• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Iepazīstinot Japānas pētniekus ar pieredzi interešu izglītībā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.09.2009., Nr. 151 https://www.vestnesis.lv/ta/id/198082

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Izglītības un zinātnes ministre: Par skolotāja profesiju un pedagogu sagatavošanu

Vēl šajā numurā

23.09.2009., Nr. 151

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Iepazīstinot Japānas pētniekus ar pieredzi interešu izglītībā

 

22.septembrī izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe tikās ar Tokijas Svētās Sirds universitātes Izglītības departamenta profesoru Jukiko Savano, Totori universitātes Izglītības un sabiedrības centra asociēto profesoru Maki Kakiuči un Aiči izglītības universitātes asociēto profesori Hirojuki Kuno, kuri pārstāv Japānas Izglītības ministrijas paspārnē esošu fondu un pēta Eiropas izglītību, īpaši interešu (vērtībizglītību), lai veicinātu tās attīstību Japānā.

Ministre viesus iepazīstināja ar vienu no Latvijas unikalitātēm, kas guvusi arī starptautisku atpazīstamību, proti, ar interešu izglītību. Tā līdztekus formālajai izglītībai stiprina jauniešu piederību savai valstij, pilsoniskumu, papildina bērnu un jauniešu zināšanas, iemaņas, pilnveido brīvā laika pavadīšanas iespējas. T.Koķe uzsvēra īpašās Latvijas interešu izglītības tradīcijas un daudzveidību, caur ko tiek gūti arī starptautiski panākumi un spodrināts Latvijas vārds. Ministre piebilda, ka būtiska loma un tradīcijas mūsu valstī ir arī mūžizglītībai.

Savukārt, runājot par vispārējo izglītību un tās saturu, ministre akcentēja, ka šā satura pamatā ir skolēnu prasmju attīstība, kompetenču stiprināšana un atbilstošu mācību rezultātu sasniegšana. Tādēļ īpaši svarīga ir izglītības satura atbilstības nodrošināšana dzīvei, skolēna vecumposmam, jo īpaši mūsdienu dinamiskajā laikā. Šo iemeslu dēļ pašlaik sadarbībā ar skolotāju profesionālajām asociācijām notiek darbs, kurā aktīvi iesaistījusies arī ministre, lai pārskatītu mācību saturu, nolūkā sekmēt tā atbilstību dzīvei, lai stiprinātu skolēnu interesi par mācīšanos. Kā īpaši nozīmīgas lietas šajā sakarā ministre minēja arī atbalsta sniegšanu skolotājiem (piemēram, tālākizglītība, atbilstošas mācību metodes un tehnoloģijas).

Tikšanās dalībnieki bija vienisprātis par nepieciešamību vairot jauniešos uzņēmīgumu, spēju radīt vērtības, nevis fokusēties uz patērētājsabiedrības filozofiju. Savukārt mācību saturā svarīgi veicināt starppriekšmetu sasaisti, kas veicinātu spēju saskatīt un izprast lietu kopsakarības gan mācību laikā, gan turpmākajā dzīvē. Arī šiem jautājumiem šobrīd Latvijā tiek pievērsta īpaša uzmanība.

Sarunas nobeigumā ministre ar gandarījumu atzīmēja, ka Latvija ir vienīgā Eiropas valsts un viena no četrām pasaules valstīm, ko Japānas valdība šogad izvēlējusies dalībai savā jauniešu apmaiņas programmā. Šajā programmā Latvija piedalās jau kopš 2006.gada, un tās ietvaros jau trīs gadus notiek abu valstu jauniešu delegāciju apmaiņa. Japānas puse iepriekšējos gados saņēmusi vislabākās atsauksmes par Latvijas jauniešiem un par Latvijas puses organizētajām vizītēm japāņu jauniešiem mūsu valstī. Šīs programmas ietvaros jūlijā Latvijas jaunieši viesojās Japānā, savukārt šobrīd mūsu valstī ir Japānas jauniešu delegācija, kas iepazīst mūsu kultūru un tradīcijas.

 

Agnese Korbe, ministres padomniece

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!