Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010. gada 31. marta lēmums Nr. 119 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifiem". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.04.2010., Nr. 54 https://www.vestnesis.lv/ta/id/207613

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.318

Noteikumi par ūdens saimniecisko iecirkņu klasifikatoru

Vēl šajā numurā

06.04.2010., Nr. 54

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 119

Pieņemts: 31.03.2010.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Precizēts 08.04.2010., Latvijas Vēstnesis Nr.56 (4248)

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.119

Rīgā 2010.gada 31.martā (prot. Nr.14, 7.p.)

Par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifiem

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Komisija) ir saņēmusi un izvērtējusi valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts”, vienotais reģistrācijas numurs: 40003052790, juridiskā adrese: Ziemeļu iela 10, Lidosta “Rīga”, Mārupes novads, LV–1000 (turpmāk – valsts AS “Latvijas Pasts”) 2010.gada 4.marta iesniegumu Nr.01-10.2/69 “Par tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifu projektu” un valsts AS “Latvijas Pasts” 2010.gada 10.marta iesniegumu Nr.01–10/76 “Par labojumiem tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifu projektā” un 2010.gada 22.marta iesniegumu Nr.01–10.2/93 “Par informācijas pieprasījumu” (turpmāk viss kopā – tarifu projekts).

Izvērtējot tarifu projektu, Komisija konstatē:

1. Tarifu projekts ir iesniegts un aprēķināts saskaņā ar Komisijas 2009.gada 17.septembra lēmumu Nr.1/4 “Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika” (turpmāk – Tarifu aprēķināšanas metodika) un atbilst likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 19.panta pirmajai daļai un 20.pantam.

2. Valsts AS “Latvijas Pasts” tarifu projektā ierosina tarifu projektā aprēķinātos tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifus piemērot no 2010.gada 1.maija.

3. Valsts AS “Latvijas Pasts”, sagatavojot tarifu projektu, ir ievērojusi Komisijas 2008.gada 13.augusta lēmumu Nr.254 “Par kapitāla atdeves likmes noteikšanu valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Pasts””, ar kuru noteikta valsts AS “Latvijas Pasts” vispārējo pasta pakalpojumu tarifu aprēķinu projekta sagatavošanai nepieciešamā kapitāla atdeves likme 9,4 % apmērā.

4. Valsts AS “Latvijas Pasts” tarifu projektā ir iekļāvusi tarifus tiešā pasta sūtījumiem “B” klase svarā līdz 20g, 20g–50g, 50g–100g, 100g–250g, 250g–500g, 500g–1000g un 1000g–2000g.

5. Valsts AS “Latvijas Pasts” tarifu projektā ir iekļāvusi tarifus liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g un liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g, kuras sūtītājs patstāvīgi veic adresētu vēstuļu korespondences sūtījumu pirmapstrādi – sākotnējo šķirošanu līdz pēdējai pasta sūtījumu šķirošanas vietai un nodod konkrētā laika periodā vismaz 5000 iekšzemes pasta sūtījumus vienā reizē.

6. Komisijas 2009.gada 7.decembra lēmuma Nr.1/10 “Vispārējās atļaujas noteikumi pasta nozarē” 21.punkts nosaka, ka pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, liela apjoma pasta sūtījumus pieņem nosūtīšanai vismaz 1000 adresātiem vienā reizē un 22.punkts nosaka, ka pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus tiešā pasta sūtījumus pieņem nosūtīšanai vismaz 500 adresātiem vienā reizē.

7. Tarifu projekta izmaksu pamatojums ir balstīts uz valsts AS “Latvijas Pasts” faktiskajām pasta pakalpojumu sniegšanas izmaksām 2008.gadā un 2009.gada trīs ceturkšņos, kā arī prognozētajām pasta pakalpojumu sniegšanas izmaksām 2009.gadā un 2010.gadā.

8. Saskaņā ar likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 1.pantu šā likuma mērķis ir nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs, nosakot sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas kārtību un tiesiskās attiecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā. Saskaņā ar likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 20.pantu tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu sabiedrisko pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu sabiedrisko pakalpojumu rentabilitāti atbilstoši licences nosacījumiem tās termiņā, ja nozares speciālie likumi neparedz citus tarifu noteikšanas principus. Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Komisija var ierosināt tarifu pārskatīšanu.

