Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2011. gada 6. aprīļa lēmums Nr. 17 "Par lietas neierosināšanu daļā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.05.2011., Nr. 69 https://www.vestnesis.lv/ta/id/229567

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.88

Par grozījumiem licences Nr.036-ū ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai nosacījumos sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "RŪPE"

Vēl šajā numurā

05.05.2011., Nr. 69

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 17

Pieņemts: 06.04.2011.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.17

Rīgā 2011.gada 6.aprīlī (prot. Nr.16, 2.§)

Par lietas neierosināšanu daļā

Par SIA "Divions" 2011.gada 7.marta iesniegumu par PSIA "Ūdeka" dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu

Konkurences padome 2011.gada 7.martā saņēma SIA "Divions" (turpmāk – Iesniedzējs) iesniegumu par PSIA "Ūdeka" dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu (turpmāk – Iesniegums).

Iesniedzējs norāda, ka tas nodarbojas ar ūdens patēriņa skaitītāju (turpmāk – skaitītājs) uzstādīšanu un nomaiņu Ventspils pilsētā. Ventspils pilsētas dome 1999.gada 21.jūnijā (turpmāk – Pašvaldība) ar lēmumu Nr.253 apstiprināja saistošos noteikumus "Par aukstā un karstā ūdens skaitītāju uzstādīšanas un pārbaudes kārtību Ventspils pilsētā" (turpmāk – Saistošie noteikumi), kas ir spēkā līdz pat šim brīdim.

Iesniedzējs 2010.gada 3.decembrī saņēma vēstuli Nr.1-08/1165 no PSIA "Ūdeka" par līguma pārtraukšanu, kurā tika norādīts, ka skaitītāju mezglu plombēšanu veiks tikai un vienīgi PSIA "Ūdeka", paskaidrojot, ka skaitītāju noņemšanai pirms verifikācijas (plombu noņemšanai) un noplombēšanai pēc verifikācijas, būs nepieciešams pieaicināt PSIA "Ūdeka" pārstāvjus. Par jauno kārtību pilsētas iedzīvotāji informēti presē, ar interneta palīdzību un atgādinājuma vēstulēm, atsaucoties uz Saistošajiem noteikumiem. PSIA "Ūdeka" veikusi atklātu aģitāciju gan mutiski, gan rakstveidā, lai piesaistītu klientus, norādot, ka ir vienīgā iepriekš minēto darbu veicēja. Sākot ar 2011.gada 1.janvāri PSIA "Ūdeka" sākusi piedāvāt pilsētas iedzīvotājiem skaitītāju nomaiņu un to uzstādīšanu. Iesniedzējs norāda, ka gadījumos, kad abonenti griežas PSIA "Ūdeka" abonentu daļā, tiek norādīts, ka skaitītāju nomaiņu un uzstādīšanu veic tikai PSIA "Ūdeka" un vairāki klienti pēc šādas reklāmas atteica Iesniedzējam pasūtījumus. Iesniedzējs norāda, ka klienti tiek maldināti par to, ka PSIA "Ūdeka" ir vienīgā, kas nodarbojas ar skaitītāju uzstādīšanu un nomaiņu.

Iesniedzējs uzskata, ka iedzīvotāji tiek maldināti un tiek nepatiesi informēti par pakalpojuma sniedzējiem Ventspils administratīvajā teritorijā.

SIA "Divions" reģistrēta komercreģistrā ar reģistrācijas Nr. 41202009538, juridiskā adrese: Inženieru iela 85–69, Ventspils, LV–3601.

PSIA "Ūdeka" reģistrēta komercreģistrā ar reģistrācijas Nr.41203000983, juridiskā adrese: Talsu iela 65, Ventspils, LV–3602.

