• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta sēdē: 2009.gada 30.jūnijā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.07.2009., Nr. 102 https://www.vestnesis.lv/ta/id/194252

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par sadarbību izglītības reformas īstenošanā

Vēl šajā numurā

02.07.2009., Nr. 102

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta sēdē: 2009.gada 30.jūnijā


 

MK: Par lēmumu izstrādāt fiskālās disciplīnas likumprojektu

Otrdien, 30.jūnijā, Ministru kabinets nolēma izstrādāt fiskālās disciplīnas likumprojektu.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis uzsver: “Ņemot vērā valsts ekonomisko situāciju un Latvijas politisko vidi, kurā raksturīgas īslaicīgas, sadrumstalotas koalīcijas, ir raksturīgi papildu “spiedieni” uz valdību, tuvojoties dažādām vēlēšanām, kā dēļ pieaug papildus budžeta izdevumi. Tāpēc nākotnē, lai valsts spētu izvairīties no līdzīgām problēmām, likumā vajadzētu konkrēti noteikt gan budžeta deficīta apmēru, gan tam sekojošo iespējamo izdevumu apjomu.”

Valdība uzdeva Finanšu ministrijai sadarbībā ar Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju, Tieslietu ministriju un Valsts kanceleju līdz 2009.gada 15.decembrim izstrādāt fiskālās disciplīnas likumprojektu. Ministru prezidents norāda, ka izstrādāt šādu likumprojektu nepieciešams, lai nodrošinātu labākās prakses pārņemšanu fiskālās disciplīnas un ekonomikas izaugsmes jomā, nosakot būtiskākos struktūras elementus - bezdeficīta budžeta veidošanu visos līmeņos, ieņēmumu pieauguma novirzīšanu, iesaistīto institūciju kompetenci, budžeta resora atbildību, informācijas par budžeta izdevumiem sniegšanas un sabiedrības līdzdalības nosacījumus.

Likumā jānosaka Saeimas, Ministru kabineta, citu institūciju un pašvaldību kompetence, lai nodrošinātu fiskālās disciplīnas ievērošanu visos valsts pārvaldes līmeņos.

Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs

 

AM: Par grozījumiem karavīru militārās disciplīnas reglamentā

30.jūnijā Ministru kabinetā (MK) apstiprināti Aizsardzības ministrijas iesniegtie grozījumi MK noteikumos Nr.231 “Karavīru militārās disciplīnas reglaments”.

Izvērtējot disciplinārsodu piemērošanas praksi Nacionālajos bruņotajos spēkos, tika secināts, ka nepieciešams pastiprināt disciplināratbildības iespējas attiecībā uz tiem karavīriem, kuri dienesta vietā atrodas alkohola, narkotiku vai toksiska reibuma stāvoklī.

Turpmāk Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem būs tiesības bez ierobežojumiem lauzt līgumu ar profesionālā dienesta karavīru, ja tas, pildot dienesta pienākumus, savā dienesta vietā atradīsies alkohola, narkotiku vai toksiska reibuma stāvoklī.

Grozījumi izdarīti arī Karavīru militārās disciplīnas reglamenta 9.nodaļā. Šo grozījumu pamatā ir disciplinārsodu uzskaites kārtības modernizēšana, aizstājot novecojušo disciplinārsodu uzskaites kārtību ar Automatizēto personāla uzskaites sistēmu.

Aizsardzības ministrijas Sabiedrisko attiecību departaments

 

ĀM: Par humānās palīdzības saņemšanu un sniegšanu

30.jūnijā valdība apstiprināja Ārlietu ministrijas izstrādātos Ministru kabineta noteikumus “Humānās palīdzības saņemšanas un sniegšanas kārtība”.

Tie nosaka kārtību, kādā Latvijā tiek saņemta humānā palīdzība un kā tālāk sniegta katastrofā skartai vai krīzes situācijā nonākušai valstij – lēmumu pieņemšanas mehānismu, humānās palīdzības iespējamo resursu apzināšanas un to nogādes uz katastrofā skarto vai krīzes situācijā nonākušo valsti vispārējos principus, humānās palīdzības saņemšanā un sniegšanā iesaistīto valsts institūciju rīcību un to sadarbības principus.