9. Tarifu aprēķināšanas metodikas 6.punkts nosaka, ka komersants universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķina, summējot uz universālā pasta pakalpojumu attiecinātās darbības izmaksas un kapitāla finansēšanas izmaksas. Saskaņā ar Tarifu aprēķināšanas metodiku aprēķinātais un Komisijas apstiprinātais universālā pasta pakalpojuma tarifs ir maksimālā pieļaujamā robeža komersanta piedāvātajai universālā pasta pakalpojuma cenai, kas ir vienota visā Latvijas Republikas teritorijā, vienlaikus nodrošinot komersanta darbības rentabilitāti.

10. Komisija 2008.gada 24.oktobrī ar lēmumu Nr.381 “Par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” tarifiem” (Latvijas Vēstnesis, 2008, 167.nr.) (turpmāk – Lēmums Nr.381) apstiprināja tarifus iekšzemes vienkāršiem “B” klases pasta sūtījumiem, kā arī iekšzemes vienkāršiem “B” klases pasta sūtījumiem, kuru sūtītājs pastāvīgi veic sūtījumu savākšanu, sākotnēju šķirošanu un nodod vismaz 1000 iekšzemes pasta sūtījumus vienā reizē un ar sūtītāju noslēgts attiecīgs līgums.

11. Tarifu projektā aprēķinātie tiešā pasta sūtījumu tarifi ir par 27–54 % zemāki kā attiecīga svara ar Lēmumu Nr.381 apstiprinātie iekšzemes vienkāršu “B” klases vēstuļu tarifi. Valsts AS “Latvijas Pasts” šādu tarifu atšķirību skaidro ar zemākām tiešā pasta sūtījumu šķirošanas, pārvadāšanas, piegādes, pasta tīkla uzturēšanās, kā arī netiešajām un amortizācijas izmaksām. Valsts AS “Latvijas Pasts” tarifu projektā ir sniegusi informāciju par tiešā pasta sūtījumu ar atšķirīgu svaru izmaksām pa izmaksu pozīcijām.

12. Valsts AS “Latvijas Pasts” tarifu projektā norāda: „[..] tiešā pasta sūtījumiem 4 svara kategorijās (no 100 līdz 2000g) ir noteikti zemāki tarifi nekā izmaksas, jo tiek plānoti nelieli šo sūtījumu apjomi un, lai veicinātu klientu interesi izmantot šos pakalpojumus, kā arī ņemti vērā jau apstiprinātie tarifi vienkāršai vēstulei ar īpašu tarifu”.

13. Saskaņā ar tarifu projektu 2010.gadā plānotais tiešā pasta sūtījumu skaits svarā no 100 līdz 2000 g sastāda mazāk kā 1 % no kopējā tiešā pasta sūtījumu skaita.

14. Ņemot vērā Pasta likuma 1.panta 8.punktu, ar Lēmumu Nr.381 apstiprinātie iekšzemes vienkāršo “B” klases pasta sūtījumu, kuru sūtītājs pastāvīgi veic sūtījumu savākšanu, sākotnēju šķirošanu un nodod vismaz 1000 iekšzemes pasta sūtījumus vienā reizē un ar sūtītāju noslēgts attiecīgs līgums tarifi ir liela apjoma pasta sūtījumu tarifi.

15. Tarifu projektā aprēķinātais tarifs liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g ir par 29 % zemāks kā ar Lēmumu Nr.381 apstiprinātais iekšzemes vienkāršas “B” klases vēstules svarā līdz 20g tarifs. Savukārt tarifs liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g, kuras sūtītājs patstāvīgi veic adresētu vēstuļu korespondences sūtījumu pirmapstrādi – sākotnējo šķirošanu līdz pēdējai pasta sūtījumu šķirošanas vietai un nodod konkrētā laika periodā vismaz 5000 iekšzemes pasta sūtījumus vienā reizē, tarifs ir par 51% zemāks kā ar Lēmumu Nr.381 apstiprinātais iekšzemes vienkāršas “B” klases vēstules svarā līdz 20g tarifs. Valsts AS “Latvijas Pasts” šādu tarifu atšķirību skaidro ar zemākām šķirošanas, pasta tīkla uzturēšanas, netiešajām un amortizācijas izmaksām. Valsts AS “Latvijas Pasts” tarifu projektā ir sniegusi informāciju par liela apjoma pasta sūtījuma – vēstules “B” klase izmaksām pa izmaksu pozīcijām.

