• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2010. gada 3. jūnija sēdes stenogramma (nobeigums). Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.06.2010., Nr. 94 https://www.vestnesis.lv/ta/id/211812

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Uz deputātu jautājumu rakstiski iesniegtā atbilde

Vēl šajā numurā

15.06.2010., Nr. 94

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Saeimas 2010. gada 3. jūnija sēdes stenogramma (nobeigums)

Stenogramma — Saeimas Kancelejas
stenogrammu nodaļas redakcijā

Stenogrammas nobeigums.
Sākums — Saeimas materiālu 38.laidienā

(“LV”, Nr.92, 10.06.2010.)

Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.

[Tiek turpināts likumprojekta “Grozījums Likumā par budžeta un finanšu vadību” pirmais lasījums. – Red.]

Sēdes vadītājs.

Vārds debatēs deputātei Solvitai Āboltiņai.

S.Āboltiņa (frakcija “Jaunais laiks”).

Cienījamie kolēģi! Citēšu vienu citu mūsu kolēģi. Man nesanāks tik dramatiski un tik skaisti, bet mēģināšu atkārtot: “Meli, meli, meli!” Man nav aktierizglītības, kas vajadzīga, lai to pateiktu ar tādu izteiksmi, kā pateica Ausma Ziedone-Kantāne. Bet – meli, meli, meli pēdējā laikā ir šo māju raksturojošā pazīme. Šodien gan mēs mēģinām parādīt, ka ne tikai meli. Mēs mēģinām parādīt, ka patiešām esam smieklīgi, un parādīt, kas mums ir svarīgi un kas mums nav svarīgi.

Tātad par vairākiem no šiem meliem. To melu ir tik daudz, ka arī piecpadsmit minūšu laikā nespēšu tos atspēkot. Bet pirmie meli ir par brīnumiem, par 500 miljonu samazinājumu un visu pārējo. Mīļā Tautas partija, jūs taču nogāzāt Godmaņa valdību... ka tas caurums ir nevis 500 miljonu, bet 700 miljonu. Kad Godmanis piedāvāja savus risinājumus, jums tie likās nepieņemami, nepopulāri, likās, ka to nevarēs izdarīt, lai tad “Jaunais laiks” lauž kaklu un mēģina to darīt. Jūs, protams, sākumā bijāt it kā uzticami un centīgi partneri, bet jau no pirmās dienas, kad tika gāzta Godmaņa valdība, no pirmās dienas, kad tika apstiprināta Dombrovska valdība, jūs zinājāt, ka budžeta caurums ir tāds, kāds tas ir, un 500 miljoni nebija ne brīnums, ne pārsteigums, ne izdomājums pēc pašvaldību vēlēšanām. Jā, tas lēmums bija smags, un vēlētāji noteikti to atcerēsies, un jūs to atgādināsiet un izmantosiet. Es esmu atvainojusies pensionāriem, esmu gatava to darīt vēlreiz, darīt neskaitāmas reizes. Ne jau pensionāri bija vainīgi, ka nespējām atrast un piedāvāt citu risinājumu. Tie ir pirmie meli.

Nākamie meli – par to, cik labi ir iesniegt budžetu pirms vēlēšanām, ka tas nu gan garantēs, tas nu ir absolūts garants tam, ka pēc vēlēšanām viss tieši tā arī būs, kā šajā likumā ierakstīts. Nu, kāpēc jūs ar šiem meliem mānāt paši sevi un mānāt Latvijas sabiedrību? Jūs taču taisāties piedalīties šajās vēlēšanās, jūs droši vien pretendējat uz varu, jūs droši vien gribat pat vadīt valdību! Un nu nākat ar šiem skaistajiem, jūsu no pakrāsnes izvilktā zoologa priekšlikumiem par dažādiem pabalstiem, kurus jūs nez no kurienes un nez kādā veidā maksāsiet. Kur tad ir tas jūsu budžeta priekšlikums? Kur ir tas jūsu budžeta priekšlikums? Lai arī kas tiktu iesniegts līdz 1.septembrim, vai jūs to neizmantosiet, lai gāztu valdību, vai jūs to neizmantosiet, lai kritizētu valdību? Tajā brīdī, kad sanāks jaunais parlaments, apstiprinās jauno valdību, tas izdarīs korekcijas. Un pēc šiem tikumiem un pēc šiem meliem, meliem, meliem, kas šajā mājā jau ir vienkārši klasiski, nav nekādas garantijas, ka tajā brīdī jūs nedarīsiet to, kas jums būs izdevīgi. Un nemāniet sabiedrību! Es biju klāt tajā sarunā starp Šķēles kungu un Dombrovska kungu, kad viņš Ministru prezidentam pārmeta pārāk maigu izdarīšanos sociālajā jomā, ka viņš jau nu gan tās pensijas būtu griezis pamatīgāk un ka sociālā joma ir tā joma, kur nauda jāmeklē. Kāpēc jūs biedējat sabiedrību ar Dombrovski, ja varbūt tai jābaidās no pavisam kā cita?

Tas, ko jūs gribat darīt, no otras puses, ir Ukrainas scenārijs: iesniegt kādu skaistu pasaku sabiedrībai pirms vēlēšanām. Dombrovskis jau gan savā Jaungada uzrunā un jebkurā savā uzrunā ir teicis: “Nebūs šie lēmumi ne viegli, ne populāri.” Tie tiek debatēti, jūs tiekat aicināti tos apspriest. Būs šie skaitļi. Varam par tiem debatēt. Nāciet taču ar saviem priekšlikumiem!

Jūs nevēlējāties strādāt. Jūs nevēlējāties strādāt un nevēlējāties neko darīt! Jūs to vien darāt, kā mēģināt visu šūpot! Man ir jautājums opozīcijas partijām. Labi, Urbanoviča kungs, jūs vismaz sagatavojāt alternatīvo budžeta projektu (No zāles dep. V.Agešins: “Ļoti labu!”), jūs vismaz rīkojat ekonomikas konferences. Kāpēc jums vajag stutēt tos, kas negrib strādāt? Kāpēc jūs ar viņiem vienojaties? Viņi neko citu nespēj darīt kā tikai parādīt sabiedrībai to, ka spēj šūpot valdību, radīt destabilizāciju. Šodien spēj rādīt cirku. Ja kāds no deputātiem, izrādās, nav nospiedis pogu, iedarbojas mašīna: “Nu, kā tad tā? Disciplīna nestrādā! Nebūsi sarakstā! Tūlīt raksti iesniegumu, lai mēs pārbalsojam!” Kā tad! Pārbalsojiet! Jūs paskatieties uz cilvēkiem, kas sēž zālē! Izejiet un pajautājiet, vai tas ir tas, ko cilvēki gaida no parlamenta, lai mēs kā tādi āksti pa piecām sešām reizēm paskatītos, kuram ir... Jūs redzat: zālē ir 49 pret 49. Jūs, Kārtības ruļļa zinātāji, ļoti labi zināt, ka, divreiz pārbalsojot ar 49 pret 49, priekšlikums tiks noraidīts.

Man ir kauns par šo kārtējo reizi, par to, kādā veidā mēs demonstrējam savu darbību. Arī šis ir tikai pliks mēģinājums radīt sajūtu, ka šeit ir destabilizācija, ka šeit valdība nevar...

Latvijas Pirmā partija! Kāpēc jūs ar viņiem kopā dziedat? Ja jums vismaz ir idejas, ja jums vismaz ir buldozers, nē, un lokomotīve, un raķete, tad kas ir tur? Tikai nevēlēšanās strādāt un mēģināšana ar jums sarunāt, kā strādāsiet pēc vēlēšanām! Jūs izpelnījāties sabiedrības cieņu, kad atbalstījāt Dombrovska valdību un pilnvarojumu sarunām ar starptautiskajiem aizdevējiem. Kāpēc jūs tagad ejat šo strādātnegribētāju pavadā? Noraidīsim taču šo likumprojektu un strādāsim visi kopā! Šobrīd nav lielāka mērķa kā izvest valsti no krīzes!

