• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministre: Par latviešu valodas nozīmi kopējā mācību procesā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.09.2009., Nr. 145 https://www.vestnesis.lv/ta/id/197485

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs: Par dāvinājumu pašvaldību bērnudārziem

Vēl šajā numurā

11.09.2009., Nr. 145

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministre: Par latviešu valodas nozīmi kopējā mācību procesā

 
 

Sākot jauno mācību gadu un turpinot darbu pie izglītības satura pārskatīšanas un mācību priekšmetu satura pilnveides, izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe turpina dialogu ar skolotāju profesionālajām asociācijām un izglītības speciālistiem.

10.septembrī ministre tikās ar Latviešu valodas un literatūras skolotāju asociācijas vadītāju Anitu Vanagu un latviešu valodas speciālistiem. Ministre uzsvēra, ka latviešu valoda Latvijā ir ļoti nozīmīgs mācību priekšmets, kam jāpievērš īpaša uzmanība, jo tā gan stiprina nacionālo identitāti un piederību valstij, gan ir priekšmets, kurā skolēni pamatā gūst zināšanas visos pārējos priekšmetos. Tādēļ būtiski, lai jau izglītības sākumposmā latviešu valodas saturs ir tāds, kas rosina bērnu interesi par šo priekšmetu, lai viņi atbilstoši iemācās latviešu valodu, savukārt tālākos posmos – lai ar interesi papildina un stiprina zināšanas.

A.Vanaga ieteica precizēt latviešu valodas un literatūras standartu un veidot skaidrojošu materiālu pedagogiem, lai vienkāršotu šā standarta lietojumu mācību procesā. Tāpat sarunas gaitā tika pārrunāti jautājumi saistībā ar izglītības sākumposma satura pārskatīšanu, tajā skaitā latviešu valodā, lai šīs prasības mūsdienu dinamiskajā laikā saskanētu ar bērnu vecumposmu attīstības īpatnībām un lai saistībā ar tām notiktu arī prasmju apguve, izmantojot atbilstošu metodiku.

Tikšanās dalībnieki bija vienisprātis, ka latviešu valodas apguves procesā liela nozīme ir mūsdienīgām mācību metodēm, īpaši moderno tehnoloģiju izmantošanai.

Sarunas laikā T.Koķe uzsvēra latviešu valodas olimpiādes nozīmi, jo tieši Latvija ir tā vieta un valsts, kur primāri mācīt un kopt latviešu valodu. Tādēļ šajā jautājumā ministre vērsusies pie atbildīgajiem speciālistiem – risināt mācību priekšmetu olimpiāžu jautājumu tā, lai arī šajos ekonomiskajos apstākļos notiktu latviešu valodas olimpiāde. Tam atbalstu pauda arī pārējie tikšanās dalībnieki.

Ministre apliecināja, ka darbs pie satura pilnveides turpinās un tā mērķis ir stiprināt satura atbilstību dzīvei, veicināt skolēnu spēju kritiski un radoši domāt, akcentējot praktisku iemaņu iegūšanu un mācīšanos mācīties, vienlaikus mazinot satura fragmentārismu un tā pārslogotību.

 

Agnese Korbe, izglītības un zinātnes ministres padomniece

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!