Līdz šim Latvijā nebija noteikta humānās palīdzības saņemšanas un sniegšanas kārtība, un tā balstījās uz ad hoc principu, kad katrs konkrētais gadījums tika skatīts atsevišķi. Ievērojot to, ka humānajai palīdzībai parasti ir steidzamības raksturs, nacionāla līmeņa koordinācija bija nepieciešama, lai nodrošinātu humānās palīdzības ātru un koordinētu īstenošanu.

Pēdējo gadu apjomīgāko humāno palīdzību Latvija 2008.gada augustā un septembrī sniedza Gruzijai, uz konfliktā cietušo valsti nosūtot medicīnas preces, medikamentus, pirmās nepieciešamības preces, pārtiku un bērnu apģērbu par vairāk nekā 100 000 latu.

Ārlietu ministrijas Informācijas un sabiedrisko attiecību departaments

 

EM: Par 2008.gadā paveikto biodegvielas izmantošanas veicināšanai

30.jūnijā Ekonomikas ministrija (EM) iepazīstināja Ministru kabinetu ar paveikto biodegvielas un citu atjaunojamo veidu degvielu izmantošanas veicināšanai transportā 2008.gadā. Ziņojums tiks nosūtīts Eiropas Komisijai.

Lai veicinātu biodegvielas izmantošanu transportā, no 2009.gada 1.oktobra Latvijā tiks ieviests obligātais 5% biodegvielas piejaukums (pēc tilpuma) fosilajai dīzeļdegvielai un 95.markas benzīnam.

Valsts atbalsta programmas ietvaros 2008.gadā Zemkopības ministrijas budžetā biodegvielas ražošanas atbalstam tika atvēlēti 7 439 760 latu, no kuriem izmaksāts atbalsts 6 377 221 lats.

Vienlaikus tiešā atbalsta shēmu ietvaros ir paredzēts Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniekiem par kultūraugu ar augstu enerģētisko vērtību audzēšanu.

Biodegvielas izmantošanas popularizēšanai Vides ministrija un Satiksmes ministrija īstenojušas dažādas informatīvas aktivitātes, organizējot gan seminārus, gan informējot patērētājus ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību.

2008.gadā Latvijā patērētais biodegvielas daudzums, pēc EM aprēķiniem, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta datus, veidoja 0,17% no kopējā transporta vajadzībām patērētā benzīna, naftas gāzes un dīzeļdegvielas apjoma.

Līdz ar valsts atbalsta programmas ieviešanu biodegvielas ražošana Latvijā ir attīstījusies un kopš 2005.gada pieaudzis gan biodegvielas ražošanas uzņēmumu skaits, gan palielinājušās ražošanas jaudas. 2008.gadā Latvijā darbojās 2 bioetanola ražošanas uzņēmumi un 7 biodīzeļdegvielas ražošanas uzņēmumi.

Ekonomikas ministrija sagatavoja Informatīvo ziņojumu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 8.maija direktīvu 2003/30/EK, kas paredz, ka par biodegvielas un citu atjaunojamo veidu degvielas izmantošanas veicināšanu transportā dalībvalstis katru gadu līdz 1.jūlijam iesniedz Komisijai ziņojumu par pasākumiem, kas īstenoti, lai veicinātu biodegvielu vai citu atjaunojamo veidu degvielu izmantošanu ar nolūku aizstāt dīzeļdegvielu un benzīnu transporta vajadzībām, valsts resursiem, kas piešķirti, lai iegūtu biomasu enerģijas ražošanai citām nozarēm, izņemot transportu, un tirgū laistās transporta degvielas kopējo apjomu un tīru biodegvielu vai biodegvielu maisījumu, kā arī citu atjaunojamo veidu degvielu daļu.

Plašāk ar Informatīvo ziņojumu var iepazīties MK interneta mājaslapā.

Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

 

FM: Par paveiktajiem uzdevumiem ekonomikas stabilizācijas programmas ieviešanā

Otrdien, 30. jūnijā Ministru kabinetā (MK) Finanšu ministrija (FM) iepazīstināja valdību ar informatīvo ziņojumu par laika periodā no 2009. gada 1. maija līdz 30. maijam paveiktajiem uzdevumiem Latvijas ekonomikas stabilizācijas un izaugsmes atjaunošanas programmas ieviešanas rīcības plāna īstenošanā.