Un vēl par meliem – meliem, cik mums ir neizdevīgs starptautiskais aizdevums. Kur tad ir tie tirgi, kuros šī valsts, Latvija, ar savu bijušo slavu spēs aizņemties ar tādiem procentiem? Kur ir šie tirgi? Kādā veidā mēs varētu aizņemties vēl izdevīgāk un ar vēl mazākiem procentiem? Protams, ja sabiedrību neinteresē šie stāsti, kas saucas “finanšu sistēmas stabilitāte”, un vēl... protams, katram tas viss liekas tik tāls. Bet katrs saprot, ko tas nozīmē viņa maciņā tajā brīdī, kad viņa bankas kredītam mainās aizdevuma likmes – RIBOR un RIGIBOR. Tajā brīdī tas notiek! Tad, kad jūs atteiksieties no šā aizdevuma, ikviens, kuram ir kredīti, to sajutīs savā makā un savā kredītā, ne tikai mistiskajā un it kā kaut kur tālu esošajā valsts maciņā.

Tā ka es aicinu tiešām... Latvijas Pirmā partija, “Saskaņas Centrs”, apdomājieties! Kāpēc jūs ejat šo nestrādātgribētāju pavadā? (Aplausi.)

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Pēterim Tabūnam.

P.Tabūns (TB/LNNK frakcija).

Cienījamie kolēģi! Es gribu izsaukties: “Ak, cilvēciskās vājības! Cik jūs esat skaistas un cik jūs esat nenovēršamas!”

Ja runā par šo piedāvājumu, tad gribu sacīt: tas ir kā nesen Latviju un pasauli pāršalkušais Vidzemes vai Mazsalacas meteorīts. Pilnīgi kā šis meteorīts. Falšs no paša sākuma. Falšs no paša sākuma! Lūk, jo jums, iesniedzējiem, vajadzīgs plātīšanās objekts, lai atkal varētu kritizēt valdību. Un, zināt, kad es šodien kārtējo reizi sekoju līdzi tam, kas notiek Saeimā, man gribas izteikt šādu piedāvājumu: diez vai vajadzētu turpināt Saeimas sēdes līdz vēlēšanām. Varbūt deputātiem vajadzētu aiziet atvaļinājumā, jo pragmatisks, normāls darbs vairs nav iespējams. Mēs jau redzējām, kā te stīvējas divas virves vilcēju komandas, kura nu pārvilks. Ja ods pieķersies klāt vienai vai otrai komandai, tad vinnētājs būs tanī pusē. Apmēram tā izskatās šobrīd. Tā ka, godīgi sakot...

Tautas partija, Latvijas Pirmā partija/“Latvijas Ceļš” saka: valdībai nevar ticēt! Nu, tā pa īstam neticu arī es. Tā pa īstam! Netaisīsim nekādu falšumu, jo... Bet, redzat, vai jums pašiem var ticēt? (No zāles: “Var! Nevar!”) Vai Tautas partijai, “Latvijas Ceļam” un Latvijas Pirmajai partijai var ticēt? Godīgi sakot, jūs šeit atrodaties pusnelegāli, pusnelikumīgi, vēl jau tiesas sēde līdz galam nav beigusies, bet process ir. Jums vajadzēja samaksāt par jūsu kampaņām... pretlikumīgām kampaņām naudiņu. Jūs to nevarat un negribat. Un tagad taisāt visādus pekstiņus. Nu jau izdomājuši – “Par labu Latviju”. Redziet! Televīzijā, radio jūs jau nesat medus spaiņus pa Latviju, dalāt sērdienīšiem naudiņu, bet faktiski nevienam pansionātam, nevienam nabagam neesat iedevuši ne santīmu! (No zāles dep. K.Leiškalns: “Tikai nemelo! Par lietu!”) Tā ka beidziet! Jūs atkal esat sākuši pozitīvisma kampaņu (No zāles dep. M.Segliņš: “Komunists!”), pozitīvisma kampaņu Nr.2. Un šis variants jums arī ir, lai atkal, kārtējo reizi varētu plātīties.

Es neesmu sajūsmā par Dombrovska valdību. Runāju par lietu un saku patiesību gan vienai pusei, gan otrai. Patiesība ir rūgta. Tāpēc te klaigā gan Leiškalna kungs, gan citi, un nevienam nepatīk patiesība. Es saku, ka valdība jau nav nekāda dižā. Es atvainojos! Aizņemties milzīgu naudu – tā nav nekāda prasme strādāt. Mēs taču zinām, ka desmitiem... desmitiem tūkstošu aizņēmušies naudu mājokļiem, mašīnām un tā tālāk un bankrotējuši. Saprotiet! Aizņemties naudu un dzīvot ar svešu naudu nav nekāda gudrība. Nav gudrība ne valdībai, ne mums, Saeimai, ne visai tautai. Vajag pašiem šo naudu sagādāt. To neesam darījuši, neesam mācējuši. Tādēļ saprotiet! Bet arī tas, ar ko jūs pašlaik nodarbojaties, tā sakot, jaunu un jaunu kritikas objektu meklēšana, nav prāta darbs. Un tādēļ, cienījamie kolēģi gan no vienas puses, gan no otras puses (No zāles dep. M.Segliņš: “Un no trešās!”), nav jums taisnības. (No zāles dep. V.A.Krauklis: “Ir!”) Un šis jūsu piedāvājums ir tikai kārtējais mēģinājums plātīties. Jūs atkal gribat iemest kārtējo meteorītu, lai tad, kad... teiksim, jūs gribat, lai šī valdība paziņo... jūs gribat, lai paziņo tautai nepatīkamas lietas. Un tad nu jūs ar buldozeriem, ar visādiem citiem paņēmieniem virsū, un jūs gribat būt kolosāli labdari! (No zāles dep. V.Aizbalts: “Ej uz krastmalu pabļaustīties!”) Kolosāli... kuri ievedīs Latviju saulītē. Kur tad jūs ievedāt, draugi mīļie! (No zāles dep. V.A.Krauklis: “Saulītē!”) Vai tad jūsu Godmanītis ieveda saulītē? Vai tad jūsu Kalvītis, Šķēle un tā tālāk ieveda Latviju saulītē? Beidziet! Beidziet izlikties! Un nolaidieties uz šīs mirstīgās zemes un padomājiet, draugi mīļie! Padomājiet!

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Kārlim Šadurskim, otro reizi.

K.Šadurskis (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).

Godātie kolēģi! Dažas formālas lietas. Pašreizējā likuma redakcija paredz, ka valdība iesniedz Saeimai budžetu ne vēlāk kā četrus mēnešus pēc tās apstiprināšanas Saeimā.

Ko piedāvā iesniedzēji? Aizstāt šo normu ar tekstu: ne vēlāk kā līdz 1.septembrim. Tātad norma par četriem mēnešiem... piedodiet, pazūd.

Tas ir pirmais.

Otrais. Šodienas opozīcija taču vēlas tikt pie varas, vai ne? (No zāles dep. M.Segliņš: “Un jūs gribat pie siles!”) Opozīcija taču cer tikt pie varas. Opozīcija taču cer, ka tā sastādīs valdību, kas tad strādās tālāk ar Dombrovska sastādīto un līdz 1.septembrim iesniegto budžetu.

Vai tiešām opozīcija pieņems šo budžetu un virzīs tālāk otrajam lasījumam... es atvainojos, pirmajam lasījumam? To pašu, ko būs veselu mēnesi kritizējuši. Nu ne taču! Pārstrādās!

