• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par sākto darbu pie 2011.gada valsts budžeta. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.03.2010., Nr. 48 https://www.vestnesis.lv/ta/id/207089

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta sēdē: 2010.gada 23.martā

Vēl šajā numurā

25.03.2010., Nr. 48

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par sākto darbu pie 2011.gada valsts budžeta

Finanšu ministrija sadarbībā ar nozaru ministrijām jau ir sākusi darbu pie dokumentiem un informācijas apkopošanas, kas nepieciešami 2011.gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanai. Tādējādi tiek pildīts Ministru kabineta 9.februārī apstiprinātais 2011.gada valsts budžeta likuma izstrādes grafiks, kurā noteikti detalizēti un savlaicīgi nākamā gada budžeta sagatavošanas pasākumi.

Ir sākti bāzes izdevumu aprēķini 2011. un 2012.gadam. Tāpat sadarbībā ar Valsts kanceleju sākts budžeta izdevumu izvērtējums sadalījumā pa definētajām funkcijām, izstrādāts un nodots sabiedriskajai apspriešanai vidēja termiņa nodokļu politikas dokuments, strādā darba grupa, lai sagatavotu priekšlikumus ēnu ekonomikas mazināšanai.

“Tehniski 2011.gada valsts budžeta projektu Finanšu ministrija sagatavos jau pirms Saeimas vēlēšanām, bet politiskā izšķiršanās būs jāpieņem nākamajai valdībai. Aicinu politiskās partijas un nozares ministrijas it sevišķi priekšvēlēšanu laikā sagatavot kvalitatīvus un pārdomātus priekšlikumus nākamā gada budžeta veidošanai, lai tos varētu laikus piedāvāt publiskai apspriešanai. Ir svarīgi šo laiku izmantot mērķtiecīgi, nevis nodarboties ar lētu populismu,” uzsver finanšu ministrs Einars Repše.

Līdz 25.maijam paredzēta vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara 2011.–2013.gadam sagatavošana, kuru nepieciešamības gadījumā jāaktualizē līdz 15.oktobrim. Finanšu ministrija uzsver, ka nekad, arī stabilas valsts ekonomikas izaugsmes gados, budžeta projekts nav ticis gatavots un vispār nevar tikt gatavots, balstoties tikai uz divu šā gada mēnešu rādītājiem – IKP, inflācijas, budžeta izpildes, nodokļu ieņēmumu u.c. datiem, kas nepieciešami makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara sagatavošanai. Arī ārējās vides faktori, piemēram, ekonomikas tendences eirozonā, var ietekmēt Latvijas makroekonomisko attīstību.

Apstiprinot 2011.gada valsts budžeta projekta izstrādes grafiku, tika ņemts vērā likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktais, ka Saeimas vēlēšanu gadā gadskārtējā valsts budžeta likuma projekts un vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars iesniedzams Saeimai ne vēlāk kā četrus mēnešus pēc tam, kad jaunievēlētā Saeima izteikusi jaunajam Ministru kabinetam savu uzticību.

Tomēr, neraugoties uz šo likumā paredzēto laika rezervi, valdība aktīvi strādā saskaņā ar noteikto grafiku, gatavojot nākamā gada budžeta projektam nepieciešamo informāciju un datus, apzinoties nepieciešamību veikt 2011. un 2012.gada valsts budžetos fiskālo konsolidāciju. Tiks turpināta strukturālo reformu ieviešana un no valsts budžeta finansēto funkciju rūpīga izvērtēšana. Budžeta sagatavošanas procesā paredzēta cieša sadarbība ar sociālajiem un valdības sadarbības partneriem.

Valsts 2011.gada budžeta sagatavošanas grafiks

N.p.k.

Pasākums

Izpildītāji

Termiņš

1.

Ministrijas un citas centrālās iestādes (turpmāk – ministrijas) ievada datu bāzē 2010.gada valsts budžeta izdevumus sadalījumā pa definētajām funkcijām

Ministrijas, citas centrālās iestādes

10.februāris

2.

Finanšu ministrija sagatavo bāzes izdevumu aprēķinus 2011. un 2012.gadam un saskaņo tos ar ministrijām

Ministrijas, citas centrālās iestādes

5.marts

3.

Ministrijas datubāzē ievada bāzes izdevumus 2011. un 2012.gadam sadalījumā pa definētajām funkcijām

Ministrijas, citas centrālās iestādes

31.marts

4.

Priekšlikumi pasākumiem ēnu ekonomikas mazināšanai

Finanšu ministrija

1.aprīlis

5.

Ministriju un sociālo partneru tikšanās, lai nodrošinātu funkciju izvērtēšanu

Ministrijas, citas centrālās iestādes

1.aprīlis–

14.maijs

6.

Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara 2011.–2013.gadam sagatavošana (turpmāk – Ietvars)

Finanšu ministrija sadarbībā ar Latvijas Banku un Ekonomikas ministriju

25.maijs

7.

Ietvara izskatīšana Reformu vadības grupā

Valsts kanceleja, Finanšu ministrija

līdz 18.jūnijam

8.

Priekšlikumi nodokļu politikas ilgtermiņa reformām

Finanšu ministrija

1.jūlijs

9.

Fiskālās atbildības likumprojekta izstrāde

Finanšu ministrija

1.jūlijs

10.

Finanšu ministrija, sociālie partneri, koalīcijas pārstāvji veic funkciju izvērtēšanu

Finanšu ministrija, sociālie partneri, koalīcijas pārstāvji

līdz 16.augustam

11.

Priekšlikumi strukturālo reformu turpināšanai publiskajā pārvaldē

Valsts kanceleja

1.septembris

12.

Aizsardzības nozares turpmākas darbības stratēģijas izstrādē

Aizsardzības ministrija

1.oktobris

13.

Finanšu ministrija izvērtē Ietvarā atspoguļotās makroekonomiskās attīstības un ieņēmumu prognozes, un nepieciešamības gadījumā tās tiek aktualizētas

Finanšu ministrija sadarbībā ar Ekonomikas ministriju un Latvijas Banku

15.oktobris

14.

Pamatojoties uz funkciju izvērtēšanas rezultātiem un minēto stratēģiskajos dokumentos (SMOU un LOI), tiek sagatavoti priekšlikumi 2011. un 2012.gadā veicamajai fiskālajai konsolidācijai

Finanšu ministrija

līdz oktobra beigām

15.

Reformu vadības grupas sanāksmes

Valsts kanceleja

1 reizi mēnesī, lai izvērtētu iepriekšējā mēnesī paveikto

16.

Ietvara izskatīšana Ministru kabinetā

Finanšu ministrija

pēc izskatīšanas Reformu vadības grupā

17.

Informatīvais ziņojums par Pasaules Bankas veikto publiskā finansējuma izvērtējumu veselības un izglītības nozarē, kā arī sociālajā sfērā

Finanšu ministrija

divu nedēļu laikā pēc gala ziņojuma saņemšanas

18.

Ministru kabinets pieņem lēmumu par 2011. un 2012.gada valsts budžetā realizējamo fiskālo konsolidāciju, apstiprina ministriju maksimāli pieļaujamo izdevumu kopapjomu

Ministru kabinets

atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 21.panta 3.daļā noteiktajam

19.

Budžeta likumprojektu paketes tehniskā sagatavošana:

• budžetu pavadošo likumprojektu sagatavošana un izskatīšana MK sēdē;

• ministriju budžeta pieprasījumu sagatavošana;

• budžeta likumprojekta un pavadošo dokumentu sagatavošana

Ministru kabinets, ministrijas

atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 21.panta 3.daļā noteiktajam

Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!