• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta sēdē: 2010.gada 30.novembrī. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.12.2010., Nr. 191 https://www.vestnesis.lv/ta/id/222120

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par kopēju drošību Eiropā un pasaulē

Vēl šajā numurā

02.12.2010., Nr. 191

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta sēdē: 2010.gada 30.novembrī

FM: Par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi

No nākamā gada par 40 stundu darbu nedēļā minimālā mēneša darba alga būs 200 lati, bet minimālā stundas tarifa likme û 1,189 lati.

To paredz 30.novembrī valdībā apstiprinātie noteikumi par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi, tādējādi nodrošinot tiesisku pamatu minimālās darba algas un minimālās stundas tarifa likmes apmēru noteikšanai valstī.

Saskaņā ar noteikumiem minimālo stundas tarifa likmi rēķina atbilstoši 2011.gada darba laika kalendāram, ņemot vērā gada vidējo darba stundu skaitu mēnesī. Bet pusaudžiem un tiem cilvēkiem, kuri ir pakļauti paaugstinātam riskam, minimālā stundas tarifa likme būs 1,360 lati, jo viņiem saskaņā ar Darba likumu ir atļauts strādāt tikai septiņas stundas dienā un 35 stundas nedēļā.

Lai nodrošinātu, ka minimālo darba algu pilnā apmērā saņem tie darbinieki, kuri nostrādājuši visas mēnesī noteiktās darba stundas un kuriem algu par padarīto darbu rēķina pēc minimālās stundas tarifa likmes, darba devējam paredzēts pienākums izmaksāt minimālo algu par padarīto arī tajos mēnešos, kad darba stundu skaits ir mazāks par gada vidējo darba stundu skaitu mēnesī (piemēram, februārī).

Noteikumos ir iekļauta arī atsevišķa norma darbiniekiem, kuriem nolīgta akorda algas sistēma normāla darba laika ietvaros un kuri nostrādājuši visas mēnesī noteiktās darba stundas. Šiem darbiniekiem aprēķinātā darba alga nevarēs būt mazāka par minimālo mēneša darba algu.

2010.gada augustā darba ņēmēju skaits, kuriem darba ienākumi ir minimālās mēneša darba algas apmērā 180 latu un mazāk, bija 182,6 tūkstoši cilvēku no darba ņēmēju kopskaita, tai skaitā privātajā sektorā û 156,3 tūkstoši cilvēku un sabiedriskajā sektorā û 26,3 tūkstoši cilvēku.



FM: Par grozījumiem likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”

30.novembrī Ministru kabineta sēdē tika apstiprināti Finanšu ministrijas sagatavotie grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības nodokli” (PVN).

Grozījumi paredz PVN standartlikmi 22% apmērā, bet PVN samazināto likmi û 12% apmērā. Savukārt no likumā noteiktā preču piegāžu un sniedzamo pakalpojumu saraksta, kam piemēro samazināto PVN likmi, ir izslēgta elektroenerģijas piegāde iedzīvotājiem.

Grozījumi paredz 20% ierobežojumu priekšnodokļa atskaitīšanai par iegādāto vieglo pasažieru automašīnu un ar tās uzturēšanu saistītajām izmaksām.

Minētais ierobežojums nav attiecināms uz tādiem apliekamiem darījumiem kā pasažieru pārvadājumi vai preču transporta pakalpojumi, autovadīšanas prasmes apmācība, automašīnu nomas pakalpojumi u.c.

Lai nodrošinātu vienkāršu PVN piemērošanas kārtību mantas pārdošanas gadījumos izsolēs gan no apliekamo personu, gan tiesu izpildītāju un maksātnespējas procesa administratoru, gan valsts (t.i., VID) puses, grozījumi paredz:

ò ja apliekamās personas mantu izsolē pārdod maksātnespējas procesa administrators, ar PVN apliekamo vērtību nosaka maksātnespējas procesa administrators atbilstoši likumā noteiktajai apliekamajai vērtībai;

ò ja apliekamās personas mantu pārdod izsolē tiesu izpildītājs, ar PVN apliekamā vērtība tiek noteikta, balstoties uz apliekamās personas sniegto informāciju tiesu izpildītājam pirms izsoles izziņošanas;

ò ja apliekamā persona nav paziņojusi tiesu izpildītājam minēto informāciju, tad ar PVN ir apliekama visa mantas izsoles cena.