Izvērtējot Iesniegumā ietverto informāciju, Konkurences padome

k o n s t a t ē j a:

1. No Iesniedzēja norādītās informācijas secināms, ka pēc būtības Iesniedzēja iebildumi ir par to, ka PSIA "Ūdeka" vairākkārt ir izplatījusi informāciju, ka sākot ar 2011.gada 1.janvāri skaitītāju mezglu plombēšanu veiks tikai un vienīgi PSIA "Ūdeka", paskaidrojot, ka skaitītāju noņemšanai pirms verifikācijas (plombu noņemšanai) un noplombēšanai pēc verifikācijas būs nepieciešams pieaicināt PSIA "Ūdeka" pārstāvjus.

2. Reklāmas likuma 1.pantā ir noteikts "Reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem". Pamatojoties uz to, ka PSIA "Ūdeka" darbojas ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas tirgū, tai ir zināmi visi tās klienti, un līdz ar to pastāv iespējamība, ka tā ar dažāda veida paziņojumiem var vērsties pie saviem klientiem. Taču izvērtējot visu Iesnieguma pielikumā pievienoto informāciju, secināms, ka tie ir informatīva rakstura raksti, paziņojumi un atgādinājumi, kuros ietverta informācija arī par iespēju veikt kompleksu pakalpojumu – veikt skaitītāju uzstādīšanu, iekļaujot plombēšanu, ar PSIA "Ūdeka" palīdzību. Pēc būtības tā ir informatīva rakstura informācija, kas paskaidro situāciju pēc 2011.gada 1.janvāra un piedāvā iespējas, kā gala patērētājam veikt skaitītāju uzstādīšanu. Situācijas tiesiskums pēc 2011.gada 1.janvāra tiek vērtēts saskaņā ar Konkurences likuma normām. Konkurences padome norāda, ka veicot situācijas izpēti, vienlaicīgi tiks vērtēti saistošo noteikumu ietekme uz tirgu un to atbilstība Konkurences likuma normām. Taču Konkurences padome secina, ka PSIA "Ūdeka" sniegtā informācija pēc formas un satura iespējams satur negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpuma sastāva pazīmes. Līdz ar to Konkurences padome informē, ka, pamatojoties uz 2008.gada 14.novembra grozījumiem Konkurences likumā, Konkurences padome kopš 2009.gada 1.janvāra vairs neuzrauga Konkurences likuma 18.pantā noteiktā negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpumus. Atbilstoši Konkurences likuma 18.¹pantā noteiktajam, negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpumus izskata tiesa. Tādējādi jautājums par negodīgu konkurenci risināms, iesniedzot prasības pieteikumu Civilprocesa likumā noteiktā kārtībā.

3. No Iesnieguma pielikumos sniegtās informācijas, tās satura un pašā Iesniegumā tieši norādītā secināms, ka apstrīdētā komercprakse ir vērsta uz patērētājiem un tiešā veidā tā var ietekmēt (radot nepareizu priekšstatu) tieši vidusmēra patērētāju ekonomisko rīcību. Saskaņā ar Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 14.panta pirmo daļu šā likuma ievērošanas uzraudzību atbilstoši savai kompetencei veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Līdz ar to par Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma iespējamiem pārkāpumiem (t.sk. maldinošu komercpraksi) ieinteresētajai personai ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Iesniegumā norādītās komercprakses izvērtēšana nav piekritīga Konkurences padomei.

Pamatojoties uz visu iepriekš minēto, Konkurences padomei nav pamata ierosināt lietu par Reklāmas likuma iespējamiem pārkāpumiem un izvērtēt PSIA "Ūdeka" izplatītās informācijas atbilstību šī likuma normām.

Pamatojoties uz iepriekšminēto un Reklāmas likuma 1.pantu, Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 14.panta pirmo daļu, Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu, 18.¹pantu, 23.panta trešās daļas 3.punktu un 23.panta ceturto prim daļu, Konkurences padome

n o l ē m a:

neierosināt lietu daļā par iespējamu Reklāmas likuma, Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma un Konkurences likuma 18.panta pārkāpumu PSIA "Ūdeka" darbībās.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētāja I.Jaunzeme

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!