• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Ventspils novada domes 2009.gada 24.septembra saistošo noteikumu Nr.64 "Detālais plānojums Ventspils novada Užavas pagasta īpašumam "Jorķi", kadastra Nr.9878 006 0052; 9878 006 0117" darbības apturēšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.11.2010., Nr. 174 https://www.vestnesis.lv/ta/id/220592

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra rīkojums Nr.2-02/238

Par Ventspils novada domes 2010.gada 26.augusta saistošo noteikumu Nr.28 "Detālais plānojums īpašumiem "Raisi" un "Rožnieki", Užavas pagastā, Ventspils novadā" darbības apturēšanu

Vēl šajā numurā

03.11.2010., Nr. 174

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija

Veids: rīkojums

Numurs: 2-02/237

Pieņemts: 29.10.2010.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra rīkojums Nr.2-02/237

Rīgā 2010.gada 29.oktobrī

Par Ventspils novada domes 2009.gada 24.septembra saistošo noteikumu Nr.64 "Detālais plānojums Ventspils novada Užavas pagasta īpašumam "Jorķi", kadastra Nr.9878 006 0052; 9878 006 0117" darbības apturēšanu

Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvotu vietu likuma 2.pielikuma 105.punktu administratīvi teritoriālās reformas ietvaros apvienojot Ances, Jūrkalnes, Piltenes, Popes, Puzes, Tārgales, Ugāles, Usmas, Užavas, Vārves, Ziru, Zlēku pagastus un Piltenes pilsētu, ir izveidots Ventspils novads. Savukārt šī likuma Pārejas noteikumu 13.punkts nosaka, ka novada pašvaldība ir attiecīgajā novadā iekļauto vietējo pašvaldību institūciju, finanšu, mantas, tiesību un saistību pārņēmēja.

2009.gada 24.septembrī Ventspils novada dome ir pieņēmusi saistošos noteikumus Nr.64 "Detālais plānojums Ventspils novada Užavas pagasta īpašumam "Jorķi", kadastra Nr.9878 006 0052; 9878 006 0117" (turpmāk – saistošie noteikumi Nr.64) (paziņojums laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēts 2009.gada 16.oktobrī, Nr.165 (4151)).

Atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 41.panta otrajai daļai pašvaldību saistošajiem noteikumiem ir jāatbilst Satversmei, likumiem un Ministru kabineta noteikumiem. Saistošie noteikumi Nr.64 ir atzīstami par prettiesiskiem šādu iemeslu dēļ:

1. 2008.gada 17.decembrī Užavas pagasta padome pieņēma lēmumu (prot. Nr.12, 5.p.) uzsākt detālplānojuma izstrādi nekustamajā īpašuma "Jorķi" (kadastra Nr.9878 006 0052).

Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumu Nr.883 "Vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas noteikumi", kas bija spēkā detālplānojuma "Jorķi" izstrādes uzsākšanas brīdī (turpmāk – noteikumi Nr.883), 58.punktu pašvaldības dome pieņem lēmumu par detālplānojuma izstrādes uzsākšanu un apstiprina tā izstrādes vadītāju – pašvaldības amatpersonu, kas organizē detālplānojuma izstrādes gaitu, informē par to vietējo pašvaldību, kā arī iesniedz tai izskatīšanai detālplānojuma materiālus.

Savukārt lēmumu par detālplānojuma izstrādes vadītāja apstiprināšanu Užavas pagasta padome pieņēma 2009.gada 29.janvārī (prot.Nr.1, 7.p), kad arī apstiprināja detālplānojuma izstrādes darba uzdevumu. Darba uzdevuma 5.5.apakšpunktā noteikts, ka detālplānojums izstrādājams zemes vienībām ar kadastra Nr.9878 006 0052; 9878 005 0012; 9878 006 0027; 9878 006 0035; 9878 006 0117; 9878 006 00118.

