānots īstenot atsevišķā struktūrvienībā, tad:

5.1.1. struktūrvienības apraksts (darbības apraksts, pašreiz nodarbināto darbinieku skaits, iekļaušanās kopējā komersanta struktūrā),

5.1.2. projekta īstenošanas vietas raksturojums (ģeogrāfiskais novietojums, nekustamā īpašuma statuss, faktiskā situācija);

5.2. nekustamais īpašums:

5.2.1. ēkas raksturojums, kurā plānots izvietot iekārtas, īpašuma tiesības, atbilstība (fizikālie parametri – m2, pieslēgumi, jaudas u.tml.), nepieciešamās pārveide, papildus veicamās darbības telpās, lai varētu īstenot projektu, termiņi šo darbību veikšanai un nepieciešamais finansējums;

5.2.2. zemes raksturojums (īpašuma tiesības, pievadceļi, infrastruktūra, nepieciešamās investīcijas u.tml.).

5.3. papildus iekārtas (tehniskie rādītāji), tehniskie līdzekļi vai darbi, to izmaksas, kas nepieciešami, lai īstenotu projektu, nepieciešamais finansējums, plānotais risinājums, termiņi, nepieciešamības pamatojums;

5.4. nepieciešamā saskaņošana ar valsts un pašvaldības iestādēm, piem., piesārņojošu darbību veikšanai, būvniecībai, darbībai ekonomiskajā zonā, sertifikācija u.tml., termiņi, izmaksas;

5.5. projektā iesaistīto vadošo darbinieku (vadītāja, finanšu vadītāja, tehniskā vadītāja, zinātniskā vadītāja) dzīvesgaitas apraksts, norādot iegūto izglītību, pieredzi, projekta ietvaros galvenos veicamos uzdevumus;

5.6. darba spēka nodrošināšana projekta rezultātā iegūto iekārtu izmantošanai, nepieciešamās apmācības;

5.7. kopējie finanšu resursi, kas nepieciešami projektam īstenošanas termiņā un pēc tā pabeigšanas trīs gadu garumā, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet piecu gadu garumā pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants, to iegūšanas avoti, termiņi, finansējuma pieejamība, iesniedzot projektu;

5.8. nodrošinājums (ķīlas) finansējuma piesaistei (ja nav nepieciešams, lūdzu paskaidrot kāpēc?);

5.9. kopējais projekta īstenošanas termiņš un tā ietvaros:

5.9.1. paredzēto darbību secība un plānotais ilgums katrai darbībai (aktivitāšu plāns);

5.9.2. finanšu resursu apguves laika grafiks, t.sk. vai projekta ietvaros būs nepieciešams avanss.

6. Projekta rezultāts (informācija tiks izmantota 1.kritērija "Projekta izmaksu efektivitāte" vērtēšanai, kā arī veicot uzraudzību 3 gadus (MVK) vai 5 gadus (lielajiem komersantiem) pēc projekta īstenošanas pabeigšanas):

6.1. projekta ietekme uz komersanta saimniecisko darbību (pamatot ar sekojošiem komersanta ekonomiskajiem rādītājiem – neto apgrozījums, eksports, bruto peļņa, neto peļņa, rentabilitāte attiecībā pret apgrozījumu, produktivitāte uz vienu strādājošo, pievienotā vērtība uz vienu strādājošo, darba vietu skaits) un salīdzinājums ar situāciju pirms projekta īstenošanas;

6.2. projekta izmaksu efektivitāte, norādot un skaidrojot pievienotās vērtības aprēķinu uz vienu darbinieku pēc projekta īstenošanas (informācija tiks izmantota 1.kritērija "Projekta izmaksu efektivitāte" vērtēšanai);

6.3. projekta ietvaros sasniedzamo rādītāju kopsavilkums:

Indikatori

Pēdējā noslēgtā gadā pirms projekta iesniegšanas*

Sagaidāmā vērtība pēc projekta īstenošanas uzsākšanas (jānorāda dati projekta īstenošanas laikā un 3 gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet 5 gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants)

0.gads

1.gads

2.gads

3.gads

4.gads

5.gads

6.gads

7.gads

8.gads

Neto apgrozījums (LVL):* *
t.sk. no projekta īstenošanas
Plānotais eksporta apjoms (LVL)
t.sk. no projekta rezultātā saražotās produkcijas, sniegtajiem pakalpojumiem
Investīcijas komercdarbības attīstībai (LVL):
Pievienotā vērtība struktūrvienībā uz vienu darbinieku (LVL):
Parādu nomaksas koeficients (DSCR)***
Parāda seguma koeficients ****
Darba vietas (skaits):

Pilna laika darba vietas

Vadība

Pārējie darbinieki

Daļēja laika darba vietas

Vadība

Pārējie darbinieki

*Saskaņā ar pēdējo noslēgto gada pārskatu pirms projekta iesniegšanas, kas iesniegt Valsts ieņēmumu dienestam.