Tikai vairs nebūs likumā normas, ka viņiem ir reglamentēts laiks – četri mēneši. Tāpēc, Bērziņa kungs, pirms jūs aizejat, jūsu aprēķins – četrreiz piecdesmit miljoni varbūt ne tuvu nebūs pareizs, jo nebūs vairs likumā regulējošās normas, ka jaunajai valdībai četru mēnešu laikā ir jāiesniedz budžets. Ko tad nu? Kā tad mēs konsolidēsim nākamā gada budžetu? Tā ka, godātie kolēģi, pat formāli šis likumprojekts ir absolūti aplams.

Un otra lieta. Es gribu pateikties Daudzes kungam par manu neprecīzo Saeimas kārtības ruļļa atstāstu. Jā, protams, priekšsēdētājam taisnība. Bet lietas būtību tas nemaina, jo uz nākamo Saeimu var pāriet tikai tie likumprojekti, kas ir vismaz vienā lasījumā skatīti. Tā kā šis likumprojekts prasa tikai budžeta iesniegšanu, tad ir pilnīgi skaidrs, ka Tautas partija ar šobrīd klaigājošo Kraukļa kungu priekšgalā prasa, lai Dombrovska valdība strādā papīrgrozam.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Dzintaram Ābiķim.

Dz.Ābiķis (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi!

Jautājums par budžetu neapšaubāmi ir viens no atslēgas jautājumiem katras valsts dzīvē. Un man ļoti nepatīk, ka šobrīd mēs šeit, apspriežot tik svarīgu likumprojektu, mētājamies ar savstarpējiem apvainojumiem.

Šajā jautājumā mums ir jābūt ļoti lietišķiem. Pirmkārt, mēs taču visi sekojam līdzi tam, kas notiek pasaules ekonomikā, kas notiek Eiropas ekonomikā, kas notiek līdz ar to arī Latvijas ekonomikā. Situācija mainās nevis pa mēnešiem, bet pa dienām. Un es pieļauju iespēju, ka pēc trim mēnešiem budžeta projekts, kas tiks sastādīts tanī laikā, izskatīsies pavisam citādāks nekā tas, kas tiktu sastādīts šodien.

Tas ir punkts viens.

Punkts divi arī ir ļoti būtisks. Visas partijas, arī šeit klātesošās, tajā skaitā tās, kuras šobrīd ir opozīcijā, taču cer uz labiem rezultātiem vēlēšanās, un es domāju, ka gan “Saskaņas Centrs”, gan Latvijas Zemnieku savienība, gan daudzas citas partijas arī dabūs pietiekami daudz vietu, lai pēc vēlēšanām spētu ietekmēt valsts dzīvi. Un mēs visi taču zinām, ka budžetu galīgajā variantā apstiprinās ne jau šeit klātesošie deputāti, bet gan tie deputāti, kuri būs ievēlēti nākamajā Saeimā (No zāles dep. K.Leiškalns: “Tu būsi starp viņiem!”), un katra partija, kura būs pārstāvēta nākamajā Saeimā, taču vēlēsies savas politiskās nostādnes atspoguļot vienā no vissvarīgākajiem dokumentiem, kādi valstī ir, proti, Likumā par valsts budžetu. Un tāpēc, ja mēs gribētu būt godīgi līdz galam un ja 1.septembrī kaut ko vajadzētu piedāvāt, tad katrai partijai būtu jāpiedāvā savas budžeta nostādnes, vismaz galvenajos vilcienos, lai vēlētāji tiešām redzētu, kāds budžets būs tad, ja “Saskaņas Centrs” būs valdībā, kāds budžets būs tad, ja būs “Vienotība” valdībā vai Zemnieku savienība un tā tālāk. Tā ka, manuprāt, no elementāras politiskās loģikas viedokļa, kā arī no visiem citiem viedokļiem raugoties, lēmums par to, ka valdībai jau šobrīd vajadzētu sagatavot budžetu un to iesniegt līdz 1.septembrim, ir vienkārši (No zāles dep. V.A.Krauklis: “Pareizs!”) populistisks.

Paldies, kolēģi!

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds debatēs deputātam Jānim Urbanovičam.

J.Urbanovičs (frakcija “Saskaņas Centrs”).

Godātais Prezidij! Godātā Saeima! Ir vienkārši apskaužama meistarība, un es bez viltus un bez ironijas saku, ka tiešām apskaužu profesionalitāti, ar kādu darbojas apvienība “Vienotība”. (No zāles dep. K.Šadurskis: “Mēs uzvarēsim!”) Tas ir kas neredzēts un ilgi pēc tam daudzus gadus politologiem pētāms, un, es domāju, par to tiks sarakstīta ne viena vien disertācija. Kā varēja mēnešiem neko nedarīt un vienalga iedvest lielai daļai sabiedrības ticību tam, ka viņi ir visdarbīgākie un, galvenais, visgodīgākie?!

Jūs uzskatāt, ka jūsu vēlētāji negrib zināt, kas viņus gaida nākamgad. Es lūdzu jūs nebūt tik uzpūtīgiem un tomēr būt godīgākiem pret viņiem. Nerunāju par opozīciju. Skaidrs, ka opozīcijai ir vēlme skatīties jums uz pirkstiem. Nu, tāds ir mūsu darbs. Mums galu galā tikai par to maksā algu, lai mēs skatītos, ko jūs darāt, un katru reizi, kad ir kādas nelikumības, par to signalizētu un pret to cīnītos.

Bet padomājiet bez visām savām politiskajām, teiksim, piedodiet, interesēm vai ambīcijām! Ja jūs sakāt, ka ne par kādu cenu nedosiet saviem vēlētājiem to dzīves formulu, kas ir budžetā un budžetu pavadošajos likumos ietverta, tad kāpēc jūs vispār startējat vēlēšanās? Jūs sakāt: būs jau labi, jo Dombrovskis ir labs, rādītāji uzlabojas. Kādi rādītāji uzlabojas? Kur jūs to ņēmāt? Kur jūs tos atradāt, šos rādītājus? Ne Latvijas Bankai, ne Valūtas fonda ekspertiem tādu rādītāju nav.

Viena lieta – tās ir mūsu tradicionālās grūtības ar budžeta sakārtošanu, jo, griez, kur gribi, visur sāp, visiem trūkst, un skaidrs, es piekrītu, tiešām valdībai tagad bīstami iekarst priekšvēlēšanu budžeta graizīšanā, un tiešām katrs var gribēt patikt savam miestam, novadam, un tad, nu tad tik sabalsos visu ko. Bet, no otras puses, ja valdība, kas nostrādājusi priekš Latvijas gana ilgi, priekš krīzes pat neticami ilgi, nedod savu formulu, neatklāj, kādā veidā šis valdības vadītājs un šī “draudzīgā” koalīcija piedāvā dzīves formulu visai Latvijai, visai sabiedrībai, tai skaitā saviem vēlētājiem, – tā no jūsu puses ir negodīga rīcība.

Es aicinu tomēr, zinot, ka jūs esat tik lieli profesionāļi un tik viegli žonglējat ar cipariem, kuru mums, opozīcijai, nav... Es Āboltiņas kundzei gribu atgādināt, ka mēs tik ilgi, kamēr nebija iesniegts budžeta projekts pirmajā lasījumā, nevarējām tikt pie skaitļiem, lai varētu veidot savu alternatīvo piedāvājumu, un nevaram arī tagad, jo mums to ziņu, datu nav. Tie visi ir noslēpti, un tas tā ir. Jūs to ļoti labi zināt, nu, jūs jau varat samānīties kādā raidījumā vai te no tribīnes, bet cieniet taču paši sevi, jo jums būs jādzīvo un – piedodiet! – jāsadzīvo arī ar saviem vēlētājiem! Nu labi, varbūt viņu būs daudz vairāk nekā tagad. Nu un tad? Viņi taču vienalga jums uzdos jautājumu: “Kāpēc jūs atkal krāpāties tāpat kā pirms pašvaldību vēlēšanām?” Ko jūs tad darīsiet?

