• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumi Nr. 737 "Kārtība, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu augļu un dārzeņu piegādei skolēniem vispārējās izglītības iestādēs". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.08.2010., Nr. 128 https://www.vestnesis.lv/ta/id/214912

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.740

Kārtība, kādā ziņo par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā konstatētajām neatbilstībām, pieņem lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu un atgūst neatbilstošos izdevumus

Vēl šajā numurā

13.08.2010., Nr. 128

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 737

Pieņemts: 03.08.2010.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.737

Rīgā 2010.gada 3.augustā (prot. Nr.40 49.§)

Kārtība, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu augļu un dārzeņu piegādei skolēniem vispārējās izglītības iestādēs

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto un septīto daļu

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu augļu un dārzeņu piegādei vispārējo izglītības iestāžu 1.–6.klases skolēniem (turpmāk – skolēni) saskaņā ar Padomes 2007.gada 22.oktobra Regulu (EK) Nr.1234/2007, ar ko izveido lauksaimniecības tirgu kopīgu organizāciju un paredz īpašus noteikumus dažiem lauksaimniecības produktiem (Vienotā TKO regula), un Eiropas Komisijas 2009.gada 7.aprīļa Regulu (EK) Nr.288/2009, ar kuru paredz sīki izstrādātus noteikumus par Padomes Regulas (EK) Nr.1234/2007 piemērošanu attiecībā uz Kopienas atbalstu augļu un dārzeņu, pārstrādātu augļu un dārzeņu un banānu produktu piegādei bērniem mācību iestādēs saskaņā ar programmu "Augļi skolai" (turpmāk – atbalsts).

2. Atbalsta administrēšanu un uzraudzību īsteno Lauku atbalsta dienests.

3. Atbalstu piešķir:

3.1. par skolēniem sadalītiem svaigiem augļiem – āboliem, bumbieriem, lielogu dzērvenēm – un dārzeņiem – kāpostiem, kolrābjiem, burkāniem un kāļiem – vai šo produktu asorti (turpmāk – produkts), kas:

3.1.1. ir audzēti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības produktu integrētās audzēšanas, uzglabāšanas un marķēšanas prasībām un kontroles kārtību;

3.1.2. transportēti no to ražošanas un iesaiņošanas vietas līdz attiecīgajai mācību iestādei ne tālāk par 300 kilometriem;

3.1.3. tiek piegādāti vispārējās izglītības iestādēm atbalsta periodā;

3.1.4. ir sadalīti skolēniem;

3.2. izmaksu segšanai par informatīviem plakātiem, kas sagatavoti atbilstoši Eiropas Komisijas 2009.gada 7.aprīļa Regulas (EK) Nr.288/2009, ar kuru paredz sīki izstrādātus noteikumus par Padomes Regulas (EK) Nr.1234/2007 piemērošanu attiecībā uz Kopienas atbalstu augļu un dārzeņu, pārstrādātu augļu un dārzeņu un banānu produktu piegādei bērniem mācību iestādēs saskaņā ar programmu "Augļi skolai" (turpmāk – regula Nr.288/2009), III pielikuma prasībām.

4. Atbalsta pretendents ir:

4.1. šo noteikumu 3.1.apakšpunktā minēto produktu ražotājs, kas reģistrējies Pārtikas un veterinārajā dienestā, kā arī produktu ražotāju kooperatīvā sabiedrība (turpmāk – ražotājs);

4.2. pašvaldība vai izglītības iestāde;

4.3. saimnieciskās darbības veicējs, kas nodrošina ēdināšanu vispārējās izglītības iestādē.

5. Atbalsta pretendents:

5.1. ir reģistrēts Lauku atbalsta dienesta klientu reģistrā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda administrēšanu;

5.2. iesniedz Lauku atbalsta dienestā iesniegumu apstiprinājuma saņemšanai saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikumu.

