Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 20. oktobra noteikumi Nr. 1209 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Lauku saimniecību modernizācija"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.10.2009., Nr. 170 https://www.vestnesis.lv/ta/id/199686-kartiba-kada-pieskir-valsts-un-eiropas-savienibas-atbalstu-atklatu-projektu-iesniegumu-konkursu-veida-pasakumam-lauku-saimnieci...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.1213

Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.2.2.1.2.apakšaktivitāti "Atbalsts mūžizglītības politikas pamatnostādņu īstenošanai"

Vēl šajā numurā

27.10.2009., Nr. 170

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 1209

Pieņemts: 20.10.2009.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.1209

Rīgā 2009.gada 20.oktobrī (prot. Nr.72 29.§)
Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Lauku saimniecību modernizācija”
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Lauku saimniecību modernizācija” (turpmāk – atbalsts).
2. Projektu iesniegumu pieņemšanu izsludina, projektu iesniegumus vērtē un atlasa, lēmumu pieņem un paziņo, kā arī atbalstu pieprasa saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai.
3. Pasākuma “Lauku saimniecību modernizācija” (turpmāk – pasākums) mērķis ir modernizēt lauksaimniecības uzņēmumus, lai uzlabotu to ekonomiskās darbības rādītājus un konkurētspēju. Ekonomiskās darbības rādītājus izvērtē saskaņā ar šajos noteikumos noteiktajiem ekonomiskās dzīvotspējas kritērijiem.
II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi
4. Pasākumu īsteno visā Latvijas teritorijā.
5. Atbalsta pretendents ir:

5.1. juridiska vai fiziska persona, kas ražo Eiropas Kopienas Dibināšanas līguma I pielikumā minētos nepārstrādātos lauksaimniecības produktus (turpmāk – lauksaimniecības produkti), izņemot tādu dzīvnieku audzēšanu, uz kuriem neattiecas Ciltsdarba likums, un zivsaimniecības produkciju;

5.2. lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība, kas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem atbilstības kritērijiem.
6. Pasākumā atbalsta šādas aktivitātes:

6.1. investīcijas tādu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmu nodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzētas lauksaimniecības produktu ražošanai (arī iepakošanai);

6.2. jaunu lauksaimniecības produktu ražošanas būvju būvniecību (govkopībā, ja dzīvnieku novietne paredzēta ne mazāk kā 50 slaucamām govīm, ja vien atbalsta pretendents jau nav īstenojis projektu Latvijas Lauku attīstības plāna 2004.–2006.gadam pasākumā “Standartu sasniegšana”), rekonstrukciju un nepieciešamo būvmateriālu iegādi.
7. Vienā projekta iesniegumā (1.pielikums) var iekļaut vairākas aktivitātes.
8. Atbalsta pretendents atbilst šādiem publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem:

8.1. īstenojot projektu, sasniedz attiecīgā pasākuma mērķi;

8.2. neaizvieto esošos pamatlīdzekļus;

8.3. projekta iesniegumā apliecina atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju atbilstoši šo noteikumu 10., 11. un 12.punktā minētajām prasībām;

8.4. aprēķinātās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par pēdējo noslēgto gadu vidēji par vienu strādājošo ir vismaz 700 latu. Nosacījums neattiecas uz atbalsta pretendentiem, kuriem pēdējā noslēgtajā gadā neto apgrozījums no lauksaimnieciskās ražošanas ir mazāks par 20 000 latu.
9. Par pamatlīdzekļu aizvietošanu neuzskata:

9.1. traktortehnikas, piekabju vai lauksaimniecībā izmantojamo tehnolo­ģisko agregātu (turpmāk – agregāti) iegādi, ja ievērots viens no šādiem nosacījumiem:

9.1.1. ja projektā iegādātā traktortehnika, piekabes vai agregāti papildina saimniecībā esošo traktortehnikas, piekabju vai agregātu parku, saglabājot esošās traktortehnikas, piekabju vai agregātu vienības ne mazāk kā piecus gadus. Nosacījums neattiecas uz saimniecībā jau esošajām traktortehnikas, piekabju un agregātu vienībām, kas ir vecākas par 10 gadiem (no to izlaides datuma);

9.1.2. ja projektā iegādātās traktortehnikas jauda, agregātu ražība vai piekabju celtspēja ir vismaz par 25 procentiem lielāka nekā saimniecībā nolietotās traktortehnikas jauda, agregātu ražība vai piekabju celtspēja;

9.2. iekārtu iegādi, ja ievērots viens no šādiem nosacījumiem:

9.2.1. projektā iegādātās iekārtas ražošanas jauda ir vismaz par 25 procentiem lielāka nekā saimniecībā nolietotās iekārtas ražošanas jauda;

9.2.2. projektā iegādātā iekārta tiek iegādāta papildus esošajām iekārtām;

9.2.3. projektā iegādātā iekārta vai agregāts būtiski maina ražošanas vai tehnoloģiju raksturu;

9.3. jaunbūvi un rekonstrukciju, arī vienkāršotu rekonstrukciju.
10. Projekta iesniegumam, kura kopējā attiecināmo izmaksu summa nav lielāka par 150 000 latu:

10.1. pievieno vienkāršotu biznesa plānu, kas ietver naudas plūsmas pārskatu pa gadiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas;

10.2. pievieno pierādījumu apkopojumu par atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju, ražošanas apjomu un izmaksām. Ekonomisko dzīvotspēju apliecina pozitīva naudas plūsma pārskatā projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos projekta īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas. Naudas plūsmas pārskatā naudas atlikums katra gada beigās ir pozitīvs. Gadā pēc projekta īstenošanas ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas palielinās vismaz par trim procentiem salīdzinājumā ar projekta iesniegšanas gadu vai izdevumi samazinās par trim procentiem salīdzinājumā ar projekta iesniegšanas gadu. Projekta iesniegumam pievienotais naudas plūsmas pārskats, ražošanas apjoms un izmaksas projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas atspoguļo iespēju īstenot projektu un sasniegt projekta mērķi.
11. Projekta iesniegumam, kura kopējā attiecināmo izmaksu summa ir no 150 000 līdz 500 000 latu:

11.1. pievieno standartizētu biznesa plānu, kas ietver informāciju par ražošanas apjomu, izmaksām, pamatlīdzekļiem, kreditoriem, peļņas vai zaudējumu aprēķinu, bilanci par pēdējo noslēgto gadu, turpmākajiem gadiem līdz projekta īstenošanas beigām un gadu pēc projekta īstenošanas (izņemot ražošanas apjoma un izmaksu tabulas), kā arī naudas plūsmas pārskatu pa gadiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas. Naudas plūsmā naudas atlikumam katra gada beigās ir jābūt pozitīvam;

11.2. pievieno pierādījumu apkopojumu par atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas. Atbalsta pretendentam jāatbilst vismaz diviem šādiem rādītājiem:

11.2.1. pašu kapitāla attiecība pret aktīvu kopsummu ir lielāka vai vienāda ar 0,20;

11.2.2. apgrozāmo līdzekļu attiecība pret īstermiņa kreditoriem ir lielāka vai vienāda ar 1,00 (no īstermiņa kreditoriem svītro īstermiņa nākamo periodu ieņēmumu sastāvā iekļauto valsts un Eiropas Savienības finansiālo atbalstu);

11.2.3. tīrās peļņas un nolietojuma reizinājuma ar 50 procentiem kopsumma ir lielāka vai vienāda ar nulli;

11.3. pievieno tādu pierādījumu apkopojumu par atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju gadā pēc projekta īstenošanas, kas atbilst šo noteikumu 11.2.2.apakšpunktā minētajam rādītājam un vismaz vienam no šo noteikumu 11.2.1. vai 11.2.3.apakšpunktā minētajiem rādītājiem, kā arī par 0,05 palielina vismaz vienu no šo noteikumu 11.2.1. vai 11.2.2.apakšpunktā minētajiem atbalsta pretendenta ekonomiskās dzīvotspējas rādītājiem salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.
12. Projekta iesniegumam, kura kopējā attiecināmo izmaksu summa ir lielāka par 500 000 latu:

12.1. pievieno biznesa plānu, kurā ietver informāciju par:

12.1.1. uzņēmuma vēsturi;

12.1.2. uzņēmuma vadības sistēmu;

12.1.3. uzņēmuma pašreizējo darbību;

12.1.4. uzņēmuma mērķi (īstermiņa un ilgtermiņa);

12.1.5. tirgus izpēti;

12.1.6. realizācijas sistēmu;

12.1.7. konkurenci;

12.1.8. sadarbību ar citiem partneriem un saistību ar citiem projektiem;

12.1.9. ražošanas procesa un tehnoloģiskā procesa aprakstu;

12.1.10. problēmām, riskantajām un vājajām vietām;

12.1.11. nepieciešamajām investīcijām;

12.1.12. projekta īstenošanas termiņiem (sadalījums pa posmiem);

12.1.13. ražošanas apjomu, izmaksām, debitoriem, pamatlīdzekļiem un kreditoriem, peļņas un zaudējumu aprēķinu, bilanci par pēdējo noslēgto gadu, turpmākajiem gadiem līdz projekta īstenošanas beigām un par trim gadiem pēc projekta īstenošanas (izņemot ražošanas apjomu un izmaksu tabulas), naudas plūsmas pārskatu pa gadiem par projekta iesnieguma iesniegšanas gadu, visiem īstenošanas gadiem un gadu pēc projekta īstenošanas, naudas plūsmas pārskatu par diviem turpmākajiem gadiem. Naudas plūsmā naudas atlikumam katra gada beigās ir jābūt pozitīvam;

12.2. pievieno tādu pierādījumu apkopojumu par atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, kas atbilst vismaz diviem šo noteikumu 11.2.apakš­punktā minētajiem rādītājiem;

12.3. pievieno tādu pierādījumu apkopojumu par atbalsta pretendenta ekonomisko dzīvotspēju gadā pēc projekta īstenošanas, kas atbilst šo noteikumu 11.2.2.apakšpunktā minētajam rādītājam un vismaz vienam no šo noteikumu 11.2.1. vai 11.2.3.apakšpunktā minētajiem rādītājiem, kā arī par 0,05 palielina vismaz vienu no šo noteikumu 11.2.1. vai 11.2.2.apakšpunktā minētajiem atbalsta pretendenta ekonomiskās dzīvotspējas rādītājiem salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.
III. Pieteikšanās kārtība, projektu iesniegumu vērtēšanas nosacījumi un iesniedzamie dokumenti
13. Pirms Lauku atbalsta dienests izsludina projektu iesniegumu pieņemšanas kārtu, Zemkopības ministrija pieņem lēmumu par šajos noteikumos paredzētā publiskā finansējuma sadali starp Lauku atbalsta dienesta reģionālajām lauksaimniecības pārvaldēm un nosaka atsevišķu pieejamā finansējuma apmēru šo noteikumu 5.2.apakšpunktā minētajiem atbalsta pretendentiem, nesadalot to starp Lauku atbalsta dienesta reģionālajām lauksaimniecības pārvaldēm. Ja, beidzoties projektu iesniegumu pieņemšanas kārtai, kādā no Lauku atbalsta dienesta reģionālajām lauksaimniecības pārvaldēm rodas piešķirtā finansējuma pārpalikums, Zemkopības ministrija pieņem lēmumu par tā pārdali Lauku atbalsta dienesta reģionālajām lauksaimniecības pārvaldēm, kurās ir izveidojies kārtai piešķirtā finansējuma iztrūkums.
14. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, atbalsta pretendents personīgi vai elektroniski papīra vai elektroniska dokumenta formā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu (juridiska persona – atbilstoši tās juridiskajai adresei, fiziska persona – atbilstoši projekta īstenošanas adresei) attiecīgajā Lauku atbalsta dienesta reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē iesniedz:

14.1. projekta iesniegumu divos eksemplāros (ja to neiesniedz elektroniski), arī biznesa plānu (vienkāršotu biznesa plānu, ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa nav lielāka par 150 000 latu, standartizētu biznesa plānu, ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa ir no 150 000 līdz 500 000 latu, vai biznesa plānu atbilstoši šo noteikumu 12.1.apakšpunktam, ja projekta attiecināmo izmaksu summa ir lielāka par 500 000 latu). Lauku atbalsta dienests pēc atzīmes par projekta iesnieguma saņemšanu izdarīšanas vienu projekta iesnieguma eksemplāru atdod atbalsta pretendentam;

14.2. atbalsta pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai;

14.3. kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevumu sabiedrības izziņu par kredīta piešķiršanu (ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts) kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc Lauku atbalsta dienesta lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās. Izziņā norāda kredītdevēja un kredītņēmēja rekvizītus un kredīta summu. Ja projekta īstenošanā atbalsta pretendents plāno ieguldīt privātos vai kādus citus naudas līdzekļus, tas iesniedz dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību;

14.4. gada pārskata par pēdējo noslēgto gadu pilna komplekta kopiju (uzrāda oriģinālu);

14.5. gada ienākumu deklarācijas un tās pielikuma “Ieņēmumi no saimnieciskās darbības” par pēdējo noslēgto gadu kopiju (uzrāda oriģinālu);

14.6. attiecībā uz jaunu būvniecību, rekonstrukciju vai stacionāro pamatlīdzekļu iegādi – zemesgrāmatu nodaļas izdota nostiprinājuma uzraksta kopiju (uzrāda oriģinālu) vai zemesgrāmatas apliecības par nekustamo īpašumu kopiju (uzrāda oriģinālu), vai ilgtermiņa nomas līguma, kas reģistrēts zemesgrāmatā vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, kopiju (uzrāda oriģinālu) par nekustamo īpašumu, kurā, īstenojot projektu, paredzēts uzstādīt stacionārās iekārtas;

14.7. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus;

14.8. par jaunas būvniecības un rekonstrukcijas projektiem papildus iesniedz:

14.8.1. plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopiju (uzrāda oriģinālu), ja iesniegšanas dienā nav apstiprināts tehniskais projekts;

14.8.2. ja paredzēta vienkāršota rekonstrukcija, – apliecinājuma kartes un ieceres dokumentācijas kopijas (uzrāda oriģinālus), kā arī atbalsta pretendenta sagatavotu tāmi;

14.8.3. iegādājoties būvmateriālus, – akceptētu būvprojektu (tehniskā projekta stadijā) vai tā kopiju (uzrāda oriģinālu);

14.8.4. akceptētu būvprojektu (tehniskā projekta stadijā) vai tā kopiju (uzrāda oriģinālu), būvatļaujas kopiju (uzrāda oriģinālu);

14.9. lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības – informā­ciju par biedru pārdotās produkcijas apjoma neto apgrozījumu pēdējā noslēgtajā gadā.
15. Pretendējot uz finansējumu jaunai būvniecībai, rekonstrukcijai vai stacionārajām iekārtām un to aprīkojumam, kas ir uzrādīts tehniskajā projektā, būvniecības un iepirkuma dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc Lauku atbalsta dienesta lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās.
16. Lauku atbalsta dienests Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā un termiņā no Valsts ieņēmumu dienesta saņem izziņu par atbalsta pretendenta nodokļu samaksu un aprēķinātajām valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
17. Šo noteikumu 14.punktā minēto dokumentu oriģinālus neuzrāda, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā.
18. Vērtējot projektu iesniegumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai, Lauku atbalsta dienests novērtē projektu iesniegumu atbilstību galvenajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem, kas noteikti šo noteikumu 3. un 5.punktā, kā arī 10.2., 11.2., 11.3., 12.2. un 12.3.apakšpunktā.
19. Ja, sarindojot projektu iesniegumus pēc projektu atlases kritērijiem (2.pielikums), to atlasē punktu skaits ir vienāds, priekšrocības saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kam ir mazāks koeficients – saņemtais publiskais finansējums no Speciālās pirmsiestāšanās programmas lauksaimniecībai un lauku attīstībai (SAPARD) un Vienotā programmdokumenta 4.prioritātes pasākumiem, attiecinot pret neto apgrozījumu pēdējā noslēgtā gada laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas. Ja ir vienāds gan punktu skaits, gan koeficients, priekšrocības saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kam pēdējā noslēgtajā gadā ir lielāks neto apgrozījums no lauksaimnieciskās ražošanas, bet, ja uz atbalstu pretendē lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība, priekšrocības saņemt publisko finansējumu ir kooperatīvajai sabiedrībai ar lielāku biedru skaitu.
20. Atbalsta saņēmējs kopā ar pēdējo maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienestā iesniedz pārskatu par projekta īstenošanas rezultātiem (3.pielikums) un pārskatu par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem (4.pielikums).
21. Sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, atbalsta saņēmējs piecu gadu periodā katru gadu līdz 30.aprīlim Lauku atbalsta dienestā iesniedz pārskatu par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem (4.pielikums) par iepriekšējo kalendāra gadu.
IV. Publiskā finansējuma veids un apmērs
22. Atbalsta intensitāti nosaka katras aktivitātes izmaksām atsevišķi:

22.1. vienam pretendentam visā 2007.–2013.gada periodā (turpmāk – programmēšanas periods) – 40 procentu no attiecināmajām izmaksām (ne vairāk kā 35 000 latu), kas saistītas ar investīcijām tādu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzētas lauksaimniecības produktu ražošanai (arī iepakošanai), un vispārējām izmaksām;

22.2. projektiem, kas ir iesniegti līdz 2010.gada 31.decembrim, – 35 pro­centus no attiecināmajām izmaksām (vairāk nekā 35 000 latu), kas saistītas ar investīcijām tādu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzētas lauksaimniecības produktu ražošanai (arī iepakošanai), un vispārējām izmaksām;

22.3. projektiem, kas ir iesniegti pēc 2010.gada 31.decembra, – 25 pro­centus no attiecināmajām izmaksām (vairāk nekā 35 000 latu), kas saistītas ar investīcijām tādu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzētas lauksaimniecības produktu ražošanai (arī iepakošanai), un vispārējām izmaksām;

22.4. 40 procentu no attiecināmajām izmaksām, kas saistītas ar investīcijām tādu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzētas lauksaimniecības produktu ražošanai (arī iepakošanai), un vispārējām izmaksām, ja investīcijas veic bioloģiskās lauksaimniecības produktu ražotājs, kas ir pieteicies atbalsta maksājumiem un nodarbojies ar bioloģisko lauksaimniecību ne mazāk kā divus iepriekšējos noslēgtos gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, kā arī ir uzņēmies jaunas saistības Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam pasākuma “Agrovides maksājumi” apakšpasākumā “Bioloģiskās lauksaimniecības attīstība”;

22.5. 40 procentu no attiecināmajām izmaksām, kas saistītas ar investīcijām lauksaimniecības produktu ražošanas jaunu būvju būvniecībai, rekonstrukcijai, nepieciešamo būvmateriālu iegādei, kā arī šajās būvēs uzstādāmo stacionāro iekārtu un to aprīkojuma iegādei, kas ir uzrādīts tehniskajā projektā, un vispārējām izmaksām;

22.6. 40 procentu no attiecināmajām izmaksām, kas saistītas ar investīcijām laistīšanas iekārtu un sistēmu iegādei un uzstādīšanai augļkopībā, dārzeņkopībā un dekoratīvo augu nozarē, un vispārējām izmaksām.
23. Atbalsta pretendentam, kas ir atbilstošas kooperatīvās sabiedrības biedrs, šo noteikumu 22.2. un 22.3.apakšpunktā noteikto atbalsta intensitāti palielina par pieciem procentiem.
24. Atbalsta pretendentam, kas investīcijas veic mazāk labvēlīgos apvidos saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai, vides un lauku ainavas uzlabošanai, šo noteikumu 22.punktā noteikto atbalsta intensitāti palielina par pieciem procentiem, ja:

24.1. īstenojot šo noteikumu 6.2.apakš­punktā minēto aktivitāti, pēc projekta pabeigšanas lauksaimniecības produktu ražošanas būve atrodas mazāk labvēlīgos apvidos;

24.2. īstenojot šo noteikumu 6.1.apakš­punktā minēto aktivitāti, mazāk labvēlīgos apvidos atrodas:

24.2.1. vismaz 50 procentu no šo noteikumu 5.1.apakšpunktā minētā atbalsta pretendenta iepriekšējā gadā vienotajam platību maksājumam apstiprinātajām platībām;

24.2.2. šo noteikumu 5.2.apakšpunktā minētā atbalsta pretendenta juridiskā adrese (vismaz gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas).
25. Programmēšanas periodā vienam atbalsta pretendentam kopējā attiecināmo izmaksu summa nav lielāka par 421 000 latu.
26. Atbalsta pretendentam – fiziskai vai juridiskai personai – attiecināmo izmaksu summu aktivitātēm palielina līdz 1 400 000 latu, ja tās neto apgrozījums no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā noslēgtajā gadā ir vismaz 250 000 latu.
27. Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām, kas darbojas vismaz trīs gadus pēc kārtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, attiecināmo izmaksu summa nav lielāka par 7 028 040 latiem.
28. Šajos noteikumos attiecināmajām izmaksām piešķirto atbalstu var apvienot ar citu atbalstu, nepārsniedzot Padomes 2005.gada 20.septembra Regulas (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) (turpmāk – Padomes Regula Nr.1698/2005) pielikumā noteiktās atbalsta intensitātes.
V. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
29. Pasākumā ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:

29.1. par šādu jaunu ražošanas pamatlīdzekļu (arī datoru programmatūru) iegādi:

29.1.1. lauksaimniecībā izmantojamiem traktoriem, ja nepārsniedz saimniecībā esošo traktoru kopējo maksimālo jaudu, ko aprēķina, summējot maksimālās jaudas (zirgspēkos) attiecību, – viens zirgspēks pret vienu hektāru 2009.gadā vienotajam platību maksājumam deklarētās atbalsta pretendenta platības un viens zirgspēks pret vienu liellopu vienību. Nosakot liellopu vienības, izmanto valsts aģentūras “Lauksaimniecības datu centrs” informāciju par atbalsta pretendenta īpašumā esošajiem lauksaimniecības dzīvniekiem uz kārtējā gada 1.jūliju. Attiecībā uz traktoriem izmanto Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras informāciju uz kārtējā gada 1.jūliju par atbalsta pretendenta īpašumā esošajiem traktoriem, kas ir jaunāki par 10 gadiem (no to izlaides datuma), kā arī atbalsta pretendenta sniegtos datus un publiski pieejamos traktoru tehniskās dokumentācijas datus attiecībā uz traktoru maksimālo jaudu (zirgspēkos) un to izlaides datumu. Traktoru iegādi var ietvert attiecināmajās izmaksās arī tad, ja to maksimālā jauda ir ne vairāk kā par 50 zirgspēkiem lielāka nekā aprēķinātā maksimālās jaudas summa;

