• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2012. gada 27. jūnija lēmums Nr. 170 "Par konkursa universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai izbeigšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.06.2012., Nr. 102 https://www.vestnesis.lv/ta/id/249848

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.171

Par Komisijas 2012.gada 9.maija lēmuma Nr.1/11 "Nolikums universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai konkursa kārtībā" atzīšanu par spēku zaudējušu

Vēl šajā numurā

29.06.2012., Nr. 102

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 170

Pieņemts: 27.06.2012.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.170

Rīgā 2012.gada 27.jūnijā (prot. Nr.24, 5.p.)

Par konkursa universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai izbeigšanu

Pasta likuma 27.panta trešā daļa paredz, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Komisija) rīko konkursu saskaņā ar pašas apstiprinātu nolikumu, lai noteiktu pasta komersantu, kas sniedz universālo pasta pakalpojumu.

Komisija konstatē:

1. Pasta likuma 27.panta pirmā daļa paredz, lai Latvijas Republikas teritorijā nodrošinātu universālā pasta pakalpojuma sniegšanu, Komisija pasta komersantam nosaka universālā pasta pakalpojuma saistības.

2. Pasta likuma 27.panta trešā daļa paredz, ka Komisija rīko konkursu saskaņā ar pašas apstiprinātu nolikumu, lai noteiktu pasta komersantu, kas sniedz universālo pasta pakalpojumu. Komisija konkursa uzvarētājam nosaka pienākumu sniegt universālo pasta pakalpojumu ekonomiski izdevīgākajā veidā, nodrošinot, ka lietotājiem visā Latvijas Republikas teritorijā ir vienādas iespējas saņemt universālajā pasta pakalpojumā ietvertos pakalpojumus. Uz konkursa norisi nav attiecināms Publisko iepirkumu likums.

3. Pasta likuma Pārejas noteikumu 9.punkts nosaka, ka līdz 2012.gada 31.decembrim Komisija saskaņā ar šā likuma 27.panta trešo daļu, rīkojot konkursu, nosaka pasta komersantu, kurš sniegs universālo pasta pakalpojumu pēc 2012.gada 31.decembra.

4. Komisija, pamatojoties uz Pasta likuma 27.panta trešo daļu, 2012.gada 9.maijā pieņēma lēmumu Nr.1/11 "Nolikums universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai konkursa kārtībā" (turpmāk – Nolikums) (Latvijas Vēstnesis, 2012, 74.nr.), lēmumu Nr.120 "Par konkursa izsludināšanu universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 74.nr.) un lēmumu Nr.121 "Par konkursa komisijas sastāvu universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai konkursa kārtībā" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 74.nr.).

5. Nolikuma 56.punkts paredz, ka Komisijas padome var lemt par konkursa izbeigšanu, ja ir mainījušies universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanas tiesiskie apstākļi.

6. Pasta likuma 31.panta pirmā daļa nosaka, ka universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīrās izmaksas kompensē atbilstoši kārtībai, kuru nosaka Ministru kabinets. Savukārt, Pasta likuma Pārejas noteikumu 5.punkts nosaka, ka šā likuma 31.panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus izdod līdz 2012.gada 31.decembrim. Nolikuma pieņemšanas brīdī nepastāvēja skaidrs un saprotams universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu kompensēšanas mehānisms.

7. Ministru kabineta 2012.gada 24.aprīļa sēdē (protokols Nr.22, 32.§, TA-846) tika pieņemts zināšanai informatīvais ziņojums "Par pasta pakalpojumu tirgus liberalizācijas īstenošanu" (turpmāk – informatīvais ziņojums) un atbalstīti informatīvajā ziņojumā ietvertie priekšlikumi par grozījumiem Pasta likumā un to virzīšanu steidzamības kārtībā, tajā skaitā nosakot deleģējumu Ministru kabinetam izstrādāt noteikumus par universālā pasta pakalpojuma finansēšanas un kompensēšanas mehānismu, Komisijai tiesības pagarināt universālā pasta pakalpojuma saistības uz vienu gadu, ja tas nerada papildu izmaksas no valsts budžeta un divu gadu pārejas periodu abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu sniegšanai, neattiecinot uz tiem universālā pasta pakalpojuma saistības un radušos zaudējumus kompensēt no valsts budžeta.