Pie būtiskākajiem paveiktajiem darbiem jāmin FM sagatavotie grozījumi likumā par valsts budžetu 2009. gadam, samazinot budžeta deficītu par 500 miljoniem latu. Likumdošanas jomā izstrādāti, kā arī Saeimā pieņemti grozījumi Maksātnespējas likumā, ar kuriem paredzēts uzlabot maksātnespējas regulējumu, tai skaitā precizēt kreditoru balsošanas sistēmu. Lai veicinātu privātpersonām izsniegto kredītu noteikumu pārskatīšanu un atturētu kreditorus no nepamatoti plašas ķīlas īpašumu izsolīšanas, Finanšu un kapitāla tirgus komisija izstrādāja un Saeima pieņēma grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā.

Grozījumi paredz kredīta devējam pienākumu izskatīt patērētāja priekšlikumu par kredīta atmaksas termiņa pagarināšanu vai kredīta valūtas maiņu, ja to lūdz patērētājs, kas nav pieļāvis būtisku līguma pārkāpumu.

Detalizētāku informāciju par paveikto skatīt Latvijas ekonomikas stabilizācijas un izaugsmes atjaunošanas programmas ieviešanas rīcības plāna atskaitē Finanšu ministrijas mājas lapā.

Tāpat valdība arī atbalstīja FM sagatavotos grozījumus rīcības plānā. Izpildot MK šī gada jūnija sēdē nolemto, Izglītības un zinātnes ministrija, pamatojoties uz Pasaules Bankas rekomendācijām, ierosināja papildināt rīcības plānu ar jauniem apakšpunktiem par plānotajām strukturālajām izmaiņām, kas paredz:

• nodrošināt pakāpeniskas un uz efektīvu un izglītības kvalitātes paaugstināšanu vērstas izmaiņas vispārējā izglītībā;

• nodrošināt izglītojamo teorētisko zināšanu praktisku pielietošanu, lai sekmētu konkurētspēju globālās ekonomikas apstākļos;

• nodrošināt mācīšanās kvalitāti apvienotajās klasēs nelielajās lauku skolās;

• palielināt izglītības efektivitāti un kvalitāti augstākajā izglītībā;

• palielināt augstākās izglītības pieejamību.

 

FM: Par atalgojumu valsts pārvaldē strādājošajiem

Valdība otrdien, 30.jūnijā, atbalstīja izmaiņas tiesību aktos, lai ierēdņu, darbinieku un amatpersonu mēnešalgām līdz 300 latiem pirms nodokļu nomaksas piemērotu 15% samazinājumu maksimāli pieļaujamiem apmēriem, savukārt algām 300 latu un vairāk – 20% samazinājumu. Valsts tiešās pārvaldes iestādēs (ministrijās un to padotības iestādēs) ar mēnešalgu līdz 300 latiem pirms nodokļu nomaksas strādā aptuveni 20,5%, savukārt ar mēnešalgu 300 lati un vairāk strādā 79,5% no kopējā nodarbināto skaita.

Grozījumi veikti šādos tiesību aktos:

• noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas un Centrālās zemes komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju;

• noteikumi par Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienesta darbinieku darba samaksas sistēmu;

• noteikumi par darba samaksu ārstniecības personām;

• Prokuratūras un tiesu darbinieku darba samaksas noteikumi;

• noteikumi par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu un darbinieku atalgojumu, sociālajām garantijām un ar mācībām un kvalifikācijas celšanu saistīto izdevumu segšanu;

• noteikumi par karavīru dienesta atalgojumu;

• noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta atalgojuma sistēmu un amatiem atbilstošajām augstākajām speciālajām dienesta pakāpēm.

Ņemot vērā valstī pastāvošo ekonomisko situāciju, grozījumi tiesību aktos izstrādāti, lai ierobežotu budžeta izdevumus valsts un pašvaldību budžeta finansētajās institūcijās nodarbināto atlīdzībai. Ar 2009.gada budžeta grozījumiem izdevumi atlīdzībai tika samazināti par 88,7 miljoniem latu. Izdevumu samazinājums attiecas uz visām no valsts budžeta finansētām iestādēm un ietver ietekmi no algu, pabalstu, kompensāciju samazinājuma, kā arī no personāla skaita samazinājuma.