Tiesu izpildītājs vai maksātnespējas procesa administrators PVN rēķinu par mantas pārdošanu izsolē apliekamās personas vārdā izraksta 15 dienu laikā no lēmuma par izsoles akta apstiprināšanu spēkā stāšanās. Savukārt PVN, kas aprēķināts par apliekamās personas mantas pārdošanu tiesu izpildītāja rīkotajā izsolē, tiesu izpildītājs iemaksā valsts budžetā 20 dienu laikā no lēmuma par izsoles akta apstiprināšanu spēkā stāšanās.

PVN, kas aprēķināts par apliekamās personas mantas pārdošanu maksātnespējas procesa administratora rīkotajā izsolē, maksātnespējas procesa administrators iemaksā valsts budžetā likuma vispārnoteiktajā kārtībā (t.i., 20 dienu laikā pēc attiecīgā taksācijas perioda beigām), aprēķinot valsts budžetā iemaksājamo PVN summu, kas maksājama par konkrēto taksācijas periodu, kurā veikta izsole.

Likumprojektā precizētas normas, nosakot kārtību, kādā atmaksā pārmaksāto PVN summu, beidzoties taksācijas gadam.

Grozījumi paredz, ka VID minēto pārmaksu atmaksā apliekamās personas norādītajā bankas kontā 10 dienu laikā pēc tam, kad VID ir apstiprinājis pārmaksāto nodokļa summu par taksācijas gadu.

Lai samazinātu administratīvo slogu, likumprojektā paredzēta prasība iesniegt pieprasījumu ar īpašu norādi par pārmaksātās PVN summas atmaksu tikai tad, ja pārmaksātā PVN summa pārsniedz 100 latus un tā izveidojusies par pamatlīdzekļiem, jo VID rīcībā nav informācijas par šādu pamatlīdzekļu iegādi un šo informāciju var sniegt tikai apliekamā persona. Tāpat grozījumi paredz samazināt likumā noteikto pārmaksātās PVN summas apmēru no 15 000 latu uz 8000 latu.

Ar likumprojektu noteikts, ka VID ir tiesības pagarināt sākotnējo likumā noteikto pārmaksātās PVN summas atmaksas termiņu, ja ir pieņemts lēmums par nodokļu revīzijas (audita) sākšanu attiecībā uz tiem darījumiem, kuru pārbaudei nepieciešama papildu informācija, līdz dienai, kad VID būs izvērtējis darījumu un pieņēmis lēmumu par pieprasījuma pamatotību.

Tāpat likumā precizēts termiņš, kādā jāiemaksā valsts budžetā PVN, kas aprēķināts no summas, kas pārsniedz likumā noteikto reģistrācijas slieksni.

Likumā arī precizēta norma, kas nosaka kārtību, kādā apliekamā persona informē VID par nekustamā īpašuma izmantošanu saimnieciskās darbības vajadzībām veiktajiem apliekamajiem un neapliekamajiem darījumiem attiecīgajā taksācijas gadā.



FM: Par grozījumiem likumā “Par akcīzes nodokli”

Ministru kabinets otrdien, 30.novembrī akceptēja grozījumus likumā “Par akcīzes nodokli”, kas tiks iekļauti 2011.gada valsts budžeta projekta pavadošo likumu paketē un kas paredz degvielai ar 5% biodegvielas piemaisījumu piemērot akcīzes nodokļa standarta likmi un palielināt akcīzes nodokļa likmi bezalkoholiskajiem dzērieniem.