2. Noteikumu Nr.883 61.punktā noteikts, ka četru nedēļu laikā pēc šo noteikumu 58.punktā minētā lēmuma pieņemšanas izstrādes vadītājs nosūta paziņojumu detālplānojuma teritorijā esošo nekustamo īpašumu īpašniekiem (tiesiskajiem valdītājiem) un publicē paziņojumu vietējā laikrakstā (ja nepieciešams, arī rajona laikrakstā, kurš tiek izdots ne retāk kā reizi nedēļā) un laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

Paziņojumi detālplānojuma teritorijā esošo nekustamo īpašumu īpašniekiem (tiesiskajiem valdītājiem) izsūtīti 2009.gada 19.janvārī, norādot, ka detālplānojuma izstrādes vadītājs ir A.Mucenieks, kaut lēmums par izstrādes vadītāja apstiprināšanu pieņemts tikai 2009.gada 29.janvārī (prot.Nr.1, 7.p).

Paziņojumā par detālplānojuma "Jorķi" izstrādes uzsākšanu norādīts, ka detālplānojuma sabiedriskās apspriešanas termiņš tiek noteikts trīs nedēļas no publikācijas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" (paziņojums laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēts 2009.gada 29.janvārī). Atbilstoši noteikumu Nr.883 64.punktam sabiedrisko apspriešanu organizē par detālplānojuma pirmo redakciju, pašvaldības domei pieņemot attiecīgo lēmumu, nevis uzsākot detālplānojuma izstrādi, un detālplānojuma dokumentācijai nav pievienoti materiāli, kas apliecinātu, ka šāda sabiedriskā apspriešana ir tikusi organizēta.

Tāpat paziņojumā ir norādīts, ka saskaņā ar Užavas pagasta teritorijas plānojumu detālplānojuma teritorijas plānotā (atļautā) izmantošana ir Vēja ģeneratoru parka teritorija.

Saskaņā ar Užavas pagasta teritorijas plānojumu detālplānojuma, kā arī apkārtējā teritorija, ietilpst Lauku apbūves zonā (JL) (tas arī norādīts detālplānojuma apbūves noteikumos). Savukārt vēja ģeneratoru parka teritorija ir parādīta teritorijas plānojuma grafiskajā materiālā, bet nav aprakstīta teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos. Līdz ar to paziņojumā par detālplānojuma izstrādes uzsākšanu norādītā informācija ir maldinoša.

3. 2009.gada 28.maijā Užavas pagasta padome pieņēma lēmumu (prot.Nr.5, 2.p.) nodot detālplānojuma pirmo redakciju sabiedriskajai apspriešanai, norādot, ka no detālplānojuma teritorijas ir izslēgtas zemes vienības ar kadastra Nr. 9878 005 0012; 9878 006 0027; 9878 006 0035 un 9878 006 00118. Tāpat Užavas pagasta padome nolēma precizēt darba uzdevumu.

Atbilstoši noteikumu Nr.883 63.punktam pēc institūciju izsniegto nosacījumu saņemšanas izstrādes vadītājs, ja nepieciešams, ierosina vietējai pašvaldībai precizēt darba uzdevumu. Savukārt Užavas pagasta padome pieņēma lēmumu precizēt darba uzdevumu vienlaicīgi ar lēmumu par detālplānojuma pirmās redakcijas nodošanu sabiedriskajai apspriešanai. Līdz ar to sabiedriskajai apspriešanai tika nodota redakcija, kas neatbilst precizētajam darba uzdevumam.

Pie tam minētajā lēmumā tika norādīts, ka detālplānojumam tiek organizēts sabiedriskās apspriešanas otrais posms, kaut, kā jau tika minēts rīkojuma 2.punktā, sabiedriskā apspriešana detālplānojumam bija jāorganizē par izstrādāto detālplānojuma redakciju.

