• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2010. gada 26. aprīļa rīkojums Nr. 236 "Par Izglītības sistēmas informatizācijas programmas "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" īstenošanas rīcības plānu 2010.–2013.gadam". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.04.2010., Nr. 67 https://www.vestnesis.lv/ta/id/208852

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.237

Par Rīgas brīvostas pārvaldes pilnvarošanu

Vēl šajā numurā

28.04.2010., Nr. 67

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 236

Pieņemts: 26.04.2010.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.236

Rīgā 2010.gada 26.aprīlī (prot. Nr.15 49.§)

Par Izglītības sistēmas informatizācijas programmas "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" īstenošanas rīcības plānu 2010.–2013.gadam

1. Apstiprināt Izglītības sistēmas informatizācijas programmas "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" īstenošanas rīcības plānu 2010.–2013.gadam (turpmāk – rīcības plāns).

2. Noteikt, ka par šā rīkojuma 1.punktā minētā rīcības plāna pasākumu īstenošanu atbildīgā institūcija ir Izglītības un zinātnes ministrija.

3. Rīcības plānā ietverto uzdevumu un pasākumu īstenošanu 2010.gadā un turpmākajos gados nodrošināt atbilstoši piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe



 

(Ministru kabineta
 2010.gada 26.aprīļa
rīkojums Nr.236)

Izglītības sistēmas informatizācijas programmas "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" īstenošanas rīcības plāna 2010.–2013.gadam kopsavilkums

Izglītības sistēmas informatizācijas programmas "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" (turpmāk – programma) īste­nošanas rīcības plāns 2010.–2013.gadam (turpmāk – rīcības plāns) ir īstermiņa politikas plānošanas dokuments izglītības sistēmas informatizācijas attīstības politikas ieviešanai. Rīcības plāns izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009.gada 24.marta sēdes protokollēmumu (prot. Nr.21 35.§ 3.punkts)  ''Par Izglītības sistēmas informatizācijas programmas "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" rīcības plāna 2007.–2009.gadam īstenošanu par laikposmu no 2007.gada 1.septembra līdz 2008.gada 1.septembrim''.

Rīcības plāna pirmajā sadaļā norādīta risināmā jautājuma būtība, izvir­zītie programmas mērķi un rīcības virzieni, noteikti finansējuma avoti un pro­grammas īstenošanas gaita un ierobežojumi.

Programmas mērķis: līdz 2013.gadam izveidot tādu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) vidi, kas sekmētu vispārējās un pro­fesi­onālās izglītības sistēmas (t.sk. mācību procesa, administratīvās pārval­dības, izglītojamo un pedagogu prasmju apguves) efektivitātes un kvalitātes paaugstināšanu.

Programmas rīcības virzieni:

· izglītības iestāžu pedagoģisko darbinieku IKT kompetences paaugstināšana;

· elektronisko mācību resursu attīstība;

· izglītības sistēmas pilnveidošana, attīstot izglītības informācijas sistēmas;

· izglītības iestāžu IKT infrastruktūras modernizācija.

Rīcības plāna otrajā sadaļā detalizēti aprakstīti programmas uzdevumi, pasākumi, darbības rādītāji un to vērtības, atbildīgās un iesaistītās iestādes un finansējums katra programmas rīcības virziena ietvaros.

Rīcības plāna trešajā sadaļā atspoguļots katra programmas rīcības virziena uzdevumu un pasākumu īstenošanas plāns.

Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – IZM) un Īpašu uzdevumu ministra elektroniskajās pārvaldes lietās sekretariāts (turpmāk – ĪUMEPLS) programmu izstrādāja 2006.gadā. Tā ir orientēta uz izglītības sistēmas1 pilnveidošanu, izmantojot IKT. Programma aptver vairākas izglītības pakāpes, izglītības veidus un izglītības programmu veidus.

Piezīme. 1 Ar pamatizglītības un vidējās izglītības, tajā skaitā vispārējās, pro­fesionālās, speciālās un profesionālās ievirzes mūzikas/mākslas izglītības programmu nodrošināšanu saistītās iestādes un procesi.

Programma ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments laikposmam no 2007. līdz 2013.gadam, kas apstiprināts ar Ministru kabineta 2006.gada 20.oktobra rīkojumu Nr.812 ''Par programmu "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" 2007.–2013.gadam''.