6. Lauku atbalsta dienests piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 5.2.apakšpunktā minētā iesnieguma saņemšanas apstiprina atbalsta pretendentu.

7. Lai atbilstoši regulas Nr.288/2009 II pielikumā noteiktajam finansējuma apmēram un to vispārējās izglītības iestāžu skaitam, kuras pieteikušās dalībai atbalsta programmā, noteiktu produktu sadales periodu (turpmāk – atbalsta periods), atbalsta likmi (bez pievienotās vērtības nodokļa) par vienu produktu porciju un viena informatīvā plakāta eksemplāra izgatavošanu kārtējā mācību gadā, kā arī apstiprinātu atbalsta programmas izvērtējuma sagatavošanas plānu, tāmi un izvērtējuma ziņojumu, zemkopības ministrs izveido komisiju. Komisijā iekļauj pārstāvjus no Zemkopības ministrijas, Lauku atbalsta dienesta, Veselības ministrijas, Veselības ekonomikas centra un Izglītības un zinātnes ministrijas.

8. Lauku atbalsta dienests līdz kārtējā gada 15.oktobrim laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un dienesta mājaslapā internetā (www.lad.gov.lv) publicē informāciju par atbalsta periodu un atbalsta likmi (bez pievienotās vērtības nodokļa) par vienu produktu porciju un par viena informatīvā plakāta eksemplāra izgatavošanu kārtējā mācību gadā.

9. Komisija pārskata atbalsta periodu un atbalsta likmi par vienu produktu porciju kārtējā mācību gadā, ja mainās vispārējās izglītības iestāžu skaits, kas piedalās atbalsta programmā.

10. Vispārējās izglītības iestāde katru gadu līdz 15.septembrim iesniedz Lauku atbalsta dienestā iesniegumu (2.pielikums) dalībai atbalsta programmā kārtējā mācību gadā. Lauku atbalsta dienests savā mājaslapā internetā (www.lad.gov.lv) publicē to vispārējās izglītības iestāžu sarakstu, kuras piedalās atbalsta programmā.

11. Atbalsta pretendents katru gadu līdz 15.decembrim iesniedz Lauku atbalsta dienestā informāciju par produktu klāstu un tām vispārējās izglītības iestādēm (nosaukums un adrese), kurām tas piegādās produktus atbalsta periodā.

12. Lauku atbalsta dienests līdz atbalsta perioda sākumam rakstiski informē Pārtikas un veterināro dienestu par atbalsta programmā iesaistītajām vispārējās izglītības iestādēm un atbalsta pretendentiem. Pārtikas un veterinārais dienests pārbauda atbalsta programmā iesaistīto vispārējās izglītības iestāžu, atbalsta pretendentu un produktu atbilstību pārtikas apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem.

13. Atbalsta pretendents ir atbildīgs par normatīvo aktu prasību ievērošanu pārtikas apritē, kā arī nodrošina, lai produkti būtu tīri, nebojāti, bez kaitēkļiem vai to izraisītiem bojājumiem, bez pārmērīga ārējā mitruma, ar raksturīgu smaržu, garšu, izskatu, gatavi tūlītējai ēšanai un sagatavoti porcijās atbilstoši šādām prasībām:

13.1. porcijas svars nav mazāks par 100 gramiem;

13.2. produkti ir sagriezti (izņemot dzērvenes), sagatavoti un iesaiņoti atbilstoši normatīvo aktu prasībām par pārtikas produktu higiēnu un materiāliem, kas nonāk saskarē ar pārtiku;

13.3. svaigus ābolus vai bumbierus var piedāvāt nesagrieztus un neiesaiņotus;

13.4. ja ražotājs realizē iesaiņotus produktus, nodrošina šo produktu marķējumu saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par pārtikas preču marķējumu un Komisijas 2007.gada 21.decembra Regulas (EK) Nr.1580/2007, ar ko nosaka Regulu (EK) Nr.2200/96, (EK) Nr.2201/96 un (EK) Nr.1182/2007 īstenošanas noteikumus augļu un dārzeņu nozarē (turpmāk – regula Nr.1580/2007), 5. un 6.pantā minētajām prasībām:

13.4.1. produktiem pievieno informāciju par to tirdzniecības nosaukumu, minimālo vai galīgo derīguma termiņu un neto masu vai tilpumu;

13.4.2. noteikto marķējuma informāciju var norādīt tikai produktu pavaddokumentos, ja attiecīgie dokumenti tiek sūtīti kopā ar produktiem, ir nosūtīti iepriekš vai tiek nogādāti produktu piegādes laikā. Šādā gadījumā uz sekundārā iepakojuma norāda produktu tirdzniecības nosaukumu, minimālo vai galīgo derīguma termiņu, ražotāja nosaukumu, adresi un, ja nepieciešams, uzglabāšanas režīmu;

13.5. ja ražotājs produktus realizē nefasētus vai patērētāja norādītajā daudzumā, blakus produktam norāda produkta tirdzniecības nosaukumu, minimālo vai galīgo derīguma termiņu un papildu informāciju saskaņā ar Regulas Nr.1580/2007 5. un 6.pantā minētajām prasībām.

14. Atbalsta pretendents līdz atbalsta perioda sākumam vispārējās izglītības iestādei, kas piedalās atbalsta programmā, izsniedz informatīvo plakātu. Atbalsta periodā vispārējās izglītības iestāde saņem vismaz divus informatīvos plakātus.

15. Vispārējās izglītības iestāde nodrošina, ka atbalsta periodā katrs skolēns katru mācību dienu saņem vienu augļu vai dārzeņu, vai asorti porciju.

16. Vispārējās izglītības iestāde atbalsta periodā organizē skolēniem nodarbības vai mācību stundas par augļu un dārzeņu veselīgo ietekmi uz cilvēka organismu, kā arī vismaz vienu no šādiem izglītojošiem pasākumiem:

16.1. mācību ekskursijas uz pārtikas uzņēmumu vai saimniecību, kas nodarbojas ar augļu un dārzeņu audzēšanu vai pārstrādi;

16.2. konkursus, sporta un veiklības sacensības vai citus pasākumus, lai gūtu zināšanas par veselīgu dzīvesveidu un uzturu, īpašu uzmanību pievēršot augļu un dārzeņu lietošanai.

17. Atbalsta periodā pie vispārējās izglītības iestādes galvenās ieejas novieto atbalsta pretendenta izgatavotu informatīvo plakātu.

18. Vispārējās izglītības iestāde atbalsta periodā par katru kalendāra mēnesi sagatavo produktu izlietojuma (porcijās) pārskatu (divos eksemplāros), norādot informāciju par iepirkto un skolēniem sadalīto produktu daudzumu pēc produkta veida atbilstoši skolēnu apmeklējumam vispārējās izglītības iestādē, kā arī pārskatu par organizētajiem izglītojošajiem pasākumiem (3.pielikums). Viens pārskata eksemplārs glabājas vispārējās izglītības iestādē, otrs tiek iesniegts atbalsta pretendentam. Ja atbalsta pretendents ir vispārējās izglītības iestāde, pārskatu sagatavo vienā eksemplārā. Prasība iesniegt noteiktu dokumentu eksemplāru skaitu nav attiecināma, ja dokumenti tiek iesniegti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti.