8. Pamatojoties uz informatīvo ziņojumu, tika sagatavots likumprojekts "Grozījumi Pasta likumā".

9. 2012.gada 21.jūnijā tika pieņemts likums "Grozījumi Pasta likumā" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 100.nr.), kas stājas spēkā no 2012.gada 1.jūlija un paredz, ka pēc Pasta likuma pārejas noteikumu 10.punktā minētā termiņa Komisija nerīko šā likuma 27.panta trešajā daļā minēto konkursu un pagarina universālā pasta pakalpojuma saistības uz vienu gadu no 2013.gada 1.janvāra tam pasta komersantam, kuram ir noteiktas saistības sniegt universālo pasta pakalpojumu līdz 2012.gada 31.decembrim, kā arī nosaka, ka Ministru kabinets līdz 2012.gada 31.decembrim izdod noteikumus par universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu kompensāciju.

Komisija secina:

1. Komisija saskaņā ar Pasta likuma 27.panta trešo daļu ir izsludinājusi konkursu saskaņā ar Komisijas apstiprinātu Nolikumu, lai noteiktu pasta komersantu, kas sniegs universālo pasta pakalpojumu, no 2013.gada 1.janvāra un īstenotu Pasta likuma 27.panta pirmajā daļā noteikto – Latvijas Republikas teritorijā nodrošinātu universālā pasta pakalpojuma sniegšanu.

2. Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 7.pantu iestādes rīcībai ir jāatbilst tiesību normām. Komisija, pieņemot Nolikumu, vadījās pēc spēkā esošajām universālā pasta pakalpojuma sniegšanas jautājumu regulējošajām tiesību normām. Nolikuma 56.punkts paredz, ka Komisijas padome var lemt par konkursa izbeigšanu, ja ir mainījušies universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanas tiesiskie apstākļi, tādējādi nodrošinot tiesiskuma principa ievērošanu.

3. Ņemot vērā to, ka 2012.gada 21.jūnijā tika pieņemts likums "Grozījumi Pasta likumā", kas paredz, ka Komisija nerīko šā likuma 27.panta trešajā daļā minēto konkursu un pagarina universālā pakalpojuma saistības uz vienu gadu no 2013.gada 1.janvāra tam pasta komersantam, kuram ir noteiktas saistības sniegt universālo pasta pakalpojumu līdz 2012.gada 31.decembrim, ir mainījušies universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanas tiesiskie apstākļi, kas atbilstoši Nolikuma 56.punktam ir pamats konkursa universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai izbeigšanai.

Ņemot vērā likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 5.pantu un 9.panta otro daļu, Pasta likuma 6.panta pirmo daļu, 27.panta trešo daļu un Komisijas 2012.gada 9.maija lēmuma Nr.1/11 "Nolikums universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai konkursa kārtībā" 56.punktu un pamatojoties uz Pasta likuma 27.panta pirmo daļu, Pārejas noteikumu 11.punktu un Administratīvā procesa likuma 7.pantu, 55.panta otro punktu, 57.pantu, 66.panta pirmo daļu,

padome nolemj:

1. Izbeigt konkursu universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai.

2. Atcelt no 2012.gada 1.jūlija Komisijas 2012.gada 9.maija lēmumu Nr.120 "Par konkursa izsludināšanu universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 74.nr.).

3. Atcelt no 2012.gada 1.jūlija Komisijas 2012.gada 9.maija lēmumu Nr.121 "Par konkursa komisijas sastāvu universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai konkursa kārtībā" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 74.nr.).

Lēmums stājas spēkā 2012.gada 1.jūlijā.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes
 priekšsēdētāja p.i. padomes loceklis R.Irklis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!