4. Aizsargjoslu likuma 33.panta otrajā daļā noteikts, ka ierosinot tādu objektu būvniecību (ierīkošanu), kuriem nosakāmas aizsargjoslas (tai skaitā vēja ģeneratoru būvniecību), objekta īpašnieks vai valdītājs attiecīgā objekta būvniecību (ierīkošanu) saskaņo ar zemes īpašnieku vai tiesisko valdītāju vai — normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos — informē zemes īpašnieku vai tiesisko valdītāju, uz kura nekustamo īpašumu attiecas aizsargjosla.

Tas nozīmē, ka detālplānojuma izstrādes ietvaros bija jāpanāk vienošanās ar visiem zemes īpašniekiem, kuru īpašumus skars aizsargjoslas ap vēja ģeneratoriem. No detālplānojuma materiāliem nav iespējams secināt, vai ar apkārtējo nekustamo īpašumu, kuru apgrūtinās vēja ģeneratoru aizsargjoslas, īpašniekiem ir panākta attiecīgā vienošanās.

5. Detālplānojuma grafiskajā materiālā ir noteiktas vēja ģeneratoru aizsargjoslas un turbulences zonas, kuras pārklājas. Ar mērķi izvairīties no turbulences (turbulence var radīt blakus esošo iekārtu bojājumus) negatīvās ietekmes, vēja turbīnas parasti novieto vienu aiz otras vismaz triju rotoru diametru attālumā. Galveno vēju virzienā turbīnas jānovieto vēl tālāk – piecus līdz deviņus rotoru diametrus viena aiz otras1. Ņemot vērā to, ka pārklājas vēja ģeneratoru aizsargjoslas, pārklāsies arī turbulences zonas, kas ir lielākas par noteikto detālplānojumā aizsargjoslu.

Detālplānojuma dokumentācijai pievienots ekspertu (Fizikālās Enerģētikas institūta speciālistu) paskaidrojums par vēja elektrostaciju parku trokšņu līmeņa aprēķiniem, bet nav speciālistu vērtējuma par detālplānojuma saturisko risinājumu. Līdz ar to pastāv pamatotas šaubas, vai detālplānojumā ietvertos risinājumu būs iespējams realizēt.

6. Detālplānojuma teritorija ietilpst Užavas poldera teritorijā un atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 30.jūnija noteikumu Nr.689 "Noteikumi par nacionālas nozīmes lauksaimniecības teritorijām" (bija spēkā līdz 2010.gada 1.aprīlim) 6.1.apakšpunktam vietējās pašvaldības ir tiesīgas mainīt polderu teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu uz tādu, kurā primārā izmantošana ir saistīta ar apbūvi, ja vietējā pašvaldība no valsts ir pārņēmusi polderu hidrotehnisko būvju uzturēšanu un apsaimniekošanu.

Ministru kabinets 2010.gada 12.oktobrī apstiprināja jaunus noteikumus Nr.977 "Noteikumi par nacionālas nozīmes lauksaimniecības teritorijām" (turpmāk – noteikumu Nr.977), kuros minētā norma ir saglabāta (noteikumu 6.punkts). Ventspils novada pašvaldība no valsts nav pārņēmusi Užavas poldera hidrotehniskās būves un to apsaimniekošanu. Līdz ar to vēja ģeneratoru būvniecība Užavas poldera teritorijā ir pretrunā noteikumu Nr.977 6.punktam.

7. Pamatojoties uz iepriekš minēto motivāciju un saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 49.panta pirmo daļu un Teritorijas plānošana likuma 7.1panta pirmo daļu apturu Ventspils novada domes 2009.gada 24.septembra saistošo noteikumu Nr.64 "Detālais plānojums Ventspils novada Užavas pagasta īpašumam "Jorķi", kadastra Nr.9878 006 0052; 9878 006 0117" darbību.

8. Rīkojumu publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un nosūtīt Ventspils novada domes priekšsēdētājam A.Muceniekam.

 

1 Vēja enerģija: pamatceļvedis, 5.lpp. http://www.windenergy.lv/tehnologija.html

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre    D.Staķe

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!