• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par autoceļu aprīkojuma rekonstrukcijas valsts pasūtījuma norisi bezpeļņas organizācijā valsts akciju sabiedrībā "Latvijas Autoceļu direkcija". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.05.1999., Nr. 174/176 https://www.vestnesis.lv/ta/id/24778

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Pašvaldību revīzijas departamenta Kolēģijas lēmums (Nr.5.1-2-10/99)

Par Rēzeknes rajona Maltas pagasta padomē veiktās revīzijas rezultātiem

Vēl šajā numurā

28.05.1999., Nr. 174/176

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valsts kontrole

Veids: lēmums

Numurs: 5.1-2-18/99

Pieņemts: 12.05.1999.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts saimnieciskās darbības revīzijas departamenta Kolēģijas lēmums (Nr.5.1-2-18/99)

Rīgā 1999. gada 12. maijā

Par autoceļu aprīkojuma rekonstrukcijas valsts pasūtījuma norisi bezpeļņas organizācijā valsts akciju sabiedrībā "Latvijas Autoceļu direkcija"

Valsts kontroles Valsts saimnieciskās darbības revīzijas departamenta kolēģijas sēdē piedalījās: kolēģijas vadītājs departamenta direktors V.Grasis, kolēģijas locekļi D.Timšāne, Dz.Levrence, L.Ceimere, J.Āboliņš, valsts revidenti I.Linde, J.Tenbergs,

uzaicinātie: SM Autosatiksmes departamenta direktors T.Straume, BO VAS "Latvijas Autoceļu direkcija" ģenerāldirektors O.Kronlaks, Ražošanas daļas direktors A.Lapsiņš, Konkursa un līguma daļas vadītājs M.Zaļaiskalns, padomniece juridiskajos jautājumos I.Straudovska,

protokolēja: valsts revidenta palīdze B. Vilciņa.

Izskatot pārbaudes materiālus un izvērtējot kolēģijas sēdē uzaicināto paskaidrojumus par atzinumā teikto,

kolēģija konstatēja:

1. Valsts autoceļu tīkla apsaimniekošanas raksturojums:

1.1. Latvijā nav izveidots valsts ceļu dienests, kuram kopīgi ar Satiksmes ministriju jārealizē autoceļu valsts pārvalde, kā to nosaka 11.03.1992. likuma "Par autoceļiem" 4. un 7. pants.

1.2. Atbilstoši MK 01.02.1994. lēmumam Nr.22 "Par valsts autoceļu un pašvaldības autoceļu fondiem" fonda ieņēmumus veido ieņēmumi no akcīzes nodokļa, transportlīdzekļu nodevas, pamatbudžeta investīcijas un banku kredīti, bet fonda turētājs un rīkotājs ir Satiksmes ministrija.

1.3. Satiksmes ministrija katru gadu (sākot ar 1997.g.) slēdz līgumu ar BO VAS "Latvijas Autoceļu direkcija"(LAD) par valsts autoceļu tīkla un valsts autoceļa fonda apsaimniekošanu, tai skaitā par valsts pasūtījumu izpildi uz autoceļiem.

1.4. No 01.09.1996. stājās spēkā Latvijas valsts standarts (LVS) 77:1996 "Ceļazīmes", atbilstoši kuram LAD uzsāka programmas "Ceļazīmju un aprīkojuma uzturēšana" izstrādāšanu un realizāciju.

1.5. A/s "Ceļuprojekts" izstrādāto pirmprojektu ekspertīze notiek LAD struktūrvienību līmenī, kas neatbilst 11.03.1992. likuma "Par autoceļiem" 25. panta prasībām.

2. Trūkumi LAD rīkoto izsoļu norisē:

2.1. LAD rīkoto izsoļu dokumentācija un tās kārtošana neatbilst 24.10.1996. likuma "Par valsts un pašvaldības pasūtījumu" un ar to saistīto normatīvo aktu prasībām.

2.2. Darbu pieņemšanas — nodošanas komisijas sastāvā netiek iekļauti pārstāvji no a/s "Ceļuprojekts" un BO VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD), kas apstiprinātu darbu atbilstību LVS 77:1996 "Ceļazīmes", kā to paredz 01.10.1997. "Ceļu satiksmes likuma" 7. pants un MK 13.01.1998. noteikumu Nr.7 "Būvnoteikumi darbiem autoceļu tīklā" 44. pants.

2.3. LAD struktūrvienības darbojas nekoordinēti; laikā, kad darbi autoceļa A5 posmā Ķekava — Babīte bija piešķirti SIA "M 2", tika rīkotas vēl divas izsoles par šo ceļa posmu.

2.4. LAD rīkotās izsoles neliecina par valsts līdzekļu racionālu izmantošanu, kā to nosaka 24.10.1996. likums "Par valsts un pašvaldības pasūtījumu".

3. SIA "M 2" saņemtie valsts pasūtījumi:

3.1. Vienlaikus ar līguma Nr. SM LAD 98/3.3.1. izsoles dienu — 27.02.1998. — Satiksmes ministrija izdeva rīkojumu Nr.18, kurš ierobežoja izsoles pretendentu skaitu, kā rezultātā izsolē piedalījās tikai viens pretendents — SIA "M 2". Šis rīkojums ir pretrunā ar 24.10.1996. likumu "Par valsts un pašvaldības pasūtījumu".