Un vēl. Saprotiet, mēs runājam par iekšējām lietām, bet ir vēl daudzas svarīgas lietas neatkarīgi no tā, kāda kuram ir prognoze, ar kādu viltību vai ar daudzajām skaistajām avīzēm un reklāmas klipiem kas izdosies.

2012.gads ir gads, kad mēs sāksim atdot parādus – arī par to naudu, kura joprojām netiek izlietota. Starptautiskais Valūtas fonds, eksperti jau gada sākumā brīdināja Latviju – tas nozīmē, ka “draudzīgās” zviedru bankas jau 2011.gadā atkal atsūks lielu daļu naudas, lai nodrošinātos pret riskiem, kuri var iestāties 2012.gadā. Ko mēs, mīļie draugi, darīsim? Kāda ir mūsu atbilde? Vai par to nav jārunā arī pirms budžeta koncepcijas, ideoloģijas izstrādāšanas?

Man liekas, ka vajadzētu būt arī tādai apziņai – nevis baidīties no šausmīgās opozīcijas, bet, ja jau jūs tik stipri esat, dodiet šurp savu redzējumu, citādi to var nosaukt par Dombrovska lekciju vai informāciju, vai vēstulīti... Tas ir budžeta projekts ar pavadošajiem likumiem! Dodiet šurp! Pierādiet, ka jūs esat tie taisnie un labie! Un mēs balsosim par jums, un lai par jums nobalso visi Latvijas iedzīvotāji, un lai jums veicas!

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātei Ilmai Čepānei.

I.Čepāne (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).

Kolēģi! Šis likumprojekts ir jāvērtē no diviem skatpunktiem: visupirms no juridiskā, tiesiskā un pēc tam – no politiskā viedokļa. Visupirms par juridisko viedokli.

Es domāju, ka šajā gadījumā jāvērtē ne tikai Kārtības rullis, kas paredz, kādā veidā tiek pieņemts valsts budžets, bet jāskatās arī uz citiem likumiem. Es gribētu pievērst jūsu uzmanību Valsts pārvaldes iekārtas likumam, kur ir ietverti tādi principi kā vispārējie principi, kā labas pārvaldības princips, kā procesa ekonomijas princips. Šajā gadījumā mēs redzam, ka patiešām... ja runājam par šā likumprojekta politisko nozīmi, es gribētu teikt – pretēji tam, ko teica Tabūna kungs, – šī nav pozitīvisma kampaņa. Šī ir negatīvisma kampaņa, ko jūs jau esat atklājuši gan slēptā, gan atklātā veidā.

Vakar Dombura raidījumā, manuprāt, viskodolīgāk šo projektu un šo procesu raksturoja LNNK pārstāvis Grīnblata kungs, un man žēl, ka viņš šodien nerunā. Viņš pilnīgi pareizi pateica: šis likumprojekts, valsts budžeta projekts, ir domāts tikai tam, lai opozīcija, īpaši Tautas partija, varētu to veselu mēnesi pirms vēlēšanām kritizēt, citādi vēlētājiem jau būs apnikusi tā mantra, ko jūs nepārtraukti visās publiskās tikšanās reizēs un plašsaziņas līdzekļos skaitāt: “Redziet, sliktā Dombrovska valdība (No zāles dep. V.A.Krauklis: “Bet tā tak ir!”) atņēma pensionāriem pensijas, nedomā par skolotājiem, ārstiem!” Un beigās pat sākat ticēt tam, ko runājat. Tajā pašā laikā jums ir iestājusies amnēzija, jo jūs vairs neatceraties, ko jūsu tēvs un skolotājs izdarīja savulaik, kad Satversmes tiesa bija spiesta atzīt, ka pensiju samazinājums ir klaji nelikumīgs. To jūs esat aizmirsuši! Toreiz šī situācija, manuprāt, pat nebija tik nopietna kā tagad, bet mēs, deputāti, arī bijām spiesti... Es tajā laikā sapratu, es arī nevarēju piekrist tam solim, bet liela daļa manu kolēģu vienkārši atradās bezizejas situācijā.

Ja jūs runājat par to, ka jums nav informācijas, nu, tādā gadījumā jūs paši sev izrakstāt nabadzības apliecību, jo lielāku demokrātiju kā tagad Saeimā... es nezinu, man liekas, mēs nekur citur nevaram atrast. Paskatieties, kas vada visas ietekmīgākās komisijas! Tās vada opozīcija. Un par informācijas trūkumu šeit nevajadzētu sūdzēties. Es domāju, ka sabiedrība pat īsti vēl nav sapratusi... Es tagad sāku skaitīt... Juridisko komisiju vada opozīcija, Tautas partija. Tautsaimniecības komisiju kas vada? Arī vada opozīcija, Tautas partija. Paskatīsimies, kas vada Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju! Opozīcija! Spurdziņa kungs. Kas vada Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisiju? Dalbiņa kungs. Kur vēl lielāka demokrātija! Kādi jūs te nezinīši izliekaties! Šajā gadījumā (No zāles dep. V.A.Krauklis: “Budžeta komisija?”), iespējams, jums vēl vajadzēja dabūt šo Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju, un tad jūs varētu līksmot. Acīmredzot tas ir jūsu mērķis šajā gadījumā.

Es pilnīgi piekrītu tiem kolēģiem, kas teic, ka šis likumprojekts tiek gatavots papīrgrozam. Domāju, ka sabiedrība pat neapzinās (cerams, ka cilvēki tagad klausās), kāds izskatās šis budžeta likumprojekts. Tas ir vairākus kilogramus smags, un vidusmēra cilvēks tajā vispār nespēj orientēties. Un ne velti Dombrovska valdība un vairākkārt arī kolēģi no “Jaunā laika” ir teikuši, ka sabiedrība saņems šo makroekonomisko ietvaru, kur saprotamā veidā sabiedrībai tiks izklāstīts, kādi būs šā gada ienākumi, kādi būs izdevumi, bet nevis sīki konkretizētas visas pozīcijas.

Es aicinu kolēģus neatbalstīt šo populistisko priekšlikumu!

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātei Karinai Pētersonei.

K.Pētersone (LPP/LC frakcija).

Godātais Prezidij! Godātie kolēģi! Ļoti dīvaina šodien mums izveidojusies diskusija par jautājumu, kas patiešām ir nopietns. Un es gribētu absolūti noraidīt tādu pieņēmumu, ka šis iesniegums no opozīcijas ir politisks revanšs. Es nezinu, man ir grūti spriest par Tautas partijas motīviem pilnībā vai par “Saskaņas Centra” motīviem, bet es gribētu atbildēt savai kolēģei – partijas “Jaunas laiks” priekšsēdētājai Solvitai Āboltiņai, kura jautāja, kāpēc Latvijas Pirmā partija/“Latvijas ceļš” ir pievienojies šim iesniegumam un kāpēc mēs arī lūdzam steidzamības kārtā šodien tomēr atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā. Tas nav politisks jautājums. Tas ir ļoti vienkāršs, tas ir valsts ilgtspējas jautājums. Un man ir ļoti grūti saprast, kāpēc mēs šodien... kāpēc jūs, godātie valdības partiju pārstāvji, kaunināt opozīciju par to, ka mēs godīgi darām savu darbu?