Tā kā kopš 2009.gada 1.oktobra ir obligāts 5% biodegvielas piejaukums Latvijā realizējamajai degvielai, tad degviela ar 5% biodegvielas piejaukumu ir uzskatāma par parasto degvielu. Tādējādi samazinātas akcīzes nodokļa likmes piemērošana degvielai ar 5% biodegvielas piejaukumu ir zaudējusi savu nozīmi, jo vairs nedarbojas kā efektīvs stimuls biodegvielas ražošanai un patēriņam. Ņemot to vērā, nav pamata turpmāk saglabāt šīs samazinātās akcīzes nodokļa likmes, un ar grozījumiem tiek paredzēts degvielai ar 5% biodegvielas piemaisījumu piemērot akcīzes nodokļa standarta likmi: bezsvina benzīnam û 269 lati par 1000 litriem; dīzeļdegvielai û 234 lati par 1000 litriem. Tiek prognozēts, ka 2011.gadā no šīm izmaiņām valsts budžets papildus varētu saņemt 7,6 miljonus latu.

Likuma grozījumi paredz arī palielināt akcīzes nodokļa likmi bezalkoholiskajiem dzērieniem no 4 latiem uz 5,2 latiem par 100 litriem. Akcīzes nodoklis tiek piemērots bezalkoholiskajiem dzērieniem û ūdeņiem un minerālūdeņiem ar cukura, citu saldinātājvielu vai aromātisko vielu piedevu û un pārējiem bezalkoholiskajiem dzērieniem, izņemot augļu un dārzeņu sulas un nektāru, dabīgos ūdeņus un minerālūdeņus bez cukura, citu saldinātājvielu vai aromātvielu piedevas. Minētā akcīzes nodokļa likme desmit piemērošanas gados tika pārskatīta un paaugstināta tikai vienu reizi 2009.gada 1.februārī, to dubultojot (no 2 latiem uz 4 latiem par 100 litriem). Tiek prognozēts, ka 2011.gadā no šīm izmaiņām valsts budžets papildus varētu saņemt miljonu latu.

Ar likuma grozījumiem plānots novērst arī iespējamo diskriminējošu nodokļa režīmu biodegvielas maisījumiem, kas ražoti citās ES dalībvalstīs. Likumā tiks iekļauta prasība û lai piemērotu samazinātās akcīzes nodokļa likmes biodegvielas un fosilās degvielas maisījumiem, kas ražoti kādā citā ES dalībvalstī, degvielas piegādātājiem, kas veic sajaukšanu citā ES dalībvalstī, jānodrošina, ka degvielas atbilstības sertifikāts par biodegvielas un fosilās degvielas maisījumiem satur papildu informāciju par to, ka taukskābju metilesteris (FAME) ir iegūts no rapšu sēklu eļļas vai pievienotais spirts ir bioloģiskas izcelsmes.

Tāpat likuma grozījumi arī precizē normu par akcīzes nodokļa atmaksu, ja ir konstatēts pārkāpums citā dalībvalstī, nosakot, ka nodokļa atmaksu veic, ja tiek izpildīti abi nosacījumi: ir pierādījums tam, ka pārkāpums ir izdarīts citā ES dalībvalstī, un ir pierādījums tam, ka šajā gadījumā akcīzes nodoklis ir samaksāts citā dalībvalstī, kurā pārkāpums tika konstatēts. Likuma grozījumi arī paredz, ka papildu noteikums cigāru un cigarillu definīcijai stājas spēkā 2012.gadā.



FM: Par finanšu stabilitātes nodevas likumprojektu

Ministru kabinets 30.novembrī akceptēja finanšu stabilitātes nodevas likumprojektu, kurš tiks iekļauts 2011.gada valsts budžeta pavadošo likumu paketē un kura mērķis ir stiprināt finanšu sistēmu kopumā, lai nepieciešamības gadījumā finansētu pasākumus, kas mazinās grūtībās nonākušo kredītiestāžu negatīvo ietekmi uz citiem finanšu tirgus dalībniekiem, kā arī daļēji kompensēt valsts budžeta līdzekļus, kas tika novirzīti situācijas stabilizēšanas pasākumiem finanšu sektorā, no kuriem tiešu vai netiešu labumu guva banku sektors kopumā.

Ar likumprojektu tiek noteikti finanšu stabilitātes nodevas maksātāji, nodevas objekts un likme, kā arī tās aprēķināšanas, maksāšanas un administrēšanas kārtība. Nodevu administrēs Finanšu un kapitāla tirgus komisija, attiecīgos grozījumus likumā par Finanšu un kapitāla tirgus komisiju arī ir akceptējis Ministru kabinets.