29.1.2. augsnes apstrādes tehniku un iekārtām, arī akmeņu novākšanas tehniku un iekārtām;

29.1.3. sēšanas un stādīšanas tehniku un iekārtām;

29.1.4. lauksaimniecības kultūru ražas novākšanas tehniku un iekārtām, arī lopbarības sagatavošanas un novākšanas tehniku un iekārtām;

29.1.5. sējumu, stādījumu kopšanas tehniku un iekārtām, arī mēslošanas, augu aizsardzības iekārtām un tehniku;

29.1.6. kravu celšanas, kraušanas un transportēšanas tehniku un iekārtām;

29.1.7. lauksaimniecības produktu pirmapstrādes un uzglabāšanas tehniku un iekārtām, arī aukstuma tehniku un iekārtām, uzglabāšanas un saldēšanas kamerām;

29.1.8. sēklas un stādāmā materiāla apstrādes tehniku un iekārtām;

29.1.9. datorizētā ražošanas procesa vadības un kontroles tehniku un iekārtām (arī programmnodrošinājumu), arī mobilajiem un stacionārajiem svariem;

29.1.10. tehniku un iekārtām, kas nepieciešamas dzīvnieku turēšanai, arī fermu un ganību aprīkojumu, dzirdināšanas, barošanas, dzīvnieku fiksēšanas un kopšanas tehniku un iekārtām;

29.1.11. fermu mehanizācijas tehniku un iekārtām, arī kūtsmēslu krātuvju mehanizācijas iekārtām un tehniku;

29.1.12. piena slaukšanas un dzesēšanas tehniku un iekārtām;

29.1.13. laboratorijas un kvalitātes kontroles tehniku un iekārtām;

29.1.14. lauksaimniecības tehnikas tehnisko apkopju un remonta staciju tehniku un iekārtām, tostarp mazgāšanas, dezinfekcijas tehniku un iekārtām;

29.1.15. enerģētiskajām iekārtām un tehniku, arī apkures un vēdināšanas tehniku un iekārtām;

29.1.16. ūdensapgādes un kanalizācijas, notekūdeņu attīrīšanas iekārtām un tehniku;

29.1.17. laistīšanas tehniku un iekārtām;

29.1.18. siltumnīcu tehniku un iekārtām;

29.1.19. specializētajiem transportlīdzekļiem, kuri konstruktīvi un rūpnieciski ražoti speciālas nozīmes kravu pārvadāšanai vai specifisku darbu veikšanai un uz kuriem ir uzstādītas specifisko funkciju veikšanai paredzētās iekārtas, kā arī iekārtas, kas nepieciešamas projektā noteikto mērķu sasniegšanai;

29.1.20. citu tehniku un iekārtām, kas nepieciešamas projektā noteikto mērķu sasniegšanai;

29.2. jaunas būvniecības un rekonstrukcijas izmaksas, arī par dziļurbuma ierīkošanu, kā arī ūdens rezervuāra ierīkošanu, lai nodrošinātu laistīšanu augļkopībā, dārzeņkopībā un dekoratīvo augu nozarē, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot šo noteikumu 5.pielikumā minētās izmaksas;

29.3. būvmateriālu iegāde, pamatojoties uz akceptētu būvprojektu, kas iesniegts kopā ar projekta iesniegumu, vai atbalsta pretendenta sastādītu tāmi vienkāršotai rekonstrukcijai, nepārsniedzot šo noteikumu 5.pielikumā minētās izmaksas;

29.4. vispārējās izmaksas (tostarp arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču saņemšanas izmaksas), kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu. Ja vispārējās izmaksas veido tikai izmaksas, kas minētas šo noteikumu 29.1.apakšpunktā, tās nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 29.1.apakšpunktā minētajām izmaksām. Pārējos gadījumos vispārējās izmaksas nepārsniedz astoņus procentus no attiecināmajām izmaksām.
30. Ja paredzēts īstenot šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minēto aktivitāti, attiecināmās izmaksas ir arī vienreizējas izmaksas, kas saistītas ar iekārtu uzstādīšanu, lai nodrošinātu to atbilstošu darbību.
31. Ja atbalsta pretendents neparedz publisko finansējumu iekārtu uzstādīšanai, tās uzstāda un nodod ekspluatācijā atbilstoši normatīvajiem aktiem par iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtību. Publisko finansējumu par minētajām iekārtām saņem tikai pēc to nodošanas ekspluatācijā un apliecinošu dokumentu iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā.
32. Maksimālo attiecināmo izmaksu publiskā finansējuma aprēķinā ietver visas ar objekta būvniecību saistītās izmaksas (tai skaitā iekšējo un ārējo ūdensvadu, iekšējās un ārējās kanalizācijas, iekšējās un ārējās elektroapgādes, ventilācijas un apkures sistēmas izmaksas). Būvju tehniskajā projektā uzrādīto stacionāro iekārtu un to aprīkojuma iegādes izmaksas neattiecina uz šo noteikumu 5.pielikumā minētajām izmaksām.
33. Ja projektā paredzētās jaunās būvniecības, rekonstrukcijas izmaksas attiecīgajam būves tipam pārsniedz noteiktās maksimālās attiecināmās izmaksas un tās nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai, projekta iesniegumu nenoraida, bet izmaksu starpību pilnībā sedz atbalsta pretendents.
34. Attiecināmas ir tikai tās būvprojekta tāmes pozīcijas un būvmateriāli, kas tiešā veidā saistīti ar attiecīgā pasākuma mērķa sasniegšanu.
35. Par attiecināmajām izmaksām uzskata šādas tieši ar ražošanu nesaistītas izmaksas, ja to summa nepārsniedz 30 procentu no būvniecības attiecināmo izmaksu kopsummas:

35.1. par jaunu administratīvo telpu būvniecību vai esošo telpu rekonstrukciju;

35.2. par apsardzes un caurlaides telpu ierīkošanu;

35.3. par apsardzes signalizācijas ierīkošanu, arī videonovērošanas sistēmām;

35.4. par palīgtelpām, ja projekta iesniegumā ir izskaidrota to funkcionālā izmantošana;

35.5. par personāla atpūtas telpu un citu telpu ierīkošanu;

35.6. par teritorijas labiekārtošanu (teritorijas asfaltēšanu vai cita klājuma ieklāšanu, žoga izbūvi, zāliena un ārējā apgaismojuma ierīkošanu).
36. Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:

36.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;

36.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;

36.3. tādu apakšlīgumu slēgšana, kas palielina projekta izmaksas, bet nepievieno projektam attiecīgu vērtību, un apakšlīgumos samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;

36.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;

36.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas;

36.6. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;

36.7. atlīdzība personālam;

36.8. nodokļi un nodevas;

36.9. par vispārējas nozīmes transportlīdzekļiem, izņemot specializētos transportlīdzekļus, kuri konstruktīvi un rūpnieciski ražoti speciālas nozīmes kravu pārvadāšanai vai specifisku darbu veikšanai un uz kuriem ir uzstādītas specifisko funkciju veikšanai paredzētās iekārtas;

36.10. izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, izņemot šo noteikumu 29.4.apakšpunktā minētās izmaksas;

36.11. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes Regulu Nr.1698/2005 un Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulu (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA).
37. Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta veiktā novērtējuma aprēķinu veikšanas gadā pārsniedz vidējo tirgus cenu, kā arī aktivitāšu īstenošanas un mērķu sasniegšanas laika grafikā noteiktajā termiņā nepabeigtus darbus uzskata par neattiecināmajām izmaksām.
VI. Noslēguma jautājumi
38. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2008.gada 21.aprīļa noteikumus Nr.299 “Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Lauku saimniecību modernizācija”” (Latvijas Vēstnesis, 2008, 70., 149.nr.).
39. Projektu iesniegumus, kas apstiprināti atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 21.aprīļa noteikumiem Nr.299 “Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Lauku saimniecību modernizācija””, īsteno un uzrauga saskaņā ar līgumu par atbalsta saņemšanu.
Ministru prezidents V.Dombrovskis

Zemkopības ministrs J.Dūklavs
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 20.oktobra noteikumiem Nr.1209
Zemkopības ministrs J.Dūklavs
2.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 20.oktobra noteikumiem Nr.1209
Projektu atlases kritēriji
Projektu atlases kritēriji, ja atbalsta saņēmējs ir juridiska vai fiziska persona, kas ražo Eiropas Kopienas Dibināšanas līguma I pielikumā minēto nepārstrādāto lauksaimniecības produkciju

1.tabula

Nr.p.k.

Kritēriju grupa

Maksimālais iespējamais punktu skaits

Kritērijs

Kritēriju punktu skaits

1.

Projektā paredzēta būvniecība

40

Tehniskais projekts un būvatļauja vai apliecinājuma karte iesniegta kopā ar projekta iesniegumu1

40

Tehniskais projekts un būvatļauja vai apliecinājuma karte iesniegta kopā ar projekta iesniegumu vismaz vienai no projektā paredzētajām būvēm1

35

Tehniskais projekts un būvatļauja vai apliecinājuma karte tiks iesniegta sešu mēnešu laikā pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās1

30

Pārējie projekti

0

2.

Atbalsta pretendenta pēdējo triju gadu laikā saņemtais publiskā finansējuma2 apmērs uz Ls 1000 pēdējā noslēgtā gada neto apgrozījuma no lauksaimnieciskās darbības

30

Ls 0–50

30

Ls 51–100

25

Ls 101–150

20

Ls 151–200

15

Ls 201–250

10

Ls 251–300

5

Vairāk nekā Ls 300

0

3.

Atbalsts lauksaimniecības segmentam

4

Bioloģiskās lauksaimniecības atbilstības sertifikāts

4

Pārējie atbalsta pretendenti

0

Piezīmes.

1 Ja kopējās būvniecības vai vienkāršotās rekonstrukcijas, kā arī šajās būvēs uzstādāmo stacionāro iekārtu un to aprīkojuma, kurš ir uzrādīts tehniskajā projektā, izmaksas ir vismaz 70 % no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

2 Publiskais finansējums no Speciālās pirmsiestāšanās programmas lauksaimniecībai un lauku attīstībai (SAPARD), Vienotā programmdokumenta 4.prioritātes pasākumiem un Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam pasākumiem “Lauku saimniecību modernizācija” un “Infrastruktūra, kas attiecas uz lauksaimniecības un mežsaimniecības attīstību un pielāgošanu”.

Projektu atlases kritēriji atbilstošām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām

2.tabula

Nr. p.k.

Kritēriju grupa

Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā

Kritērijs

Kritēriju punktu skaits

1.

Apgrozījums starp sabiedrību un sabiedrības biedriem no sabiedrības kopējā apgrozījuma

25

Par katru pilnu procentu, kas pārsniedz 75 % no kopējā apgrozījuma apmēra, – 1 punkts

2.