Rīcības plāns 2010.–2013.gadam izstrādāts, pamatojoties uz IZM organizētas izglītības nozares ekspertu darba grupas aktualizētajiem programmas mērķiem, uzdevumiem un rezultatīvajiem rādītājiem 2010.–2013.gadam un ņemot vērā rīcības plānu 2007.–2009.gadam, ko izstrādāja ĪUMEPLS (apstiprināts ar Ministru kabineta 2007.gada 12.decembra rīkojumu Nr.792 ''Par izglītības sistēmas informatizācijas programmas "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei" īstenošanas rīcības plānu 2007.–2009.gadam'').

Rīcības plānā ietverti:

· programmas uzdevumi;

· pasākumi;

· uzdevumu un pasākumu izpildes darbības rādītāji un to vērtības;

· atbildīgās  iestādes;

· iesaistītās iestādes;

· finansējuma avoti;

· uzdevumu un pasākumu finansējuma apjomi;

· uzdevumu un pasākumu izpildes laika plāns (pa ceturkšņiem).

Rīcības plāna finansējuma avoti

Rīcības plānā ietverto uzdevumu un pasākumu izpildei noteikti šādi finansējuma avoti:

· valsts budžeta līdzekļi (atbildīgo un iesaistīto iestāžu budžets);

· Eiropas Savienības struktūrfondu (ERAF un ESF) līdzekļi.

Uzdevumi un pasākumi, kuru īstenošanai nepieciešamā finansējuma avots ir valsts budžeta līdzekļi, īstenojami atbildīgo un iesaistīto iestāžu tiešo funkciju izpildes ietvaros, līdz ar to šo uzdevumu un pasākumu izpildei papildu finansējums no valsts budžeta līdzekļiem nav nepieciešams.

Programmas īstenošanai plānots piesaistīt līdzekļus no šādiem Eiropas Savienības struktūrfondiem:

· ESF 1.2.1.1.2.apakšaktivitāte "Profesionālajā izglītībā iesaistīto pedagogu kompetences paaugstināšana";

· ESF 1.2.1.1.3.apakšaktivitāte "Atbalsts sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitātes uzlabošanai un īstenošanai";

· ESF 1.2.1.2.3.apakšaktivitāte "Vispārējās izglītības pedagogu kompetences paaugstināšana un prasmju atjaunošana";

· ERAF 3.1.1.1.aktivitāte "Mācību aprīkojuma modernizācija un infra­struktūras uzlabošana profesionālās izglītības programmu īstenošanai";

· ERAF 3.1.1.2.aktivitāte "Profesionālās izglītības infrastruktūras attīstība un mācību aprīkojuma modernizācija ieslodzījuma vietās";

· ERAF 3.1.3.1.aktivitāte "Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas mate­riālās bāzes nodrošināšana";

· ERAF 3.1.3.3.1.apakšaktivitāte "Speciālās izglītības iestāžu infrastruktūras un aprīkojuma uzlabošana";

· ERAF 3.2.2.1.1.apakšaktivitāte "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība";

· ERAF 3.2.2.1.2.apakšaktivitāte "Izglītības iestāžu informatizācija".

Rīcības plānā noteikto pasākumu īstenošanai plānoto finansējumu veido 43 276 586 lati, kā arī daļa Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļu, kuru precīzs apjoms rīcības plāna izstrādes laikā nav nosakāms.

Vairākiem ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem saistītajiem finansējuma avotiem nav iespējams noteikt precīzu uz noteikta uzdevuma vai pasākuma izpildi attiecināmo finansējuma apjomu, jo:

– rīcības plāna sagatavošanas laikā nebija pabeigta projektu iesniegšana attiecīgajās Eiropas Savienības struktūrfondu aktivitātēs;

– rīcības plāna sagatavošanas laikā nebija pabeigta finansējuma avota ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšana;

– iesniegtajos vai apstiprinātajos projektu iesniegumos nav izdalītas izmaksu pozīcijas tādā detalizācijas līmenī, kas tās ļautu tieši attiecināt uz konkrētu uzdevumu vai pasākumu programmas rīcības plānā.