**Neto apgrozījums ir komercsabiedrības pamatdarbības, preču pārdošanas un pakalpojumu veikšanas rezultātā gūtie ieņēmumi, no kuriem atskaitītas tirdzniecības u. c. atlaides, kā arī apgrozījuma, akcīzes u. c. nodokļi.

*** Neto ienākumi / kopējās kredītsaistību apkalpošanas izmaksas

****Kredītsaistību apjoms / peļņa pirms procentu likmju maksas, nodokļiem, nolietojuma atskaiti un amortizāciju

7. Projekta rezultātā ražoto produktu un sniegto pakalpojumu apraksts un projekta ilgtspējas nodrošināšana (Informācija tiks izmantota 9.kritērija "Projekta iesniegumā ir pierādīts, ka tiks nodrošināta projekta ilgtspēja, tai skaitā tas ir pamatots ar projekta ietvaros ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma aizsardzības līmeni (piemēram, patentu vai licenci)" vērtēšanai):

7.1. produktu un pakalpojumu apraksts (tehniskās, funkcionālās u.c. īpašības);

7.2. produkta vai pakalpojumu aizsardzības līmenis (ja attiecināms):

7.2.1. uz projekta iesniedzēja vārda vai projekta iesniedzēja daļu īpašnieka vārda reģistrēta pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija vai patents (biznesa plānam jāpievieno pusvadītāja izstrādājumu topogrāfijas vai patenta kopija);

7.2.2. no trešās personas ir iegādāts patents vai licence, pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija, kas ļauj projekta iesniedzējam ražot un tirgot produktu vai pakalpojumu (biznesa plānam jāpievieno patenta, licences vai pusvadītāja izstrādājumu topogrāfijas kopija);

7.2.3. apraksts par produkta vai pakalpojuma aizsardzības līmeni, aprakstot faktorus (resursi, spējas), kas ierobežo citus komersantus piedāvāt līdzīgu produktu vai pakalpojumu.

7.3. Produkta vai pakalpojuma priekšrocības pret citiem tirgū esošiem līdzvērtīgiem produktiem vai pakalpojumiem:

7.3.1. atšķirības tehniskajā specifikācijā, sastāvdaļu, aprīkojuma un materiālu uzlabojumi, iekļautā programmatūra, lietotājam draudzīgu vai citādi funkcionālu raksturojumi, pielietojuma veidi (sniegt pamatojumu, kādas priekšrocības nodrošina minētās atšķirības un to nepieciešamību klientam);

Tirgū esošo līdzvērtīgu produktu vai pakalpojumu svarīgākie parametri, galvenās sastāvdaļas, materiāli, pielietojuma veidi Projekta iesniedzēja ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma atšķirīgie parametri, galvenās sastāvdaļas, materiāli, pielietojuma veidi
[esošie parametri] [atšķirīgie parametri]

7.3.2. iespējas saražot produktu vai sniegt pakalpojumu efektīvāk un par zemāku pašizmaksu (sniegt produkta vai pakalpojuma pašizmaksas aprēķinu uz vienību (aprēķinā norādot visas ražošanas un neražošanas izmaksas) un salīdzinājumu pret tirgus vidējo cenu, ko pamatot ar mērķa klienta bāzes jūtīgumu pret cenas izmaiņām. Sniegt ražošanas iekārtu aprakstu un citus argumentus, kas tieši ietekmē produkta vai pakalpojuma zemāku pašizmaksu;

7.4. līdz projekta iesniegšanas brīdim veiktās un plānotās mārketinga aktivitātes (konkrētas darbības, raksturojot veicamos pasākumus, iesaistītos finanšu un cilvēkresursu, norādot termiņus), lai nodrošinātu stabilu un lojālu klientu bāzi un tirgus daļu;

7.5. komersanta konkurētspēja ar produktivitātes priekšrocībām attiecībā uz darbaspēku, materiālu, enerģijas, kapitāla resursiem un citiem faktoriem;

7.6. produktu vai pakalpojumu īpašības, kas nodrošinās komersanta ilgtspējīgas konkurētspējas priekšrocības;

7.7. konkurētspējas priekšrocības, kuras rodas no integrācija globālās piegāžu ķēdēs;

7.8. plānotā produktu turpmāka attīstība.

