Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2011. gada 19. oktobra noteikumi Nr. 815 "Pārresoru koordinācijas centra nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.10.2011., Nr. 170 https://www.vestnesis.lv/ta/id/238459-parresoru-koordinacijas-centra-nolikums

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.816

Nacionālā attīstības plāna 2014.–2020.gadam izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un publiskās apspriešanas kārtība

Vēl šajā numurā

27.10.2011., Nr. 170

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 815

Pieņemts: 19.10.2011.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.815

Rīgā 2011.gada 19.oktobrī (prot. Nr.60 28.§)

Pārresoru koordinācijas centra nolikums

Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Pārresoru koordinācijas centrs (turpmāk – centrs) ir tiešās pārvaldes iestāde, kuras darbības mērķis ir nodrošināt nacionālā līmeņa attīstības plānošanas dokumentu savstarpējo saskaņotību un atbilstību normatīvo aktu prasībām.

2. Centrs ir Ministru prezidenta tiešā pakļautībā.

II. Centra funkcijas, uzdevumi un kompetence

3. Centrs veic Attīstības plānošanas sistēmas likumā noteiktās funkcijas, kā arī:

3.1. izstrādā Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, uzrauga un koordinē tās īstenošanu;

3.2. izstrādā Nacionālo attīstības plānu, uzrauga un koordinē tā īstenošanu;

3.3. uzrauga un koordinē to nacionāla līmeņa attīstības plānošanas dokumentu īstenošanu, kuri ir saistīti ar Latvijas Republikas dalību Eiropas Savienībā;

3.4. koordinē deklarācijas par Ministru kabineta iecerēto darbību un tās īstenošanas rīcības plāna izpildi;

3.5. sniedz Ministru prezidentam atzinumus, lai horizontāla rakstura jautājumus saskaņotu ar hierarhiski augstākajos attīstības plānošanas dokumentos noteiktajām vidēja termiņa prioritātēm un politiskajām vadlīnijām, identificētu to ietekmi uz valsts konkurētspēju, vietu un lomu strukturālo reformu īstenošanā, kā arī novirzītu resursus (finansiālos instrumentus) atbilstoši valsts attīstības prioritātēm un politiskajām vadlīnijām;

3.6. pilda analītiskus uzdevumus Ministru prezidenta un Ministru prezidenta biroja uzdevumā.

4. Lai nodrošinātu šo noteikumu 3.punktā minēto funkciju izpildi, centrs:

4.1. sadarbībā ar ministrijām un citām valsts pārvaldes iestādēm veic nozaru politikas analīzi un sniedz Ministru prezidentam priekšlikumus par valsts ilgtermiņa attīstības prioritātēm un telpiskās attīstības perspektīvu;

4.2. koordinē sadarbību starp ministrijām un citām valsts pārvaldes iestādēm Nacionālā attīstības plāna izstrādē, nodrošina valsts attīstības mērķu, prioritāšu (arī teritoriju attīstības prioritāšu) un sasniedzamo rezultātu (arī makrolīmenī), kā arī katras prioritātes rīcības virzienu un sasniedzamo politikas rezultātu īstenošanas uzraudzību;

4.3. veic attīstības plānošanas dokumentu analīzi un sniedz par tiem informāciju Ministru prezidentam;

4.4. atbilstoši kompetencei izstrādā attīstības plānošanas dokumentus un tiesību aktu projektus, kā arī sniedz atzinumus par citu valsts pārvaldes iestāžu izstrādātajiem attīstības plānošanas dokumentiem un tiesību aktu projektiem;

4.5. sagatavo un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz priekšlikumus par normatīvajos aktos un attiecīgajos attīstības plānošanas dokumentos paredzēto centra kompetencē esošo pasākumu īstenošanai un uzdevumu veikšanai nepieciešamo finansējumu no valsts budžeta;

4.6. valsts vārdā veic privāttiesiskus darījumus, lai nodrošinātu iestādes darbību;

4.7. atbilstoši kompetencei sadarbojas ar ārvalstu valsts pārvaldes institūcijām, starptautiskajām organizācijām un ārvalstu tehniskās palīdzības programmu un projektu pārstāvjiem un ekspertiem;

4.8. informē sabiedrību par valsts politiku centra kompetencē esošajās jomās, konsultējas ar nevalstiskajām organizācijām lēmuma pieņemšanas procesā, veicina sociālo dialogu jautājumos, kas saistīti ar politikas izstrādi un īstenošanu, kā arī iesaista sabiedrības pārstāvjus valsts pārvaldē;

4.9. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.

5. Centram ir šādas tiesības:

5.1. iesaistīt valsts pārvaldes jautājumu risināšanā ministriju, citu valsts pārvaldes iestāžu, pašvaldību un citu institūciju pārstāvjus, kā arī nevalstisko organizāciju pārstāvjus, izveidot darba grupas un organizēt starpinstitūciju sanāksmes;

5.2. lai nodrošinātu šo noteikumu 3.punktā minēto uzdevumu izpildi, pieprasīt un saņemt uzdevumu veikšanai nepieciešamo informāciju un dokumentus;

5.3. ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt un bez maksas saņemt no fiziskajām un privāto tiesību juridiskajām personām uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;

5.4. veikt citas normatīvajos aktos noteiktās darbības.

III. Centra struktūra un amatpersonu kompetence

6. Centra darbu vada centra vadītājs. Centra vadītājs ir valsts civildienesta ierēdnis ar valsts sekretāra pilnvarām. Centra vadītāju izvēlas atklātā konkursā.

7. Centra vadītāju ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru prezidents.

8. Centra vadītājs veic Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.

9. Centra vadītājam var būt vietnieks. Vietnieka kompetenci nosaka centra vadītājs.

10. Centra amatpersonu un darbinieku amata pienākumus nosaka amata aprakstos un darba līgumos.

11. Centra struktūrvienību funkcijas ar rīkojumu nosaka centra vadītājs.

12. Centra vadītājs ir tieši pakļauts Ministru prezidentam.

13. Centra vadītājs:

13.1. organizē iestādes funkciju izpildi, nodrošina iestādes darba nepārtrauktību, lietderību un tiesiskumu;

13.2. atbild par iestādes budžeta likumīgu un lietderīgu izmantošanu;

13.3. nodrošina iestādes attīstības stratēģijas un darba plāna izstrādi;

13.4. nodrošina personāla vadības īstenošanu;

13.5. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ieceļ amatā un atbrīvo no amata iestādes ierēdņus un pieņem darbā un atlaiž no darba iestādes darbiniekus;

13.6. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv iestādi un tās vārdā slēdz līgumus;

13.7. lai nodrošinātu centra funkciju izpildi, ir tiesīgs dot rīkojumus centra ierēdņiem un darbiniekiem;

13.8. veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

IV. Centra darbības tiesiskuma nodrošināšana un centra darbības pārskati

14. Centra vadītājs ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

15. Centra vadītājam ir tiesības atcelt centra amatpersonu pārvaldes lēmumus un iekšējos normatīvos aktus.

16. Centra vadītāja izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību privātpersona var pārsūdzēt tiesā.

17. Centra vadītājs ne retāk kā reizi gadā sniedz Ministru prezidentam pārskatu par centra funkciju izpildi un valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.

18. Ministru prezidentam ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt pārskatu par centra funkciju un centra kompetencē esošo pārvaldes uzdevumu izpildi.

V. Noslēguma jautājums

19. Noteikumi stājas spēkā 2011.gada 1.decembrī.

Ministru prezidents  V.Dombrovskis

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs R.Vējonis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!