• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ekonomikas ministrija: Par Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.09.2010., Nr. 150 https://www.vestnesis.lv/ta/id/218284

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Finanšu ministrija: Par budžeta konsolidācijas priekšlikumiem nākamajai valdībai

Vēl šajā numurā

22.09.2010., Nr. 150

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ekonomikas ministrija: Par Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzi

Tuvojoties ziemas tūrisma sezonai, ceļotgribētāju interesi arvien vairāk cenšas piesaistīt viens par otru atraktīvāki saulainie, kā arī sniegotie tūrisma operatoru piedāvātie produkti, kas ietver gan transporta, gan izmitināšanas, gan arī citus papildu piedāvājumus (t.s. kompleksie tūrisma pakalpojumi).

Kā pasargāt sevi no nepatīkamiem pārsteigumiem ceļojuma laikā? Kam pievērst uzmanību, iegādājoties kompleksos tūrisma pakalpojumus? Kādi tūrisma aģenti un tūrisma operatori šobrīd ir reģistrējušies Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē (TATO) un līdz ar to ir tiesīgi piedāvāt šādus pakalpojumus? Kā patērētājs var aizsargāt savas tiesības?

Ceļotgribētājus, pirms iegādāties kompleksos tūrisma pakalpojumus, aicinām pārbaudīt trīs lietas:

• Vai ceļojumu piedāvājošā tūrisma kompānija, t.i., tūrisma aģents vai tūrisma operators, ir reģistrējusies Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē (TATO)?

• Vai tūrisma operators nodrošina klientu iemaksātās naudas drošības garantiju?

• Kādā apmērā drošības garantijas piedāvā tūrisma operators, un kā jārīkojas, ja iestājas gadījums, kad iemaksātā nauda jāprasa atpakaļ?

Lai tūrisma aģents vai tūrisma operators varētu piedāvāt patērētājiem kompleksos ceļojumus, tam ir jābūt reģistrētam Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē (TATO).

Lai komersants reģistrētos TATO, viņam Ekonomikas ministrijā jāiesniedz informācija par uzņēmuma darbību, tūrisma operatoriem papildus arī par klientu iemaksātās naudas drošības garantiju – izsniedzēju, apmēru un termiņiem. Reģistrēšanās datubāzē ir bezmaksas.

Datubāze ir publiski pieejama EM mājaslapā internetā, un līdz 20.septembrim tajā ir reģistrēti 238 komersanti.

TATO ir nozīmīgs informācijas avots patērētājam. Tāpēc aicinām ceļotgribētājus pirms kompleksā ceļojuma iegādes un konkrēta līguma noslēgšanas pārliecināties par to, vai pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs darboties konkrētajā jomā (reģistrējies TATO) un ir nodrošinājis klienta iemaksātās drošības naudas garantiju.

Klienta iemaksātās naudas drošības garantija ir būtisks patērētāju tiesību aizsardzības instruments komersanta maksātnespējas gadījumos, kad komersants līdz maksātnespējas pasludināšanai neizpilda vai daļēji neizpilda pielīgtās saistības pret patērētājiem.

Klienta iemaksātās naudas drošības garantija tūrisma operatora maksātnespējas gadījumā sniedz patērētājiem drošības garantiju attiecībā uz iemaksātās naudas atmaksāšanu, nodrošina saistību neizpildes vai daļējas neizpildes rezultātā radušos zaudējumu kompensāciju klientiem, kā arī patērētāja atgriešanos valstī, no kuras sācies ceļojums (repatriāciju), ja līgumā nav noteikta cita valsts.

Tāpat aicinām ceļotgribētājus pārbaudīt, kādā apmērā viņiem ir nodrošināta klienta iemaksātās drošības naudas garantija. Tūrisma operatoram tā ir jānodrošina pietiekama, lai nosegtu minētās saistības. Minimālā garantijas summa ir 20 000 latu. Attiecīgi arī minimālais visu patērētāju iemaksātās naudas kopējais atgriežamais summas apmērs ir 20 000 latu.

Vienlaikus uzsveram, ka ceļojuma iegādes līguma neatņemamai sastāvdaļai jābūt gan komersanta reģistrācijas numurs TATO, gan informācijai par kārtību, kādā atmaksā klienta iemaksāto naudu, kā arī par klienta nogādāšanu valstī, kurā sācies ceļojums (ja līgumā nav noteikta cita valsts), ja līdz maksātnespējas procesa pasludināšanai tūrisma operators nespēj pilnībā vai daļēji izpildīt līgumsaistības pret klientu vai ja tūrisma operatora maksātnespējas dēļ nav iespējama līgumā norādītās pakalpojumu programmas izpilde.

Savukārt patērētājam ir pienākums nodrošināt, ka ceļojuma laikā ir pieejams par pakalpojuma sniegšanu noslēgtais līgums, kas kalpo kā saistību pierādījums. Minētā pienākuma izpilde ir svarīga, lai nepieciešamības gadījumā patērētājs varētu aizstāvēt savas tiesības un varētu iedarbināt klienta iemaksātās drošības naudas garantijas mehānismu, piemēram, patērētājs varētu tikt repatriēts uz ceļojuma sākuma valsti.

Aicinām patērētājus pirms pakalpojuma/pakalpojuma sniedzēja izvēles vai līguma noslēgšanas pārliecināties par to, vai konkrētais pakalpojuma sniedzējs ir reģistrējies tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē un vai viņam ir un kādā apmērā viņam ir nodrošināta klienta iemaksātās drošības naudas garantija, ieskatoties Ekonomikas ministrijas mājaslapā.

Ja patērētājs konstatē savu tiesību pārkāpumu – pakalpojuma neatbilstību līguma nosacījumiem vai kompleksā tūrisma pakalpojuma sniegšanu, nenodrošinot klientu iemaksātās naudas drošības garantiju, – viņam jāgriežas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!