Nodevu maksās Latvijas Republikā reģistrētās kredītiestādes un to filiāles ārvalstīs, kā arī ārvalstīs reģistrēto kredītiestāžu filiāles Latvijas Republikā (nodevas maksātāji).

Nodevas objekts ir nodevas maksātāja saistību kopsumma taksācijas perioda beigās, no kuras tiek atskaitīti:

ò noguldījumi, kas pakļauti Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības dalībvalsts Noguldījumu garantiju shēmai, lai novērstu nodevas uzlikšanu noguldījumiem, par kuriem jau ir veikti maksājumi noguldījumu garantiju fondos;

ò hipotekārās ķīlu zīmes û bankas emitēts vērtspapīrs, kurā nostiprinātas parāda saistības, kas segtas ar hipotekārajiem aizdevumiem vai aizdevumiem, kas nodrošināti ar Latvijas valsts un pašvaldību galvojumiem (neiekļaušana nodevas bāzē ir saistīta ar Hipotekāro ķīlu zīmju likuma prasībām, kuras nosaka, ka, iestājoties ķīlu zīmju emitenta maksātnespējai, aizliegts izņemt aktīvus un to ienākumus no hipotekāro ķīlu zīmju seguma reģistra;

ò pakārtotās saistības, kas ir iekļautas pašu kapitāla aprēķinā kā subordinētais kapitāls saskaņā ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteikumiem, jo subordinētais kapitāls stiprina kapitāla bāzi un mazina iespēju, ka būs nepieciešamība iesaistīt nodokļu maksātāju līdzekļus.

Nodevas likme ir 0,036 procenti gadā no iepriekš minētās saistību kopsummas (pēc koriģēšanas) taksācijas perioda beigās. Paredzēts, ka kredītiestādes taksācijas perioda nodevas maksājums tiek sadalīts pa ceturkšņiem.

Likumprojekta pārejas noteikumos tiek paredzēts, ka Ministru kabinetam līdz 2013.gadam ir jāizvērtē iespējas turpmākajos taksācijas periodos nodevas maksājumus novirzīt speciāli izveidotā stabilitātes fondā.

Finanšu ministrijas
Komunikācijas nodaļa



 

FM: Par transportlīdzekļu nodokli un uzņēmumu transportlīdzekļu nodokli

Ministru kabinets 30.novembrī ir akceptējis Transportlīdzekļu nodokļu likuma projektu, kas no nākamā gada aizstās līdzšinējo ikgadējo transportlīdzekļa nodevu un līdzšinējo nodokļu nomaksu par gūto labumu no darba devējam piederošas automašīnas izmantošanas privātām vajadzībām.

Transportlīdzekļu nodoklis

Transportlīdzekļu nodoklis tiek ieviests nodevas vietā, lai sakārtotu nodokļu un nodevu sistēmu Latvijā, jo pašreizējā nodeva atbilst nodokļa, nevis nodevas pazīmēm.

Likums paredz transportlīdzekļa nodokļa diferenciāciju automašīnām, kas reģistrētas Latvijā pēc 2005.gada 1.janvāra, atkarībā no vieglā automobiļa pilnās masas, motora tilpuma un jaudas, lielāku nodokļa likmi paredzot lielas jaudas un ekskluzīvām automašīnām, kā arī tiek paredzēts atbrīvojums no nodokļa automašīnām ar elektrodzinēju.

Atkarībā no vieglā automobiļa motora tehniskajiem parametriem nodoklis var atšķirties vienam un tam pašam automašīnas modelim û jo lielāks motors pēc tilpuma un lielāka motora maksimālā jauda, jo lielāks būs nodoklis. Tādējādi tiks nodrošināts princips, ka lielākais nodokļa slogs tiek pārnests uz lieljaudas un ekskluzīviem automobiļiem. Savukārt automobiļiem ar pilno masu līdz 1500 kg un motora tilpumu līdz 1500 cm3 un jaudu līdz 55 kW nodokļa apmērs samazināsies, salīdzinot ar šobrīd maksājamo minimālo transportlīdzekļu ikgadējās nodevas likmi (24 lati).