Kāpēc tas ir valsts ilgstspējas jautājums? Tāpēc ka Latvija, godātie kolēģi, ir izsmēlusi savas iespējas ar kārtējo budžetu palielināt nodokļus un griezt izdevumus. Šīs iespējas ir izsmeltas. Aizmirstiet par to, ka tas vēlreiz Latvijas apstākļos būs iespējams! Visam atslēga ir strukturālās reformas. Un strukturālās reformas nevar veikt laika periodā no oktobra līdz novembrim, kad optimāli vajadzētu būt jaunās valdības, jaunās Saeimas budžeta metiem. Protams, neviens no mums neiedomājas, ka budžets – tāds, kāds tas varētu tikt iesniegts pirmajā lasījumā 1.septembrī, tiks apstiprināts jaunas Saeimas, jaunas valdības apstākļos. Tas nevienam, pat vislielākā naivuma pārņemtam cilvēkam nav nācis prātā. Bet paskatieties, par ko runā Valūtas fonds. Tas skaidri un gaiši tika pateikts arī mūsu Budžeta komisijā... Un paldies Šadurska kungam, manam kolēģim, par atzinīgajiem vārdiem, kurus es tiešām pirmo reizi dzirdēju par savu darbu Budžeta komisijā.

Bet Valūtas fonda pārstāvji teica skaidri un gaiši – līdz vēlēšanām mums ir jābūt instrumentārijiem, kur top strukturālās reformas. Strukturālās reformas nevar tapt šajās darba grupās. Tur var tapt idejas, bet strukturālās reformas var tapt tikai ministriju dzīlēs... profesionālu birokrātu sagatavotas likumu paketes, modeļi... Bet valdībai – saņemieties, lūdzu! – ir jāparāda politiskā spēja un griba. Ir jāizveido šis scenārija variants. Ja mums ir vajadzīga konsolidācija 250 miljonu apjomā, tad ir šāds instrumentārijs un šāds strukturālo reformu variants. Visā valsts sektorā. Tas nav tikai valsts pārvaldē šaurā nozīmē. Ja konsolidācija ir 350 miljoni, tad ir šāds instrumentārijs, un, ja konsolidācija ir 500 miljoni, tad šāds. Un par to tad būtu kompetenti jādiskutē gan pozīcijai, gan opozīcijai.

Nu neiedomāsimies, ka mēs 1.septembrī ceram sagaidīt visas budžeta pozīcijas! Tas tā droši vien arī nenotiks. Esmu pārliecināta, ka laikā līdz otrajam lasījumam... Es aicinu atbalstīt pirmajā lasījumā šo mūsu priekšlikumu. Līdz otrajam lasījumam šis konkrētais likumprojekts varētu tikt uzlabots pēc būtības, pēc sūtības, lai tik tiešām valstij būtu ilgtspējīga attīstība. Un atbildes uz jautājumiem, kuras mēs šodien uzdodam, interesē ne jau tikai mūs kā opozīciju. Nemānīsim visus šeit, ka te ir runa par pozitīvisma kampaņu vai par medus spaiņiem, vai par santīmiem nabagiem. Nē! Latvijas cilvēki un Latvijas pašvaldības grib dzirdēt šos modeļus, grib redzēt, lai viņi zina, ar ko rēķināties nākamajā gadā. Tā ir cilvēku dzīve, tie ir ļoti nopietni jautājumi.

Tāpēc es aicinātu atbalstīt visus... pieņemt šo likumprojektu pirmajā lasījumā.

Paldies, kolēģi!

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debates beidzam.

Godātie kolēģi! Mums ir izveidojusies interesanta situācija. Mēs esam beiguši debates. Mēs balsojām par steidzamības piešķiršanu likumprojektam un noraidījām steidzamību.

Tajā pašā laikā Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputātu Kučinska, Kraukļa, Segliņa, Ārberga, Rugātes, Zommeres, Aizbalta, Mackeviča un Baštika iesniegumu, kurā viņi lūdz pārbalsot balsojumu par steidzamību, jo balsojumā parādoties uzvārdi, kuri ir fiksēti balsojumā, bet šie cilvēki it kā neesot atradušies zālē. Pieminēts ir, piemēram, deputāts Ščerbatihs. Es gan nezinu, viņu ir grūti nepamanīt... Redz, kur viņš sēž! Bet jebkurā gadījumā Kārtības rullis ir Kārtības rullis, un mums... ja mēs esam saņēmuši šādu iesniegumu, tad mums jebkurā gadījumā saskaņā ar Kārtības ruļļa principiem vispirms ir jātiek skaidrībā par steidzamību, un tikai pēc tam mēs varam... un tikai pēc tam mēs balsojam par likumprojektu.

Tāpēc mums šobrīd ir jābalso par to, vai mēs pārbalsojam par steidzamību. Lūdzu zvanu! Balsosim par to, vai tiks pārbalsots balsojums par steidzamības piešķiršanu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 49, pret – 49... Mums ir jābalso vēlreiz.

Lūdzu zvanu! Es tajā pašā laikā lūgtu kolēģus tiešām būt godīgiem un balsot tikai par sevi, jo es redzu daudzus tukšus krēslus... Un lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 47, pret – 49... Tātad pārbalsošana nenotiek.

Vai tagad, pirms balsojuma par pirmo lasījumu, komisijas vārdā Guntis Bērziņš vēlas ko piebilst?

G.Bērziņš.

Jā, cienītais priekšsēža kungs! Kolēģi!

Es tikai gribēju divus ļoti īsus komentārus. Kā jau tika minēts, mums bija Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas un Publisko izdevumu un revīzijas komisijas kopējā sēde, kurā mēs tikāmies ar Starptautiskā Valūtas fonda un Eiropas Komisijas pārstāvjiem, un es tikai divas lietas gribētu atkārtot no šīs tikšanās.

Pirmkārt, raksturojot Latvijas vispārējo ekonomisko situāciju... Šī delegācija mums situāciju raksturoja tādā veidā, ka Latvijas ekonomika tomēr lēnām sāk atveseļoties. Tas bija pirmais, ko es gribēju teikt.

Un, otrkārt, bija jautājums par šo likumprojektu. Un delegācija norādīja, ka budžeta iesniegšana kā tāda nav pašmērķis, bet saprotams, ka pie budžeta ir jāstrādā.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums Likumā par budžetu un finanšu vadību” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 65, pret – 33, atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.

G.Bērziņš.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 16.jūnijs.

Sēdes vadītājs.

16.jūnijs.

Lūdzu, ieslēdziet mikrofonu deputātam Mārim Kučinskim. Viņam acīmredzot ir cits viedoklis.

M.Kučinskis (Tautas partijas frakcija).

Es saprotu jūsu dabisko vēlmi termiņu labāk ielikt kaut vai rudenī, bet es iesaku 8.jūniju. (No zāles dep. J.Urbanovičs: “Labs termiņš – 8.jūnijs!”)

Sēdes vadītājs.

Tātad 16.jūnijs ir komisijas piedāvātais un 8.jūnijs – deputāta Kučinska piedāvātais termiņš.

Mums šis jautājums ir jāizšķir balsojot. Un balsojam vispirms par tālāko termiņu.

Lūdzu zvanu! Balsosim par komisijas priekšlikumu noteikt, ka priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam ir 16.jūnijs! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 48, pret – 49, atturas – 1. Komisijas priekšlikums noraidīts. Līdz ar to acīmredzot paliek spēkā Kučinska kunga piedāvātais 8.jūnijs.

Godātie kolēģi! Pārejam pie nākamā darba kārtības punkta. Likumprojekts “Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā”, pirmais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Jānis Tutins.

J.Tutins (frakcija “Saskaņas Centrs”).

Cienījamie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija savā sēdē ir izskatījusi likumprojektu “Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā”. Galvenie grozījumi, ko paredz šis likumprojekts, ir precizējumi attiecībā uz iekārtošanos darbā uz kuģiem. Turklāt paredzēts ieviest vienotas terminoloģijas lietošanu nacionālajos normatīvajos aktos; tas atbilst starptautisko normatīvo aktu prasībām.

