• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par medikamentu reklāmas ietekmi uz zāļu izvēli un cenu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.03.2011., Nr. 33 https://www.vestnesis.lv/ta/id/226499

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par militārā paramediķa profesijas ieviešanu

Vēl šajā numurā

01.03.2011., Nr. 33

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par medikamentu reklāmas ietekmi uz zāļu izvēli un cenu


Ņemot vērā aktuālās medikamentu patēriņa tendences un zāļu cenu pieaugumu, Saeimas Sabiedrības veselības apakškomisija plāno sākt diskusiju par medikamentu reklāmām.

“Latvijas iedzīvotāji zāles ne vienmēr lieto pareizi un adekvātos daudzumos. Patiesībā mēs ar medikamentu lietošanu pārspīlējam – tā vietā, lai pareizi ēstu un vairāk kustētos, izvēlamies dzert zāles,” norāda apakškomisijas priekšsēdētājs Vitālijs Orlovs. Tādēļ deputāti vēlas noskaidrot, cik liela loma šeit ir zāļu reklāmām, īpaši jau televīzijā un radio; vai reklāmas neveicina neadekvātu medikamentu sadārdzinājumu un medicīniski nepamatotu patēriņa pieaugumu. “Nav normāla situācija, ka pieprasījums pēc diviem medikamentiem, kuriem ir identiska ķīmiskā formula, mainās atkarībā no reklāmu biežuma televīzijā. Zāles jālieto tādēļ, ka tā noteicis ārsts, nevis tādēļ, ka tās rāda pa televizoru,” uzsver V.Orlovs.

Apakškomisijas priekšsēdētājs norāda, ka medikamenti jālieto pēc ārsta vai farmaceita norādījuma, nevis reklāmas iespaidā. Akli pērkot reklamētās zāles un lietojot tās nevietā, veselību var nevis uzlabot, bet tieši otrādi – sabojāt, uzsver V.Orlovs. Tādēļ nepieciešama diskusija par to, vai medikamentu reklāmām ir vieta televīzijas ekrānos, un par to, kā mazināt nepamatotu un nepareizu zāļu lietošanu.

Apakškomisija lūgusi nozares ministriju apkopot informāciju par pieredzi ar medikamentu reklāmām citās valstīs, kā arī prasīs nozares nevalstiskās organizācijas, tostarp Latvijas Ārstu biedrību un Latvijas Ģimenes ārstu asociāciju, paust viedokli šajā jautājumā.

Balstoties uz nozares profesionāļu atzinumu, apakškomisija vērtēs, vai nepieciešamas izmaiņas pašreizējā regulējumā, kas nosaka medikamentu reklamēšanu, informē V.Orlovs.

Saeimas preses dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!