8. Projekta ietekme uz komersanta pētniecības un attīstības kapacitāti (Informācija tiks izmantota 10.kritērija "Projekta iesniegumā ir pierādīts, ka tiks stiprināta un attīstīta projekta iesniedzēja pētniecības un attīstības kapacitāte" vērtēšanai):

8.1. līdzšinējās pētniecības un attīstības aktivitātes vismaz pēdējo 3 (trīs) noslēgto projekta finanšu pārskata gadu laikā, kas ir saistītas ar projektā plānotā produkta ražošanu vai pakalpojuma sniegšanu:

Veiktās pētniecības un attīstības (P&A) aktivitātes

P&A darbu nosaukums (pētījuma veids, būtība, mērķis, problēma rezultāts)

P&A izmaksas (LVL)

P&A laika periods (no mm.gggg. līdz mm.gggg.)

Darba veicējs (nosaukums, reģ.nr. vai vārds, uzvārds, amats, kvalifikācija)

P&A darbu saistība ar projektā plānotajām aktivitātēm (piemēram, produktivitātes celšana vai kvalitātes uzlabojumi)

P&A darbu pamatojums (atsauces uz pievienotajiem pielikumiem (līgumiem, pētījumiem, publikācijām); gada pārskata pozīcijām, citiem apliecinošiem dokumentiem; cita informācija, kas pamato, ka P&A darbības veiktas

8.2. veikto pētniecības un aktivitātes darbību saistība ar projekta īstenošanu:

8.2.1. kādas atšķirības tehniskajā specifikācijā, sastāvdaļu, aprīkojuma un materiālu uzlabojumi, iekļautā programmatūra, lietotājam draudzīgu vai citādi funkcionālu raksturojumi, pielietojuma veidā ir plānots panākt no projekta ietvaros veicamajām pētniecības un attīstības aktivitātēm un to sagaidāmā finansiālā ietekme;

8.2.2. vai pētniecības un attīstības aktivitāšu rezultātā būs iespējams saražot produktu vai sniegt pakalpojumu efektīvāk un par zemāku pašizmaksu un tā sagaidāmā finansiālā ietekme.

8.3. kopsavilkums par turpmāk plānotajām pētniecības un attīstības aktivitātēm, kas saistītas ar projekta ietvaros ražoto produktu vai sniegto pakalpojumu:

8.3.1. kādas produkta vai tehnoloģijas īpašības ir plānots attīstīt un kādi ir plānotie ieguvumi, plānotie pakalpojumu sniedzēji;

8.3.2. projekta iesniedzēja pētniecības struktūrvienības un personāla apraksts;

8.3.3. plānotā sadarbība ar zinātniskajām institūcijām:

8.3.3.1. divus gadus pēc projekta īstenošanas nodrošināt vismaz divas darbavietas personām, kas projekta īstenošanas laikā ieguvušas akadēmisko grādu vai profesionālo augstāko izglītību, kura nodrošina 4. vai 5.profesionālo kvalifikāciju;

8.3.3.2. vismaz trīs maģistra vai doktora studiju programmā studējošajiem nodrošināt praksi, kuras apjoms ir vismaz 3 kredītpunkti;

8.3.3.3. zinātniskajai institūcijai nodrošināt piekļuvi projekta ietvaros attīstītajai infrastruktūrai, kas paredzēta pētniecībai vai testēšanai ražošanas apstākļos.

9. Sadarbība veicināšana starp nozaru komersantiem un citām nozares institūcijām (Informācija tiks izmantota 11.kritērija "Projekta iesniegumā ir pierādīts, ka projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta sadarbība starp nozaru komersantiem un citām nozares institūcijām" vērtēšanai):

9.1. izejvielu un komplektējošo detaļu piegādātāji projektā plānotajiem produktiem

9.1.1. piegādātāju nosaukums, priekšrocības salīdzinājumā ar citiem piegādātājiem un piegādātāja nozīme projekta iesniedzēja konkurētspējas veicināšanai;

9.2. pakalpojumu sniedzēji projektā plānotajiem produktiem vai pakalpojumiem (informācija jānorāda tikai par specializētiem pakalpojumu sniedzējiem):

9.2.1. pakalpojumu sniedzēja nosaukums, priekšrocības salīdzinājumā ar citiem piegādātājiem un pakalpojumu sniedzēja nozīme projekta iesniedzēja konkurētspējas veicināšanai;

9.3. Cita veida sadarbība, piemēram, ar izglītības iestādēm, kompetenču centriem, klasteriem, tehnoloģiju pārneses kontaktpunktiem u.c.