Izmaiņas stājās spēkā šā gada 1.jūlijā.

 

FM: Par Valsts ieņēmumu dienesta maksas pakalpojumu cenu samazināšanu

Lai samazinātu cenu par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) maksas pakalpojumiem – muitas nodrošinājuma uzlīmes un trosīšveida plombas realizāciju – valdība otrdien, 30.jūnijā, atbalstīja grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos par VID sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.

VID veiktās tirgus izpētes rezultātā ir noslēgts līgums ar SIA “Timesaving ID & IT solutions”, kā arī ir noslēgta vienošanās par grozījumiem minētajā līgumā, saskaņā ar kuru vienas muitas nodrošinājuma uzlīmes iegādes cena ir 0,095 lati, pievienotās vērtības nodoklis (PVN) ir 0,02 lati, tādējādi vienas muitas nodrošinājuma uzlīmes kopējā iegādes cena ar PVN būs 0,115 latu, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo līgumu ar SIA “Belateg” ir par 0,045 latiem jeb 28% zemāka.

Līdz ar to, ņemot vērā līgumā noteikto vienas muitas nodrošinājuma uzlīmes cenu un precizējot ar muitas nodrošinājuma uzlīmes realizāciju saistītos izdevumus, VID ir precizējis vienas muitas nodrošinājuma uzlīmes realizācijas cenu no 0,34 latiem uz 0,12 latiem. Tādējādi realizācijas cena samazinājusies par 0,22 latiem jeb 65%.

VID cenu aptaujas rezultātā 2009.gada 24.martā ir noslēgts līgums ar SIA “Hansab”, saskaņā ar kuru vienas muitas nodrošinājuma trosīšveida plombas iegādes cena ir 0,168 lati, PVN ir 0,035 lati, tādējādi vienas muitas nodrošinājuma plombas kopējā iegādes cena ar PVN būs 0,203 lati, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo līgumu ar AS “Rīgas Zīmogu fabrika” ir par 0,747 latiem jeb 79% mazāka.

Līdz ar to, ņemot vērā līgumā noteikto vienas muitas nodrošinājuma trosīšveida plombas cenu un precizējot ar muitas nodrošinājuma trosīšveida plombas realizāciju saistītos izdevumus, VID ir precizējis vienas muitas nodrošinājuma trosīšveida plombas realizācijas cenu no 1,272 latiem uz 0,21 latu. Tādējādi realizācijas cena ir samazinājusies par 1,062 latiem jeb 84%.

Tā kā šobrīd nav normatīvā regulējuma, kas paredzētu VID pienākumu realizēt preferenciālo preču izcelsmes sertifikāta EUR. 1 veidlapas, iekasējot maksu, no noteikumiem tiek izslēgts maksas pakalpojuma veids “Preferenciālo preču izcelsmes sertifikāta EUR. 1 realizācija”.

 

FM: Par akcīzes nodokļa deklarācijas veidlapu paraugiem

Lai precizētu veidlapu paraugus atbilstoši jaunajām akcīzes nodokļa likmēm, valdība 30.jūnijā atbalstīja grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos par akcīzes nodokļa deklarācijas veidlapu paraugiem un to aizpildīšanas kārtību.

Saeima šā gada 12.jūnijā pieņēma grozījumus likumā par akcīzes nodokli, nosakot akcīzes nodokļa likmi alum (par 100 litriem) par alkohola satura 1% tilp. no 1,45 latiem uz 2,18 latiem, savukārt akcīzes nodokļa likme pārējiem (stiprajiem) alkoholiskajiem dzērieniem (par 100 litriem absolūtā spirta) no 825 latiem uz 890 latiem. Jaunās likmes stājas spēkā ar 1.jūliju.

Līdz ar to bija nepieciešams atbilstoši precizēt akcīzes nodokļa deklarācijas veidlapu paraugus. Jaunie paraugi tiks piemēroti ar taksācijas periodu – 2009.gada jūliju.

Finanšu ministrijas Komunikācijas departamentsaa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!