Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Valsts Rīgas rūpniecisko robotu rūpnīcas objekta Nr.6 pirkuma līguma izpildi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.02.1997., Nr. 51 https://www.vestnesis.lv/ta/id/219271

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Augstākās tiesas Senāta lēmums lietā Nr. SKK–312

Par lietas izskatīšanu citā tiesas sastāvā

Vēl šajā numurā

19.02.1997., Nr. 51

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valsts kontrole

Veids: lēmums

Pieņemts: 22.01.1997.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

VALSTS KONTROLES DOKUMENTI

Latvijas Republikas Valsts kontroles Privatizācijas procesa revīzijas departaments

Kolēģijas sēdes lēmums Rīgā 1997.gada 22.janvārī

Par Valsts Rīgas rūpniecisko robotu rūpnīcas objekta Nr.6 pirkuma līguma izpildi

Privatizācijas procesa revīzijas departamenta kolēģija šādā sastāvā: I.Šķibelis — departamenta direktors, VK padomes loceklis, kolēģijas locekļi: I.Klēģeris, M.Lēruma, V.Pucis, protokolēja VK revidente V.Sebre, izskatīja pārbaudes materiālus par privatizētās Valsts Rīgas rūpniecisko robotu rūpnīcas (turpmāk tekstā — VRRRR) objekta Nr.6 pirkuma līguma saistību izpildi un

konstatēja:

1. VRRRR privatizēta saskaņā ar 1994.gada 17.maija MK rīkojumu Nr.127-r.

2. VRRRR Privatizācijas noteikumi apstiprināti 1994.gada 28.decembrī, tie paredzēja uzņēmumu sadalīt 9 objektos un privatizēt katru objektu atsevišķi. Īpašuma, debitoru un kreditoru saistību sadales akts pa projektiem netika sastādīts, kas ir pretrunā ar 1994.gada 17.februāra likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 53.panta 4.punktu.

3. Pēc iesniegtajiem privatizācijas priekšlikumiem, auditorfirmas vērtējuma un ekspertu slēdzieniem nevar spriest, ka izstrādātie Privatizācijas noteikumi vispilnīgāk nodrošinās objektu turpmākās saimnieciskās darbības iespējas, bet Privatizācijas aģentūras valdes locekļu izteiktie spriedumi netiek rakstiski fiksēti, tie netiek atspoguļoti arī valdes sēžu protokolos.

4. Privatizācijas aģentūra pirkuma līgumos, paredzot kreditorparādu apgrūtinājumu, samazina objekta cenu salīdzinājumā ar auditorfirmu noteikto objektu vērtējumu. Pirkuma līgumu izpildes gaitā Privatizācijas aģentūra kontrolē tikai objekta vērtības izpirkšanu, kas tiek nomaksāta kā pirkuma maksa Privatizācijas fondā, bet nekontrolē objekta vērtības daļas izpirkšanu, ko pircējam jāsedz valsts un pašvaldību budžetiem kā pārņemto kredītparādu nomaksas, kas ir pretrunā ar 1994.gada 17.februāra likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 8.panta 1.11.punktam.

5. Privatizētās VRRRR objekta Nr.6 pirkuma līguma saistību izpilde:

5.1. Privatizācijas aģentūra 1995.gada 1.novembrī noslēdza pirkuma līgumu ar privātpersonu G.Indriksonu par VRRRR objekta Nr.6 pārdošanu.

1996.gada 12.februārī Privatizācijas aģentūra deva piekrišanu objekta Nr.6 vērtības ieguldīšanai SIA “Roboti” pamatkapitālā mantiskā ieguldījuma veidā un 1996.gada 6.martā noslēdza pārjaunojuma līgumu. Šajā laikā par VRRRR objektu Nr.6 nomaksāti 79,6% no pirkuma cenas, nebija segti parādi valsts un pašvaldību budžetiem, kas apgrūtināja līgumu un bija ņemti vērā, nosakot objekta Nr.6 cenu. Privatizācijas aģentūras dotā atļauja privātpersonai, kam juridiski ir pilna atbildība par savu saistību izpildi, atsavināt daļēji izpirktu īpašumu un ieguldīt to vienas personas sabiedrībā ar ierobežotu atbildību samazina atbildības pakāpi līguma saistību izpildē.

5.2. SIA “Roboti” nepildīja Finansu ministrijas un Rīgas Domes Finansu komitejas nodokļu parādu samaksas pagarinājumu saistību rakstos noteiktās saistības un uz 1996.gada 1.oktobri bija parādā valsts un pašvaldību budžetiem Ls 48 601,07.

