• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Finanšu ministrijas 2009. gada 30. jūlija lēmums Nr. 196 "Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu nodibinājumam "Bērnu invalīdu un bāreņu labdarības fonds "Bērnu rīts""". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.08.2009., Nr. 130 https://www.vestnesis.lv/ta/id/196192

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Finanšu ministrijas lēmums Nr.198

Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanu biedrībai "Windcitycars"

Vēl šajā numurā

18.08.2009., Nr. 130

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Finanšu ministrija

Veids: lēmums

Numurs: 196

Pieņemts: 30.07.2009.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Finanšu ministrijas lēmums Nr.196

Rīgā 2009.gada 30.jūlijā

Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu nodibinājumam “Bērnu invalīdu un bāreņu labdarības fonds “Bērnu rīts””

 

Finanšu ministrija saņēma Sabiedriskā labuma komisijas 2008.gada 15.jūlija atzinumu Nr.13-2009/136 “Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu nodibinājumam “Bērnu invalīdu un bāreņu labdarības fonds “Bērnu rīts””” un uzsāka lietu par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu nodibinājumam “Bērnu invalīdu un bāreņu labdarības fonds “Bērnu rīts”” (turpmāk – Nodibinājums).

Nodibinājumam, pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2006.gada 15.marta atzinumu Nr.5-2006/42, ar Finanšu ministrijas 2006.gada 23.marta lēmumu Nr.40 “Par sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanu nodibinājumam “Bērnu invalīdu un bāreņu labdarības fonds “Bērnu rīts””” tika piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss sabiedriskā labuma darbības veidiem – labdarībai un kultūras veicināšanai.

Atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma (turpmāk – Likums) 2.panta pirmajai daļai sabiedriskā labuma darbība ir darbība, kas sniedz nozīmīgu labumu sabiedrībai vai kādai tās daļai, it īpaši, ja tā vērsta uz labdarību, cilvēktiesību un indivīda tiesību aizsardzību, pilsoniskas sabiedrības attīstību, izglītības, zinātnes, kultūras un veselības veicināšanu un slimību profilaksi, sporta atbalstīšanu, vides aizsardzību, palīdzības sniegšanu katastrofu gadījumos un ārkārtas situācijās, sabiedrības, it īpaši trūcīgo un sociāli mazaizsargāto personu grupu sociālās labklājības celšanu.

Sabiedriskā labuma organizācijai, kuras saņemto ziedojumu kopsumma kalendārajā gadā pārsniedz 12 minimālās mēneša darba algas, atbilstoši Likuma 11.panta otrajā daļā noteiktajam ir pienākums ne mazāk kā 75 procentus no šīs kopsummas, ko veido attiecīgajā kalendārajā gadā izlietotie ziedojumi un ieņēmumi no tās saimnieciskās darbības, kurai piemēro nodokļu atvieglojumus, izlietot tikai tām sabiedriskā labuma darbībām, kuras minētas Finanšu ministrijas lēmumā.

Biedrību un nodibinājumu likuma 42.panta pirmā daļa un 43.pants, kas attiecināms arī uz nodibinājumiem, nosaka, ka organizācijas valde vada un pārstāv organizāciju, kā arī pārvalda tās mantu un rīkojas ar tās līdzekļiem atbilstoši likumiem, statūtiem, biedru sapulces vai citu institūciju lēmumiem. Līdz ar to valde ir tā institūcija, kas organizē visu nodibinājuma darbību.

Tādējādi nav pieļaujama situācija, kurā nodibinājuma valdes locekļi izlieto nodibinājuma finanšu līdzekļus, lai nodrošinātu savu interešu un vajadzību īstenošanu.

Finanšu ministrija ar 2008.gada 25.augusta vēstuli Nr.5-6-08/3230 par brīdinājuma izteikšanu brīdināja Nodibinājumu par to, ka tiks izskatīts jautājums par sabiedriskā labuma organizācijas statusa atņemšanu Nodibinājumam, ja tas arī turpmāk neņems vērā Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktos mantas un finanšu līdzekļu izlietošanas ierobežojumus, kā arī Nodibinājuma saņemto ziedojumu izlietošanu administratīvo izdevumu ierobežojumiem.

Sabiedriskā labuma komisija 2009.gada 15.jūlija sēdē izskatīja Nodibinājuma iesniegtos dokumentus par 2008.gadā veikto sabiedriskā labuma darbību, uzklausīja valdes priekšsēdētāju Irinu Voronoviču un projektu vadītāju Valēriju Medvedevu un konstatēja, ka Nodibinājums ir no vienīgajiem Nodibinājuma ieņēmumiem – ziedojumiem – 82% izmantojis administratīvo izdevumu segšanai un tikai 18% – sabiedriskā labuma darbībai.

Ņemot vērā iepriekš minēto, Sabiedriskā labuma komisija ar 2009.gada 15.jūlija atzinumu Nr.13-2009/136 ieteica Finanšu ministrijai atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu Nodibinājumam.

Tā kā Nodibinājums nav ievērojis Likuma 2.pantā noteikto un pamatojoties uz Sabiedriskā labuma komisijas 2009.gada 15.jūlija atzinumu Nr.13-2009/136, Finanšu ministrija saskaņā ar Likuma 11.panta otrās daļas un 14.panta pirmās daļas 1. un 4.punktu nolemj atņemt sabiedriskā labuma organizācijas statusu nodibinājumam “Bērnu invalīdu un bāreņu labdarības fonds “Bērnu rīts”” (reģ. Nr.40008098909, juridiskā adrese: Rīga, Zemes iela 10–101).

Atbilstoši Likuma 2.panta pirmajai daļai sabiedriskā labuma organizāciju mērķis ir darbība, kas sniedz nozīmīgu labumu sabiedrībai vai kādai tās daļai. Turklāt ziedotie līdzekļi, kuriem tiek piemēroti nodokļu atvieglojumi saskaņā ar nodokļus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, faktiski ir valsts budžetā neienākušie nodokļu maksājumi. Pamatojoties uz iepriekš minēto, šis administratīvais akts spēkā stājas Administratīvā procesa likuma 70.panta pirmās daļas noteiktajā kārtībā un, šo administratīvo aktu pārsūdzot, tā darbība netiek apturēta saskaņā ar Likuma 14.panta piekto daļu.

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 79.panta pirmo daļu šo lēmumu viena mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV–1010).

Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieks nodokļu, muitas un grāmatvedības jautājumos D.Tauriņš

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!