Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2010. gada 12. jūlija rīkojums Nr. 388 "Par koncepciju "Vienota valsts uzraudzība veterināro zāļu apritē"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.07.2010., Nr. 109 https://www.vestnesis.lv/ta/id/213171

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.284

Par darba grupu no valsts budžeta finansētu funkciju izvērtēšanai un priekšlikumu sagatavošanai funkciju optimizācijai

Vēl šajā numurā

13.07.2010., Nr. 109

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 388

Pieņemts: 12.07.2010.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.388

Rīgā 2010.gada 12.jūlijā (prot. Nr.34 34.§)

Par koncepciju "Vienota valsts uzraudzība veterināro zāļu apritē"

1. Atbalstīt koncepcijā "Vienota valsts uzraudzība veterināro zāļu apritē" (turpmāk – koncepcija) ietverto risinājuma 1.variantu.

2. Noteikt Zemkopības ministriju par atbildīgo institūciju koncepcijas īstenošanā.

3. Zemkopības ministrijai sagatavot un zemkopības ministram līdz 2010.gada 16.augustam iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā:

3.1. likumprojektu par grozījumiem Farmācijas likumā;

3.2. likumprojektu par grozījumiem Pārtikas aprites uzraudzības likumā;

3.3. likumprojektu par grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.

4. Zemkopības ministrijai sadarbībā ar Veselības ministriju sagatavot un zemkopības ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā:

4.1. līdz 2010.gada 16.augustam – rīcības plānu Veselības ministrijas funkciju pārņemšanai veterināro zāļu jomā;

4.2. līdz 2010.gada 1.septembrim – rīkojuma projektu par funkciju optimizāciju un finanšu resursu pārdali starp Veselības ministriju un Zemkopības ministriju.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Zemkopības ministrs J.Dūklavs

 

 

(Ministru kabineta
2010.gada 12.jūlija
rīkojums Nr.388)

Koncepcijas "Vienota valsts uzraudzība veterināro zāļu apritē" kopsavilkums

1. Risināmā jautājuma būtība

Lai nodrošinātu augstu sabiedrības veselības aizsardzības līmeni, vienotu valsts uzraudzību veterināro zāļu apritē, kā arī optimizētu veterināro zāļu apriti kontrolējošo iestāžu funkcijas, Zemkopības ministrija ir sagatavojusi koncepciju "Vienota valsts uzraudzība veterināro zāļu apritē" (turpmāk – koncepcija).

Līdz 2006.gada 1.janvārim visa veterināro zāļu aprites uzraudzība bija Pārtikas un veterinārā dienesta kompetencē. No 2006.gada 1.janvāra kompetence veterināro zāļu jomā ir sadalīta starp Zemkopības ministriju un Veselības ministriju saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 26.septembra rīkojumu Nr.619 "Par Rīcības plānu Veselības ministrijas un Zemkopības ministrijas savstarpēji saistīto funkciju optimizācijai".

Biedrība "Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome", biedrība "Zemnieku saeima" un biedrība "Latvijas Veterinārārstu biedrība" laikposmā no 2007.gada līdz 2010.gadam vairākkārt Zemkopības ministrijai ir izteikušas satraukumu par situāciju veterināro zāļu jomā pēc funkciju sadalīšanas un pieprasījušas nodrošināt vienotu valsts uzraudzību veterināro zāļu apritē, kā tas bija līdz 2006.gada 1.janvārim.

Veterināro zāļu aprites uzraudzības un kontroles funkcijas ir sadalītas starp Pārtikas un veterināro dienestu (uzrauga veterināro zāļu ievešanu, lietošanu un izplatīšanu mazumtirdzniecībā – veterinārās aptiekas, veterinārmedicīniskās aprūpes pakalpojumu sniedzējus, produktīvo dzīvnieku īpašniekus (turētājus) un novietnes), Veselības inspekciju (uzrauga veterināro zāļu vairumtirdzniecību – ražotājus un lieltirgotavas) un Zāļu valsts aģentūru (uzrauga veterināro zāļu ražošanu un reģistrēšanu).

Lai veterināro zāļu aprites kontrole būtu efektīva, jārada iespēja vienai institūcijai operatīvi veikt pārbaudi gan novietnē, gan veterinārajā aptiekā, gan veterināro zāļu lieltirgotavā, gan pie veterināro zāļu ražotāja, pamatojoties uz konstatētajiem pārkāpumiem kādā no veterināro zāļu aprites posmiem.

Ja laikus netiek saņemta pilnīga informācija par veterināro zāļu apriti visos posmos (reģistrēšana, ražošana, ievešana, izplatīšana, lietošana dzīvniekiem), Pārtikas un veterinārajam dienestam ir apgrūtināta iespēja veidot efektīvu, uz risku pamatotu veterināro zāļu izplatīšanas uzraudzības sistēmu kā vienu no sabiedrības veselības aizsardzības pasākumiem pārtikas drošuma jomā. Palielinās apdraudējums sabiedrības veselībai, jo veterinārās zāles, ko cilvēki var uzņemt ar dzīvnieku izcelsmes pārtiku, apdraud cilvēku veselību (piemēram, antimikrobiālās rezistences attīstība, ar hormonāliem augšanas stimulatoriem piesārņota pārtika, atliekvielas pārtikā).

2. Risinājums

Koncepcijā ir piedāvāti divi risinājuma varianti.

1.variants. Visu veterināro zāļu apriti (reģistrēšana, ražošana, izplatīšana, lietošana, atliekvielu uzraudzība) uzrauga un kontrolē Pārtikas un veterinārais dienests. Nodrošināta vienota valsts uzraudzība veterināro zāļu apritē, ņemti vērā sociālo partneru priekšlikumi.

2.variants. Veterinārās zāles reģistrē Zāļu valsts aģentūra, Pārtikas un veterinārais dienests uzrauga un kontrolē veterināro zāļu ražošanu un izplatīšanu vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā, kā arī uzrauga veterināro zāļu lietošanu un atliekvielas. Nodrošināta vienota uzraudzība un kontrole veterināro zāļu izplatīšanā, daļēji ņemti vērā sociālo partneru priekšlikumi.

Zemkopības ministrija ierosina atbalstīt risinājuma 1.variantu.

Veterināro zāļu aprites uzraudzībai jābūt vienas institūcijas – Pārtikas un veterinārā dienesta – kompetencē, lai nodrošinātu ar veterināro zāļu apriti saistīto risku analīzes sistēmas efektīvu darbību, samazinātu laiku no riska konstatācijas līdz riska vadības darbībām un administratīvos izdevumus, kas saistīti ar veterināro zāļu aprites uzraudzības sistēmas uzturēšanu trijās valsts institūcijās (Pārtikas un veterinārajā dienestā, Zāļu valsts aģentūrā, Veselības inspekcijā).

Pārtikas un veterinārais dienests uzturēs vienotu informācijas sistēmu par veterināro zāļu apriti valstī, nodrošinot, ka informācija par veterinārajām zālēm ir pieejama vienā valsts institūcijā.

3. Finansiālā ietekme

Papildu valsts budžeta finansējumu piesaistīt nav paredzēts.

Pārtikas un veterinārais dienests var optimizēt uzraudzības funkcijas, pamatojoties uz riska izvērtējumu, un kontrolēt veterināro zāļu apriti bez papildu budžeta līdzekļu piesaistīšanas.

Zemkopības ministrs J.Dūklavs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!