16. Tarifu projektā ir aprēķināti atšķirīgi tarifi liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g un liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g, kuras sūtītājs patstāvīgi veic adresētu vēstuļu korespondences sūtījumu pirmapstrādi – sākotnējo šķirošanu līdz pēdējai pasta sūtījumu šķirošanas vietai un nodod konkrētā laika periodā vismaz 5000 iekšzemes pasta sūtījumus vienā reizē. Valsts AS “Latvijas Pasts” šādu atšķirību pamato ar atšķirīgām šķirošanas un pasta tīkla uzturēšanas izmaksām.

17. Valsts AS “Latvijas Pasts” paziņojumu par tarifu projekta iesniegšanu Komisijai publicēja 2010.gada 9.martā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” (Latvijas Vēstnesis, 2010, 38. nr.). Priekšlikumi un ieteikumi par tarifu projektu Komisijā nav saņemti.

18. Saskaņā ar likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 13.panta otro daļu Komisija 2010.gada 29.martā rīkoja uzklausīšanas sanāksmi par valsts AS “Latvijas Pasts” tarifu projektu (paziņojums publicēts 2010.gada 19.martā, Latvijas Vēstnesis, 2010, 45.nr.). Uzklausīšanas sanāksmes dalībnieki nepauda viedokli par tarifu projektu.

19. Uz šā lēmuma izskatīšanu Komisijas padomes sēdē tika uzaicināts valsts AS “Latvijas Pasts” pārstāvis. Valsts AS “Latvijas Pasts” pārstāvis piekrita pieņemamajam lēmumam un ar šo lēmumu apstiprināto tarifu spēkā stāšanās datumam – 2010.gada 5.maijam.

Izvērtējot tarifu projektu, Komisija secina:

1. Tarifu projektā tarifi tiešā pasta sūtījumiem un liela apjoma pasta sūtījumiem aprēķināti saskaņā ar Tarifu aprēķināšanas metodiku tādā apmērā, ka tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifi nepārsniedz uz tiešā pasta sūtījumiem un liela apjoma pasta sūtījumiem attiecinātās darbības izmaksas un kapitāla finansēšanas izmaksas, vienlaikus nodrošinot valsts AS “Latvijas Pasts” darbības rentabilitāti.

2. Tarifu projektā tarifi tiešā pasta sūtījumiem un liela apjoma pasta sūtījumiem aprēķināti tādā apmērā, lai par tiešā pasta sūtījumiem un liela apjoma pasta sūtījumiem izdarītie tarifu maksājumi segtu valsts AS “Latvijas Pasts” šo pasta pakalpojumu sniegšanas izmaksas un nodrošinātu sabiedrisko pakalpojumu rentabilitāti, kā to paredz likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 20.pants un Tarifu aprēķināšanas metodikas 6.punkts. Tarifu projektā ietvertās tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu izmaksas ir ekonomiski pamatotas.

3. Tarifu projektā aprēķinātie tiešā pasta sūtījumu tarifi ir par 27 – 54 % zemāki un liela apjoma pasta sūtījumu tarifi ir par 29 % zemāki kā atbilstoša svara iekšzemes vienkāršas “B” klases vēstules tarifi un šāds tarifu samazinājums ir pamatots ar izmaksu, kas saistītas ar apkalpošanu pakalpojumu sniegšanas vietā, pasta sūtījumu savākšanu, šķirošanu un pārvadāšanu un citu izmaksu samazinājumu un ir atbilstošs šo izmaksu pozīciju īpatsvaram attiecīgajā iekšzemes pasta sūtījuma tarifā.