Pēc tam, kad būs ratificēta Konvencija par darbu jūrniecībā (Latvijā plānots nu jau tuvākajā laikā to izdarīt), būs nepieciešama normatīvo aktu saskaņošana ar starptautiskajiem normatīviem, un tāpēc likumprojekts paredz pagarināt termiņu. Tagad par termiņu noteikts šā gada 1.jūlijs, līdz kuram Ministru kabinetam vajag izdot Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 24.panta piektajā un sestajā daļā paredzētos noteikumus.

Komisija, izskatījusi šo likumprojektu, izlēma, ka likumprojektu būtu nepieciešams pieņemt vēl šajā sasaukumā, šajā sesijā, un aicina šim likumprojektam piešķirt steidzamību.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Saskaņā ar Saeimas kārtības rulli vispirms mums ir jābalso par steidzamības piešķiršanu likumprojektam. Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

J.Tutins.

Lūdzu nobalsot par likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 91, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu, kā arī otrā lasījuma datumu.

J.Tutins.

Komisija ierosina priekšlikumus iesniegt līdz šā gada 10.jūnijam un izskatīt likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā 17.jūnijā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Tutins.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par zemes dzīlēm””, otrais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāte Anna Seile.

A.Seile (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).

Godātie deputāti! Izskatīsim likumprojektu Nr.6046.

Ir saņemti deviņpadsmit priekšlikumi.

1.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija šo priekšlikumu ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Seile.

2.priekšlikumu...

Sēdes vadītājs.

Kāds prasīja balsojumu? Es nesapratu... Es atvainojos, Agešina kungs tomēr prasīja balsojumu par 1.priekšlikumu, jā?

Lūdzu zvanu! Balsosim par 1. – Juridiskā biroja priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret – nav, atturas – 1. Priekšlikums atbalstīts.

Turpinām ar 2.priekšlikumu.

A.Seile.

Tātad, godātie deputāti, izskatīsim 2.priekšlikumu. Arī 2.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir atbalstījusi un lūdz arī Saeimu to atbalstīt. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu!

A.Seile.

Nu tātad “par”...

Sēdes vadītājs.

Balsosim par 2. – Juridiskā biroja priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret – nav, atturas – 2. Priekšlikums atbalstīts.

A.Seile.

3.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir atbalstījusi. Šis priekšlikums precizē nosacījumus, kādi jāievēro zemes dzīļu izmantotājiem. Lūdzam atbalstu. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 3. – Juridiskā biroja priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret – nav, atturas – 13. Priekšlikums atbalstīts.

A.Seile.

4.priekšlikumu izveidojusi atbildīgā komisija. Šajā priekšlikumā tiek precizēti zemes izmantotāji, zemes īpašnieki un tiesiskie valdītāji. Lūdzu atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 4. – atbildīgās komisijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 74, pret – nav, atturas – 14. Priekšlikums atbalstīts.

A.Seile.

5.priekšlikumu iesniedzis ekonomikas ministrs Kampars. Šo priekšlikumu komisija ir atbalstījusi daļēji un iestrādājusi 6. – atbildīgās komisijas priekšlikumā. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu par 5.priekšlikumu. Tātad 5.priekšlikums ir daļēji atbalstīts un iekļauts 6.priekšlikumā. Lūdzu zvanu! Balsosim par 5. – ekonomikas ministra priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 6, pret – 23, atturas – 58. Priekšlikums nav atbalstīts.

A.Seile.

Un tātad paliek spēkā 6. – atbildīgās komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Nu, ne gluži paliek spēkā... Ja par šo neviens... Prasa balsojumu. Balsosim par 6. – atbildīgās komisijas priekšlikumu! Lūdzu zvanu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret – nav, atturas – 3. Priekšlikums atbalstīts.

A.Seile.

7.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir atbalstījusi. Šis priekšlikums ir redakcionāls.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

8.priekšlikumu sagatavojusi atbildīgā komisija. Šajā priekšlikumā tiek precizēta zemes dzīļu izmantošanas kārtība. Komisija lūdz atbalstīt šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

9.priekšlikums. Šo priekšlikumu iesniedza Vides ministrijas parlamentārā sekretāre Žaneta Mikosa. Šis priekšlikums ir daļēji atbalstīts.

Tāpat ir daļēji atbalstīts arī 10. – Juridiskā biroja priekšlikums. Un abi šie priekšlikumi ievietoti kopējā redakcijā 11. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kuru lūdzam atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

12.priekšlikums. Šo priekšlikumu ir sagatavojis Juridiskais birojs. Komisija ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

13.priekšlikums. Šo priekšlikumu ir sagatavojusi atbildīgā komisija, un tā ir noteikusi, ka derīgo izrakteņu atradņu pases saturu nosaka Ministru kabinets. Lūdzam atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

14.priekšlikums 29.lappusē. Šo priekšlikumu sagatavojis Juridiskais birojs. Komisija to ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Seile.

15.priekšlikums. Sagatavojis Juridiskais birojs. Šeit tiek labotas panta atsauces uz jau nobalsotajām izmaiņām 8.pantā. Lūdzam atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

16.priekšlikums. Šo priekšlikumu iesniedza deputāte Seile un deputāts Madars Lasmanis. Komisija šo priekšlikumu ir atbalstījusi. Šis priekšlikums ir sagatavots saskaņā ar Ģeologu biedrību, tātad profesionāļiem, un komisija šo priekšlikumu ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

17.priekšlikumu ir iesnieguši deputāti Seile un Lasmanis, un šis priekšlikums ir daļēji atbalstīts un iekļauts precizētā redakcijā 18.priekšlikumā, kuru ir sagatavojusi atbildīgā komisija.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

19.priekšlikums. Šo priekšlikumu sagatavojuši deputāti Seile un Lasmanis, un šajā priekšlikumā ir uzskaitītas visas jau eksistējošās kolekcijas, datubāzes un citi informācijas avoti, kurus vajadzētu iekļaut ģeoloģiskās informācijas sistēmā. Tomēr komisija šo priekšlikumu pēc ilgākām debatēm neatbalstīja, un...

Sēdes vadītājs.

Neatbalstīja, bet deputāte Anna Seile ir toties pieteikusies debatēs. Sākam debates.

Vārds deputātei Annai Seilei.

A.Seile (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).

Es runāšu par šo priekšlikumu, kuru esmu iesniegusi kopīgi ar Madaru Lasmani. Šajā priekšlikumā ir uzskaitītas visas jau eksistējošās datubāzes, bet es pilnīgi piekrītu komisijas un Vides ministrijas domām, ka šis uzskaitījums tieši likuma tekstā ir mazliet par garu un šīs datubāzes būtu jāsistematizē. Taču es neatsaucu šo priekšlikumu, un arī Madars Lasmanis nepiekrīt šā priekšlikuma atsaukšanai. Lai tas paliek komisijai kā tāda vaduguns, gatavojot uz nākamo – trešo – lasījumu jaunu variantu, kur šo datubāzu uzskaitījums tiks izteikts īsākā, koncentrētākā formā! Tam piekrīt arī Ģeologu biedrība un Vides ministrija.

Tātad es aicinu šajā gadījumā atbalstīt komisijas viedokli un neprasu balsojumu par mūsu iesniegto priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debates beidzam. Deputāti neiebilst. Turpinām...

A.Seile.

Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti.

Sēdes vadītājs.

Ā, jā, vairs nav ar ko turpināt. Visi priekšlikumi ir izskatīti.

Tātad mums jābalso par likumprojektu otrajā lasījumā. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par zemes dzīlēm”” otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 96, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

A.Seile.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 8.jūnijs.

Sēdes vadītājs.