1996.gada 31.oktobrī un 11.novembrī Finansu ministrija atcēla lēmumus par sociālo un peļņas nodokļa parādu termiņa pagarinājumu SIA “Roboti”.

1997.gada 22.janvārī, kad notiek kolēģijas sēde, SIA “Roboti” parāds valsts un pašvaldību budžetiem sastāda Ls 166 962,16, sociālā nodokļa parāds — Ls 11 115,84. Parāda nomaksu SIA “Roboti” direktors G.Indriksons ar 1997.gada 20.janvāra garantijas rakstu (kolēģijas sēdes laikā iesniegts Valsts kontrolei) Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas nodokļu inspekcijai garantē nomaksāt līdz 1997.gada 1.aprīlim, bet nav garantiju sociālā nodokļa parāda nomaksai.

5.3. SIA “Roboti” neiesniedz Privatizācijas aģentūrā gada un ceturkšņa pārskatus un izziņas, kas apstiprina līgumā noteikto apgrūtinājumu ievērošanu, kā paredzēts pirkuma līguma 3.8.1. un 3.8.2.punktā.

5.4. Privatizētā VRRRR objektā Nr.6 netiek veikta uzņēmējdarbība un netiek pildītas darbaspēka izmantošanas saistības par 44 cilvēku nodarbināšanu, kas paredzētas pirkuma līguma 3.6.1. un 3.6.2.punktos, par ko 1996.gada 9.oktobrī sastādīts Valsts kontroles akts. Saskaņā ar 1995.gada 27.jūnija Ministru kabineta noteikumiem Nr.170 privatizētā valsts īpašuma jaunajam īpašniekam, ja tas nepilda darbaspēka izmantošanas saistības, bija jāiemaksā valsts Sociālās apdrošināšanas fondā Ls 10 348,80. Pircējs iemaksu nav izdarījis.

Privatizācijas aģentūra nekontrolē pirkuma līguma saistību izpildi un neizmanto atpakaļpirkuma tiesības saskaņā ar pirkuma līguma 4.2. punktu.

Kolēģija nolēma:

1. Atzīt, ka pārbaudē atklātie likumu un citu normatīvo aktu pārkāpumi atspoguļoti pareizi, apstiprināt 1996.gada 20.novembra atzinumu un revīziju slēgt.

2. Valsts ieņēmumu dienesta Zemgales priekšpilsētas nodaļai, Zemgales priekšpilsētas Sociālās apdrošināšanas pārvaldei:

2.1. Aktivizēt nodokļu iekasēšanu, izmantojot visas likumdošanā paredzētās sankcijas pret uzņēmējsabiedrībām, kuras nenorēķinās par privatizēto uzņēmumu pārņemtajiem parādiem.

2.2. Par veiktajiem pasākumiem nodokļu parādu iekasēšanā no SIA “Roboti” informēt Valsts kontroli līdz 1997.gada 4.aprīlim.

3. Privatizācijas aģentūrai:

3.1. Valdes sēžu laikā izteiktie iebildumi, kā arī atzinumi un priekšlikumi iekļaujami sēžu protokolos, pilnīgāk atspoguļojot sēdes norisi, valdes locekļu izteikto motivāciju lēmumiem par privatizācijas maksāšanas līdzekļiem, to proporcijām, maksāšanas termiņiem u.c., kas pamato pieņemto lēmumu, ievērojot īpašuma objektu turpmākās saimnieciskās darbības iespējas.

3.2. Pilnveidot privatizēto uzņēmumu kontroles sistēmu, nodrošinot pirkuma līgumu saistību izpildi un pārņemto parādu nomaksu valsts un pašvaldību budžetiem.

3.3. Nodrošināt SIA “Roboti” darbaspēka izmantošanas saistību izpildi un kontrolēt iemaksas valsts sociālā apdrošināšanas fondā saskaņā ar 1995.gada 27.jūnija Ministru kabineta noteikumiem Nr.170.

4. SIA “Roboti”:

4.1. Nomaksāt valsts, pašvaldību un sociālā budžeta parādus.

4.2. Par veiktajām parādu nomaksām informēt Valsts kontroli līdz 1997.gada 4.aprīlim.

Saskaņā ar likuma “Par Valsts kontroli” lēmumu var pārsūdzēt LR Valsts kontroles padomē mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas dienas, iesniedzot sūdzību Valsts kontroles Privatizācijas procesa revīzijas departamentā.

Departamenta direktors I.Šķibelis

Kolēģijas locekļi: I.Klēģeris, M.Lēruma, V.Pucis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!