Rīcības plāna 2010.–2013.gadam izpildes periods sākās 2009.gada 1.septembrī un beidzas 2013.gada 31.decembrī.

Programmas uzdevumu plāns

1. Rīcības virzienā "Izglītības iestāžu pedagoģisko darbinieku IKT kompetence" tiks īstenoti šādi uzdevumi:

1.1. definēt izglītības iestāžu pedagoģisko darbinieku vēlamās IKT pras­mes atsevišķos mācību priekšmetos;

1.2. apzināt esošo izglītības iestāžu pedagoģisko darbinieku IKT prasmju līmeni;

1.3. precizēt Ministru kabineta 2007.gada 28.augusta noteikumus Nr.570 "Vispārējās izglītības pedagogu un interešu izglītības pedagogu profesionālās pilnveides kārtība" izglītības iestāžu pedagoģisko darbinieku profesionālajai pilnveidei IKT jomā;

1.4. izstrādāt izglītības iestāžu pedagoģisko darbinieku mācību programmas atbilstoši noteiktajām IKT prasmēm;

1.5. īstenot izglītības iestāžu pedagoģisko darbinieku mācību programmas atbilstoši noteiktajām IKT prasmēm;

1.6. izstrādāt vienotu izglītības nozares darbinieku IKT prasmju standartu.

2. Rīcības virzienā "Elektroniskie mācību resursi" tiks īstenoti šādi uzdevumi:

2.1. apzināt pieejamos elektroniskos mācību materiālus;

2.2. publicēt elektroniskos mācību materiālus (t.sk. norādes uz to atra­šanas adresi internetā) portālā www.skolas.lv;

2.3. apzināt vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu vajadzības pēc elektroniskajiem mācību materiāliem;

2.4. izstrādāt jaunus elektroniskos mācību materiālus (atsevišķi mācību materiāli un papildinājumi mācību grāmatām);

2.5. izvērtēt LIIS materiālus;

2.6. nodrošināt elektronisko mācību un metodisko līdzekļu izstrādes rīka pieejamību pedagogiem un izglītojamajiem;

2.7. sagatavot elektroniskos metodiskos materiālus par elektronisko mācību un metodisko līdzekļu izstrādi un nodrošināt to pieejamību visiem portāla www.skolas.lv lietotājiem;

2.8. sagatavot pedagogu profesionālās pilnveides programmu par elektro­nisko mācību un metodisko līdzekļu izstrādi;

2.9. organizēt pedagogu profesionālās pilnveides kursus par elektronisko mācību un metodisko līdzekļu izstrādi;

2.10. organizēt publicitātes pasākumus elektronisko mācību materiālu izstrādes un izmantošanas veicināšanai;

2.11. popularizēt pilntekstu datubāzu izmantošanas iespējas pedagogiem un izglītojamajiem.

3. Rīcības virzienā "Izglītības sistēmas pilnveidošana, attīstot izglītības informācijas sistēmas" tiks īstenoti šādi uzdevumi:

3.1. izstrādāt informācijas sistēmu pārvaldības modeli;

3.2. izveidot valsts izglītības informācijas sistēmas 2.kārtu;

3.3. izveidot valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas 2.kārtu;

3.4. attīstīt skolu portālu (www.skolas.lv 2.kārtas izveides ietvaros);

3.5. nodrošināt e-žurnāla funkcionalitātes pieejamību izglītības iestādēm;

3.6. izveidot portāla www.skolas.lv 3.kārtu2;

3.7. izstrādāt komunikācijas plānu izglītības iestāžu informēšanai par izmaiņām mācību un pārvaldības procesā saistībā ar izveidotajām informācijas sistēmām.

Piezīme.  2 Atbilstoši  izstrādātajam izglītības sistēmas procesu pilnveidošanas dokumentam un programmas ietvaros ieviešamo informācijas sistēmu IT arhitektūrai.

4. Rīcības virziens "Izglītības iestāžu IKT infrastruktūras modernizācija":

4.1. uzlabot IKT infrastruktūru un programmatūru izglītības iestādēs;

4.2. nodrošināt izglītības iestāžu IKT infrastruktūras drošību;

4.3. izstrādāt vadlīnijas IKT infrastruktūras un programmatūras uzla­bošanai izglītības iestādēs.

Izglītības un zinātnes ministre  T.Koķe

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!