Nodokļa likmes vieglajām automašīnām, kuras ir aprīkotas ar iekšdedzes dzinēju, ar iekšdedzes dzinēju un elektrodzinēju, kuras ir pirmo reizi reģistrētas Latvijā pēc 2005.gada 1.janvāra un par kuru ir pieejama informācija par pilno masu, motora tilpumu un motora maksimālo jaudu, maksā, summējot nodokļa likmes atbilstoši vieglā automobiļa pilnai masai, motora tilpumam un motora maksimālai jaudai šādā apmērā:

1) par pilno masu kilogramos (kg):

a) līdz 1500 kg û 10 lati;

b) no 1501 kg līdz 1800 kg û 21 lats;

c) no 1801 kg līdz 2100 kg û 36 lati;

d) no 2101 kg līdz 2600 kg û 46 lati;

e) no 2601 kg līdz 3000 kg û 55 lati;

f) no 3001 kg līdz 3500 kg û 64 lati;

g) vairāk par 3500 kg û 72 lati.

2) par motora tilpumu kubikcentimetros (cm3):

a) līdz 1500 cm3 û 6 lati;

b) no 1501 cm3 līdz 2000 cm3 û 15 lati;

c) no 2001 cm3 līdz 2500 cm3 û 24 lati;

d) no 2501 cm3 līdz 3000 cm3 û 36 lati;

e) no 3001 cm3 līdz 3500 cm3 û 60 lati;

f) no 3501 cm3 līdz 4000 cm3 û 105 lati;

g) no 4001 cm3 līdz 5000 cm3 û 150 lati;

h) virs 5000 cm3 û 195 lati.

3) par motora maksimālo jaudu kilovatos (kW):

a) līdz 55 kW û 6 lati;

b) no 56 kW līdz 92 kW û 15 lati;

c) no 93 kW līdz 129 kW û 24 lati;

d) no 130 kW līdz 166 kW û 36 lati;

e) no 167 kW līdz 203 kW û 60 lati;

f) no 204 kW līdz 240 kW û 105 lati;

g) no 241 kW līdz 300 kW û 150 lati;

h) virs 300 kW û 195 lati.

Nodokļa likmes par automašīnām, kas reģistrētas Latvijā līdz 2005.gada 1.janvārim un par kurām nav pieejami dati par jaudu un motora tilpumu, tiek rēķinātas no automašīnas pilnas masas:

1) līdz 1500 kg û 25 lati;

2) no 1501 kg līdz 1800 kg û 53 lati;

3) no 1801 kg līdz 2100 kg û 90 lati;

4) no 2101 kg līdz 2600 kg û 114 lati;

5) no 2601 kg līdz 3000 kg û 138 lati;

6) no 3001 kg līdz 3500 kg û 159 lati;

7) vairāk par 3500 kg û 180 lati.

Nodokļa likmes par motociklu, triciklu un kvadraciklu, kurš ir pirmo reizi reģistrēts Latvijā pēc 2005.gada 1.janvāra un par kuru ir pieejama informācija par motora tilpumu, maksā atbilstoši tā motora tilpumam šādā apmērā:

1) līdz 500 cm3 û 12 lati;

2) no 501û1000 cm3 û 24 lati;

3) no 1001û1500 cm3 û 36 lati;

4) virs 1500 cm3 û 48 lati.

Savukārt nodoklis par motocikliem, tricikliem un kvadracikliem, kuri reģistrēti līdz 2005.gada 1.janvārim, ir 25 lati.

Likumprojektā saglabāta prasība nodokli samaksāt reizi gadā pilnā apmērā. Maksājumi pa daļām netiek paredzēti. Tajā pašā laikā likumā saglabāta iespēja nodokli maksāt mazākā apmērā, ja transportlīdzeklim uz laiku ir pārtraukta vai tiek pārtraukta reģistrācija, tas tiek noņemts no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai.

Likumprojektā precizētas normas par nodokļa maksāšanu, atbrīvojumiem no nodokļa maksāšanas, atvieglojumiem nodokļa maksāšanā un nodokļa atmaksāšanā, pamatojoties uz Satiksmes ministrijas iepriekšējos gados gūto pieredzi un risināmo problēmu loku. Precizējumi atvieglos nodokļa administrēšanu.

