• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas Komisija: Par Eiropas Mobilitātes nedēļu 2010. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.09.2010., Nr. 147 https://www.vestnesis.lv/ta/id/217887

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Eiropas tīkla infrastruktūras projektu

Vēl šajā numurā

16.09.2010., Nr. 147

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Eiropas Komisija: Par Eiropas Mobilitātes nedēļu 2010

Šogad no 16. līdz 22.septembrim simtiem ciematu un pilsētu visā Eiropā un ārpus tās piedalās Eiropas Mobilitātes nedēļas pasākumos – nozīmīgākajā vispasaules pasākumā, kas veltīts ilgtspējīgam pilsētu transportam. Ar 2010.gada kampaņas moto “Ceļo gudrāk, dzīvo labāk!” tiek pievērsta uzmanība tam, cik kaitīga ir pašreizējo pilsētu transporta tendenču ietekme uz pilsētu iedzīvotāju veselību. Šīs akcijas mērķis ir aicināt pašvaldības rast un popularizēt alternatīvas privātajam auto un akcentēt šādu alternatīvu risinājumu pozitīvo ietekmi uz sabiedrības veselību un vidi.

Komisijas priekšsēdētāja vietnieks, atbildīgais transporta politikas jautājumos Sīms Kallass sacīja: “Lielākā daļa pasaules iedzīvotāju dzīvo pilsētu teritorijās. Vairums mūsu ikdienas braucienu sākas un beidzas pilsētu teritorijās, tāpēc mēs nudien esam atkarīgi no pilsētu transporta sistēmām. Mūs skar visi pilsētu transporta negatīvie aspekti, kas būtiski samazina mūsu dzīves kvalitāti, – satiksmes sastrēgumi, nelaimes gadījumi, slikta gaisa kvalitāte un troksnis. Šīs problēmas nav vietēja rakstura problēmas, bet attiecas uz visu ES kopumā. Esmu pārliecināts, ka ar kopīgu darbu mēs varam rast inovatīvus un ilgtspējīgus risinājumus pilsētu mobilitātes problēmām un sniegt iedzīvotājiem vairāk tādu alternatīvu, kas atbilst viņu vajadzībām.”

Vides komisārs Janežs Potočniks sacīja: “Pārāk liels skaits Eiropas iedzīvotāju pat pavisam īsu attālumu mērošanai pārlieku paļaujas uz savu privāto auto. Tas liek nobažīties, jo lielāka autosatiksme nozīmē arī vairāk ceļu satiksmes negadījumu un vairāk gaisa piesārņojuma. 2010.gada Eiropas Mobilitātes nedēļas moto “Ceļo gudrāk, dzīvo labāk!” vajadzētu aicināt vietējās pašvaldības rūpīgāk pārdomāt to, kāda ir transporta politikas ietekme uz pilsētvidi un dzīves kvalitāti un kā palīdzēt pilsētu iedzīvotājiem izdarīt prātīgākas un veselīgākas izvēles.”

“Ceļo gudrāk, dzīvo labāk!”

Tā kā pilsētās tik daudz izmanto autotransporta līdzekļus, jo īpaši privātās automašīnas, pilsētu iedzīvotājiem tiek radīti daudzi veselības apdraudējumi. Kā piemērus šādiem apdraudējumiem var minēt ceļu satiksmes negadījumos gūtās traumas, šādos negadījumos bojāgājušos, gaisa piesārņojuma izraisītas elpceļu infekcijas un slimības, tādas hroniskas slimības kā aptaukošanās, kā arī sirds un asinsvadu slimības, kas rodas pārlieki nekustīga dzīvesveida dēļ. Kā citus fiziskās un garīgās veselības riska faktoru piemērus var minēt sociālo atstumtību un atsevišķu kopienu pārlieku izolētību, ko izraisa satiksmes pārslogojumi vai publiskās telpas sarukšana, kā arī trokšņa piesārņojumu, kas savukārt izraisa miega traucējumus un stresu.

Mobilitātes nedēļa vērsta uz cilvēku pārvietošanās paradumu mainīšanu, piedāvājot videi nekaitīgas alternatīvas autotransportam. Sabiedrībai tiek dotas iespējas izmēģināt alternatīvus pārvietošanās līdzekļus, bet pašvaldībām – reālos apstākļos izmēģināt jaunus transporta pakalpojumus un infrastruktūru. Nedēļa atstās nezūdošu mantojumu, jo pilsētas, kuras tajā piedalās, tiek aicinātas tās laikā sākt vismaz vienu paliekamu praktisku pasākumu. Mobilitātes nedēļas svarīgākais notikums ir “Diena bez auto”, kas oficiāli notiks 22.septembrī un kad to ciematu un pilsētu telpa, kas piedalās šajā akcijā, tiks atbrīvota vienīgi kājāmgājējiem, riteņbraucējiem un sabiedriskajam transportam.

2010.gada Mobilitātes nedēļas saistošākie pasākumi

Līdztekus citiem pasākumiem, kas organizēti Itālijas pilsētā Boloņā, tiek rīkota lietotu, pilsētā pamestu un atrastu velosipēdu izsole. Šo pasākumu rīko universitātes studentu asociācija sadarbībā ar Boloņas pašvaldību. Izsoles uzvarētāji saņems drošības aprīkojumu, brošūras par ceļu satiksmes drošību, kā arī citus kampaņas popularizēšanai veltītus materiālus un sīkrīkus.

Londonas Smitsfīldas tirgus ir vieta, kur 17.septembrī notiks šīs galvaspilsētas pirmais City Cycle Style pasākums, kura ietvaros uzmanības centrā būs braukšana ar velosipēdu kā mūsdienīgs un stilīgs transporta veids. Šā pasākuma dalībnieki ir aicināti ierasties savā labākajā riteņbraukšanas tērpā; tiem būs iespēja tikties ar riteņbraukšanas tērpu dizaineriem, uzmērīt šādus tērpus un izmēģināt jaunākos divriteņu modeļu. Daļa no šā pasākuma ieņēmumiem ir paredzēta labdarības organizācijai, kas vāc lietotus velosipēdus un sūta tos uz Āfriku.

Brno Čehijā ir iecerēti vairāki notikumi, lai popularizētu nūjošanu, braukšanu ar velosipēdu un skrituļošanu. Programmā ir paredzētas ekskursijas pa pilsētu gida pavadībā, treniņi un kopīgas treniņnodarbības, kā arī brīvdabas koncerti.

Arvien vairāk dalībnieku

Pasākumā piedalās daudz vairāk pilsētu nekā 2002.gadā, kad tas notika pirmoreiz. Pagājušajā gadā tajā piedalījās 2181 pilsēta, kas atbilst aptuveni 237 miljoniem šo pilsētu reģistrēto iedzīvotāju. Noslēdzoties nedēļu ilgajai kampaņai, tika ieviesti vairāk nekā 4440 pastāvīgu pasākumu. Eiropas Mobilitātes nedēļas priekšzīmīgo modeli izmanto aizvien vairāk valstu ārpus Eiropas, tostarp Argentīna, Kanāda, Ekvadora, Japāna un Taivāna.

Eiropas Mobilitātes nedēļas pasākumus koordinē trīs nevalstiskas organizācijas, kuras nodarbojas ar pilsētvides problēmām: “Eurocities”, “Energie-Cités” un “Climate Alliance”. Eiropas Komisijas Vides ģenerāldirektorāts sniedz finansiālu atbalstu un organizē gadskārtējo Eiropas Mobilitātes nedēļas balvu piešķiršanu par sarīkojumu un pasākumu labāko programmu.

Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!