19. Atbalsta pretendents Lauku atbalsta dienestā iesniedz:

19.1. iesniegumu atbalsta saņemšanai par vienu kalendāra mēnesi (4.pielikums);

19.2. vispārējās izglītības iestādei piegādāto produktu pavaddokumentu atvasinājumus, kas ir sagatavoti, ievērojot normatīvos aktus dokumentu izstrādes un noformēšanas jomā, vai kopsavilkumu (papīra formā), norādot vismaz šādu informāciju par katru minēto dokumentu:

19.2.1. dokumenta numuru;

19.2.2. produkta piegādes datumu;

19.2.3. piegādātā produkta ražotāju;

19.2.4. piegādātā produkta veidu un daudzumu porcijās;

19.3. vispārējās izglītības iestādes sagatavoto pārskatu par produktu izlietojumu un organizētajiem izglītojošajiem pasākumiem vai minētā pārskata atvasinājumu;

19.4. darījumu apliecinošo dokumentu par informatīvā plakāta izgatavošanu vai tā atvasinājumu.

20. Lauku atbalsta dienests triju mēnešu laikā pēc atbalsta iesnieguma saņemšanas pieņem lēmumu par atbalsta izmaksu.

21. Lauku atbalsta dienests kontrolē ar atbalsta īstenošanu saistītos uzskaites dokumentus un veic atbalsta pretendentu un vispārējās izglītības iestāžu pārbaudes. Lauku atbalsta dienests par veiktajām pārbaudēm sagatavo kontroles ziņojumu.

22. Ja Lauku atbalsta dienests pārbaudes laikā konstatē, ka vispārējās izglītības iestāde atbalsta periodā nav organizējusi šo noteikumu 16.punktā minētos izglītojošos pasākumus, nākamajā mācību gadā tā nepiedalās atbalsta programmā, kā arī atmaksā saņemto atbalstu, ja atbalsta pretendents ir vispārējās izglītības iestāde.

23. Atbalsta pretendents piecus gadus pēc atbalsta saņemšanas glabā šo noteikumu 18.punktā, 19.2. un 19.4.apakšpunktā minētos dokumentus vai to atvasinājumus un pēc pieprasījuma uzrāda tos Lauku atbalsta dienestam.

24. Vispārējās izglītības iestāde piecus gadus pēc atbalsta perioda beigām glabā šo noteikumu 18.punktā minētos dokumentus vai to atvasinājumus un pēc pieprasījuma uzrāda tos Lauku atbalsta dienestam.

25. Atbilstoši komisijas apstiprinātajam atbalsta programmas izvērtējuma plānam un tā sagatavošanas tāmei atbalsta programmu izvērtē Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts (turpmāk – institūts).

26. Institūts atbalsta programmu izvērtē saskaņā ar regulas Nr.288/2009 12.panta 2.punktu:

26.1. ņemot vērā šo noteikumu 5.pielikumā minētos rādītājus un atbalsta programmā iesaistītās personas (skolēnus, viņu vecākus un skolotājus) un nosakot reprezentatīvo paraugkopu;

26.2. nodrošinot, ka izvērtējumā tiek izmantoti tikai ticami un objektīvi dati, pamatojoties uz zinātnisku metodoloģiju.

27. Institūts atbalsta programmas izvērtējumā norāda:

27.1. to vispārējās izglītības iestāžu veidus, kuras piedalās atbalsta programmā, un dalības iemeslus;

27.2. kā atbalsta programmas ietekmē ir pieaudzis augļu un dārzeņu patēriņš un kādi ir atbalsta programmas īstenošanas galvenie faktori;

27.3. kā atbalsta programma ietekmē skolēnu ēšanas paradumus;

27.4. kā izglītojošie pasākumi ir ietekmējuši bērnu un viņu vecāku augļu un dārzeņu patēriņu;

27.5. kā bērnu un viņu vecāku augļu un dārzeņu patēriņš ir mainījies pēc atbalsta programmas īstenošanas;

27.6. kā atbalsta programma ietekmē veselīgu dzīvesveidu (arī fizisko aktivitāti) skolēnu vidū;

27.7. vecāku viedokli par iespējamu daļēju produktu izmaksu segšanu;

27.8. vispārējās izglītības iestāžu vadības, skolotāju, skolēnu un viņu vecāku ierosinājumus programmas pilnveidošanai.

