• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministrs: Par pedagogu konkurētspējas veicināšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.11.2010., Nr. 181 https://www.vestnesis.lv/ta/id/221251

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Labklājības ministre: Par līdzfinansējumu dzīvokļa pabalsta izmaksai trūcīgajiem

Vēl šajā numurā

13.11.2010., Nr. 181

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministrs: Par pedagogu konkurētspējas veicināšanu

2009.gads, kad tika sākta Eiropas Sociālā fonda projekta “Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” īstenošana, bija nopietnu pārmaiņu un sarežģītu uzdevums laiks Latvijas izglītībā.

Savukārt šā projekta ideja, tās aizstāvēšana Briselē un ieviešana reālajā dzīvē demonstrēja Izglītības un zinātnes ministrijas atbildību par savu tiešo mērķauditoriju – par skolotājiem. Tas ir konkrēts ieguldījums cilvēkresursu attīstībā, uzsvēra izglītības un zinātnes ministrs Rolands Broks, 11.novembrī atklājot Izglītības un zinātnes ministrijas īstenotā projekta “Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” semināru.

R.Broks atzīmēja, ka visas trīs šā projekta komponentes ir vienlīdz nozīmīgas. Gan pirmā komponente, kas saistīta ar prasmju un zināšanu ieguvi jomās ārpus pedagoģijas, gan otrā komponente, kuras ietvaros skolotāji papildina zināšanas, iegūstot plašākas profesionālās iespējas, ir svarīgas no Latvijas cilvēkresursu attīstības un konkurētspējas veicināšanas viedokļa. “Manuprāt, būtiski, lai skolotāji un Latvijas iedzīvotāji kopumā, izmantojot izglītības piedāvājumu, kļūst pēc iespējas daudzpusīgāki, jo zināšanas ir viens no nozīmīgākajiem Latvijas izaugsmes garantiem. Zināšanas nodrošina lielākas iespējas cilvēkiem, īpaši laikā, kad mainās pieprasījums darba tirgū vai ekonomiskā situācija,” uzsvēra ministrs.

Savukārt, runājot par trešo projekta komponenti – pedagogu karjeras attīstības sistēmu, R.Broks piebilda, ka līdztekus konkurētspējas veicināšanai šī aktivitāte un tajā ietverto ideju īstenošana ir loģiska. Proti, pedagogam, kurš pilnveidojis savu profesionalitāti, ieguvis augstāku kvalifikāciju un ir pieredzes bagātāks, jāsaņem arī augstāks atalgojums.

ESF projekta “Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” mērķis ir veicināt pedagogu konkurētspēju, sektorālo mobilitāti un karjeras attīstību izglītības sistēmas pārmaiņu apstākļos. Pirms gada pirmie 8400 skolotāji pieteicās projekta ietvaros paredzētajam atbalstam un sāka to saņemt. 2009./2010.mācību gadā beidzās pirmās divas, pašlaik tiek īstenota trešā projekta kārta. Šobrīd atbalsts nodrošināts 20 754 skolotājiem; projekts turpināsies līdz 2012.gada martam.

Lai nodrošinātu atbilstošu projekta attīstību, šā mācību gada sākumā Latvijā tika rīkots diskusiju cikls “Konkurētspējīgi pedagogi = konkurētspējīga izglītība”. Tajā ap 1000 pedagogu 10 diskusijās pauda uzskatus gan par projektu, gan par pedagogu profesijas prestižu, darba kvalitāti un tās vērtēšanu, pedagogu izglītību un nepieciešamo atbalstu, kas kopumā ir vērtīgs informācijas avots turpmākajam darbam.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!