Papildus paredzēti arī atbrīvojumi lauksaimniekiem:

ò nodokļa atvieglojums 50% apmērā lauksaimnieciskās produkcijas ražotājiem un atzītai akvakultūras saimniecībai (dīķsaimniecības tipa) par kravas automobili, kas paredzēts dažādu kravu pārvadāšanai, un piekabi, kas paredzēta dažādu kravu pārvadāšanai;

ò atvieglojumu piešķiršana 50% apmērā lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām par to īpašumā, valdījumā vai turējumā esošajiem kravas automobiļiem un to piekabēm.

Tāpat ir arī paredzēts jauns atbrīvojums I un II grupas invalīdiem û viņi ir atbrīvoti no nodokļa maksāšanas par vienu šo personu īpašumā vai turējumā reģistrētu motociklu, triciklu vai kvadriciklu.

Uzņēmumu transportlīdzekļu nodoklis

Jaunais likumprojekts ievieš nodokli, kas no nākamā gada aizstātu šobrīd esošo kārtību, kurā ar nodokļiem tiek aplikts labums, ko darbinieks (labuma guvējs) gūst no darba devējam piederoša vai darba devēja rīcībā esoša vieglā automobiļa izmantošanas personīgām vajadzībām.

Ar uzņēmumu transportlīdzekļu nodokli tiks aplikti visi komersanta īpašumā vai turējumā esošie vieglie transportlīdzekļi, un, tikai pierādot, ka konkrētais transportlīdzeklis tiek izmantots tikai un vienīgi komersanta saimnieciskās darbības nodrošināšanai, būs iespējams saņemt šā nodokļa atmaksu.

Vienlaikus ar jaunās uzņēmumu transportlīdzekļu nodokļa kārtības ieviešanu valdība atbalstīja arī grozījumus likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”, paredzot ieviest PVN priekšnodokļa atskaitījumu ierobežojumu 20% apmērā vieglās pasažieru automašīnas iegādes izmaksām un ar to uzturēšanu saistītajām izmaksām, kas mazinās administratīvo slogu gan nodokļa maksātājiem, gan VID un vienkāršos arī PVN uzskaiti.

Nodokļa samaksa tiks saistīta ar konkrētā transportlīdzekļa valsts tehniskās apskates veikšanu. Tas nozīmē, ka transportlīdzeklis nevarēs iziet kārtējo valsts tehnisko apskati, ja pilnībā nebūs veikta nodokļa samaksa, kas veicinās šā nodokļa iemaksu valsts budžetā. Nodokļa atgūšanai komersantam būs jāveic pilnīga transportlīdzekļa izmantošanas uzskaite. Uzskaite jākārto, izmantojot maršruta kontroles sistēmu, kura nodrošina ar katru braucienu saistīto datu fiksēšanu un saglabāšanu. Komersanta pienākums būs saglabāt maršruta kontroles sistēmas ierakstu datus saskaņā ar likumā “Par grāmatvedību” noteiktajiem termiņiem un pēc pieprasījuma uzrādīt tos Valsts ieņēmumu dienestam.

Nodokļa likme tiek noteikta kā mēnesī maksājamā summa atkarībā no transportlīdzekļa motora tilpuma. Tas nozīmē, ka kopējais nodokļa maksājums gadā ir noteiktā mēneša likme, reizināta ar 12 mēnešiem. Izejot valsts tehnisko apskati, nodoklis ir jāsamaksā par visiem mēnešiem no gada sākuma līdz valsts tehniskās apskates brīdim (ieskaitot mēnesi, kurā notiek tehniskā apskate), pārējo nodokļa summu samaksājot līdz kārtējam gadam sekojošā gada 15.janvārim vai uzreiz vienā summā.

Uzņēmumu transportlīdzekļu nodokļa likmes:

- par transportlīdzekli, kurš ir pirmo reizi reģistrēts pēc 2005.gada 1.janvāra, maksā atbilstoši tā motora tilpumam šādā apmērā:

1) līdz 1500 cm3 û 20 lati mēnesī;

2) no 1501 cm3 līdz 2500 cm3 û 25 lati mēnesī;

3) no 2501 cm3 līdz 3500 cm3 û 30 lati mēnesī

4) virs 3500 cm3 û 35 lati mēnesī.