28. Institūts līdz 2010.gada 15.oktobrim iesniedz Zemkopības ministrijā atbalsta programmas izvērtējuma plānu, tā tāmi un rakstisku apliecinājumu, ka tiks ievērotas regulas Nr.288/2009 7.panta "b", "c", "d" un "e" apakšpunktā minētās prasības, bet līdz 2011.gada 1.oktobrim – atbalsta programmas izvērtējumu.

29. Komisija līdz 2011.gada 1.novembrim izskata institūta sagatavoto atbalsta programmas izvērtējumu, apstiprina (vai neapstiprina) to un iesniedz Lauku atbalsta dienestā.

30. Lauku atbalsta dienests triju mēnešu laikā pēc šo noteikumu 29.punktā minētā apstiprinājuma saņemšanas sedz ar programmas izvērtējumu saistītās izmaksas saskaņā ar regulas Nr.288/2009 5.panta 1.punkta "b" apakšpunkta "ii" apakšpunktu un komisijas apstiprināto tāmi.

31. Lauku atbalsta dienests sniedz informāciju Eiropas Komisijai atbilstoši regulas Nr.288/2009 15.panta 1.punktam.

32. Lauku atbalsta dienests līdz regulas Nr.288/2009 12.panta 2.punktā minētajam termiņam nosūta Eiropas Komisijai atbalsta programmas izvērtējuma ziņojumu.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Zemkopības ministrs J.Dūklavs



 

1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 3.augusta
noteikumiem Nr.737

Iesniegums apstiprinājuma saņemšanai

Zemkopības ministrs J.Dūklavs



 

2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 3.augusta
noteikumiem Nr.737

Iesniegums dalībai atbalsta programmā

Zemkopības ministrs J.Dūklavs



 

3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 3.augusta
noteikumiem Nr.737

Pārskats par izlietotajiem produktiem un organizētajiem izglītojošajiem pasākumiem

 

(gads, mēnesis)

 

Izglītības iestādes nosaukums

 

Izglītības iestādes adrese

 

Izlietotie produkti

Atbalsta produktu atlikums mēneša sākumā
(porcijas, gab.)

Āboli

Bumbieri

Lielogu dzērvenes

Kāposti

Burkāni

Kolrābji

Kāļi

Dārzeņu/augļu asorti

               

 

Datums

Kopējais izglītības iestādē piegādāto porciju skaits

Izlietoto porciju skaits pa produktu veidiem, gab.

Kopējais izglītības iestādē izlietoto porciju skaits

Āboli

Bumbieri

Lielogu dzērvenes

Kāposti

Burkāni

Kolrābji

Kāļi

Dārzeņu/

augļu asorti

                     
                     
                     

KOPĀ

                   

Atbalsta produktu atlikums mēneša beigās
(porcijas, gab.)

Āboli

Bumbieri

Lielogu dzērvenes

Kāposti

Burkāni

Kolrābji

Kāļi

Dārzeņu/
augļu asorti

               

Izglītojošie pasākumi

Nr.
p.k.

Izglītojošais pasākums un īss tā apraksts

Pasākuma mērķauditorija
(skolēnu skaits un klase)

     
     
     

 

Amats, vārds un uzvārds       Z.v.
     

(paraksts)

 

Piezīme. Dokumenta rekvizītus "paraksts", "datums" un "Z.v." neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministrs J.Dūklavs



 

4.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 3.augusta
noteikumiem Nr.737

Iesniegums atbalsta saņemšanai

Zemkopības ministrs J.Dūklavs



 

5.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 3.augusta
noteikumiem Nr.737

Atbalsta programmas novērtējums

A daļa. Aptaujas objekts – vispārējās izglītības iestāde

1. Pirms atbalsta programmas īstenošanas iegūstamā informācija:

1.1. vispārējās izglītības iestādes nosaukums un adrese;

1.2. skolēnu skaits un vecums;

1.3. vispārējās izglītības iestādes vadības un skolotāju informētība par augļu un dārzeņu patēriņu veicinošiem pasākumiem (iesaistīšanās, attieksme).