10. Tirgus un nozares analīze – šajā sadaļā apraksta pieņēmumus, uz kuriem balstās finanšu aprēķini, kas ir atspoguļoti 11.nodaļā (informācijas tiks izmantota, lai vērtētu 20.kritēriju "Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte"):

10.1. mērķa tirgus analīze (projekta ietvaros ražojamo produktu (pakalpojumu) būtiskāko noieta tirgu raksturojums. Vēlams – balstīti uz Latvijas oficiālo statistiku):

10.1.1. vietējais (kurš reģions, teritorija) vai ārvalstu (eksports uz kurām valstīm un kādos apjomos);

10.1.2. produkta patērētāji – citi uzņēmumi vai iedzīvotāju grupas;

10.1.3. patēriņa tirgu apjoms (piem. pēdējo piecu gadu laikā konkrētā produkta patēriņš gadā (vai mēnesī)).

10.1.4. Latvijā kopumā saražotais attiecīgās nozares produkcijas vai sniegto pakalpojumu fiziskais apjoms un apjoms naudas izteiksmē pēdējo trīs līdz piecu gadu laikā, nozares nozīmīgums Latvijas tautsaimniecībā;

10.1.5. nozares tendences un to analīze, cikliskums, sezonālās svārstības;

10.1.6. nozares attīstības perspektīvas – ražošanas vai pakalpojumu apjomu prognozes turpmākajiem trīs līdz pieciem gadiem.

10.2. patērētāju analīze:

10.2.1. komersantu - patērētāju raksturojums, patērētāju grupējums, lielums (lieli vai daudzi mazi), to teritoriālais izvietojums;

10.2.2. iedzīvotāju – patērētāju raksturojums, kādas grupas, teritoriālais izvietojums.

10.3. konkurentu analīze, to tirgus daļas un attīstības prognozes;

10.4. izplatīšanas kanālu analīze;

10.5. tirgvedības (mārketinga) plāns:

10.5.1. cenu politika (cenas veidošanās mehānisms – produkta/pakalpojuma pašizmaksas aprēķins + komersanta "gala" cenas veidošanās mehānisms un salīdzinājums ar līdzvērtīgu/ekvivalentu produktu/pakalpojumu tirgus cenu);

10.5.2. atrašanās vieta;

10.5.3. tirdzniecības veicināšana un reklāma (konkrētas aktivitātes un termiņi).

11. Projekta finansiālais pamatojums (lai nodalītu projekta finanšu plūsmu, finanšu aprēķini jāveic visam komersantam ar projektu un bez projekta. Starpība starp šiem diviem scenārijiem veido projekta finanšu plūsmu. Ja projekts tiek īstenots atsevišķā struktūrvienībā, finanšu aprēķini arī jāveic visam komersantam ar projektu un bez projekta) (informācijas tiks izmantota, lai vērtētu 20.kritēriju "Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte"):

11.1. bilance (projekta īstenošanas laika un trīs gadiem pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants) (ieteicams izmantot Latvijas oficiālās bilances formu);

11.2. projekta peļņas vai zaudējumu aprēķins (projekta īstenošanas laika un trīs gadiem pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants);

11.3. projekta naudas plūsmas pārskats (pa mēnešiem projekta īstenošanas laika un trīs gadiem pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants), atsevišķi norādot izvērstas šādas pozīcijas: naudas plūsma no saimnieciskās darbības, investīciju darbības, finansēšanas, atsevišķi izdalot projekta naudas plūsmu, ja iesniegta komersanta kopējā naudas plūsma;

11.4. katras naudas plūsmas pozīcijas skaidrojums – parādīti aprēķini kā veidojās katra pozīcija (vienību skaits, vienības izmaksas u.c.);

11.5. kredīta atmaksas (arī procentu) grafiks un tā atmaksas avoti.

12. Pielikumi

(uzskaitīt biznesa plānam pievienotos dokumentus – biznesa plāna minēto faktu un slēdzienu apstiprinošo dokumentu kopijas, shēmas, tabulas, diagrammas, tirgus pētījumu rezultāti, konkurences analīze, produkcijas rentabilitātes analīze, līgumu (nomas, ar klientiem un piegādātājiem), sertifikātu, ekspertīžu rezultātu un citu dokumentu kopijas).

Atbildīgās amatpersonas amats:  
Vārds, uzvārds:  
Datums: dd/mm/gggg

Vieta:

 

Paraksts:

 

(Dokumenta rekvizītus "Datums", "Paraksts" un "Zīmoga vieta" ("z.v.") neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu noformēšanai normatīvajos aktos noteiktajām prasībām)."

Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!