- transportlīdzeklim, kurš ir reģistrēts pirms 2005.gada 1.janvāra, uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis ir 25 lati mēnesī.

Finanšu ministrijas
Komunikācijas nodaļa



 

FM: Par grozījumiem likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”

30.novembrī Ministru kabineta sēdē tika apstiprināti Finanšu ministrijas sagatavotie grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”. Likumprojekts paredz samazināt nodokļa standartlikmi līdz 25 procentiem.

Grozījumi paredz, ka situācijā, ja par darba devējam piederoša vai darba devēja rīcībā esošu vieglo pasažieru automobili maksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli, tad personas gūtais labums, izmantojot šo automobili privātām vajadzībām, netiks aplikts ar algas nodokli, un ar šo automobili saistītos izdevumus iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanas vajadzībām atzīs par saistītiem ar saimniecisko darbību.

Likumprojekts paredz, ka Latvijas nodokļu maksātājs varēs piemērot nodokļa atvieglojumu arī par ziedojumiem citās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs vai Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstīs reģistrētai nevalstiskajai organizācijai. Ņemot vērā, ka Latvijā tiek nodrošināts sabiedriskā labuma organizāciju darbības monitorings un tām Sabiedriskā labuma organizāciju likumā ir noteikti vairāki ierobežojumi, likumprojekts, lai novērstu izvairīšanos no nodokļiem, paredz noteikt ziedojumu saņēmējam û ES dalībvalstu un EEZ valstu nevalstiskajām organizācijām û ierobežojumus, kas ir līdzīgi Latvijas sabiedriskā labuma organizācijām noteiktajiem.

Grozījumi arī paredz neapliekamā minimuma, nodokļa atvieglojuma par apgādībā esošu personu un attaisnoto izdevumu nepiemērošanu tādiem ienākumam, kuriem tiek piemērota samazināta likme vai noteikts samazināts ar nodokli apliekamais ienākums.

Likumprojekts paredz, sākot ar 2011.gadu, samazināt administratīvo slogu fiziskām personām, kas gūst nelielus ienākumus no kapitāla pieauguma. Grozījumi paredz, ka fiziskas personas, kuru ienākums no kapitāla pieauguma nepārsniedz 100 latus mēnesī, deklarāciju par ienākumu no kapitāla pieauguma varēs iesniegt Valsts ieņēmumu dienestā vienreiz gadā.

Situācijā, kad kredītiestādei kā ienākuma izmaksātājam būs pieejama informācija par ārvalstī ieturēto nodokli no dividendēm par publiskajā apgrozībā esošām akcijām pēc zemākas nodokļa likmes, nekā likumā noteiktās (10%), kredītiestāde nodokli ieturēs izmaksas vietā, piemērojot nodokļa likmes starpību starp likumā noteikto likmi un ārvalstī ieturētā nodokļa likmi. Savukārt, ja kredītiestādei būs pieejama informācija par ārvalstī ieturēto nodokli no dividendēm par publiskajā apgrozībā esošām akcijām pēc likumā noteiktās nodokļa likmes vai arī augstākas nodokļa likmes, kredītiestāde nepiemēros likuma noteikumus par nodokļa ieturēšanu izmaksas vietā.

FM: Par neapliekamo minimumu un nodokļa atvieglojumu par apgādībā esošām personām

Paredzot ar nākamo gadu palielināt neapliekamā minimuma apmēru līdz 45 latiem mēnesī un nodokļa atvieglojuma apmēru par apgādībā esošām personām līdz 70 latiem mēnesī, 30.novembrī Ministru kabineta sēdē tika apstiprināts Finanšu ministrijas sagatavotais noteikumu projekts par mēneša neapliekamā minimuma un nodokļa atvieglojuma apmēru iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanai. Tādējādi neapliekamā minimuma apmērs iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanai, salīdzinot ar 2010.gadu, palielināsies par aptuveni 29%, savukārt nodokļa atvieglojuma apmērs par apgādībā esošām personām par aptuveni 11%, palielinot iedzīvotāju neto jeb uz rokas saņemtos ienākumus.

Finanšu ministrijas
Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!