Projektā paredzēta būvniecība

30

Tehniskais projekts un būvatļauja vai apliecinājuma karte iesniegta kopā ar projekta iesniegumu1

30

Tehniskais projekts un būvatļauja vai apliecinājuma karte iesniegta kopā ar projekta iesniegumu vismaz vienai no projektā paredzētajām būvēm1

20

Tehniskais projekts un būvatļauja vai apliecinājuma karte tiks iesniegta sešu mēnešu laikā pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās1

10

Pārējie projekti

0

Piezīme. 1 Ja kopējās būvniecības vai vienkāršotās rekonstrukcijas, kā arī šajās būvēs uzstādāmo stacionāro iekārtu un to tehniskajā projektā uzrādītā aprīkojuma izmaksas ir vismaz 70 % no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

Zemkopības ministrs J.Dūklavs
3.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 20.oktobra noteikumiem Nr.1209
Pārskats par projekta īstenošanas rezultātiem Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) pasākumā “Lauku saimniecību modernizācija” (kods 121)

 Projekta iesnieguma Nr._______

1. Ražošanas rādītāji (nozarē, kurā īstenots projekts)

1.1. laukaugi

1.1.1. graudaugi

tonnas

1.1.2. kartupeļi

tonnas

1.1.3. rapsis

tonnas

1.1.4. lini

tonnas

1.1.5. cits

tonnas

1.2. dārzkopība

1.2.1. augļkopība

tonnas

1.2.2. dārzeņkopība

tonnas

1.2.3. dekoratīvā dārzkopība (stādu audzēšana)

tūkst. gab.

 

1.3. vīnkopība

tūkst. gab.

 

1.4. ilggadīgie stādījumi

tūkst. gab.

 

1.5. piena lopkopība

1.5.1. piena liellopi

tonnas

1.5.2. kazas

tonnas

 

1.6. ganību dzīvnieki

1.6.1. nobarojamie liellopi

tonnas (dzīvmasa)

1.6.2. aitas

tonnas (dzīvmasa)

1.6.3. zirgi

tonnas (dzīvmasa)

 

1.7. cūkas

tonnas (dzīvmasa)

 

1.8. putni

tonnas (dzīvmasa)

 

1.9. jaukta tipa (laukkopība/lopkopība)

tonnas (dzīvmasa)

 

1.10. citi

tonnas (dzīvmasa)

2. Ražošanas veids

2.1. bioloģiskā ražošana

2.2. konvencionālā ražošana

3. Projekta rezultāti

3.1. iegādāta jauna tehnika/tehnoloģija

3.2. izstrādāts jauns produkts

4. Jaunu ražošanas pamatlīdzekļu iegāde

4.1. lauksaimniecībā izmantojamie traktori

skaits

4.2. augsnes apstrādes tehnika un iekārtas, t.sk. akmeņu novākšanas tehnika un iekārtas

skaits

4.3. sējas tehnika un iekārtas

skaits

4.4. ražas novākšanas tehnika un iekārtas, t.sk. lopbarības novākšanas un smalcināšanas tehnika un iekārtas

skaits

4.5. sējumu, stādījumu kopšanas tehnika un iekārtas, t.sk. mēslošanas, augu aizsardzības iekārtas un tehnika

skaits

4.6. kravu celšanas, kraušanas un specializētā transportēšanas tehnika un iekārtas

skaits

4.7. lauksaimniecības produkcijas pirmapstrādes un uzglabāšanas tehnika un iekārtas, t.sk. aukstuma tehnika un iekārtas, uzglabāšanas un saldēšanas kameras

skaits

4.8. sēklas un stādāmā materiāla apstrādes tehnika un iekārtas

skaits

4.9. datorizētā ražošanas procesa vadības un kontroles tehnika un iekārtas (ieskaitot programmnodrošinājumu), t.sk. mobilie un stacionārie svari

skaits

4.10. tehnika un iekārtas, kas nepieciešamas dzīvnieku turēšanai, t.sk. fermu un ganību aprīkojums, dzirdināšanas, barošanas, dzīvnieku fiksēšanas un kopšanas tehnika un iekārtas, t.sk. kūtsmēslu krātuvju mehanizācijas iekārtas un tehnika

skaits

4.11. fermu mehanizācijas tehnika un iekārtas, t.sk. kūtsmēslu krātuvju iekārtas un tehnika

skaits

4.12. piena slaukšanas un dzesēšanas tehnika un iekārtas

skaits

4.13. laboratorijas un kvalitātes kontroles tehnika un iekārtas

skaits

4.14. lauksaimniecības tehnikas tehnisko apkopju un remonta staciju tehnika un iekārtas, t.sk. mazgāšanas, dezinfekcijas tehnika un iekārtas

skaits

4.15. enerģētiskās iekārtas un tehnika, t.sk. apkures un vēdināšanas tehnika un iekārtas

skaits

4.16. ūdensapgādes un kanalizācijas, notekūdeņu attīrīšanas iekārtas un tehnika

skaits

4.17. laistīšanas tehnika un iekārtas, t.sk. dziļurbuma ierīkošana

skaits

4.18. siltumnīcu tehnika un iekārtas

skaits

4.19. specializētie transportlīdzekļi, kuri konstruktīvi un rūpnieciski ražoti speciālas nozīmes kravu pārvadāšanai vai specifisku darbu veikšanai un uz kuriem ir uzstādītas specifisko funkciju veikšanai paredzētās iekārtas, kā arī iekārtas, kas nepieciešamas projektā noteikto mērķu sasniegšanai

skaits

4.20. cita tehnika un iekārtas, kas nepieciešamas projektā noteikto mērķu sasniegšanai

skaits

 

5. Lauksaimniecības būves, t.sk.:

Jaunas

Rekonstruētas

5.1. lauksaimniecības nojumes (bez sienas apšuvuma, vārtiem un logiem)

platība (m2)

platība (m2)