2. Pēc atbalsta programmas īstenošanas iegūstamā informācija:

2.1. atbildīgā persona (amats) par atbalsta programmas norisi skolā;

2.2. produktu piegādes biežums;

2.3. produktu izdales laiks (rīts, pusdienas laiks vai pēcpusdiena);

2.4. produktu patēriņa vieta (klase, skolas ēdnīca, cita);

2.5. produktu izcelsme;

2.6. atbalsta programmas laikā patērētais produktu daudzums, augļu un dārzeņu sugas;

2.7. vispārējās izglītības iestādes vadības un skolotāju informētība par augļu un dārzeņu patēriņu veicinošiem pasākumiem (iesaistīšanās, attieksme);

2.8. pasākumi saistībā ar augļu un dārzeņu patēriņa palielināšanu.

B daļa. Aptaujas objekts – skolēnu vecāki

3. Pirms atbalsta programmas īstenošanas iegūstamā informācija:

3.1. sociālekonomiskie dati (ģimenes ienākumu līmenis – zems, vidējs vai augsts);

3.2. skolēnu pusdienas (ēd skolas ēdnīcā, mājās vai līdzpaņemtās pusdienas);

3.3. skolēnu augļu un dārzeņu patēriņš, biežums un to veids (svaigi, vārīti vai cepti, sula);

3.4. vecāku zināšanas par to, cik bieži jāēd augļi un dārzeņi;

3.5. ģimenes nodrošinājums ar augļiem un dārzeņiem (pirkti, pašu audzēti, cits variants). Ja ģimene augļus un dārzeņus pērk, norāda – cik bieži.

4. Pēc atbalsta programmas īstenošanas iegūstamā informācija:

4.1. sociālekonomiskie dati (ģimenes ienākumu līmenis – zems, vidējs vai augsts);

4.2. skolēnu pusdienas (ēd izglītības iestādes ēdnīcā, mājās vai līdzpaņemtās pusdienas);

4.3. skolēnu augļu un dārzeņu patēriņš, biežums un to veids (svaigi, vārīti vai cepti, sula);

4.4. vecāku zināšanas par to, cik bieži jāēd augļi un dārzeņi;

4.5. ģimenes nodrošinājums ar augļiem un dārzeņiem (pirkti, pašu audzēti, cits variants). Ja ģimene augļus un dārzeņus pērk, norāda – cik bieži.

C daļa. Aptaujas objekts – skolēns

5. Pirms atbalsta programmas īstenošanas iegūstamā informācija:

5.1. sociālekonomiskie dati;

5.2. sabiedrības veselības indikatori;

5.3. dārzeņi un augļi (suga, svaigi, vārīti vai cepti, sulas), kam skolēns dod priekšroku;

5.4. augļu un dārzeņu patēriņa biežums;

5.5. augļu un dārzeņu ēšanas iemesli (veselības apsvērumi, sociālie faktori, ģimenes paradumi);

5.6. augļu un dārzeņu ēšanas laiks un vieta;

5.7. viedoklis par veselīgu dzīvesveidu.

6. Pēc atbalsta programmas īstenošanas iegūstamā informācija:

6.1. sociālekonomiskie dati (ģimenes ienākumu līmenis – zems, vidējs vai augsts);

6.2. sabiedrības veselības indikatori;

6.3. dārzeņi un augļi (suga, svaigi, vārīti vai cepti, sulas), kam skolēns dod priekšroku;

6.4. augļu un dārzeņu patēriņa biežums;

6.5. augļu un dārzeņu ēšanas iemesli (veselības apsvērumi, sociālie faktori, ģimenes paradumi);

6.6. augļu un dārzeņu ēšanas laiks un vieta;

6.7. skolēna viedoklis par veselīgu dzīvesveidu.

Zemkopības ministrs J.Dūklavs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!