Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 6. oktobra noteikumi Nr. 1149 "Veselības norēķinu centra nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.10.2009., Nr. 161 https://www.vestnesis.lv/ta/id/198902-veselibas-norekinu-centra-nolikums

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.1150

Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 26.oktobra noteikumos Nr.893 "Iepirkumu uzraudzības biroja nolikums"

Vēl šajā numurā

09.10.2009., Nr. 161

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 1149

Pieņemts: 06.10.2009.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.1149

Rīgā 2009.gada 6.oktobrī (prot. Nr.67 45.§)
Veselības norēķinu centra nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Veselības norēķinu centrs (turpmāk – centrs) ir veselības ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
2. Centra darbības mērķis ir īstenot valsts politiku veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā un administrēt veselības aprūpei paredzētos valsts budžeta līdzekļus.
II. Centra funkcijas, uzdevumi un tiesības
3. Centram ir šādas funkcijas:

3.1. administrēt veselības aprūpei paredzētos valsts budžeta līdzekļus un saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem norēķināties par sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kā arī ambulatorajai ārstniecībai paredzētajām zālēm un medicī­niskajām ierīcēm;

3.2. uzraudzīt centra administrēšanā nodoto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu ārstniecības iestādēs un aptiekās;

3.3. analizēt veselības aprūpes pakalpojumu finanšu un apjoma rādītājus, prognozēt veselības aprūpes pakalpojumu apjomu un izvērtēt šo pakalpojumu nepieciešamību;

3.4. informēt sabiedrību par tai pieejamajiem veselības aprūpes pakalpo­jumiem un to saņemšanas kārtību, kā arī konsultēt iedzīvotājus par viņu tiesībām, saņemot veselības aprūpes pakalpojumu;

3.5. organizēt un veikt normatīvajos aktos paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču valsts centralizētos iepirkumus veselības aprūpes jomā;

3.6. nodrošināt valsts organizētā vēža skrīninga īstenošanu;

3.7. regresa kārtībā atgūt līdzekļus par personu ārstēšanu, ja ārstēšana ir prettiesiskas darbības, bezdarbības vai noziedzīga nodarījuma sekas;

3.8. veikt kompetentajai institūcijai paredzētos uzdevumus veselības aprūpes jomā atbilstoši prasībām, ko nosaka:

3.8.1. Padomes 1971.gada 14.jūnija Regula (EEK) Nr.1408/71 par sociālā nodrošinājuma sistēmu piemērošanu darbiniekiem un viņu ģimenēm, kas pārvietojas Kopienā;

3.8.2. Padomes 1972.gada 21.marta Regula (EEK) Nr.574/72, ar kuru nosaka īstenošanas kārtību Regulai Nr.1408/71 (EEK) par sociālā nodrošinā­juma sistēmu piemērošanu darbiniekiem un viņu ģimenēm, kas pārvietojas Kopienā;

3.9. nodrošināt starptautisko saistību izpildi veselības aprūpes pakalpo­jumu pieejamības nodrošināšanā un veselības aprūpei paredzēto valsts budžeta līdzekļu administrēšanā.
4. Lai nodrošinātu minēto funkciju izpildi, centrs veic šādus uzdevumus:

4.1. ja nepieciešams, veic valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpo­jumu sniedzēju atlasi;

4.2. slēdz līgumus par:

4.2.1. valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu;

4.2.2. ambulatorajai ārstniecībai paredzēto no valsts budžeta līdzekļiem kompensējamo zāļu un medicīnisko ierīču nodrošināšanu saskaņā ar kārtējā gada likumu par valsts budžetu;

4.3. veido, uztur un papildina:

4.3.1. veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju reģistru;

4.3.2. vadības informācijas sistēmu, kas nodrošina veselības aprūpes norēķinus;

4.4. analizē noslēgto līgumu izpildi un apkopo informāciju par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību un ambulatorajai ārstniecībai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču nodrošinājumu;

4.5. apkopo vadības informācijas sistēmas datus;

4.6. atbilstoši kompetencei uzdod veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem novērst konstatētās nepilnības veselības aprūpei paredzēto valsts budžeta līdzekļu izlietošanā;

4.7. koordinē veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu:

4.7.1. atbilstoši starptautiskajiem līgumiem;

4.7.2. Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā un apjomā Latvijas Republikas iedzīvotājiem, kuri uzturas Eiropas Savienībā, Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīs un Šveices Konfederācijā, kā arī Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomikas zonas valstīs un Šveices Konfederācijā apdrošinātajām personām, kuras uzturas Latvijas Republikā;

4.8. nosaka mērķa grupas valsts organizētā vēža skrīninga veikšanai un apkopo skrīninga rezultātus;

4.9. atbilstoši kompetencei sadarbojas ar citu valstu iestādēm un starptautiskajām organizācijām un pārstāv valsts intereses starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās;

4.10. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.
5. Centram ir tiesības:

5.1. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un gadījumos pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām un ārstniecības iestādēm centra uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus, kā arī lūgt privātpersonām sniegt dienesta uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;

5.2. sniegt fiziskām un juridiskām personām publiskos pakalpojumus un iekasēt par tiem maksu atbilstoši apstiprinātajiem publisko pakalpojumu cenrāžiem;

5.3. sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskām organi­zācijām, fiziskām un juridiskām personām, kā arī ārvalstu institūcijām;

5.4. veikt citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās darbības.
III. Centra pārvalde
6. Centra darbu vada direktors. Direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata veselības ministrs.
7. Centra direktors apstiprina centra reglamentu, nosakot tajā centra iekšējo struktūru. Reglamentu saskaņo ar veselības ministru.
8. Centra direktoram var būt vietnieki. Vietniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata, kā arī viņu kompetenci un atbildību nosaka centra direktors.
9. Centra sastāvā var būt teritoriālās struktūrvienības – nodaļas. Nodaļas darbojas saskaņā ar nodaļas reglamentu. Nodaļas reglamentu apstiprina nodaļas vadītājs pēc saskaņošanas ar centra direktoru. Centra teritoriālās struktūrvienības izveido, reorganizē un likvidē centra direktors.
10. Centra teritoriālo struktūrvienību vada vadītājs. Teritoriālās struktūrvienības vadītāju pieņem darbā un atlaiž no darba centra direktors. Teritoriālās struktūrvienības vadītāja pienākumus, tiesības un atbildību nosaka teritoriālās struktūrvienības reglamentā.
IV. Centra darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskatu sniegšana
11. Centra direktors nodrošina centra darbības tiesiskumu un ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.
12. Centra darbinieka izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu centra direktoram. Centra direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
13. Centra direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību, izņemot šo noteikumu 12.punktā minēto gadījumu, var apstrīdēt Veselības ministrijā. Veselības ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
14. Centrs reizi gadā iesniedz Veselības ministrijā kārtējo gada pārskatu par funkciju izpildi un finanšu līdzekļu izlietojumu.
15. Centrs pēc Veselības ministrijas pieprasījuma sniedz informāciju par centra darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu.
V. Noslēguma jautājums
16. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2002.gada 27.decembra noteikumus Nr.583 “Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2003, 2., 106.nr.; 2004, 103.nr.; 2005, 24.nr.).
Ministru prezidents V.Dombrovskis

Veselības ministre B.Rozentāle

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!