3.2. 1997. gada līguma Nr.36/3 izsoles pretendenta SIA "Igate" piedāvājums ar viszemāko izsoles cenu tika noraidīts bez ekonomiska un juridiska pamatojuma (pasūtījumu saņēma SIA "M2").

3.3. Pārbaudes gaitā LAD nevarēja uzrādīt SIA "M 2" 1997.gada līguma Nr. 36/3 izpildīto darbu pieņemšanas — nodošanas aktu (izsoles cena Ls 33 618 un Ls 65 676).

3.4. SIA "M 2" bez izsoles piešķirta virziena rādītāju un informācijas zīmju projektēšana, izgatavošana un uzstādīšana autoceļu A5 posmā Ķekava — Babīte un A8 posmā Rīga — Jelgava — Lietuvas robeža (Meitene), lai kompensētu līgumā Nr. SM LAD 98/3.3.1. neprecīzi noteikto darba apjomu.

3.5. Pārbaudot dabā autoceļa A5 posmā Ķekava — Babīte 1998. gadā SIA "M2" uzstādītās ceļazīmes, konstatēts, ka tās nav marķētas, kā to pieprasa LVS 77:1996.

4. Līguma Nr. SM LAD 98/3.3.1. izsolē par ceļu aprīkojuma rekonstrukciju Satiksmes ministrija garantē apmaksāt darbus no valsts autoceļu fonda līdzekļiem piecu gadu laikā, sākot ar 01.07.1999. Šādas finansēšanas procedūras īstenošanai netika ievēroti:

• 24.03.1994. likums "Par budžetu un finansu vadību";

• 05.12.1997. likums "Par valsts budžetu 1998. gadam";

• Ministru kabineta 01.02.1994. lēmums Nr.22 "Par valsts autoceļu un pašvaldību autoceļu fondiem";

• 24.10.1996. likums ‘’Par valsts un pašvaldību pasūtījumu’’.

5. Veiktā cenu analīze liecina, ka SIA "M 2" virziena rādītāju un informācijas zīmju izmaksas Ls/m2 ir vairāk nekā divas reizes lielākas par VAS "Latgales ceļi" un VAS "Vidzemes ceļi" izmaksām. SIA "M2" ir sava ceļazīmju ražotne, bet pārējie tās iepērk no SIA "Signum", ar ko arī izskaidrojamas SIA "M2" palielinātās izmaksas.

Kolēģija nolēma:

1. Uzdot LR Satiksmes ministrijai:

1.1. Iesniegt projektu Ministru kabinetā par valsts ceļu dienesta izveidošanu atbilstoši 11.03.1992. likumam "Par autoceļiem", strikti nosakot tā funkcijas.

1.2. Nepieļaut lēmumu un rīkojumu pieņemšanu, kuri ir pretrunā ar 24.10.1996. likumu "Par valsts un pašvaldības pasūtījumu".

1.3. Ievērot spēkā esošos likumdošanas aktus, garantējot izsolīto darbu apmaksu vairāku gadu laikā.

1.4. Uzlikt par pienākumu BO VAS "Latvijas Autoceļu direkcija" padomei sekot LAD mērķtiecīgai un saskaņotai rīcībai izsoļu sagatavošanā un norisē, kā arī valsts piešķirto līdzekļu ekonomiskā izlietošanā.

1.5. Par paveikto ziņot Valsts kontrolei līdz 01.09.1999.

2. Uzdot BO VAS "LAD":

2.1. Nodrošināt iekšējo struktūrvienību koordinētu darbību un noteikt to atbildības pakāpi izsoļu organizēšanā, norisē un līgumu izpildē.

2.2. Valsts pasūtījuma izsoles organizēt un sekot to izpildei atbilstoši:

• 24.10.1996. likuma "Par valsts un pašvaldības pasūtījumu" un ar to saistīto normatīvo aktu prasībām;

• 11.03.1992. likumam "Par autoceļiem";

• 01.10.1997. "Ceļu satiksmes likumam";

• 13.01.1997. MK noteikumiem Nr.7 "Būvnoteikumi par darbiem autoceļu tīklā";

• stingri ievērot LVS 77 :1996 "Ceļazīmes" prasības.

2.3. Par paveikto ziņot Valsts kontrolei līdz 01.09.1999.

3. Atzinumu un kolēģijas lēmumu nosūtīt

• BO VAS "LAD";

• LR Satiksmes ministrijai.

4. Izdalīt atsevišķā lietvedībā pārbaudi BO VAS "LAD".

5. Slēgt revīzijas lietu Nr.5.1-2-18/99.

Kolēģijas lēmumu saskaņā ar LR likumu "Par Valsts kontroli" var pārsūdzēt LR Valsts kontroles padomē viena mēneša laikā no lēmuma paziņošanas dienas, iesniedzot sūdzību Valsts saimnieciskās darbības revīzijas departamentā.

Kolēģijas vadītājs V.Grasis

Kolēģijas locekļi: D.Timšāne, Dz.Levrence, L.Ceimere, J.Āboliņš

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!