5.2. lauksaimniecības noliktavas un glabātavas

tilpums (m3)

tilpums (m3)

5.3. lauksaimniecības nozares uzņēmumu saldētavas

platība (m2)

platība (m2)

5.4. dzīvnieku novietnes

Dzīvnieku skaits

platība (m2)

platība (m2)

5.4.1. cūku novietnes

5.4.2. gaļas un piena liellopu un pārējās dzīvnieku novietnes

5.4.3. piena māja

5.5. siltumnīcas

platība (m2)

platība (m2)

5.5.1. vasaras

5.5.2. ziemas

5.6. graudu un sēklu pirmapstrādes būves

tilpums (m3)

tilpums (m3)

5.7. dārzeņu un augļu pirmapstrādes būves

platība (m2)

platība (m2)

5.8. lauksaimniecības šķūņi, mašīnu un tehnikas novietnes

platība (m2)

platība (m2)

5.9. zemes darbi ūdens rezervuāru un tiem piegulošās infrastruktūras izveidošanai (rakšana un zemes līdzināšana)

tilpums (m3)

tilpums (m3)

Ar parakstu apliecinu, ka sniegtā informācija ir patiesa.

Pārskats iesniegts _____.gada ___.__________________

 

(vārds, uzvārds)

(paraksts)

Piezīme. Dokumenta rekvizītu “paraksts” neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministrs J.Dūklavs
4.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 20.oktobra noteikumiem Nr.1209
Pārskats par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem pēc projekta īstenošanas Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) pasākumā “Lauku saimniecību modernizācija” (kods 121)

Vispārīgā informācija

Projekta numurs, nosaukums

Projekta beigu termiņš

Projekta īstenošanas vieta

Atbalsta saņēmējs – vārds, uzvārds/nosaukums

atzīmēt ar X, ja projekts īstenots ar ELFLA 411.pasākuma starpniecību

sieviete

vīrietis

jaunāka par 25 gadiem

jaunāks par 25 gadiem

Atbalsta saņēmēja reģistrācijas Nr./personas kods

Atbalsta saņēmēja juridiskā adrese/deklarētā adrese

Reģions, rajons

LAD klienta numurs

Finansiālie rādītāji

Atbalsta saņēmēja pēdējā noslēgtā gada pārskata rādītāji

par _________.gadu

 

Saimniecības rādītāji

Kopā

t.sk. no lauksaimnieciskās darbības

Neto apgrozījums

Ls

Ls

Izmaksas

Ls

Ls

Peļņa/zaudējumi pēc nodokļu samaksas

Ls

Ls

Saņemtais Eiropas Savienības un valsts atbalsts

Ls

Ls

Vispārējie rādītāji – indikatori

Lauksaimniecība ir saimniecības/uzņēmuma:

pamatdarbība

pārējā darbība

 

Saimniecības/uzņēmuma lauksaimniecībā izmantojamās zemes (LIZ) kopējā platība, ha

Aizpilda, ja projekts īstenots ar ELFLA 411.pasākuma “Konkurētspējas veicināšana vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorijā” starpniecību.

Darba vietu skaits pārskata periodā kopā (ieskaitot jaunradītās )

(skaits)

Jaunradīto darba vietu skaits pārskata periodā kopā

(skaits)

vīrieši

(skaits)

vīrieši

(skaits)

t.sk. jaunāki par 25 gadiem

(skaits)

t.sk. jaunāki par 25 gadiem

(skaits)

sievietes

(skaits)

sievietes

(skaits)

t.sk. jaunākas par 25 gadiem

(skaits)

t.sk. jaunākas par 25 gadiem

(skaits)

Ar parakstu apliecinu, ka sniegtā informācija ir patiesa.

Pārskats iesniegts _____.gada ___.__________________

(vārds, uzvārds)

(paraksts)

Piezīme. Dokumenta rekvizītu “paraksts” neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministrs J.Dūklavs
5.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 20.oktobra noteikumiem Nr.1209
Maksimālās attiecināmās izmaksas publiskā finansējuma aprēķināšanai jaunas būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotās rekonstrukcijas projektiem galvenajiem būvju tipiem

Nr. p.k.

Būves tips

Mērvienība

Jaunbūvei par kopējo būves platību
(bez PVN)

Rekonstrukcijai par kopējo rekonstruējamo platību
(bez PVN)

Vienkāršotai rekonstrukcijai par kopējo rekonstruējamo platību
(bez PVN)

1.

Lauksaimniecības nojumes (bez sienas apšuvuma, vārtiem un logiem)

Ls/m2

120

84

66

2.

Lauksaimniecības noliktavas un glabātavas

Ls/m3

50

31

25

3.

Lauksaimniecības nozares uzņēmumu saldētavas

Ls/m3

90

63

50

4.

Dzīvnieku novietne

Ls/m2

4.1.

cūku novietne

Ls/m2

450

315

248

4.2.

gaļas un piena liellopu un pārējās dzīvnieku novietnes

Ls/m2

280

196

154

4.3.

piena māja

Ls/m2

400

280

220

5.

Siltumnīca

Ls/m2

5.1.

vasaras

Ls/m2

70

49

38

5.2.

ziemas

Ls/m2

250

175

137

6.

Graudu un sēklu pirmapstrādes būves

Ls/m3

65

35

27

7.

Dārzeņu un augļu pirmapstrādes būves

Ls/m2

360

252

198

8.

Lauksaimniecības šķūņi, mašīnu un tehnikas novietnes

Ls/m2

150

105

82

9.

Zemes darbi ūdens rezervuāru un tiem piegulošās infrastruktūras izveidošanai (rakšana un zemes līdzināšana)

Ls/m3

1,50

1,50

Zemkopības ministrs J.Dūklavs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!