4. Tarifu projektā ir paredzēts zemāks tarifs liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g un liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g, kuras sūtītājs patstāvīgi veic adresētu vēstuļu korespondences sūtījumu pirmapstrādi – sākotnējo šķirošanu līdz pēdējai pasta sūtījumu šķirošanas vietai un nodod konkrētā laika periodā vismaz 5000 iekšzemes pasta sūtījumus vienā reizē, salīdzinot ar liela apjoma pasta sūtījuma svarā līdz 20g tarifu. Zemāks tarifs ir pamatots ar zemākām šo pasta sūtījumu šķirošanas un pasta tīkla uzturēšanas, kā arī citu izmaksu samazinājumu un ir atbilstošs šo izmaksu pozīciju īpatsvaram liela apjoma pasta sūtījuma svarā līdz 20g tarifā.

5. Tiešā pasta sūtījumu svarā 100g–2000g īpatsvars kopējā tiešā pasta sūtījumu apjomā ir nebūtisks un šo pasta pakalpojumu tarifu noteikšana zem pakalpojuma sniegšanas izmaksām neatstāj ietekmi uz tiešā pasta sūtījumu pakalpojuma sniegšanas rentabilitāti, bet nodrošina valsts AS “Latvijas Pasts” papildu klientu piesaisti.

6. Zemāka tarifa noteikšana liela apjoma pasta sūtījumam – vēstulei “B” klase svarā līdz 20g, kuras sūtītājs patstāvīgi veic adresētu vēstuļu korespondences sūtījumu pirmapstrādi – sākotnējo šķirošanu līdz pēdējai pasta sūtījumu šķirošanas vietai un nodod konkrētā laika periodā vismaz 5000 iekšzemes pasta sūtījumus vienā reizē ir pamatota ar zemākām pakalpojuma sniegšanas izmaksām.

7. Saskaņā ar Pasta likuma 16.panta trešā daļā noteikto, pasta sūtījumus pēc to nosūtīšanas galamērķa iedala iekšzemes un pārrobežu pasta sūtījumos, līdz ar to, ņemot vērā tarifu projektā norādīto informāciju, Komisijai jāapstiprina iekšzemes tiešā pasta sūtījumu un iekšzemes liela apjoma pasta sūtījumu tarifus.

Saskaņā ar Komisijas 2009.gada 17.septembra lēmumu Nr.1/4 “Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika” un pamatojoties uz likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 5.pantu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu, otro daļu un 19.panta pirmo un septīto daļu, 20.pantu un 21.panta piekto daļu, Pasta likuma 6.panta pirmo daļu, 32.panta otro un trešo daļu un Administratīvā procesa likuma 55.panta 1.punktu, 56.panta pirmo daļu, 63.panta pirmās daļas 1.punktu,

padome nolemj:

1. Apstiprināt iekšzemes tiešā pasta sūtījumu tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa).

Pasta sūtījuma veids

Tarifs, Ls

1.1. Tiešā pasta sūtījums “B” klase svarā līdz 20g

0,16

1.2. Tiešā pasta sūtījums “B” klase svarā no 20g–50g

0,19

1.3. Tiešā pasta sūtījums “B” klase svarā no 50g–100g

0,23

1.4. Tiešā pasta sūtījums “B” klase svarā no 100g–250g

0,28

1.5. Tiešā pasta sūtījums “B” klase svarā no 250g–500g

0,38

1.6. Tiešā pasta sūtījums “B” klase svarā no 500g–1000g

0,71

1.7. Tiešā pasta sūtījums "B" klase svarā no 1000g–2000g

1,10

2. Apstiprināt iekšzemes liela apjoma pasta sūtījumu tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa).

Pasta sūtījuma veids

Tarifs, Ls

2.1. Vēstule “B” klase svarā līdz 20g

0,25

2.2. Vēstule “B” klase svarā līdz 20g, kuras sūtītājs patstāvīgi veic adresētu vēstuļu korespondences sūtījumu sākotnējo šķirošanu līdz pēdējai pasta sūtījumu šķirošanas vietai un nodod konkrētā laika periodā vismaz 5000 iekšzemes pasta sūtījumus vienā reizē.

0,17

3. Noteikt, ka šā lēmuma 1. un 2. punktā apstiprinātie tarifi stājas spēkā 2010.gada 5.maijā.

Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Komisija var ierosināt tarifu pārskatīšanu un atcelt šo lēmumu.

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!