Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministrija: Par vidējo izglītību ieguvušo jauniešu īpatsvaru Latvijā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 24.11.2010., Nr. 186 https://www.vestnesis.lv/ta/id/221698

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Zemkopības ministrija: Par Latvijas liellopu elektronisko datubāzi

Vēl šajā numurā

24.11.2010., Nr. 186

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministrija: Par vidējo izglītību ieguvušo jauniešu īpatsvaru Latvijā

Latvijā ir samazinājies izglītību pametušo jauniešu īpatsvars un palielinājies vidējo izglītību ieguvušo īpatsvars, liecina pēdējais Eiropas Komisijas (EK) ziņojums par dalībvalstu sasniegumiem izglītībā “Progress Towards the Lisbon Objectives in Education and Training”. Ziņojums pierāda, ka Latvijai ir progress un labi rezultāti, salīdzinot ar iepriekšējā perioda sasniegumiem, kas atsevišķās pozīcijās apsteidz ES vidējos rādītājus.

EK ziņojumā salīdzināti pieci konkrēti izglītības un apmācības kritēriji: 1) 15 gadu veco jauniešu sasniegumi lasītprasmē; 2) skolu atstājušo īpatsvars; 3) vidējo izglītību ieguvušo īpatsvars; 4) absolventu, t.sk. sieviešu, īpatsvara pieaugums matemātikas, zinātnes un tehnoloģiju jomā; 5) līdzdalība mūžizglītībā.

Pozīcijas, kurās Latvijai ir progress, salīdzinot ar iepriekšējo periodu, – izglītību un apmācību pametušo īpatsvara samazināšanās; vidējo izglītību ieguvušo īpatsvara palielināšanās; lasītprasmes uzlabošanās; sieviešu īpatsvara palielināšanās augstākajā izglītībā matemātikas, zinātņu un tehnoloģiju jomā. Jomas, kurās Latvija apsteidz ES vidējos rādītājus, – vāju sasniegumu samazināšanās lasītprasmē, matemātikā un zinātnēs; vidējo izglītību ieguvušo īpatsvars.

Salīdzinot ar 2000.gadu, 15 gadu veco jauniešu lasītprasme ir uzlabojusies, apsteidzot vidējos ES rādītājus. 2002.gadā Latvijā izglītību un apmācību pametušie (18–24 gadi) bija 19,9% (ES vidēji 2000.gadā – 17,6%), bet 2008.gadā – 15,5% (ES vidēji – 14,9%). 2000.gadā Latvijā vidējo izglītību ieguvušie (20–24 gadi) bija 76,5% (ES vidēji – 76,6%), bet 2008.gadā – 80% (ES vidēji – 78,5%).

Izglītības un zinātnes ministrijas apkopotā statistika liecina, ka vecuma posmā no 8 līdz 18 gadiem atkarībā no izglītības pakāpes mācās līdz pat 98,5% bērnu. Statistikas dati rāda, ka pamatizglītības ieguves rezultāti pēdējos gados ir nemitīgi uzlabojušies. Tā 2008./2009.mācību gadā tikai 4% (615) skolēnu, kuri tajā gadā uzsāka mācības 9.klasē, beidza pamatskolu ar liecību. 86,4% skolēnu, kuri iestājušies 1.klasē, sekmīgi mācās un iegūst pamatizglītību. Arī vispārējās vidējās izglītības ieguves rezultāti uzlabojas – 85% jauniešu no tiem, kuri iestājas 10.klasē, turpina mācīties trīs gadus un iegūst atestātu par vidējo izglītību. Tāpat katru gadu vairāk nekā 2700 jauniešu vakara (maiņu) skolās iegūst atestātu par vispārējo vidējo izglītību, kas atbilst ES kopējam mērķim – paaugstināt 18–24 gadus veco iedzīvotāju īpatsvaru, kuri ir ieguvuši vidējo izglītību vai turpina mācīties.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!