8.jūnijs. Deputāti neiebilst.

A.Seile.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Godātie kolēģi, jūs neticēsiet, bet Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputātu Bendrātes, Zaķa, Bērziņa, Circenes un Latkovska iesniegumu, ka, ņemot vērā to, ka, balsojot par priekšlikumu iesniegšanas termiņu likumprojektam “Grozījums Likumā par budžetu un finanšu vadību”, zālē neesot bijuši deputāti Fjodorovs un Bekasovs. (No zāles dep. J.Urbanovičs: “Viņi bija paslēpušies!”) Viņi tātad lūdz pārbalsot šo balsojumu par priekšlikumu iesniegšanas termiņu. Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 142.pantu, kā jūs jau ļoti labi to zināt un noteikti atceraties, mums papriekš ir balsojot jāizlemj šis jautājums – vai mēs veiksim šo pārbalsošanu. Tāpēc lūdzu zvanu! Balsosim par to, vai tiks pārbalsots balsojums par priekšlikumu iesniegšanas termiņa noteikšanu likumprojektam “Grozījums Likumā par budžetu un finanšu vadību”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 49, pret – 49. Kā jūs noteikti ļoti labi zināt, mums tagad ir jābalso vēlreiz.

Lūdzu zvanu! Balsosim vēlreiz par to, vai tiks pārbalsots balsojums par priekšlikumu iesniegšanas termiņu likumprojektam “Grozījums Likumā par budžetu un finanšu vadību”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! 49 – par, 49 – pret. Lēmums nav pieņemts. Pārbalsošana nenotiks.

Tajā pašā laikā Saeimas Prezidijs ir saņēmis citādāka satura dokumentu, kurā desmit deputāti ierosina turpināt šodienas sēdi, līdz būs izskatīti visi darba kārtības jautājumi.

Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Līdz ar to es aicinu visiem droši un aktīvi turpināt darbu līdz veiksmīgām beigām.

Turpināsim ar nākamo darba kārtības punktu – likumprojektu “Grozījums likumā “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju””, otrais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Jānis Lagzdiņš.

J.Lagzdiņš (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Godātie kolēģi deputāti! Atbildīgā komisija sūri un grūti strādājot ir sagatavojusi šim likumprojektam astoņus priekšlikumus.

1. – ekonomikas ministra Arta Kampara priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts komisijas 8.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

2. – ekonomikas ministra priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

3. – ekonomikas ministra priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

4. – frakcijas “Saskaņas Centrs” priekšlikums. Ir atbalstīts un precizēts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

Godātie kolēģi! Mazliet ievērojiet klusumu! Turpināsim!

J.Lagzdiņš.

5. – ekonomikas ministra Arta Kampara priekšlikums par 74.pantu. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

6. – ekonomikas ministra priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

7. – ekonomikas ministra Arta Kampara priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

8. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Es aicinu balsot kopumā par likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums likumā “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju”” otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

J.Lagzdiņš.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 8.jūnijs.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījums Ārstniecības likumā”, otrais lasījums.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāts Vitālijs Orlovs.

V.Orlovs (frakcija “Saskaņas Centrs”).

Godātais Prezidij, cienījamie deputāti! Strādāsim ar likumprojektu “Grozījums Ārstniecības likumā” (dokuments Nr.6049).

Saņemti seši priekšlikumi.

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.Orlovs.

2. – veselības ministres Baibas Rozentāles priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.Orlovs.

3. – veselības ministres Baibas Rozentāles priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.Orlovs.

4. – veselības ministres Baibas Rozentāles priekšlikums. Tiek atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.Orlovs.

5. – veselības ministres Baibas Rozentāles priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 6.priekšlikumā – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumā –, kurš tiek atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.Orlovs.

Līdz ar to lūdzu jūs atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums Ārstniecības likumā” otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 85, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

V.Orlovs.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 8.jūnijs.

Sēdes vadītājs.

8.jūnijs. Deputāti piekrīt.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par piesārņojumu””, pirmais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Ingmārs Līdaka.

I.Līdaka (ZZS frakcija).

Cienījamie kolēģi! Tātad jūsu uzmanībai tiek piedāvāts likumprojekta “Grozījumi likumā “Par piesārņojumu”” pirmais lasījums. Lieta tāda, ka 2009.gadā ir apstiprināta jauna Eiropas Komisijas direktīva, kurā ir paredzētas izmaiņas siltumnīcas efekta gāzu emisijas atļauju piešķiršanas kārtībā un arī kvotēšanā. Un šī direktīva bija jāpārņem jau līdz 2009.gada beigām – neticami ātrā termiņā. Tas vēl nav izdarīts, un līdz ar to atbildīgā komisija, skatot šo likumprojektu, lūdz noteikt tam steidzamību.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījumi likumā “Par piesārņojumu””! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 90, pret – nav, atturas – 1. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

I.Līdaka.

Un atbildīgā komisija, protams, lūdz apstiprināt to arī pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par piesārņojumu”” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam un otrā lasījuma datumu.

I.Līdaka.

Cerot, ka nebūs pārbalsošanas, mūsu piedāvājums ir šāds: priekšlikumu iesniegšanas termiņš ir 10.jūnijs, un otrais, galīgais, lasījums – 17.jūnija sēdē.

Sēdes vadītājs.

10.jūnijs – priekšlikumu iesniegšana, 17.jūnijā – galīgais lasījums. Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi Dzelzceļa likumā”, pirmais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Māris Ārbergs.

M.Ārbergs (Tautas partijas frakcija).

Godātais Prezidij! Godātie kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu “Grozījumi Dzelzceļa likumā”. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija izskatīja šo likumprojektu pirms pirmā lasījuma un lūdz atbalstīt tā steidzamību.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījumi Dzelzceļa likumā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 86, pret – nav, atturas – 1. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

M.Ārbergs.

Lūdzu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Dzelzceļa likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam un otrā lasījuma datumu.

M.Ārbergs.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 2010.gada 10.jūnijs, un izskatīšana – 2010.gada 17.jūnijā.

Sēdes vadītājs.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 10.jūnijs, likumprojekta izskatīšana galīgajā lasījumā –17.jūnijā. Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi Mēslošanas līdzekļu aprites likumā”, pirmais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Madars Lasmanis.

M.Lasmanis (frakcija “Jaunais laiks”).

Godātie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir izskatījusi Ministru kabineta iesniegtos grozījumus Mēslošanas līdzekļu aprites likumā, kuri paredz pārņemt Eiropas Komisijas regulu Nr.552/2009. Regula paredz stingrāku rīcību ar amonija nitrāta minerālmēsliem, kuros amonija nitrātu slāpekļa saturs pārsniedz 16 procentus; tā nosaka, ka tirgotājiem būs daudz rūpīgāk jāuzskaita, zemniekiem būs jāparakstās par to, ka izmantos tikai augu mēslošanai, nevis spridzināšanai; spridzināšanai vajadzīgo amonija nitrātu varēs iegādāties tikai ar speciālajām atļaujām.

Komisija atbalstīja šo priekšlikumu, un sakarā ar to, ka šis jautājums ir būtisks regulas pārņemšanai, mēs pieprasām arī steidzamību.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījumi Mēslošanas līdzekļu aprites likumā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret un atturas – nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

M.Lasmanis.

Aicinām kolēģus atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Mēslošanas līdzekļu aprites likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam un otrā lasījuma datumu.

M.Lasmanis.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 10.jūnijs, un izskatīšana – 17.jūnija sēdē.

Sēdes vadītājs.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 10.jūnijs, izskatīšana – 17.jūnijā. Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi Augu šķirņu aizsardzības likumā”, pirmais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Madars Lasmanis.

M.Lasmanis (frakcija “Jaunais laiks”).

Godātie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir izskatījusi Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Augu šķirņu aizsardzības likumā”, kas paredz vienkāršotu selekcionāra tiesību aizsardzību un šķirņu pārbaudes procedūras administrēšanu.

Komisija uzskatīja, ka šie grozījumi ir būtiski, un atbalstīja pirmajā lasījumā, bet sakarā ar termiņiem, kas jāievēro saistībā ar šā likuma stāšanos spēkā, lūdzam noteikt arī steidzamību.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījumi Augu šķirņu aizsardzības likumā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret un atturas – nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

M.Lasmanis.

Aicinu atbalstīt likumprojektu arī pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Augu šķirņu aizsardzības likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam un otrā lasījuma datumu.

M.Lasmanis.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 10.jūnijs, izskatīšana – 17.jūnija sēdē.

Sēdes vadītājs.

10.jūnijs – priekšlikumu iesniegšana, 17.jūnijā – galīgais lasījums. Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījums likumā “Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā””, pirmais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Jānis Lagzdiņš.

J.Lagzdiņš (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Godātie kolēģi deputāti! Sadarbībā ar Ekonomikas ministriju Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija sagatavojusi nelielu grozījumu likumā “Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā”. Es aicinu to atbalstīt pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums likumā “Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā”” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.

J.Lagzdiņš.

Es aicinu iesniegt priekšlikumus līdz 8.jūnijam.

Sēdes vadītājs.

8.jūnijs. Deputāti neiebilst.

Un pēdējais šodienas darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Meliorācijas likumā”, pirmais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Vents Armands Krauklis.

V.A.Krauklis (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi, lūdzu vēl mazu uzmanību, jo šis likumprojekts tiešām ir svarīgs, tādēļ ka līdzšinējais regulējums paredzēja, ka no 1.jūlija par polderiem daļa to uzturēšanas maksas būs jāmaksā zemju īpašniekiem un pašvaldībām. Tad, kad mēs par šo likumu diskutējām komisijā, jo sākotnējais variants bija tāds, ka vispār būs jāmaksā privātpersonām un pašvaldībām... ka valsts vairs šo polderu uzturēšanu nefinansēs, mēs secinājām, ka tas varētu radīt problēmas, un uzdevām Zemkopības ministrijai kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību veikt šo polderu apsekošanu un izvērtēt, vai ir iespējams iekasēt nepieciešamos līdzekļus vai ne.

Šis izvērtējums ir beidzies, un gan Zemkopības ministrija, gan Latvijas Pašvaldību savienība atzīst, ka nav iespējams iekasēt nepieciešamo līdzekļu apjomu, lai šos polderus uzturētu. Tas savukārt var radīt situāciju, ka applūst ne tikai lauksaimniecības zemes, bet tiek traucēti un izpostīti arī infrastruktūras objekti – dzelzceļi un ceļi, kas valstij varētu izmaksāt daudz daudz vairāk.

Tādēļ aicinu šos grozījumus, kas paredz, ka polderu uzturēšanu pilnībā sedz valsts no saviem līdzekļiem, atzīt par steidzamiem.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījumi Meliorācijas likumā”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

V.A.Krauklis.

Aicinu atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Meliorācijas likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 91, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam un otrā lasījuma datumu.

V.A.Krauklis.

Ņemot vērā to, ka jau 1.jūlijā būtu jāstājas spēkā šai normai, aicinu atbalstīt likumprojektu arī otrajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas komisijas sēdē.

Sēdes vadītājs.

Vai deputātiem nav iebildumu, ka mēs balsojam arī otrajā lasījumā šodien? Deputāti neiebilst.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Meliorācijas likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 90, pret – nav, atturas – 1. Likums pieņemts.

V.A.Krauklis.

Paldies par vienprātīgo atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Godātie kolēģi! Līdz ar to sēdes darba kārtība izskatīta.

Informēju, ka šodien bija paredzēts sniegt atbildi uz deputātu Kučinska, Bērziņa, Klementjeva, Urbanoviča un Ārberga jautājumu Latvijas Bankas prezidentam Ilmāram Rimšēvičam “Par Latvijas Bankas darbību”. Uz šo jautājumu ir saņemta rakstiska atbilde. Jautājuma iesniedzēji ir informējuši, ka visus apmierina saņemtā rakstiskā atbilde. Līdz ar to mutvārdu atbilde šodien sniegta netiks un jautājumu un atbilžu sēde nenotiks.

Savukārt Saeimas Prezidijs ir saņēmis divus jaunus jautājumus. Viens no tiem ir deputātu Urbanoviča, Orlova, Kabanova, Zemļinska un Deņisova jautājums iekšlietu ministrei Lindai Mūrniecei. Jautājums ir bez nosaukuma, bet toties ar numuru 219. Jautājums tiek nodots iekšlietu ministrei Lindai Mūrniecei.

Un otrs ir deputātu Tutina, Agešina, Kabanova, Mirska, Pimenova, Rubika, Bekasova, Deņisova, Cileviča un Holostova jautājums labklājības ministram Uldim Augulim “Par sociālās aprūpes centru “Istra””. Jautājums tiek nodots labklājības ministram Uldim Augulim.

Tagad paziņojumi.

Vārds Saeimas sekretāram Dzintaram Rasnačam.

Dz.Rasnačs (9.Saeimas sekretārs).

Godātie frakciju vadītāji! Aicinu tūlīt pēc sēdes beigām Sarkanajā zālē. Mums jāpieņem svarīgs lēmums par pavasara sesijas slēgšanas datumu un rudens sesijas atklāšanas datumu.

Sēdes vadītājs.

Vārds deputātei Ingrīdai Circenei.

I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēde pēc 15 minūtēm komisijas telpās.

Sēdes vadītājs.

Vārds deputātam Oskaram Spurdziņam.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi no Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas! Komisijas sēde pulksten 12.45 komisijas telpās.

Sēdes vadītājs.

Vārds deputātam Dzintaram Ābiķim.

Dz.Ābiķis (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Kolēģi no Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas! Aicinu jūs uz komisijas sēdi tūlīt pēc Saeimas sēdes beigām. Sēde notiks komisijas telpās.

Sēdes vadītājs.

Un tagad vārds trijiem deputātiem Bērziņiem.

Pirmais startē deputāts Andris Bērziņš no ZZS frakcijas.

A.Bērziņš (ZZS frakcija).

Kolēģi! Sociālo un darba lietu komisija pēc piecām minūtēm pulcējas Sociālo un darba lietu komisijas telpās.

Sēdes vadītājs.

Vārds deputātam Andrim Bērziņam no Latvijas Pirmās partijas un partijas “Latvijas Ceļš” frakcijas.

A.Bērziņš (LPP/LC frakcija).

Godājamie Ārlietu komisijas locekļi! Komisijas sēde pēc piecām minūtēm komisijas telpās.

Sēdes vadītājs.

Un vārds deputātam Guntim Bērziņam.

G.Bērziņš (frakcija “Jaunais laiks”).

Cienītie Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas locekļi! Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēde pulksten 12.45 Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas telpās. Nevis Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas telpās, bet šoreiz Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas telpās!

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu reģistrācijai! Lūdzu reģistrācijas režīmu! Lūdzu reģistrācijas rezultātu!

Reģistrācijas rezultāta nolasīšanai vārds Saeimas sekretāra biedram Andrejam Klementjevam.

A.Klementjevs (9.Saeimas sekretāra biedrs).

Labdien, augsti godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Nikolajs Kabanovs... Paldies, redzu! Oskars Kastēns, Leopolds Ozoliņš un Jakovs Pliners... Paldies, redzu!

Paldies par uzmanību. Uz redzēšanos.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Līdz ar to Saeimas 2010.gada 3.jūnija sēdi pasludinu par slēgtu.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!